Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat en del heads-up SNG men man strävar alltid att bli bättre. Därför har jag några frågor till er som spelar mycket heads-up SNG.

När om någonsin limpar ni på knappen?

Hur spelar ni OOP mot en som lirar raise/fold respektive limpar ofta från knappen?

Vad tycker ni om variansen i jämförelse med andra pokerformat och spel?

Postad

Jag spelar i princip enbart HU SNG numera. Jag limpar i princip aldrig knappen, undantagsfallen är när jag möter en ultralös aggro fi som synar allt och donkar allt. Då blir det enda av vikt att se så många floppar som möjligt. Mot en sån slänger jag typ dom sämsta 30%.

Jag tycker variansen in the long run är väldigt låg. Kortsiktigt kan den dock bli enorm imo. Har förlorat 7 i rad och vunnit 11 i rad tex, men långsiktigt så blir det ganska snabbt ett hyfsat stabilt resultat. Har inte haft en backmånad på de 8 månader jag lirat HU SNG och väldigt sällan jag åkt på en backvecka.

OOP spelar jag öht väldigt tight. Vissa miniraisar och då tar jag gärna många floppar så länge vi är djupa. De som raisar 4-6 BB så blir jag mer benägen att antingen folda eller trebeta rejält. Och då även att bara syna med stål och CR flopp om dom är benägna att kötta c-bet på de flesta floppar, lite beroende på stackdjup och hur dom verkar ställa sig till omslag pre.

Men tycker det är svårt att generalisera och sätta ord på HU-spel. Det mesta baseras på det man diffust kallar känsla men som jag antar bara är read sammansatt med erfarenhet.

Postad
Jag spelar i princip enbart HU SNG numera.

Får man fråga vilken nivå och sajt?

Jag limpar i princip aldrig knappen, undantagsfallen är när jag möter en ultralös aggro fi som synar allt och donkar allt. Då blir det enda av vikt att se så många floppar som möjligt. Mot en sån slänger jag typ dom sämsta 30%.

Du limpar inte när någon av er är nere på 15-25xBB? Tycker det finns anledning att limpa med en del händer på knappen då. Finner inte mycket värde att höja med en hand som inte tål en push och sedan kasta mot all-in som det ofta blir på denna nivå. Men du kanske är av en annan åsikt. Just 15-25xBB tycker jag faktiskt är den mest svårspelade delen.

Jag tycker variansen in the long run är väldigt låg. Kortsiktigt kan den dock bli enorm imo. Har förlorat 7 i rad och vunnit 11 i rad tex, men långsiktigt så blir det ganska snabbt ett hyfsat stabilt resultat. Har inte haft en backmånad på de 8 månader jag lirat HU SNG och väldigt sällan jag åkt på en backvecka.

Av min erfarenhet kan jag bara hålla med. Men det beror också på hur många bord man spelar samtidigt och om man använder tableselection.

OOP spelar jag öht väldigt tight. Vissa miniraisar och då tar jag gärna många floppar så länge vi är djupa. De som raisar 4-6 BB så blir jag mer benägen att antingen folda eller trebeta rejält. Och då även att bara syna med stål och CR flopp om dom är benägna att kötta c-bet på de flesta floppar, lite beroende på stackdjup och hur dom verkar ställa sig till omslag pre.

Spelar tajt OOP också. A7o och liknande brukar jag kasta mot en standardraise när vi båda är djupa. Vad har du för syn/3-bets HD mot en som spelar 3xBB/fold på knappen?

Postad

Du limpar inte när någon av er är nere på 15-25xBB? Tycker det finns anledning att limpa med en del händer på knappen då. Finner inte mycket värde att höja med en hand som inte tål en push och sedan kasta mot all-in som det ofta blir på denna nivå. Men du kanske är av en annan åsikt. Just 15-25xBB tycker jag faktiskt är den mest svårspelade delen.

Limpar absolut inte då. Om du möter en all in så ofta när du openraisar från button så är det väl bara att öppna lite tightare och syna shoven?

