Gå till innehåll

Stor downswing, hur tar jag mig ur detta?


pepsi900

Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

16k för mkt + på denna då PT bråkade så var visst ännu lite värre än jag trodde. Bytte till Holdem manager sen men tror jag kom upp över breakeven innan 100k händer.

 

downswongmi5.jpg

 

Omfg?

Hur mycket av dessa händer spelades under absolut fokus, A-game, och perfect tableselection så här i efterhand om du försöker vara ärlig mot dig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omfg?

Hur mycket av dessa händer spelades under absolut fokus, A-game, och perfect tableselection så här i efterhand om du försöker vara ärlig mot dig själv?

 

Absolut fokus har jag nog aldrig haft när jag spelat:roll: . Givetvis spelade jag inte mitt absolut bästa, men tycker ändå att jag under omständigheterna spelade bra. Table selection slarvade jag en del med helt klart, satt HU mot några som jag inte borde för att få igång spel osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

låter riktigt tungt...

 

känner igen mig rätt mycket i vad du säger. Började oxå spela för runt 1,5 år sedan. Gick hur bra som hälst, men sendan hände det något konstigt i december. Började förlora stort och ofta, tappade humöret. Dödade en och 2 tangentbord till slut. Sedan gav jag upp. Försökte 1 månad senare gick åt skogen igen. Förlorade i princip hela rullen som jag hade kvar. Tappade sugen och motivationen... tror mitt problem var att jag gick upp på nivåer som jag inte pallade med, spelade för att tjäna pengar.

 

 

Först nu som jag börjat spela igen. Har märkt att jag har mycket svårt att ta mina bad beats. Åker jag på en så måste jag sluta spela direkt. Måste på något vis komma över det. Men det är mitt problem.

 

Vet inte ens om det jag har skrivit hjälper men du är inte den enda som har det tungt med pokern... Lycka till och jag håller tummarna för dig att det går bättre framöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt sajt, tror aldrig mer att jag ska lira på FTP då den konstant j-vlas med mig.

 

Hatar FTP. Hatar FTP. Hatar FTP. Idiotsajt.

 

All-in som "stor" favorit _många_ gånger har resulterat i........ hat.

 

Nämnde jag att jag hatar skitsajten?

 

/

 

Lätt irriterad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag har tappat självförtroendet helt det har svängt så sjukt mycket till det sämre för min del.

 

jag jagar aldrig färg eller stege för jag får aldrig in dem, ett expriment jag gjorde på låg nivå var att se hur många ggr jag måste gå all in med nötfärgdraget på floppen och vinna. Man ska lyckas sätta den nästan var trejde gång enligt oddsen. Det tog 13ggr innan jag satte en färg men då para sig bordet och jag loosa vs kåk. Då la jag ner det exprimentet. Förr förra veckan var jag upp ca 70k sek, det tappa jag den här veckan + lite till. Jag har tightat till mitt spel efter jag tappade ca 25k, och då menar jag supertight. Jag går bara all in när jag är helt säker på bäst hand, jag har fått jag vet inte hur många set bustade av färgdrag högre sets, stegar. Redan efter jag tappat 25k gick jag ner från 5-10 till 2-4 till 1-2 och nu 0,5-1. Jag har loosat med set vs 2-4 outare hur många ggr som helst och det fattar jag verkligen inte!!? jag överdriver inte att jag har loosat 40 buyins denna vecka enbart på händer där jag varit minst 75 favorit på flop. Jag vill ju tro att det är helt matematiskt, men det har gått så långt så man börjar fundera på rigg och bli löjlig som många andra som skyller på det. Men att gång på gång gå all in med nötterna och loosa vs runner runner och andra obefintliga drag. jag har varit en vinnande spelare i lite mer än 3års tid. Har byggt upp min rulle från freerolls till 40.000$ och jag kan inte komma på något annat att göra än att ta en brejk och gå ner i nivåer och sluta efter 3 bad beats per session. Några andra råd ska väl inte behövas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt sajt, tror aldrig mer att jag ska lira på FTP då den konstant j-vlas med mig.

 

Hatar FTP. Hatar FTP. Hatar FTP. Idiotsajt.

 

All-in som "stor" favorit _många_ gånger har resulterat i........ hat.

 

Nämnde jag att jag hatar skitsajten?

 

/

 

Lätt irriterad...

 

FTP känns som den absolut märkligaste siten jag och många andra har spelat på.

 

 

Jag tror inte att det har att göra med att siten är riggad, utan det verkar mer vara det att deras slumpgenerator är från stenåldern.

 

 

Dvs spelet jämnar nog ut sig till slut och siten är nog inte riggad åt ena eller andra hållet. Däremot kommer badbetas i vågor.

 

 

i 2-3h i sträck badbeatas det på hela siten inkl turneringsborden, för att sedan återgå till "normal"-funktion i 8-10h. och så rullar det på.

