Gå till innehåll

donate_kid bygger från smått!


HSvensson

Recommended Posts

Då var det dags för ännu en SvS-dagbok här på forumet...

 

Info om mig själv

18 år, men tog trots detta studenten i år och är således skolfri (iaf tills jag börjar i höst...)

Har lirat poker i 3-4 år men aldrig riktigt seriöst, vilket jag tänkte börja med nu.

Driver även en pokersite som för tillfället är ganska inaktiv dessvärre...

Övriga intressen, utöver pokern är musik och fotboll. För er som undrar är jag 100% MFF'are med årskort på sittplats 8-)

 

Lär väl komma fram en hel del om mig själv under tidens lopp...

 

Mål

Ett långsiktigt mål är såklart att livnära sig på pokern men annars är det att spela in i snitt 500 sek /dag med två minusdagar á 500 kr i veckan. Detta resulterar i en lön på ca 10 000 sek / mån. Eftersom jag är långt ifrån det nu kommer jag att koncentrera mig på olika delmål istället i form av olika saker man vill investera samt att bygga rullen stabilt uppåt.

 

Strategi

Tidigare har jag spelat mest sit & goes 50 - 500 sek på svs och kommer fortsätta göra det, om rullen tillåter det och det är hållbart.

 

Ang. sit & goes får inköpen inte vara större än 1/20 av rullen och max snabbisar, helst normal blindstid.

 

Gällande cashgames, som jag antagligen inte kommer att spela så mkt är det också 1/20 av rullen som gäller men vid närmare eftertanke kommer man ligga på låg nivå ganska länge med den regeln, vi får se hur det går med det!

 

Turneringsspelet är man i dessa WSOP tider väldigt sugen på och också fär är det 1/20 av rullen som gäller. Kommer troligtvis bli väldigt mycket kvalande till 500 kr turneringen på Svs, iaf nu i början.

 

Tror att ni har blivit infobombade nu, återkommer med lite mer spelinfo snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte har något sommarjobb - och inte heller ville ha (eftersom jag vill se pokern som ett jobb) kommer detta bli en, förhoppningsvis seriös satsning med start från måndag den 7 / 7. Kan bli lite tidigare om jag klonkar mina mål jag har för denna vecka.

 

Kommer också att köra ganska hårt med träningen denna sommaren, detta varvat med poker skall tydligen vara bra, iaf för pokern ;-)

 

Eftersom min teori är att pokerinkomsterna skall täcka de flesta utgifter (tur att jag inte har så många) kommer tex gymkort, som skall investeras nästa vecka finansieras av pokerpengar.

 

Startkapitalet för rullen är 500 sek

 

Jag räknar med att spela 3 - 6 timmar / dag men blir säkert väldigt varierande...

 

Varför en dagbok?

* Motivera mig själv mer

* Ha koll på spelandet i större utsträckning

* Få tips från forumiter

* Inse att jag inte är så dålig som jag tror (eller var det tvärtom?) :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans mål (tom 6/7)

* 300 kr (gymkort)

* 500 kr (startkapital)

 

Eftersom jag ville göra detta som ett litet projekt kommer jag inte att blanda in den gamla rullen alls i detta utan starta med 500 på måndag då det hela börjar.

 

Kommer att föra så mycket statistik som jag pallar...

 

P.S Kvalade in till 500 kr turren redan första dagen, blev 25 / 170 vilket inte gav några pengar men iaf lite hopp om framtida turneringsvinster. Kom 19 / ca 300 i 50 kr turre också nu ikväll vilket gav ca 100 sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första mjukstarten är avklarad och det blev en kort session på 4 sittar; 1 100sek och 3 50sek.

 

Resultat: +275:-

Rullen: 730:-

 

Skall tillägga också att jag inte följer mina BR-regler nu denna veckan, utan kör mer "crazy". Fr o m nästa vecka kommer jag att köra stenhårda BR-regler!

