Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Igår spelade jag en stenhård och över en timme lång HU om förstaplatsen i en 20-dollars sng. Men när jag väl hade vunnit så fick jag och 2:an 40 dollar var! What the fuck?! tänkte jag och kollade turneringsinfot. Där stod det att 5 av 10 får 40 dollar var . Inte så kul efter en så ovanligt lång HU som jag dessutom vann. Jag antar att 2:an inte heller visste att det rörde sig om en specialare. Men nu till trådens stora fråga. Hur mycket värde ligger i att satsa på den här typen av turneringar och vad bör man ha för strategi? Eftersom chansen att hamna bland pengarna är ovanligt stor och att man i stort sett kan folda sig till dem så ser jag detta som en efterlängtad variant (finns på pkr.com). Citera
Rebonius Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Så länge motståndarna spelar någorlunda vanlig SNG strategi ska du spela snortight. Tänk dig en satellit där 5 personer får ticket. Citera
Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Ja, det borde inte vara svårt att bli stadig vinnare och om man spelar 100-500 dollars så kan ju även den här varianten ge stora pengar. Jag hoppas innerligt att alla andra siter införlivar den i sina system. Lite konstigt att bara en enda tycks ha den nu. Citera
sulla Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Ja, det borde inte vara svårt att bli stadig vinnare och om man spelar 100-500 dollars så kan ju även den här varianten ge stora pengar. Jag hoppas innerligt att alla andra siter införlivar den i sina system. Lite konstigt att bara en enda tycks ha den nu. Problemet är väl snarare att de som lirar på de nivåerna är väl medvetna om optimal strategi och det kommer i princip bara handla om flips och kortsnitt, variansen kommer bli tuff. Citera
lillsvensson Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Ja, det borde inte vara svårt att bli stadig vinnare och om man spelar 100-500 dollars så kan ju även den här varianten ge stora pengar. Jag hoppas innerligt att alla andra siter införlivar den i sina system. Lite konstigt att bara en enda tycks ha den nu. Samma finns, eller iaf fanns på Ladbrokes. Citera
SimonX Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Fler siter har sådan Sng kallade "Dubble the money" eller något liknande. Har sett det med 6manna, där top3 dubblar sin insats iaf. Citera
Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Samma finns, eller iaf fanns på Ladbrokes. Tack för tipset! Citera
Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Där jag spelade var det faktiskt inte så tight som man kan förvänta sig av en sådan sit & go. Jag upplevde spelet precis som en helt vanlig sng (fullring) men blev förbryllad av att så många plötsligt gick all in samtidigt när det var 5 spelare kvar Citera
Djens Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Måste ha varit spännande då med din 1timmeslånga HU fajt om du skulle få $40 eller $40 softish. Citera
sulla Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Sjukt att det inte autostängs då... är ju standard på pkr´s sattar annars. Citera
sulla Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Där jag spelade var det faktiskt inte så tight som man kan förvänta sig av en sådan sit & go. Jag upplevde spelet precis som en helt vanlig sng (fullring) men blev förbryllad av att så många plötsligt gick all in samtidigt när det var 5 spelare kvar Om inte du snappat upp det lär ju flera andra missat med, därav det märkliga spelet i fullring Citera
Belyavski Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Ja, det borde inte vara svårt att bli stadig vinnare och om man spelar 100-500 dollars så kan ju även den här varianten ge stora pengar. Jag hoppas innerligt att alla andra siter införlivar den i sina system. Lite konstigt att bara en enda tycks ha den nu. Cryptologic-nätverket (Parbet, SunPoker, William Hill mfl) har sådana. De kallas "double your money" eller nåt. Citera
Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Av vilka skäl torde variansen vara högre i sådana sngs än i vanliga? Citera
Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Cryptologic-nätverket (Parbet, SunPoker, William Hill mfl) har sådana. De kallas "double your money" eller nåt. Där ser man.. tack för tipset! (nu ska jag bli miljonär) Citera
Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Tönten Djens kan antagligen medge att han var en mobbare i skolan? En sådan som ständigt måste klanka ner på någon för att själv kunna känna sig "cool". Citera
bossbaver Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Tönten Djens kan antagligen medge att han var en mobbare i skolan? En sådan som ständigt måste klanka ner på någon för att själv kunna känna sig "cool". Eller mobbad... och nu tar sin revange på stackars PF-folk Citera
weddie Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Tönten Djens kan antagligen medge att han var en mobbare i skolan? En sådan som ständigt måste klanka ner på någon för att själv kunna känna sig "cool". Nu tog du i så det stog härliga till, du verkar dock träffad och bekant i situationen, så kanske var du som blev mobbad? Det var nog dock inte v djens Citera
CopShootCop Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Problemet är väl snarare att de som lirar på de nivåerna är väl medvetna om optimal strategi och det kommer i princip bara handla om flips och kortsnitt, variansen kommer bli tuff. Håller med om allt, men vad menar du med att variansen blir tuff? Detta lär ju vara ett av de spel som har den lägsta variansen. Variansen lär ju bli i stort sett identisk med HU. (kanske exakt t.o.m.) Citera
MJ Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Måste ha varit spännande då med din 1timmeslånga HU fajt om du skulle få $40 eller $40 softish. Du hann före mig. Kul att Konextus aka Softish är tillbaka med ännu ett nick. Samma gamla ämnen dock. Citera
Djens Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Tönten Djens kan antagligen medge att han var en mobbare i skolan? En sådan som ständigt måste klanka ner på någon för att själv kunna känna sig "cool". Eller mobbad... och nu tar sin revange på stackars PF-folk Exakt, jag måste ta revansch för mitt usla liv här i tråden Sen tycker jag att OPs trådar är...speciella. Alltifrån: "Jag har varit med om något jag tror är jättespeciellt men som kommits på 200 ggr innan" "Jag har skrivit det här, aldrig läst något liknande" följt av: "Jodå, några hundra gånger". "Jag tror på riggen, absolut och man måste ha tur för att vinna" Jag vetinte, jag blev nog mobbad några hundra gånger/vecka i skolan så jag blev trött på att idioter upprepade samma sak hela tiden Citera
thefman Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Rounders på Prima har funnits sedan 1800-talet Citera
Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Nu tog du i så det stog härliga till, du verkar dock träffad och bekant i situationen, så kanske var du som blev mobbad? Det var nog dock inte v djens Faktum är att han ständigt tjötar om Softish fast jag inte har med det nicket att göra. Citera
Riggdevil Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Rounders på Prima har funnits sedan 1800-talet Men rounders är knappast samma sak bara för att 5 av 10 kan vinna vid finalbordet. Citera
SOLDforFOOD Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Tönten Djens kan antagligen medge att han var en mobbare i skolan? En sådan som ständigt måste klanka ner på någon för att själv kunna känna sig "cool". mtp hur han ser ut så var det nog ombytta roller tror jag. Citera
Djens Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 mtp hur han ser ut så var det nog ombytta roller tror jag. Ne, inget mobboffer , däremot var jag väl inte coolaste killen i klassen heller direkt Citera
Recommended Posts