ludvvig Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 25 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 25 Juni , 2008 Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 Jag tycker också att PT visar ganska mycket fel, när jag spela på nl50@prima förut så låg jag enligt PT ca $500+ men "på riktigt" låg jag ca $1200 pluss. Mixxar du med att köra $ och euro kanske? Härligt att se dig köra nl50 och tycker det var väldigt bra av din stejksnubbe att bestämma att du måste köra det i 40k händer. Du kommer verkligen vara sugen på att gå upp i nivå när du är klar och kommer också vara mycket mer benägen att inte tilta bort någonting. Grinda mycket så är du där snart! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 25 Juni , 2008 Rapport Share Postad 25 Juni , 2008 ....... Spelet ser lite stabilare ut och swingsen är inte riktigt lika stora som de var tidigare. Jag ser ju själv jag är för los från UTG, vad mer behöver jag förbättra? Ni får gärna såga mig för jag är värdelös på poker =) Godnatt på er läsare och jag hoppas jag har många svar imorgonbitti... Ja, visst ser det stabilare ut, well done! Tighta upp UTG, du sa det själv men det tål att upprepas I övrigt överlåter jag kommentarerna till till de som kan holdém holdém bättre. :mrgreen: Slänger ut en fråga till övriga. Vad är "normala" vinnande VPIP/PFR/AGGR numera på NLH50/NLH100? En "position stats"-bild från en spelare med ptbb/100 >10 vore mycket intressant att se. GO och ....Gogogogo!! :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 26 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 26 Juni , 2008 Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 Hand 1: syn, ser inte någon anledning att slå om. Fold finns inte. Hand 2. Push förutom mot jätteNIT Edit. Läste HH fel hand två. Beror väldigt väldigt mycket på vilken FI det här är. Jag muckar 88 här på NL50 om inte FI som 3betar är lös och trebetar mycket. Trebetar FI@SB 20% + av starthänderna där så slår jag 2,2 % av hans raise för att syna mot Linski men kunna mucka mot Duke. Är SB tightare så muckar jag edit igen. Ludwig säger: Utan reads Då foldar jag på NL50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 26 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 26 Juni , 2008 Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 Börja med att folda pre, väl på river så VB / AI beroende på vad du tror att han kommer syna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 26 Juni , 2008 Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 Jag måste bara berätta om det äckliga som hade ut mig ur en $1250 GP Freezeout $5 buyin. Jag låg chiptvåa och det var 33 utav 280 kvar, 30 ITM. Blindsen låg nu på 600-1200 och jag hade som chiptvåa 25k i marker, ettan spelade på samma bord och hade cirka 35k. Jag får KK i late position och han sitter UTG. Han höjde till 3600 och jag syna endast, ingen annan följde med och floppen lyder 4, 10, K rainbow. Han (chipettan) betar cirka 4*BB och jag raisar all in. Han synar och visar AA. Gissa vad som kommer på turnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ManOuchi Postad 26 Juni , 2008 Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 Såg chansen att få en 4-vägspot mot 3 fiskar, men efter resonemanget med dig på msn så inser jag ju att det är fel...ska täta till läckan! =) Kan du förklara varför 3 spelare i en flervägspott fina implicita odds om du träffar kan du förklara erat resonemang?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WillPittiu Postad 26 Juni , 2008 Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 tjaba hörde du kommer ner på måndag...kul! blir lite dealers hörde jag, syns! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 26 Juni , 2008 Rapport Share Postad 26 Juni , 2008 Kan du förklara varför 3 spelare i en flervägspott fina implicita odds om du träffar kan du förklara erat resonemang?? Jag hatar över lag att syna in mig i blindsen, speciellt med en dålig SC out of position emot 3 FI där vi som i detta fallet egentligen inte vet någonting om deras ranger. Limpgubbarnas range är lika stor som deras limprange när dem synar och det är samma sak med FI som isolerar. Väldigt svårt att spela en hand som allt som oftast floppar ett drag OOP emot tre spelare. Din absoluta position är dålig Iom att du är först att agera Postflop, men framför allt så är din relativa position sämre än så. Postflop så kommer det oftast att checkas till aggresator. Om han betar så är du först att agera med två FI i ryggen med en enorm range. Det du oftast träffar kommer dessutom att vara ett drag där du måste semibluffa och få in degen som dog. Jag tycker inte att det är värt 4,55BB för att sätta sig i den situationen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 27 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 27 Juni , 2008 Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Japp! Jag är dock sämst på alla spel förutom HE (vilket jag är dålig på), haha...Det ska nog gå bra ändå, huvudsaken det är trevligt sällskap! =) Du kommer nog plussa bra om du bara har lite tålamod, blir gärna hyfsat vild aktion när det är live utan jättesummor inblandade :mrgreen: Trevligt sällskap brukar det alltid vara tycker jag. Enda oskrivna kortet är en ny kille som ingen träffat ännu, gissa vem.....så bäst du är lika vettig IRL nu också , annars jävlar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnAhl Postad 27 Juni , 2008 Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Hand 1: Syn på BB. Foldar på SB ibland. Slår om med AJs på BB. Hand 2: Check. Hur spelar du KJo i hand 1? Hur spelar du KK i hand 2? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 27 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnAhl Postad 27 Juni , 2008 Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Är inte syn väldigt spekulativt? Jag menar, du har ingen aning om vad han har för hand egentligen. Med träff på esset, hur aggerar vi? CRF typ? I hand ett foldar jag KJo utan tvekan. JJ och KK spelar jag på samma vis, men vill veta hur man "Borde göra". Gillar inte omslaget mot en UTG raise med AJo. Gillar inte att folda där heller. Och jag gillar inte heller att syna där med AJo, men jag gör det ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WillPittiu Postad 27 Juni , 2008 Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Japp! Jag är dock sämst på alla spel förutom HE (vilket jag är dålig på), haha...Det ska nog gå bra ändå, huvudsaken det är trevligt sällskap! =) Det kan jag inte garantera, eller kanske dom andra kan stå för det;-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IRLsucks Postad 27 Juni , 2008 Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Hur spelar du KJo i hand 1? Hur spelar du KK i hand 2? Mycket bra tänk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kentAA Postad 27 Juni , 2008 Rapport Share Postad 27 Juni , 2008 Du borde komma idag: http://www.hoforspoker.nu/turnering.php Då vi är lite klent med fiskar hitills. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts