Gå till innehåll

Få tillbaka motivationen?


HSvensson

Recommended Posts

Har lirat mycket en lång period men nu har jag börjar tröttna på pokern.

Jag vill lira för att tjäna cashen men känner ingen motivation till att spela och det känns som att det kvittar vad man går all-in med för rivern avgör det oftast ändå. Det är då pokern blir till ett turspel vilket inte gynnar mig direkt..

 

Vill få tips hur man kan få tillbaka sin motivation och bli sugen på att lira nätpoker igen? Skall man livnära sig på det i sommar, fattig student som man är vill man gärna dra in cashen som man annars också gör...

 

Tacksam för seriösa svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat mycket en lång period men nu har jag börjar tröttna på pokern.

Jag vill lira för att tjäna cashen men känner ingen motivation till att spela och det känns som att det kvittar vad man går all-in med för rivern avgör det oftast ändå. Det är då pokern blir till ett turspel vilket inte gynnar mig direkt..

 

Vill få tips hur man kan få tillbaka sin motivation och bli sugen på att lira nätpoker igen? Skall man livnära sig på det i sommar, fattig student som man är vill man gärna dra in cashen som man annars också gör...

 

Tacksam för seriösa svar!

 

skotta! för en rimlig del av rullen då, på en högre nivå än du e van.. alltid kul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skotta! för en rimlig del av rullen då, på en högre nivå än du e van.. alltid kul

 

Hehe, känns ju inte så säkert om man skall överleva på pokern hela sommaren

Har iofs testat det, men likadant där, kändes som det kvittade vad man gick in i potten med för kort...Fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, sätt upp något slags mål under sommaren.. t.ex.. spela in en viss summa per dag/vecka - månad.. or something : ) Fokus, tålamod... och att tycka att spela poker är roligt är nog viktigt dock, känner du noll lust och spela... då skulle jag iaf lagt ner pokern! well, gl hf !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bidrog iaf till att den blev det...

 

ojojoj det känns som att det inte spelar någon roll vad man skriver på detta forum. Det är ju ta mej fan exakt som poker: spelar ingen roll vilka kort man går in med det är alltid rivern som avgör och den är OND! RIGG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojojoj det känns som att det inte spelar någon roll vad man skriver på detta forum. Det är ju ta mej fan exakt som poker: spelar ingen roll vilka kort man går in med det är alltid rivern som avgör och den är OND! RIGG

 

snacka om malplacerad kritik/ironi eller vad du nu än tycker du sysslar med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drick whiskey och titta på brudar samtidigt?..

 

Fungerar fortfarande bra för mig.

 

+1

 

 

 

 

Har samma problem med motivationen men har börjat chemalägga spelandet så gott det går så man inte omedvetet väljer bort andra aktiviteter.

...om man tappar balansen i livet med sömn, mat och sociala kontakter så tappar man intresset för saker som ex. pokern.

 

När jag chemalägger spelandet brukar jag se till att jag gör något vettigt innan och/eller efter sessionen som att umgås med kompisar eller spela golf eller vad man nu gillar att göra.

funkar bra för mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....

 

Tacksam för seriösa svar!

 

Försök till seriöst svar ;)

 

Tycker du har delvis fel inställning:

"Det är då pokern blir till ett turspel vilket inte gynnar mig direkt..".

Du får aldrig bort turmomentet i poker.

Turfaktorn är också ett av skälen till att vissa spelar dåligt/hoppfullt.

 

Så rådet blir... acceptera och tyck om turmomentet 100% eller sluta spela.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag chemalägger spelandet brukar jag se till att jag gör något vettigt innan och/eller efter sessionen som att umgås med kompisar eller spela golf eller vad man nu gillar att göra.

funkar bra för mej.

Mycket bra tips! Jag spelar sällan så bra och är så taggad på poker som efter en heldag med ett gäng härliga kompisar som utövar någon idrottsaktivitet eller liknande. =)

 

Annars kan man ju försöka motivera sig genom att verkligen försöka förstå hur skönt det är att inte behöva kliva upp 6 på morgonen varje vardag och åka till jobbet i 8h. Räcker inte tanken kan du ju alltid testa att kliva upp så tidigt och typ städa huset, göra lite volontärarbete eller liknande i några dagar så uppskattar du nog pokern som inkomstkälla lite mer och därmed höjer motivationen.

 

Hoppas att du får tillbaka motivationen hursom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle råda dig att fixa något statistikprogram också. Personligen tycker jag det är riktigt inspirerande att se resultat och fina kurvor - detta gäller inte bara poker.

 

För mig finns det inte mkt som slår en riktigt fin graaf. Man vill bara fortsätta spela och se pengarna rulla in, etc. Har dock liknande problem som du, så du kanske måste komma på något nytt efter ett tag. Till en början är det dock spännande att följa imo :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla fina tips!

 

Jag har funderat på att sätta upp en gräns, en viss summa som jag för tjäna / backa max per dag men trist då om man är sugen på poker och inte har något annat för sig att sluta när man nått den gränsen.

 

Tror jag har spelat på tok för mycket på sistone och därför jag inte är motiverad kanske.

 

Skall nog även börja med att träna innan jag börjar lira poker. Känns på nåt sätt lamt att bara gå upp och direkt börjar köra igång pokern när man ändå har lirat hela natten...

 

Fortsätt med fina tips, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl också försöka komma med ett seriöst svar :-)

 

Man kan alltid testa något nytt spel eller börja köra turrer eller SNG om man kör CG etc.

Schemalägga spel som vissa har nämnt också. Sätta upp mål kan nog också vara riktigt bra tror jag.

Men försök få en nytändning, byt site eller spel eller börja spela med någon, dela rulle. En annan sak som hjälpt för mig var att starta en dagbok här. Testa det, ger helt klart en nytändning o gör en extra motiverad!

 

Lite småtips men nåt kanske funkar. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla fina tips!

......

Fortsätt med fina tips, tack!

 

Ok :)

 

Upprepar många av tidigare råd och sammanfattar vad som funkat bra för mig senaste tiden (kanske även gäller dig?)

 

 

1. Mjukvara (PT, PA Hud, Pokergrapher, PokerEV etc. etc.)

2. Dagbok här (eller på annan plats)

3. Läs böcker om den metala biten. Googla "Your worst poker enemy" "The poker Mindset" (läs även vanlig pokerlitteratur).

4. Inställningen "jag är bra men förlorar på otur" är ingen höjdare. Försök glädja dig åt att folk spelar illa även om de klonkar, det är därför det går att vinna långsiktigt om man spelar bra.

5. Gå igenom varje sessions största förluster/vinster. Vad gjorde du fel? (om något). Hur förbättra nästa gång? Utveckla spelet!

6. TRÄNA, spring, sporta ;)

7. Umgås med familj, polare, flickvän, hund eller vad du nu har tillgängligt :)

8. Spela inte när du är trött som fan, ofukuserard etc.

9. Skotta aldrig

10. Skaffa en coach som du kan bolla med (beroende på hur seriös du är)

 

 

GL och starta nu en dagbok här där du berättar hur det funkar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok :)

 

Upprepar många av tidigare råd och sammanfattar vad som funkat bra för mig senaste tiden (kanske även gäller dig?)

 

 

1. Mjukvara (PT, PA Hud, Pokergrapher, PokerEV etc. etc.)

2. Dagbok här (eller på annan plats)

3. Läs böcker om den metala biten. Googla "Your worst poker enemy" "The poker Mindset" (läs även vanlig pokerlitteratur).

4. Inställningen "jag är bra men förlorar på otur" är ingen höjdare. Försök glädja dig åt att folk spelar illa även om de klonkar, det är därför det går att vinna långsiktigt om man spelar bra.

5. Gå igenom varje sessions största förluster/vinster. Vad gjorde du fel? (om något). Hur förbättra nästa gång? Utveckla spelet!

6. TRÄNA, spring, sporta ;)

7. Umgås med familj, polare, flickvän, hund eller vad du nu har tillgängligt :)

8. Spela inte när du är trött som fan, ofukuserard etc.

9. Skotta aldrig

10. Skaffa en coach som du kan bolla med (beroende på hur seriös du är)

 

 

GL och starta nu en dagbok här där du berättar hur det funkar :)

 

Tack så mycket för jätte fina tips! Blev riktigt sugen på att starta en dagbok här =) Vi får väl se ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...