 

det känns som att det borde ta 1-2dagar för en begåvad person att reverse engeenera deras algoritm eller så saknar deras servrar tillräckligt med entropi.

 

vinnande spelare med tillräckligt stor BR vinner till slut som vanligt ändå, men det gäller att inte tilta under bombarderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga om råd i en ny tråd men såg denna tråd och inlägget av paizano.se som beskriver situationen jag är i..om än med mindre summor. Lirar på 0.5/1 och ibland 1/2 och har haft en otrolig downswing senaste månaderna. Jaja några mån kanske inte är downswing enligt många....När pengarna åker in är jag nästan alltid jättefavorit men loosar gång på gång,på gång, enligt min handhistorik över maj-juli har jag t ex förlorat 80% av allin lägena preflopp eller på flopp där jag varit minst 70% favorit.

 

igår är ett bra exempel då jag 5 ggr var allin, tre preflopp med k-k mot 9-9, j-j mot 9-9 och a-k mot a-7, behöver jag nämna att alla gick mot mig? Måste sägas att jag inte ställde in direkt utan efter diverse raisar.

 

Två ggr tryckte jag till på flopp,

pocket tior och ett bord som visar 10-7-7, fi satsar, jag höjer, han går allin, jag allin, turn 5, river 7......han visar E-7....

 

nästa hand q-q, raise och syn av fi, flopp q-8-3, bet av fi, raise av mig ,allin av fi, syn...fi har 6-7s utan färgdrag,

turn 5, river 9.....

 

Så har det sett ut session efter session, min lust att lira poker försvinner sakta men säkert efter dessa förluster. Jag har en ganska tight spelstil och lirar oftast bara bra händer vilket gör att jag sällan (aldrig)drar ut någon och i stort sett alltid är favorit när jag går vidare i en hand. Visst jag vinner några små potter här och där när oddsen är någorlunda jämna men så fort det är en större pott där jag är storfavorit blir jag utdragen gång på gång på de mest otroliga sätt. Vet inte vad jag skall göra, vet att mitt spel har vissa svagheter och att jag inte är världens bäste spelare men dom stora händerna vet jag inte hur jag skulle kunnat spela annorlunda. Satsa när man är favorit är ju en grundläggande sak i poker men jag bestraffas för det gång på gång och dom som gör usla syner skinnar mig. Slowspelar jag slår det ofelbart tillbaka på mig då exakt fel kort kommer på bordet.... Snart börjar jag också spela 4-7 off och drar in en stege efter stege.....det tycks ju alla göra mot mig. Har försökt spela turneringar istället utan framgång och även provat lite omaha men om jag förlorar nästan alla 80-20 lägen i hold em så behöver jag nog inte ens säga hur det är med 60-40 lägena i omaha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte fråga om råd i en ny tråd men såg denna tråd och inlägget av paizano.se som beskriver situationen jag är i..om än med mindre summor. Lirar på 0.5/1 och ibland 1/2 och har haft en otrolig downswing senaste månaderna. Jaja några mån kanske inte är downswing enligt många....När pengarna åker in är jag nästan alltid jättefavorit men loosar gång på gång,på gång, enligt min handhistorik över maj-juli har jag t ex förlorat 80% av allin lägena preflopp eller på flopp där jag varit minst 70% favorit.

 

igår är ett bra exempel då jag 5 ggr var allin, tre preflopp med k-k mot 9-9, j-j mot 9-9 och a-k mot a-7, behöver jag nämna att alla gick mot mig? Måste sägas att jag inte ställde in direkt utan efter diverse raisar.

 

Två ggr tryckte jag till på flopp,

pocket tior och ett bord som visar 10-7-7, fi satsar, jag höjer, han går allin, jag allin, turn 5, river 7......han visar E-7....

 

nästa hand q-q, raise och syn av fi, flopp q-8-3, bet av fi, raise av mig ,allin av fi, syn...fi har 6-7s utan färgdrag,

turn 5, river 9.....

 

Så har det sett ut session efter session, min lust att lira poker försvinner sakta men säkert efter dessa förluster. Jag har en ganska tight spelstil och lirar oftast bara bra händer vilket gör att jag sällan (aldrig)drar ut någon och i stort sett alltid är favorit när jag går vidare i en hand. Visst jag vinner några små potter här och där när oddsen är någorlunda jämna men så fort det är en större pott där jag är storfavorit blir jag utdragen gång på gång på de mest otroliga sätt. Vet inte vad jag skall göra, vet att mitt spel har vissa svagheter och att jag inte är världens bäste spelare men dom stora händerna vet jag inte hur jag skulle kunnat spela annorlunda. Satsa när man är favorit är ju en grundläggande sak i poker men jag bestraffas för det gång på gång och dom som gör usla syner skinnar mig. Slowspelar jag slår det ofelbart tillbaka på mig då exakt fel kort kommer på bordet.... Snart börjar jag också spela 4-7 off och drar in en stege efter stege.....det tycks ju alla göra mot mig. Har försökt spela turneringar istället utan framgång och även provat lite omaha men om jag förlorar nästan alla 80-20 lägen i hold em så behöver jag nog inte ens säga hur det är med 60-40 lägena i omaha...

