Gå till innehåll

FLT - Hittar stege på river, rätt eller fel spelat?

APC

Recommended Posts

Här är en han som jag fått lite huvudbry ifrån. (vet inte om man bör

Har sittit vid bordet en kvart och har ingen bra read på någon spelare.

Bordet är ett 0,5/1 FL på party.

#Game No : 1729742782

***** Hand History for Game 1729742782 *****

$0.5/$1 Hold'em - Sunday, March 13, 12:58:22 EDT 2005

Table Table 25369 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Mrblunt ( $30 )

Seat 3: Tiltonrifle ( $16 )

Seat 5: litson1313 ( $40.75 )

Seat 7: josezayas17 ( $11 )

Seat 9: torock ( $15 )

Seat 8: blixten2 ( $7 )

Seat 6: Twitch1977_ ( $36.25 )

Seat 2: thechairman2 ( $28 )

Seat 4: ninva ( $25 )

thechairman2 posts small blind [$0.25].

Tiltonrifle posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to torock [ Jc Ks ]

litson1313 folds.

josezayas17 calls [$0.5].

blixten2 calls [$0.5].

torock raises [$1].

ninva has left the table.

thechairman2 folds.

Tiltonrifle calls [$0.5].

blixten2 calls [$0.5].

Hade spelat ett tag innan på andra bord utan att hitta så många spelbara händer så när denna dök upp bestämde jag mig för att antingen raisa eller folda och jag valde uppenbarligen de tidigare alternativet.

** Dealing Flop ** [ 2h, Qc, Tc ]

ninva has joined the table.

DealMe3 has joined the table.

Tiltonrifle checks.

josezayas17 checks.

blixten2 bets [$0.5].

torock calls [$0.5].

Tiltonrifle calls [$0.5].

Här valde jag att calle eftersom jag hade öppet stegdrag. Min tanke var att blixten träffade par på floppen men eftersom jag jagade stegen så var det inget jag tog så allvarligt.

** Dealing Turn ** [ 2d ]

Tiltonrifle checks.

josezayas17 checks.

blixten2 bets [$1].

torock calls [$1].

Tiltonrifle calls [$1].

josezayas17 raises [$2].

blixten2 raises [$2].

torock calls [$2].

Tiltonrifle folds.

josezayas17 raises [$2].

blixten2 calls [$1].

torock calls [$1].

En tvåa borde inte rört någon pga att alla följde min höjning pre-flop. När josezayas höjer så anar jag top pair men synar eftersom jag tror på bra betalt om stegen sitter.

** Dealing River ** [ As ]

josezayas17 checks.

blixten2 bets [$1].

torock raises [$2].

josezayas17 raises [$3].

blixten2 is all-In [$0.5]

torock calls [$1].

Jajamänsan, där satt stegen.Nu är de bara att håva in. När min raise re-raisas av josezayas så blir jag lite fundersam men synar ändå.

josezayas17 shows [ 2s, Ad ] a full house, Twos full of aces.

blixten2 doesn't show [ Jh, Qd ] two pairs, queens and twos.

torock doesn't show [ Jc, Ks ] a straight, ten to ace.

josezayas17 wins $3 from side pot #1 with a full house, Twos full of aces.

josezayas17 wins $22.75 from the main pot with a full house, Twos full of aces.

Frågan är om jag skulle anat att josezayas satt på kåken eftersom han höjde på turn och höjde på river? Vad skulle ni gjort/trott? Blev jag för hemmablind när jag jagade stegen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumpa KJo preflopp om inte limparna är riktigt löjligt lösa. Det är en skithand utan vettiga möjligheter, KJs är mycket bättre.

Potten känns för stor för att det ska vara aktuellt att folda open-ended + överkort, möjligen kunde du varit mer aggressiv, men fold finns inte riktigt med bland mina mentala alternativ.

Länk till kommentar

Min första tanke då jag läste din historia och border fick par i 2:or var att någon då fick triss - och det stämde visade det sig. Personligen gillar jag inte då bordet parar sig. Men potoddsen är med dig 1:5 så det är rätt att syna. . Andra gånger så har motståndarna 222xx och då vinner du.

Länk till kommentar

Dumpa KJo preflopp om inte limparna är riktigt löjligt lösa. Det är en skithand utan vettiga möjligheter, KJs är mycket bättre.

Nu sitter vår hjälte på knappen och har två limpare mot sig. 0.5/1 på Party är löjligt löst. Själv skulle jag vilja se floppen med KJo, men jag hade nöjt mig med att limpa. Först in hade jag höjt.

Floppen: Mot tre fiender tror jag att det finns värde i det öppna stegdraget, även om det inte är lika stort som i ett färgdrag. De två klöver som ligger är lite trista, men inget att göra åt. Höj floppen, dels för att få in pengar och dels för att kanske få ett gratiskort om du inte träffar turn. Dessutom får du reda på hur stark hand blixten2 verkligen har, nu vet du ingenting.

Tvåan på turn är obra och CR + re-raise från jose tyder på en stark hand (om han inte är en komplett galning). Med en raise på floppen hade du antingen fått se styrka från jose redan då med en RR, eller kanske fått blixten2 att sakta ner på turn och därmed få ditt gratiskort. Nu fastnar du mellan blixten2 och jose och det vete tusan om stegen räcker här, men potten är stor (hur stor? det hade hjälpt med en lite bättre HH här ;)) så en syn är nog ok.

På river hade nog jag nöjt mig med en syn, men så är jag för passiv på den gatan.

I sammanfattning: det största misstaget är att inte höja floppen. Då kanske du tom hade fått loss jose som varit tvungen att syna två kalla och du kunde vunnit handen.

Använd gärna http://www.selachian.com/tools/bisonconverter/hhconverter.cgi

för framtida HH, då blir de enklare att läsa. Dessutom följer inte resultatet med, vilket kan göra det svårt att vara objektiv i bedömningen av handen.

Länk till kommentar

Tack för svaren (så långt) hoppas de kommer flera. :D

moberg: vad menar du med att resultatet inte följer med? Du får ett resultat på slutet men du verkar vara ute efter nåt annat. Sen ska jag kolla in länken inför näste postning. (tack för feedbacken)

Länk till kommentar

Tack för svaren (så långt) hoppas de kommer flera. :D

moberg: vad menar du med att resultatet inte följer med? Du får ett resultat på slutet men du verkar vara ute efter nåt annat. Sen ska jag kolla in länken inför näste postning. (tack för feedbacken)

Jag menar att resultatet inte ska följa med (vilket det inte gör om du användar de skönsvärden* som handkonverteraren har). Att posta resultaten gör diskussionen kring hur du spelade handen sämre eftersom vi då har mer information än du hade vid speltillfället. Det är lättare att bedöma spelet utan att känna till fiendens händer.

*default för er anglofiler därute

Länk till kommentar