zencor Postad 5 April , 2005 Rapport Postad 5 April , 2005 vill helst inte skriva belopp utan skriver sa har i februari had ejag rulle att lira .25/.5 NL holdem i borjan av mars hade jag rulle att lira .5/1 NL i borjan av april hade jag rulle att lira 3/6 NL okej ser iaf fint ut! men hur mycket pengar har du skickat in ifrån början? innan din rulle blev tjock som den är nu ? =) Citera
Rollin Postad 5 April , 2005 Rapport Postad 5 April , 2005 Att ha rulle för = ca. 3000BB? Tror nog att det kan ligga på 20-25 inköp. Citera
Swede Postad 6 April , 2005 Författare Rapport Postad 6 April , 2005 jag kor efter gdaily's modell for NL holdem (3000xbb) Som svar pa hur mkt jag har lagt in pa kontot = 0 euro. Fick en 40 euro sign up bonus gratis som jag har forvaltat. Citera
flibben Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 jag kor efter gdaily's modell for NL holdem (3000xbb) Som svar pa hur mkt jag har lagt in pa kontot = 0 euro. Fick en 40 euro sign up bonus gratis som jag har forvaltat. Skönt att ligga oändligt med plus jämfört med dina insättningar Citera
JoseGuti Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Swede: Var kan man hitta dig? Tänkte komma in och kika lite.. Citera
Ruff Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Swede: Var kan man hitta dig? Tänkte komma in och kika lite.. Jag tror han heter ubersanta på 24. Citera
bzkt Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Swede: Var kan man hitta dig? Tänkte komma in och kika lite.. Jag tror han heter ubersanta på 24. ubersanta eller Swede_ Citera
thrasher Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Okej ni vill ha exempel på vad jag snackar om, kolla på sida 8 "Dagens skonaste read. jag vet att om jag checkar sa kommer han att bluffa sig all in " Det är ju ett skämt förfan, du sitter och callar ner rätt ut med AKo utan drag! och för att slå alla rekord som vanligt så synar du river också? HALLÅ? kan du säga mig nån som inte spelar likadant som honom med vilket overpair som helst? eller set t.om. ? Jag skiter i om du säger att han är loose, han visar INGA tecken på bluff när han bettar _HELA_ vägen och sen trycker in degen på river. sen NÅGOT jag stör mig på också är att du själv säger att du inte var NÖJD när du "bara" plussade 300 €, heh... Du sitter även på sida 13 och klagar över "extrem otur" du sitter och synar stora raisar med låga open ended stegen, du turar som vanligt och klonkar in stegen efter att ha raisat med 64ss pre(?!?!) och blir "utdragen" av middle set.. vilket du klassar som ett badbeat? nej min vän.. ett badbeat hade varit om du VUNNIT den här handen... Jag kan fortsätta förevigt, men jag orkar inte... nu kanske ni pforum-fans förstår va jag menar? Men sure, Swede får gärna fortsätta sin dagbok, som sagt turen kan inte hålla för evigt. Citera
FlexWheeler Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Fan du skulle kunna lägga in doyles meningar i super sytems för att försvara Swedes ord. Doyle säger ju också att han alltid blir kallad tursam för han drar ut folk i vissa händer, det händer ju mycket pga spelstilen.. Citera
Takigawa Postad 6 April , 2005 Rapport Postad 6 April , 2005 Bara ett litet till tillägg, lite halv off topic. Nån skrev att Swede hade gjort dom till bättre spelare. Jag tror faktiskt att jag indirekt också påverkats på detta sätt. På senare tiden har jag blivit alltbättre på att maximera mina vinster när jag träffar, variera spelet och verka bluffa och liknande när jag väl har något... Och Swede, dagboken är mycket underhållande! Citera
WeeM Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Swede, har nu hängt med och läst din dagbok sen du började, riktigt intressant har den varit, jag var nog inte den enda som höjde på ögonbrynen när du visat upp winningstreaks och vinstsessioner på löpande band. All respekt till dig som pokerspelare och person, men eftersom vi nu är inne på ämnet så måste jag ändå fråga en sak. om jag förstått det hela rätt så har du plussat nästan 10 000 euro på en månad på NL2/4 3/6? tror du att det är ett rimligt resultat i längden? Jag menar oavsett hur bra pokerspelare du är så kommer ju downswingsen och som det ser ut nu så har du inte haft nån riktigt va? Tvivlar inte en sekund på att du är en bra pokerspelare, men jag har fått uppfattningen att plussar du inte 500 en dag så är det något konstigt. Med din spelstil borde du få enorma swings. Dina resultat är ju helt enastående när man tittar på dem men jag tvivlar på att du kommer att kunna hålla samma takt, det vore nästan orimlig med tanke på vilken winrate du skulle behöva. En bra spelare som dock är inne i enorm flytperiod får jag det hela till Citera
gdaily Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Jag har nu pockat bort all diskussion om Swedes spelstil och lagt dom i denna tråd. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=110960#110960 Ge fan att kommentera direkt i dagbokstråden. Skall ni trasha Swede och håna honom, gör det i rätt tråd. Swede har integritet nog att ta skit från er - men vi tänker inte godta vad som helst på forumet. Det gäller speciellt Gyll och Trasher... I fortsättningen i den här tråden skall det banne mig vara en dagbokstråd, annars får ni smäll på fingrarna. /Ola Citera
Machista Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Som jag förstått det hela rätt så har du plussat nästan 10 000 euro på en månad på NL2/4 3/6?tror du att det är ett rimligt resultat i längden? Jag menar oavsett hur bra pokerspelare du är så kommer ju downswingsen och som det ser ut nu så har du inte haft nån riktigt va? Tvivlar inte en sekund på att du är en bra pokerspelare, men jag har fått uppfattningen att plussar du inte 500 en dag så är det något konstigt. Med din spelstil borde du få enorma swings. Dina resultat är ju helt enastående när man tittar på dem men jag tvivlar på att du kommer att kunna hålla samma takt, det vore nästan orimlig med tanke på vilken winrate du skulle behöva. En bra spelare som dock är inne i enorm flytperiod får jag det hela till Jag måste få kommentera detta. Jag håller med fullständigt om att Swede borde få enorma swings med sin spelstil men det är väl inte alltid självklart. Är inte detta mer ett FL-problem? Jag spelar själv NL 1/2, 2/4 och har börjat lukta lite på 5/10. Under alla mina sessioner har jag mött vissa spelare många gånger vars nick och spelstilar jag kan bra nu. Några av dessa spelare betraktar jag som väldigt duktiga - betydligt bättre än mig. Varje gång jag ser dem plussar de, de plussar i stort sett på alla bord de spelar och när de berättar hur mycket de tjänar så tror jag dem faktiskt. När jag gör ett ungefärligt överslag över det jag själv ser och jämför med hur mycket de spelar - och jämför med mina egna futtiga resultat - så är jag säker på att de tjänar duktigt på pokern. Menar du att det skulle vara omöjligt att plussa stadigt på NL? Citera
bzkt Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Menar du att det skulle vara omöjligt att plussa stadigt på NL? Tror han menar att Swede borde få swings, även om swingsen upp är större än de neråt så borde de svaja lite iaf Självklart kan man plussa stadigt, men ibland kan man åka på 3 beats på en dag och hejdå 3 inköp. Citera
Machista Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Jo, det fattar jag. Det är självklart att torska inköp i NL men jag menade ändå att man visst kan gå plus åtminstone sett vecka till vecka. Citera
Toan Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Jo, det fattar jag. Det är självklart att torska inköp i NL men jag menade ändå att man visst kan gå plus åtminstone sett vecka till vecka. Mycket möjligt att gå plus vecka till vecka. MEN bara till en viss nivå, jag tror att alla som spelar Primas högre stakes kontinuerligt har haft ganska långa förlorande perioder. Säker är jag ju inte, men men. Citera
Cyll Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Det gäller speciellt Gyll och Trasher... Ja, pappa. Och vem fan är Gyll anyway? Citera
thrasher Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Swede har integritet nog att ta skit från er - men vi tänker inte godta vad som helst på forumet. Det gäller speciellt Gyll och Trasher... /Ola och vem FAN är Trasher? Citera
Hjort Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Jag måste få kommentera detta. Jag håller med fullständigt om att Swede borde få enorma swings med sin spelstil men det är väl inte alltid självklart. Är inte detta mer ett FL-problem? En av de bästa NL-spelarna jag känner torskade 10 inköp på en kväll mot klart underlägset motstånd, så nog kan det komma lite swings i no-limit också. Men jag är rätt säker på att det är lägre sannolikhet att åka på en rejäl snyting i no-limit än i fix-limit. Menar du att det skulle vara omöjligt att plussa stadigt på NL? Om du med stadigt menar "vinna i 90+% av sina sessioner" så är det definitivt omöjligt över längre tid. Jag känner inte till någon som spelat länge utan att ha råkat ut för rätt jobbiga swings, och andra sidan har jag inte kollat särskilt länge. Svängningar är en väldigt naturlig del av *alla* former av poker, vilket förstås inte innebär att det inte går att göra som ett stadigt jobb. Citera
