Gå till innehåll

Spelgränser ftw!


ludvvig

Recommended Posts

Är det såhär när man är kär när man är liten, hur ska det bli när man blir kär när man blir stoooor...

 

Med din klonk så hade jag förövrigt druckigt 10 liter bensin, klätt av mig naken och bajsat på tangentbordet innan jag hade satt mig och skottat 25/50 HU. Vad kan gå fel liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 445
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag och Ann känner varanda rätt bra så jag vet vad just hans specifika problem är. Han är alldels för resultatorienterad istället för spelorienterad och det var det jag försökte banka in i hans huvud. Sen var det lite övriga grejer som tilt-tecken och dylikt..

 

Trevligt du kommenterade mega, du har ingen lust att kolla på mina PT-stats och se om något behöver åtgärdas?

 

okey, har väl snarlika problem.

 

angående statsen så är jag inte så hajj. Men jag skulle försöka att minska lite på gapet mellan vpip och pfr. nu får ni som har kunskapen gärna rätt mig om jag har fel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 mars, min värsta kväll någonsin.

 

Har haft en underbar vistelse i "ö", ligger några mil ifrån sundsvall. Älskar hunden de har där, så underbart att bara få vara. Har läst igenom "your worst poker enemy" - GRYMT bra bok där jag hela tiden får "aha"-känslor. Ska läsa igenom uppföljaren snart.

 

Spelade lite idag och hittade 140 dollar plusset på fortune...bubblade en turnering där SB höjer och jag pushar med A10 och han hittar 1010, bara ta nya tag! PT har börjat krångliga så får se hur många händer jag har spelat, gissar 26-27...Min stejkare hade en skön kommentar idag:

 

 

 

Tack ninjagrisen för rail, ska vara snällare mot dig på borden nästa gång! :)

 

Natti alla.

 

Varför lyckas vissa alltid bli stejkade? :-P Kan inte jag också få bli det? Jag är för rädd om mina egna pengar för att kunna sätta in och spela poker med dem, men det kanske är tur det. Haha.

Jag läste din dagbok senast, då du förlorade massor med pengar typ i mars någon gång. Hur går det nu? vilka nivåer lirar du? rulle?

 

Iallafall lycka till med spelandet och livet! Visst lirar du hockey?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips för framtiden är att inte kolla så mycket på grafer och winrate. Lär dig att avgöra hur pass stor din edge är istället och att du har tillräckligt med inköp.

 

Angående statsen så kan du nog minska gapet en del mellan vpip och pfr. Sen ser det ut som att du höjer ungefär samma range utg och knapp, vilket inte så är optimalt.

 

Vad valde för pokervideosajt förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag håller faktiskt inte med dig i det första. Genom din winrate så anser jag att du ser hur stor din edge är eftersom de går hand i hand.

 

Jag anser att det krävs så många händer för att visa en någorlunda sanningsenlig winrate och då har du redan utvecklat ditt spel. Sen så är det inte precis peppande att se din winrate sjukna under jobbiga perioder. Under min downswing i februari så minns jag hur jag väldigt ofta kollade tiden på winrates, all in ev grafer och var bitter över att jag var så running bad på de högre nivåerna. Den tiden borde jag istället lagt på bli bättre och studera mera.

 

Att sluta kolla på den tar också bort fokuset på resultat och du kan istället fokusera på det viktigaste, vilket är hur du spelar.

 

Givetvis är ju inte din winrate helt missvisande men efter att ha haft en väldigt hög winrate över 50 k händer för att sedan vara breakeven 50 k händer så känns det inte lika självklart längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en vettig analys av PT-statsen, ska försöka på det! Har faktiskt tänkt på de sen jag var i Uppsala hos mr. tight att inte höja skräpet UTG, ska försöka tighta till mig ännu mer därifrån. Å andra sidan är det 5-handed och jag anser att man kan höja det mesta från utg, cut of, button då. Detta fick jag även bekräftat när jag kollade på 15 filmer från stoxpoker under helgen på lowlimits där de höjde allting när förhållanden var bra.

På NL50 så 3-bettar inte folk speciellt mycket, men det blir mycket mycket viktigare när du går upp på NL200 och uppåt (NL100 i viss mån också), att man spelar rätt händer från rätt positioner.

 

Lycka till dock Ludvvig, har läst din dagbok från första sidan och jag tycker det är jävligt bra att du har börjat om från NL50 och kör lugnt och seriöst. Keep it up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och klurade själv på om jag skulle förnya mitt cardrunnersmedlemskap eller regga mig på Deucescracked istället och det sistnämna verkade vara riktigt populärt bland alla 2+2are så det blir nog till att testa det för min del iaf. Spelar iofs inte lowlimit men alla lärdom har man väl nytta av :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La märke till en sak i din pt statistik. Att din att. to steal% är ganska låg. Kan troligen bero på att du spelar 9 bord men tror verkligen inte att det är ev- om du ökar den med iaf 5%. Funderat något på det?

Nästan identiska stats med mig annars, hoppas att det betyder något bra :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...