Gå till innehåll

Swede hänger på och skriver egen!


Swede

Recommended Posts

sega dagar

 

lirade kanske 3-4 timmar idag pa 1/2 NL, plus 200 euro. Men det var fanimej 200 jag fick slita for.

 

Har inga roliga HH att dela med mig av.

 

Hade tur pa en stor pott dock. Hojer med AJ UTG, far tre syn (nu ar ju som sagt min table image valdans rolig. Jag ar en valdigt loose bluffer.

 

Flop: A97, tva hjarter. sb hojer 8 in i i en 35 euro pott. Jag hojer tillbaka. alla fold tillbaka till han.

 

Turn: 5 hjarter. Han checkar, och jag bettar 25, han raisar 25 tillbaka. Jag har J i hjarter, men har dock svart att satta honom pa fargen. Vet inte varfor. Tror dock att jag ar en stor dog. Varfor synar jag? Vet inte. Kan inte forklara. Dumt spel av mig.

 

river: J

 

han checkar, jag checkar. han visar upp A7 (tvapar) och jag tog han pa rivern.

 

Sa har ser mina odds ut:

 

Flop: 30% chans att vinna

Turn: 32% chans att vinna.

 

Pottstorlek pa turn efter min bet: 65, han checkraisar och nu maste jag syna 25 till i en 115 euro pott. Jag ar pottcomitted och jag far hyfsade pott odds.

 

Dock tycker jag fortfarande att det var daligt spelat av mig. Jag visste ju inte att han hade tvapar, utan trodde han hade battre. I sa fall borde jag ha lagt mig.

 

I efterhand visade sig mitt spel vara mindre felaktigt dock.

 

----------------------------

 

I ovrigt ar jag fortfarande less pa pokern. Men det har mer med min allmana svacka i humoret att gora tror jag. Vill bara hem till Sverige sa snabbt som mojligt just nu. Kopte i alla fall mina examensklader (ni vet, svart kappa, ful hatt), sa det kanns som om min examen kommer narmre o narmre.

 

Stotte pa fd flickvannen idag (illa tvungen, vi har ju kurs tillsammans, och ar i samma grupp i ett grupparbete till raga pa allt). Alla mina kanslor finns kvar. Konstigt hur nagot sa underbart kan forsvinna sa snabbt, och sa absolut (lyssna pa "Dry Your Eyes" med The Streets eller "We MIght as Well Be Strangers" med Keane sa fattar ni)

 

EDIT: just det, vilken bild skall jag ha har pa pokerforum. Denna jag har nu, eller en med min vackra mohawk?

 

Edit #2: Kom att tanka pa tva mkt roliga citat med Sideshow Bob fran simpsons:

 

1. Laywer: Well, what about that tatoo on your chest? Doesn't it say Die, Bart, Die?

Sideshow Bob: No, that's German for 'The Bart, The."

Parole Judge: No one who speaks German can be an evil man! Parole Granted!

 

2. Sideshow Bob: Attempted murder, now honestly, what is that? Do they give a Nobel Prize for attempted chemistry?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, inte ar det battre av att jag skall ha en picnic med henne i parken om 5 min, sen skall vi ga och trana tillsammans.

 

Jag = Jatte :heart: fortfarande + :cry:

 

Hon = :|

 

Vet ej varfor jag utsatter mig for detta som sagt. Jag vet ju att hon inte ar kar i mig langre, och att hon inte vill ha mig som pojkvan. Dock ar jag bara kvar i USA i 6 veckor till, sa jag vill bara leva lite till i min dromvarld for att sedan forsoka komma over det nar jag ar hemma i Sverige och ar omgiven av mina riktiga och enormt goa vanner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som man brukar säga

antingen har man tur i spel eller i kärlek

 

 

du får sluta vinna så här mkt, mår dåligt av att lira mitt fl spel efter man läst detta, där sitter man o hoppas på att vinna 1bb i timmen, sen ser man dina multivinster på flera tusenlappar per dag, tur du lirar på 24 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj...

