Gå till innehåll

Valuebet eller spew?


david

Recommended Posts

Table 'Gerarda' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: 4037 ($690 in chips)

Seat 2: Hero ($910 in chips)

Seat 4: im8yearsold ($1612 in chips)

Seat 5: PaNdaY ($1477 in chips)

Seat 6: ajjf789 ($1124 in chips)

4037: posts small blind $15

Hero: posts big blind $30

stormi22: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero King of Diamonds2 of Diamonds

im8yearsold: folds

PaNdaY: folds

ajjf789: raises $30 to $60

4037: folds

Hero: calls $30

*** FLOP *** 2 of Hearts10 of Diamonds9 of Spades

Hero: checks

ajjf789: bets $30

Hero: calls $30

*** TURN *** 2 of Hearts10 of Diamonds9 of Spades10 of Hearts

Hero: bets $60

ajjf789: calls $60

*** RIVER *** 2 of Hearts10 of Diamonds9 of Spades10 of Hearts3 of Diamonds

 

Hero: ......??

 

Vad gör vi på river? Och varför? Fi är okänd.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Note to self: Sluta analysera limithänder i tron att de är no-limithänder.

 

Jag skulle checksynat. Så sällan (*) vi får syn av en hand som vi slår, och fi kommer syna med alla pocketpar. Däremot kan han då bluffa om han vill det.

 

(*) Det är troligare att fi bluffar bustade drag än att han synar med en hand vi slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Note to self: Sluta analysera limithänder i tron att de är no-limithänder.

 

Jag skulle checksynat. Så sällan (*) vi får syn av en hand som vi slår, och fi kommer syna med alla pocketpar. Däremot kan han då bluffa om han vill det.

 

(*) Det är troligare att fi bluffar bustade drag än att han synar med en hand vi slår.

 

I strongly disagree. Vi måste betta rivern för värde han, vi får syn av KQ/KJ type of hands ibland och alltid av Ax, alltid av 2x. En bra fi bluffar aldrig här.

 

Nemesis, ja bet/fold kör jag här. Visst inge kul o lägga mot unknown fi men hur ofta upplever du egentligen att folk bluffraisar vid sådana här lägen (på low o middlestakes),

lim x -> 0 då x anger chans till bluffraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste den här handen fel. Trodde vi hade check/synat flop och turn och stod nu inför att fi ev. checkar efter på rivern. I det fallet gillar jag oxå bet. (även om jag står kluven inför bet/syn eller bet/fold)

 

Men till denna hand. Varför donkbeta turn? Har du en tydlig read att han c-betar turn way to seldom så gillar jag flop check/raise annars så är ju detta en tydlig check/call. På denna turn borde fi beta det mesta i hans range. Ifall han ser dig som ovanligt tuff på turn så kanske han checkar/efter med typ A högt men då får du ju in en v-bet på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste den här handen fel. Trodde vi hade check/synat flop och turn och stod nu inför att fi ev. checkar efter på rivern. I det fallet gillar jag oxå bet. (även om jag står kluven inför bet/syn eller bet/fold)

 

Men till denna hand. Varför donkbeta turn? Har du en tydlig read att han c-betar turn way to seldom så gillar jag flop check/raise annars så är ju detta en tydlig check/call. På denna turn borde fi beta det mesta i hans range. Ifall han ser dig som ovanligt tuff på turn så kanske han checkar/efter med typ A högt men då får du ju in en v-bet på rivern.

 

this. Tänk om jag kunde resonera såhär då jag lirade microstakes. Jag tycker förövrigt många av er "tänker/resonerar" för mycket. Spela spela spela. Spela mycket HU det är utvecklande då man lär sig läsa händer och få känsla för dynamiken i ett game.

 

Spela rätt preflopp, det kommer man iaf upp till 15/30 på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två funderingar...

 

1. Jag hinner ytterst sällan tänka i "stove"-termer under spelets gång. Är inte det mer NO-limit anpassat? Jag menar borde man inte kunna sätta en range på en betydligt snävare HD, beroende på betsekvensen om man bortser från post-spelet (ev turn)?

 

2. Är det du Jessica som börjat husera på stars höga bord? I så fall har jag sett ett par riktigt sjuka händer du vart med om.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag hinner ytterst sällan tänka i "stove"-termer under spelets gång. Är inte det mer NO-limit anpassat? Jag menar borde man inte kunna sätta en range på en betydligt snävare HD, beroende på betsekvensen om man bortser från post-spelet (ev turn)?

 

Förstår inte frågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...