WeeM Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Som jag förstått det hela rätt så har du plussat nästan 10 000 euro på en månad på NL2/4 3/6?tror du att det är ett rimligt resultat i längden? Jag menar oavsett hur bra pokerspelare du är så kommer ju downswingsen och som det ser ut nu så har du inte haft nån riktigt va? Tvivlar inte en sekund på att du är en bra pokerspelare, men jag har fått uppfattningen att plussar du inte 500 en dag så är det något konstigt. Med din spelstil borde du få enorma swings. Dina resultat är ju helt enastående när man tittar på dem men jag tvivlar på att du kommer att kunna hålla samma takt, det vore nästan orimlig med tanke på vilken winrate du skulle behöva. En bra spelare som dock är inne i enorm flytperiod får jag det hela till Jag måste få kommentera detta. Jag håller med fullständigt om att Swede borde få enorma swings med sin spelstil men det är väl inte alltid självklart. Är inte detta mer ett FL-problem? Jag spelar själv NL 1/2, 2/4 och har börjat lukta lite på 5/10. Under alla mina sessioner har jag mött vissa spelare många gånger vars nick och spelstilar jag kan bra nu. Några av dessa spelare betraktar jag som väldigt duktiga - betydligt bättre än mig. Varje gång jag ser dem plussar de, de plussar i stort sett på alla bord de spelar och när de berättar hur mycket de tjänar så tror jag dem faktiskt. När jag gör ett ungefärligt överslag över det jag själv ser och jämför med hur mycket de spelar - och jämför med mina egna futtiga resultat - så är jag säker på att de tjänar duktigt på pokern. Menar du att det skulle vara omöjligt att plussa stadigt på NL? Nej det menar jag inte, eller det beror ju på vad man menar med stabilt. frågan har besvarats av många och jag jag menar ungefär som dem. Anledningen till att jag skrev mitt inlägg och med den frågeställningen var för att jag tycker det verkar som så att varken swede själv eller någon annan (förutom Cyll och thrasher) tycker det är förvånandsvärt att att det går som det går. Utan de flesta reaktioner är "oj shit va grym du är på poker" påstår inte att han inte är det utan vill bara slänga ut frågan för att få veta hur swede tycker/tror, att det är på pureskill som han fått de resultat han fått, eller om han är medveten om att det är hel del flyt inblandad i de grymma resultaten (för det är det). Citera
Swede Postad 7 April , 2005 Författare Rapport Postad 7 April , 2005 nu kommer det roligaste. Gillar ni ironi? Efter att jag hade fatt klagomal pa att jag spelade som en tomte och var for loose o bara hade tur testade jag att spela solid poker. San poker som benamns vara "bra" jag slutade jaga drag eftersom oddsen var daliga, och liknande saker. Resultat: back 8 inkop. Nu ar i alla fall minst tre medlemmar har pa forumet glada Nu sager jag inte att det ar det som det hela beror pa. SOm sagt, mkt swings o liknande. Dock blev jag mer utdragen an nagonsin tidigare. Gick all in varje gang jag hade notterna. Ja, jag ar saker pa att jag hade den basta handen nar jag gick all in. Och visst, blev utdragen. Dock jagade jag inga utdragningar sjalv. jag sager inte att detta bor betyda nagot, men jag kande att mitt spel blev samre nar jag forsokte spela "battre". Jag vet att sadan swings kommer, de har kommit forr (aldrig 8 inkop tidigare, utan som mest 5 inkop innan), men jag gillade inte mitt eget spel. Jag passar inte att spela som en tight aggressive, inte min stil. Sa nu gar jag tillbaka till loose aggressive. Citera
Papa Kubo Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 Jag passar inte att spela som en tight aggressive, inte min stil. Sa nu gar jag tillbaka till loose aggressive. Ska du inte pröva tight passive då? Jag har hört att det är populärt där borta i staterna. Citera
Swede Postad 7 April , 2005 Författare Rapport Postad 7 April , 2005 tight passive... later som min forsta flickvan...... baaaaaaziiiing! Citera
Rollin Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 tight passive... later som min forsta flickvan...... baaaaaaziiiing! Hahahaha!! Citera
bzkt Postad 7 April , 2005 Rapport Postad 7 April , 2005 tight passive... later som min forsta flickvan...... baaaaaaziiiing! Citera
Recommended Posts