 

ja, da var man tillbaka efter att ha umgatts med henne... Tyvarr var hon bara snall o underbar idag, sa jag kunde inte tycka illa om henne. Vi hade jattekul. Far mig bara att sakna henne annu mera.

 

Vad ar botemedlet? Jo, att lira lite poker.

 

Idag har jag spelat bra, med undantag av EN hand. Hahaha. Jag semibluffar all in preflop med min stack pa 330 mot en kille med 150. Jo, mina AK sag snygga ut innan han synade. Klart att han hade AA. Jag fattar verkligen inte vad jag gjorde i den handen. Hade da spelat en timme och lag plus 150 euro. Och ja, pa en hand forstor jag hela genom att spela sa urbota idiotiskt.

 

Detta var tidigare.

 

Sa efter att ha kommit hem fran att ha varit o tranat sa satte rjag mig ner o spelar i 30 min. Ja, knappt det. Ligger plus 160. Dags att sluta. Fiskarna tog slut och nu var det bara duktiga spelare kvar. EV sjonk kraftigt. Sa jag tar den vinster jag har och slutar for idag.

 

Summa summarum: 1.5h spel, +160 euro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna sved kan jag saga.

 

Jag ar faktiskt overtygad om att jag har basta handen. har suttit vid bordet kanske 30 hander och sett hur vilt det ar. Folk gar all in pa floppen med topp paret och kass kicker.

 

Nar han synade var jag fortfarande saker pa att min hand var basta handen.

 

Undrar om jag hade kunnat spela den annorlunda. Som sagt, det jag hade sett av bordet var att det var extremt vilt

 

------------------------------------------------------

 

Game # 59449954 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Sabadell"

Game ended 2005-04-14 04:39:50 UTC

 

Players:

acedude1 (EUR 651,00 in seat 1)

ubersanta (EUR 378,00 in seat 2)

iapetus (EUR 332,25 in seat 3)

Tosse (EUR 1 073,50 in seat 5)

Besko83 (EUR 943,50 in seat 6)

 

Dealer: iapetus

Small Blind: Tosse (2,00)

Big Blind: Besko83 (4,00)

 

ubersanta was dealt: Ah - Th

 

acedude1 Fold

ubersanta Raise (12,00)

iapetus Call (12,00)

Tosse Call (10,00)

Besko83 Raise (23,00)

ubersanta Call (15,00)

iapetus Call (15,00)

Tosse Call (15,00)

 

Flop 9c - Ac - Ts

 

Tosse Check

Besko83 Bet (75,00)

ubersanta All-In (351,00)

iapetus All-In (305,25)

Tosse Fold

Besko83 Fold

ubersanta Payback (45,75)

 

Turn 9c - Ac - Ts - 5s

River 9c - Ac - Ts - 5s - 9s

 

ubersanta shows: Ah - Th (two pairs, aces and tens)

iapetus shows: Tc - Td (a full house, tens full of nines)

 

iapetus wins: EUR 791,50 (with a full house, tens full of nines)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skarpning galler fran och med nu!!!

 

Arligt, mitt spel har varit kasst i April. Det roliga ar att mitt spel har blivit samre anda sen vi hade den lojliga diskussionen om jag ar dalig eller inte.

 

Far fan ta mig i kragen nu. Gjorde FYRA dumma moves idag.

 

3 st var dumma spel vid bordet

 

det fjarde var att nar jag hade vunnit tillbaka allt jag hade forlorat och lag +-0 for denna sessionen sa tankte jag "nefan, man kanske skulle dra och sova.

 

ICke sa nicke. Fortsatte spela, och forlorade de 600 eurona som man vunnit tillbaka.

