R_Cruiser Postad 18 Juni , 2008 Rapport Postad 18 Juni , 2008 Vi har krigat i mörkarna tidigare - Jag har höjt många små mörkar - FI har trebetat en del Omslaget på floppen ser jag som drag pågrund av tidigare trebets från FI i mörkarna - Ända troliga händerna som slår mig är K9 KJ Synare bara ser inge direkt värde i att höja då FI kan tänkas bluffa turn med missade drag bet kommer och jag slår om till 2,5 gng FI bet (All in kanske) FI synar Nu ser jag inte längre K9 som trolig då FI synade turn KJ återstår och jag tror en push kan få FI att släppa Nå är jag ett pokermongo och borde ta ut rullen eller går det att spela så här. Gärna tankar kring handen. Det jag undrar mest över är flopp sen följer turn omslaget och sist river Ursäktar mig för stavfel å shit Seat 2: Tard Delux ($13.43 in chips) Seat 6: Jeanvoeux22 ($13.91 in chips) Seat 7: Rakmor ($11.10 in chips) Seat 8: xsavvaspsom ($9.81 in chips) (on the button) *** Blind Bet Round *** : Tard Delux : Post Blind ($0.05) Jeanvoeux22 : Post Blind ($0.10) Dealt to Tard Delux: 10c Ks *** Pre-Flop *** : Rakmor : Fold xsavvaspsom : Fold Tard Delux : Bet ($0.35) Jeanvoeux22 : Call ($0.30) *** Flop *** : 5s 9h Kh Tard Delux : Bet ($0.50) Jeanvoeux22 : Raise ($2) Tard Delux : Call ($1.50) *** Turn *** : [ 5s 9h Kh ] 5d Tard Delux : Check Jeanvoeux22 : Bet ($2) Tard Delux : Raise ($5) Jeanvoeux22 : Call ($3) *** River *** : [ 5s 9h Kh 5d ] 4d Tard Delux : Bet ($6.03)All In Jeanvoeux22 : Call ($6.03) Citera
strater Postad 18 Juni , 2008 Rapport Postad 18 Juni , 2008 crai turn om du nu vill göra så, varför ge alla drag kanonodds att syna samtidigt som det blir uppenbart du har något? sen så är väl river ganska uppenbar c/c, visst han kanske synar med sämre men han kan nog checka bakom bättre och ha drag ruggigt ofta med... Citera
Tottyville Postad 18 Juni , 2008 Rapport Postad 18 Juni , 2008 crai turn om du nu vill göra så, varför ge alla drag kanonodds att syna samtidigt som det blir uppenbart du har något? sen så är väl river ganska uppenbar c/c, visst han kanske synar med sämre men han kan nog checka bakom bättre och ha drag ruggigt ofta med... som strater. Citera
cobb89 Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Jag undrar mest varför han inte kan ha K med högre kicker än J? För övrigt tycker jag inte att du ska spela på att försöka få folk att lägga bättre händer. Tror du att han har KJ ska du istället spela din hand lugnt. Folker lägger sig inte direkt på den där nivån.. Citera
R_Cruiser Postad 19 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2008 Jag tror inte han har bättre kung än KJ för att han har trebetat mina SB höjningar lagom och KQ är trebets range för FI med min read pushen kanske inte va så snygg på river men jag såg både värde från K-rag och pocketpar samt bluffen mot KJ kanske lite snävt med bara KJ men tycker handen utspelade sig så att KJ va enda troliga handen c/c på river är nog bäst Citera
cobb89 Postad 19 Juni , 2008 Rapport Postad 19 Juni , 2008 Om du kan läsa en FI på den nivån till en så snäv HD är jag imponerad... Du verkar ha rätt bra koll själv kring handen Sen är det väl en annan femma om det är rätt eller inte! Citera
Recommended Posts