Gå till innehåll

LÄNK: Online-artiklar om turneringsstrategi!

Recommended Posts

Postad

Nu när det börjar bli turnering i faggorna tänkte jag att vi kunde lägga upp lite turneringsartiklar åt newbisarna (och gärna åt andra också förstås).

Här är ett par stycken introduktioner och nyttiga koncept:

http://www.rgpfaq.com/tournament-strategy.html

"Darse's No-Limit Hold'em Tournament Primer"

"The Fox and the Farmer" - Egentligen om limit-turneringar, men jag tycker att det finns en del att applicera på no-limit också i artikeln.

"Tournament Wages" - Strategiskt innehåller den inte särskilt mycket en nybörjare kan ha nytta av, men den är bra att läsa om man vill spela mycket turneringar.

"The Whole Enchilada" - Badger skriver lite om målet med turneringar.

"The Power Struggle - Poker Bullies" - Den här kommer antagligen bli relevant.

Det här är nog första gången i min pokerkarriär som jag velat att mina motståndare ska bli så bra som möjligt. Hoppas ni hittar något intressant. Posta gärna mer länkar under.

Postad
  QoS säger:

Sen är jag lite orolig för dig Johan Hjort, jag har alltid trott trodde jag vare en Internet-addict, men du är uppenbarligen ännu mer "hooked"! :D

Du anar inte...

Jag borde nog sticka ut på landet några dagar och gå kall kalkon, för att sparka den här vanan. Antagligen skulle jag börja hallucinera bebisar, med roterande @-tecken istället för huvud, krypande längs taket.

Postad

Du är i alla fall inte i förnekelsestadiet som många andra, se det som en framgång att du i alla fall känner dig själv så pass bra att du vet att du är en missbrukare! :)

- QoS