 

 

Känns som du beskriver mitt scenario. Vet verkligen exakt hur du känner dig. Det jag kan säga är. Gå ner så långt det behövs för att hitta spelglädjen igen. Jag vet inte om jag kommit ut min downswing eller inte men just nu spelar jag för att det är kul,inte för att vinna.

 

Har gått ner väldigt många nivåer både pga uttag och förluster. Jag lovar att det kommer hjälpa mycket iaf. Du får ju ett positivare tänk då vilket är enormt underskattat.

 

Som sagt, försök hitta glädjen med poker igen :)

 

Och ändra inte ditt spel för mycket. Tänk om och försök spela så bra poker som möjligt bara. Vinner du så ere kul förlorar du så har du ju förhoppningsvis gett dig själv bästa möjliga förutsättningar. Karman kommer slå tillbaks till din fördel tillslut.

 

Sen, feel free to skriva ett pm eller nåt om du vill snacka mer downswings, kan ju underlätta.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma med föregående talare. Det ni beskriver gäller även för mig. Jag är så extrem-trött på att ständigt ha otur att jag nu kommer göra ett långt långt uppehåll i cashgame-spelet och enbart lira turneringar. Jag förlorar cirka 90% av alla all-in-händer och jag är favorit i cirka 75% av dessa - och så har det hållt på i ungefär ett halvår. Har spelat i över 4 år och vet att jag inte på långa vägar spelar perfekt, men jag vet samtidigt att jag är bättre än de allra flesta spelare på de nivåer jag spelar, men tyvärr visar det sig inte på bankkontot längre. Skall tilläggas att en följd av oturshänder gör att man börjar spela sämre och begår fler misstag än under en normal session, och jag pratar inte tilt utan dåligt självförtroende. Har ändå lyckats fortsätta gå lite lite plus under downswingen fram tills nu, men då enbart pga bonusjagande, microlimit-extremtightspel etc, men orkar inte längre med alla de timmarna som krävs för någon ynka tusenlapp per månad.

Viker mig alltså för fiskarna och de felprogrammerade pokerklienterna - trist att det skulle gå så långt, men jag känner mig numera helt maktlös och har insett att jag helt enkelt är en extremt otursförföljd spelare och då kan man inte fortsätta försöka i all evighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall tilläggas att en följd av oturshänder gör att man börjar spela sämre och begår fler misstag än under en normal session, och jag pratar inte tilt utan dåligt självförtroende.

 

Ja, jag kallar detta för försiktighetstilt.

 

För alla med mycket otur - använder gärna pokerev, och posta gärna resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig tråd. Kommer själv ur en jävla seg BE stretch. Såg inte lika illa ut som ebisumarus men tung period kan man ju säga att det var, men sen var det proppen ur! Tilläggas ska att även jag varit stabil vinnare på min nivå hundratusentals händer innan.

 

irDKhDzyD.jpg

 

 

Direkt ledande orsaker till grafen ovan? Osammanhängande grind (allt för många perioder utan spel o.s.v), ofokusering, spew och en hel del tillfälligheter. Krävs så lite för att grafen ska peka neråt istället för uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat poker online i snart 1.5 år med ganska stor framgång. jag har varit vinnande under 15 månader och sakta men säkert byggt upp min rulle till stabil nl400 rulle. Sen började jag spela lite där och tappade snabbt $1k på ca 1 timmes spel. Sen fortsatte jag spela en del nl400/plo400 och torskade ett par tusen till. sen dess har det bara gått neråt vad jag en spelar så vinner jag aldrig längre. Jag har spelat Mtts,sngs plo omaha och inget känns det som jag är vinnande på längre

 

Det har varit så i ca 3 månader. jag har tappat 2/3 av rullen och har tappat allt självförtronende när det gäller och vinna. jag har också tappat mitt spel lite känns det som jag spelar inte alls lika bra längre.

 

Så jag undrar nu hur jag gör för att bli vinnande igen och hur jag gör för att komma tillbaka till mitt bra spel som jag hade innan.

 

tacksam för hjälp

 

 

spela 5/10, där respekterar dom dina raises ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som du beskriver mitt scenario. Vet verkligen exakt hur du känner dig. Det jag kan säga är. Gå ner så långt det behövs för att hitta spelglädjen igen. Jag vet inte om jag kommit ut min downswing eller inte men just nu spelar jag för att det är kul,inte för att vinna.