 

Dagens planerade turneringar

13.45 Kval till 500 kr turre - 50 sek

16.45 Kval till 500 kr turre (med återköp) - 30 sek

 

Hade annars bara tänkt köra sit & goes idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans mål redan avklarat!

 

Målet jag hade för denna vecka var att få ihop 800 sek, 500 till startkapitalet och 300 till gymkortet och detta är redan fixat!

 

Efter bara två sessioner, med totalt 8 sittar har jag exakt 800 sek i rullen

 

Detta innebär att jag börjar med mitt projekt redan imorgon och tar paus från pokern resten av dagen, dvs hoppar över kvalet till 500 kr turren 16,45.

 

Dagens spel: +345:-

Rullen: 800:-

Uttag: 300:-

Rullen Totalt: 500:-

 

Återkommer imorgon med vidare info och mål innan jag börjar på riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska följa denna o se hur det går med motivationen ;-) Det går säkert bra.

Hade två frågor. Vad ska du göra efter sommaren?? Jobba eller plugga eller satsa på pokern om den går bra??

Vilken pokersite driver du??

 

Det har ju börjat riktigt bra så ser lovande ut :-) och du har satt upp väldigt bra mål! Vad nickar du?? (OM man får fråga)

 

Så lycka till med pokern o motivationen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska följa denna o se hur det går med motivationen ;-) Det går säkert bra.

Hade två frågor. Vad ska du göra efter sommaren?? Jobba eller plugga eller satsa på pokern om den går bra??

Vilken pokersite driver du??

 

Det har ju börjat riktigt bra så ser lovande ut :-) och du har satt upp väldigt bra mål! Vad nickar du?? (OM man får fråga)

 

Så lycka till med pokern o motivationen!

 

Trevligt att jag har nån som läser iaf ;)

Jag planerar att plugga, oavsett hur bra det går med pokern. Vill först bygga upp en rulle under ett år, sedan får ju se...kan gå riktigt illa också, vem vet?

Får inte skriva adressen till pokersiten här, men kan pm'a den till dig istället.

 

Tack för stödet! Jag nickar donate_kid, lirar endast på Svenska Spel just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

donate_kid kanske :) Vet inte säkert, vild gissning!

Och så on-topic; Lycka till, spännande att pröva pokern som enda jobb.

 

Stämmer, ja det är spännande...känns som man måste ta det väldigt seriöst för att detta skall fungera, om inte är jag inte särskillt dyr i drift så det skall nog gå ändå ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är första "riktiga" sessionen över och både nöjd och missnöjd med denna...

 

Sit & goes, 12 st 50 kr

Resultat: +35:-

Rullen: 535:-

 

För att summera den första sessionen lite...

Ett minus är att jag blev utdragen ovanligt mycket och att jag har ruskigt svårt att vinna heads-up'er, trots att det har varit en av mina bästa saker inom pokern förut. Att plussa 35:- kanske inte heller är så upplyftande, gäller dock att tänka på att jag spelade nästan felfritt under hela sessionen, vilket i slutändan kommer ge lite cash ;-)

 

Plusset är som sagt att jag spelade väldigt stabilt, mycket bättre än på länge! Trots att jag blir utdragen flertalet gånger tar jag en klunk vatten, biter ihop och håller uppe spelet!

 

Troligtvis inte så mycket spel imorgon, skall iväg på dan, sen MFF - Ljungkile på kvällen. Mitt tips: 2-0

 

Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, jag spelar en hel del på 50+5 SNG på Svenska Spel. Kör du Fullring eller Short? Om du kör Fullring lär vi ses vid borden, gl!

 

Hehe, spelar bara Short ..även om jag funderar på att testa en del fullring där det känns som mer skicklighet på nåt sätt... GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från malmö och en rätt tråkig match där det till slut blev malmöseger mot ett tråkspelande Ljungkile...

 

Jag brukar inte klaga på domarna, men denna gången var det en ren katastrof! Malmö hade 4 gånger chans på straff, där nog 2 borde blivit det och en var solklar hands på en lsk-back. Man kan ju också bli lite irriterad på när LSK slöar vid varje fast situation och ett inkast tar över en halv minut vissa gånger...

