Gå till innehåll

Spel på olika tider.


pink-piraya

Recommended Posts

Hej.

(Hoppas jag pricka rätt kategori att lägga denna fråga i.)

 

Har en fundering ang. att spela på dagen vs kvällen.

Jag är en amatör som oftast spelar cashgame $0.25/$0.50 lite då och då. Ibland mer ibland mindre.

 

Tycker det känns som att jag oftare vinner när jag spelar på kvällen och ibland natten. Är det något som andra känner igen? Är det generellt sett bättre motstånd dagtid eller är det bara en slump?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Table selection är nog det viktigaste, inte vilken tid du spelar. Kom ihåg vilka spelare som är skräp och vilka du har svårare att slå och försök undvika bord där det sitter två, tre eller fler av dem. Fördelen med att spela mot dem är dock att du lär dig mycket mer, nackdelen är att du riskerar att förlora mer pengar till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Table selection är nog det viktigaste, inte vilken tid du spelar. Kom ihåg vilka spelare som är skräp och vilka du har svårare att slå och försök undvika bord där det sitter två, tre eller fler av dem. Fördelen med att spela mot dem är dock att du lär dig mycket mer, nackdelen är att du riskerar att förlora mer pengar till dem.

 

Fördelen med att spela vissa specifika dagar och tider är ju att du slipper arbeta så mycket med tableselection.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, kvällstid i det land där majoriteten av spelarna kommer ifrån är lönsammast.

 

Peak profitability inträffar fredag och lördag kväll/natt. Lördag och söndag morgon svensk tid på Full tilt är som att ha ett eget jordgubbsland där det växer både dollarsedlar och jordgubbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...