 

reviderad resultat for idag: - 600 euro pa 5 timmars spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har kommer en HH med mer djupgaende analys

 

Kommentarer i rott

 

------------------------------------------------------

 

Game # 59629256 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Plymouth"

Game ended 2005-04-14 17:36:01 UTC

 

Players:

ubersanta (EUR 292,25 in seat 1)

DrGas (EUR 197,00 in seat 2)

Bjolle (EUR 319,50 in seat 3)

rigagoal (EUR 261,75 in seat 4)

Hemdhes (EUR 191,50 in seat 5)

slampy (EUR 62,50 in seat 6)

 

Dealer: DrGas

Small Blind: Bjolle (1,00)

Big Blind: rigagoal (2,00)

 

ubersanta was dealt: 5d - Ad

 

Rigagoal har jag inte mkt respekt for. Min tanke har ar att forst bara syna, sen raisa om rigagoal gor nagot. Om nagon annan raisar sa synar jag bara eller lagger mig. Senast nar Rigagoal var pa bb hade jag KK, och synade bara, sen raisade nar han gjorde miniraise. Han synade med QT, och bettade sen hela vagen till rivern med bordet: K78, 6, A. Som sagt, en svag spelare. Traffar jag fargen sa tror jag att jag kan ta hela hans stack.

 

Hemdhes Fold

slampy Call (2,00)

ubersanta Call (2,00)

DrGas Fold

Bjolle Call (1,00)

rigagoal Raise (2,00)

slampy Call (2,00)

ubersanta Raise (31,00)

Bjolle Fold

rigagoal Call (29,00)

slampy Fold

 

Ok, han synade min overdrivna raise. Kan dock med sakerhet tro att han inte har PP, utan kanske AQ, KQ.

 

Flop Qs - 6d - 4d

 

rigagoal Bet (27,00)

ubersanta Call (27,00)

 

Guldfloppen! Och han verkar ha traffat han med. Synar bara. Funderade pa att raisa - vilket jag hade gjort mot andra motstandare eftersom de kanske hade slappt sin hand, men rigagoal kommer syna, och da ar det battre att vanta in fargen eftersom han kommer syna ner mig trots att det ligger en farg pa bordet.

 

Turn Qs - 6d - 4d - Td

 

rigagoal Bet (30,00)

ubersanta Raise (125,00)

rigagoal Call (95,00)

 

Klonk! Dar satt nutflushen. Han bettar, jag tror inte han har triss, utan kanske tvapar. I vilket fall som helst far han inte se rivern billigt. Gor en kraftig reraise, och va?!?! han synar. Hepp, han kanske sitter pa trissen. Blir all in kvttar vad traffar pa rivern. Tyvarr ar det ju sa med pottcommittment

 

River Qs - 6d - 4d - Td - 7c

 

rigagoal Check

ubersanta Bet (75,00)

rigagoal Fold

ubersanta Payback (75,00)

 

Inget scarecard, jag har notkakan (hehe). Ar nu riktigt saker pa att han inte hade trissen. Fin pott. Som sagt, detta var ju "tur" eftersom jag formodligen drog ut honom. Men mina tankar ar som alltid, att for att vinna de riktigt stora potterna maste man vaga chansa lite. Hade floppen kommit annorlunda hade jag lagt mig. Hade losat 30 euro. Men nu vagade man lite och vann nastan 200 euro.

 

ubersanta didn't show hand

 

ubersanta wins: EUR 373,50

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag var en enerverande dag.

 

Spelar bra, ligger upp 600 euro... skall precis lagga av for dagen nar jag far QQ, hojer preflop kanske 4-5x bb, bb synar, flop 895, vi hamnar all in. Klart han visar upp 89... losar 250 dar.

 

losar lite till, sen lite till. bade utdragningar och daligt spel. ligger da helt plotsligt +-0

 

surt sa raven. Hade jag bara lagt av nar jag tankte lagga av... bara om...

 

men fortsatte spela, lag 150 plus efter ett tag nar denna handen kommer. Jag i sen position med KK, raisar 4x bb

 

far 3 syn... oj

 

flop Q9x rainbow. Check, check... jag betar pott, sb slar om och reraisar.

 

Jag tror jag ar slagen. Tror dock ej att han har triss. Men jag ar sur.. jag ar i tiltmode... och jag vet att jag kommer hamna all in kvittar vad... sa jag trycker in min stack pa 340, killen synar med 320.

 

turn: J, hepp, en tia kanske hjalper?

 

river: K, klonk...

 

han visar upp Q9.

 

Klart jag hade tur. Det var ju daligt spelat av mig. Men jag var lite i tiltmode. Men jag anser att det jamnar ut sig eftersom jag var all in tva gr idag som favorit med 70% och blev utdragen i bada.

 

Sa jag tanker inte ursakta det klonkandet.

 

slutar dagen med +430 euro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ar en anledning att vara less pa poker just nu.

 

En av manga utdragningar idag. Gar i dagens tecken antar jag.

 

kul?

 

nej

 

April manad gar segt. Ligger val +-0 denna manad. Inget som bekymrar you have the good times and the bad times... bara frustrerande att spela poker just nu.

 

Ja, idag ar jag back: 300. Med den potten hade man varit + i alla fall.

 

 

------------------------------------------------------

 

Game # 60173177 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Swansea"

Game ended 2005-04-16 03:49:19 UTC

 

Players:

ubersanta (EUR 231,00 in seat 1)

tiltovic (EUR 257,00 in seat 2)

Mouse11 (EUR 280,00 in seat 3)

slaktaren7 (EUR 82,50 in seat 5)

magnus123 (EUR 203,25 in seat 6)

 

Dealer: ubersanta

Small Blind: tiltovic (1,00)

Big Blind: Mouse11 (2,00)

 

ubersanta was dealt: Ks - 7s

 

slaktaren7 Fold

magnus123 Fold

ubersanta Raise (6,00)

tiltovic Call (5,00)

Mouse11 Call (4,00)

 

Flop 7h - Kc - 6h

 

tiltovic Check

Mouse11 Check

ubersanta Bet (22,00)

tiltovic Fold

Mouse11 Call (22,00)

 

Turn 7h - Kc - 6h - Tc

 

Mouse11 Check

ubersanta Bet (60,00)

Mouse11 All-In (252,00)

ubersanta All-In (143,00)

Mouse11 Payback (49,00)

 

River 7h - Kc - 6h - Tc - 2c

 

Mouse11 shows: 6c - 7c (a flush, king high)

ubersanta shows: Ks - 7s (two pairs, kings and sevens)

 

Mouse11 wins: EUR 466,00 (with a flush, king high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om nagra proffs laser min dagbok skulle jag garna vilja ha lite kommentarer pa hur jag spelade denna handen.

 

For aggressivt preflop?

 

Bordet ar ratt lost, dock vet jag att Tosse ar en bra spelare, men han kan bluffa ratt vackert ocksa. Har svart att satta honom pa en hand.

 

Jag vet att med checken pa turnen sa gav jag upp handen - jag lat tosse ta den, dock tror jag att betten pa floppen gav mig en indikation pa vart jag stod i handen.

 

------------------------------------------------------

 

Game # 60364175 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Salamanca"

Game ended 2005-04-16 18:49:07 UTC

 

Players:

Tosse (EUR 905,50 in seat 1)

w8andC (EUR 217,75 in seat 2)

EVANDER (EUR 1 155,25 in seat 3)

emilldb (EUR 88,75 in seat 4)

ubersanta (EUR 842,50 in seat 5)

Shihan (EUR 243,25 in seat 6)

 

Dealer: Shihan

Small Blind: Tosse (2,00)

Big Blind: w8andC (4,00)

 

ubersanta was dealt: Ks - Qd

 

EVANDER Call (4,00)

emilldb Call (4,00)

ubersanta Raise (22,00)

Shihan Fold

Tosse Call (20,00)

w8andC Fold

EVANDER Call (18,00)

emilldb Fold

 

Flop Th - Tc - Kc

 

Tosse Check

EVANDER Check

ubersanta Bet (100,00)

Tosse Call (100,00)

EVANDER Fold

 

Turn Th - Tc - Kc - 7s

 

Tosse Check

ubersanta Check

 

River Th - Tc - Kc - 7s - 3s

 

Tosse Bet (219,00)

ubersanta Fold

Tosse Payback (219,00)

 

Tosse didn't show hand

 

Tosse wins: EUR 271,50

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...