Men det beror också på hur många bord man spelar samtidigt

Nej, det gör det typ inte. Det kan ha ett litet inflytande ifall du tror att ditt övertag minskar, vilket leder till högre varians, men det är såååå marginellt.

Spelar tajt OOP också. A7o och liknande brukar jag kasta mot en standardraise när vi båda är djupa. Vad har du för syn/3-bets HD mot en som spelar 3xBB/fold på knappen?

Det beror såklart vad button har för openraiserange, syn på 3betsrange och 4betsrange samt hur fi spelar postflop.

Har spelat en del heads-up SNG men man strävar alltid att bli bättre. Därför har jag några frågor till er som spelar mycket heads-up SNG.

När om någonsin limpar ni på knappen?

Väldigt sällan. Brukar raisa mellan 80% och 100% av alla händer beroende på motstånd.

Hur spelar ni OOP mot en som lirar raise/fold respektive limpar ofta från knappen?

Beror återigen på hur mycket fi 4betar, synar 3bets och openraisar. Gillar generellt sett att folda det mesta från bb om han slår upp runt 80% av händerna, men 3betar fler än vad jag synar med.

Mot någon som limpar så spelar det väldigt stor roll om fi limp-foldar eller limp-synar mycket. Limp-foldar han för mycket är det ju bara att göra små raises från bb medans man får ta i lite mer men höja lite mer sällan om han limp-synar mycket. Limp-synar han mycket pre för att sedan vika allt för många floppar vill du istället ha in så mycket deg pre som möjligt för att hans misstag när han viker för många floppar ska bli så stort som möjligt.

Vad tycker ni om variansen i jämförelse med andra pokerformat och spel?

Tror att den är mindre. Det beror som sagt på om man tableselctar mycket eller spelar mot någon där du bara har en mycket liten edge efter raken.

Antar NLT HU

Postad
Får man fråga vilken nivå och sajt?

$50-$200 Ongame, outar inte nicket.

Var faktiskt på väg att skriva att det isåfall skulle vara vid det stackdjupet. Men har nästan helt tagit bort det ur mitt spel. Pushar fi för ofta stramar jag upp rangen istället så att jag kan syna hans pushar.

Av min erfarenhet kan jag bara hålla med. Men det beror också på hur många bord man spelar samtidigt och om man använder tableselection.

Har svårt för att generalisera här, beror ju på hans raisefrekvens. Mot en standardfi så trebetar jag typ 55+, ATs+, AJo+, KQs vid djupa stackar. Trebetar inte mycket OOP vid djupa stackar, mer såklart vid endgame då det blir push så fort jag anser mig ligga före fi:s raiserange. Öht så spelar jag väldigt tight OOP och om jag betar/raisar så vill jag antingen ha stort manöverutrymme med en liten bet eller mycket fold quity med höga kort eller låga/mellanpar, gärna visa att jag i princip binder mig till potten.

Får skylla på ölförtäring om nåt blev luddigt eller fel...

• 1 month later...
Postad

Har också nyligen börjat prova denna variant vilket verkar rätt kul,så även jag får slänga upp några frågor:

Hur många bord multitablar ni?

Vid vilken roi är det dags kliva upp i nivå efter 2k+ händer?

Kan sharkscope hud vara nåt?

Lirar fn 30+3 o tycker motståndet är ganska soft,vilken nivå anser ni motståndet bli betydande tufft?

Postad
Har också nyligen börjat prova denna variant vilket verkar rätt kul,så även jag får slänga upp några frågor:

Hur många bord multitablar ni?

Vid vilken roi är det dags kliva upp i nivå efter 2k+ händer?

Kan sharkscope hud vara nåt?

Lirar fn 30+3 o tycker motståndet är ganska soft,vilken nivå anser ni motståndet bli betydande tufft?

1. 1-3

2. Pass

3. Pass

4. Typ vid $500 nivån. Lite beroende på sajt och hur mycket man tableselectar.