 

Nåja, tillbaka till pokervärlden...

Hade tänkt att lira en nattsession snart och hoppas verkligen det händer nåt med rullen, även om jag inte skall känna mig stressad på något sätt. Är dock lite tråkigt att jag, enligt BR-reglerna inte "får" spela en 100 kr turre förrän jag har 2000 i rullen. Bara till att fortsätta kötta på med 50 kr sittar och kval till 500 kr turren...

 

Återkommer med resultat när jag slutat sessionen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GE UPP???!!

 

Det här har verkligen inte börjat som jag trodde och hade hoppats på ...

 

13 st sittar

Resultat: -225:-

Rullen: 310:-

 

Spelar hyffsat stabilt men har riktigt mycket otur och oflyt, synar man snyggt på lägsta par har motståndaren lägsta par med bättre kicker etc...

 

Funderar lite på att spela "crazy" tills jag har 1000:- och börja med det istället med tanke på att 50 kr sittar är för låg nivå för mig tror jag, har ruskigt svårt för att vinna HU fortfarande, detta beror på att motståndaren ställer på vad som helst och jag leder i 9 fall av 10 pre men inte hjälper det...

 

Får sova på saken, men lutar åt att jag spelar upp till 1k och börjar med det istället så jag kan lira 100 kr sittar för lite vettigare nivå...

 

(skall tilläggas att jag inte lirar efter rullens regler nu eftersom jag inte vill gå lägre än 50 kr gällande sit & goes)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cash kanske är min grej...

 

Efter i runda slängar 3 timmars poker i streck för mig blev det ett bra plus i kassan.

 

Har inte 100% koll på hur mkt jag lirade etc men intressant var att jag backade i alla sittarna jag lirade och plussade på alla cashbord och spelade. Kval till 500 kr turren blev inget lyckat..

 

Resultat, 3h diverse poker

Totalt resultat: +749:-

Rullen: 1410:-

 

Känns som att jag satsar på cash hädanefter, 1/2 blinds på SvS. Går in med 200 och hoppas på det bästa :lol:

 

Edit: Lirade precis Duell Texas 50kr, åkte nivån precis innan itm...

Rullen: 1355:-

 

Edit 2: ca 45min cash gav +160:-

Rullen: 1515:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter konstant poker 11 - 14 idag blev det till sist ett plus även om det började segt..

 

Duell texas, 50kr: 2'a - +397:-

Cashgame + någon sitte: +87:-

Resultat: +484:-

Rullen: 1999:-

 

Hade ett större plus precis innan jag skulle sluta men tappade 250 kr i en pott, set (nior) mot hans set (knektar), vilket kändes väldigt surt...

 

Blir kanske lite mer poker i e-middag, annars utgång ikväll med polarna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter konstant poker 11 - 14 idag blev det till sist ett plus även om det började segt..

 

Duell texas, 50kr: 2'a - +397:-

Cashgame + någon sitte: +87:-

Resultat: +484:-

Rullen: 1999:-

 

Hade ett större plus precis innan jag skulle sluta men tappade 250 kr i en pott, set (nior) mot hans set (knektar), vilket kändes väldigt surt...

 

Blir kanske lite mer poker i e-middag, annars utgång ikväll med polarna :-)

 

Lirade lite till...

3 sittar (itm i alla): +300:-

Cashgame: +124:-

Resultat: +424:-

Rullen: 2423:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tagit ut 400:- från rullen, eftersom jag vill att krogkvällarna skall täckas av pokerpengar så det känns lite bättre ;-)

 

Tänkt att spela lite senare ikväll då det inte blev så mkt sömn inatt, orkar inte göra något annat. Se om jag hittar någon rolig turre att lira..

 

Rullen: 2023:-

 

Edit: Lirar två turrar ikväll:

Texas snabbis 100 sek, 21.00

Duellen 100 sek, 21.30

 

Tidig sängdags med tanke på hur trött jag är, lirar mer imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...