 

Har gått ner väldigt många nivåer både pga uttag och förluster. Jag lovar att det kommer hjälpa mycket iaf. Du får ju ett positivare tänk då vilket är enormt underskattat.

 

Som sagt, försök hitta glädjen med poker igen :)

 

Och ändra inte ditt spel för mycket. Tänk om och försök spela så bra poker som möjligt bara. Vinner du så ere kul förlorar du så har du ju förhoppningsvis gett dig själv bästa möjliga förutsättningar. Karman kommer slå tillbaks till din fördel tillslut.

 

Sen, feel free to skriva ett pm eller nåt om du vill snacka mer downswings, kan ju underlätta.

 

Lycka till!

 

Tack för svaret, skönt att få skriva av sig lite och att nån läser det!

 

Lirade lite i natt och åkte 50 dollar minus totalt på 0-5/1 nivån, fick dock lämna med en positiv känsla efter att vunnit en stor pott när jag på nattens 31:a hålpar äntligen fick mitt första set, det reparerade lite både ekonomiskt och självförtroendet....31 pocket par på 3 tim......de allra flesta låga dock så det var träffa eller släng. Åkte bara på ett riktigt badbeat i natt men tiltade dock bort ett inköp (50 dollar)i början när jag överspelade top par. Jag lirade väldigt tajt och hade noll kontakt med borden. Har nog sällan lagt så mycket på flopp som nu.

 

Jag tyckte flytet började komma tillbaka bara för att åka dit en stund senare när en tomte prickade sin hålstege...

Och jo poker är för dom med tur....vid ett bort satt en kille och höjde 10-20 ggr blinden hela tiden och när folk började syna träffade han stegar, färger och trissar till höger och vänster med dåliga kort, 400 dollar vann han på de 25 min jag fanns vid bordet. Helt sjukt att se. Jag vågade knappt syna med nåt där.

 

Tack för inbjudan till pm men jag skall nu inte ens tänka på poker ett par veckor =) vi får se hur det går när jag återupptar spelet. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut fokus har jag nog aldrig haft när jag spelat:roll: . Givetvis spelade jag inte mitt absolut bästa, men tycker ändå att jag under omständigheterna spelade bra. Table selection slarvade jag en del med helt klart, satt HU mot några som jag inte borde för att få igång spel osv.

 

sick graf. spelar du lika mycket när du vinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man vinnande pokerspelare så är man. Då vet man oxå hur swings fungerar. Om man har så dåligt psyke att man är tvungen att vänta flera veckor innan nästa session så tvivlar jag på personens förmåga att vinna i längden. Det spelar ingen roll om du spelar nu eller om ett år-du får samma kort ändå!

 

Det är tack vare de här "sjuka" badbeatsen och swingar upp och ner som många många medelmåttiga spelare däribland mig själv kan vara vinnande.

 

En annan faktor som är rolig är alla de här spelarna som tror att de är så mycket bättre än alla de andra spelarna på sin nivå. Visst att man kanske har bättre stats etc än många andra man spelar mot men sen gäller det ju även att spela rätt i olika positioner, bettingmönster och känsla för spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har tappat självförtroendet helt det har svängt så sjukt mycket till det sämre för min del.

 

jag jagar aldrig färg eller stege för jag får aldrig in dem, ett expriment jag gjorde på låg nivå var att se hur många ggr jag måste gå all in med nötfärgdraget på floppen och vinna. Man ska lyckas sätta den nästan var trejde gång enligt oddsen. Det tog 13ggr innan jag satte en färg men då para sig bordet och jag loosa vs kåk. Då la jag ner det exprimentet. Förr förra veckan var jag upp ca 70k sek, det tappa jag den här veckan + lite till. Jag har tightat till mitt spel efter jag tappade ca 25k, och då menar jag supertight. Jag går bara all in när jag är helt säker på bäst hand, jag har fått jag vet inte hur många set bustade av färgdrag högre sets, stegar. Redan efter jag tappat 25k gick jag ner från 5-10 till 2-4 till 1-2 och nu 0,5-1. Jag har loosat med set vs 2-4 outare hur många ggr som helst och det fattar jag verkligen inte!!? jag överdriver inte att jag har loosat 40 buyins denna vecka enbart på händer där jag varit minst 75 favorit på flop. Jag vill ju tro att det är helt matematiskt, men det har gått så långt så man börjar fundera på rigg och bli löjlig som många andra som skyller på det. Men att gång på gång gå all in med nötterna och loosa vs runner runner och andra obefintliga drag. jag har varit en vinnande spelare i lite mer än 3års tid. Har byggt upp min rulle från freerolls till 40.000$ och jag kan inte komma på något annat att göra än att ta en brejk och gå ner i nivåer och sluta efter 3 bad beats per session. Några andra råd ska väl inte behövas?

 

lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man otursförföljd är det bäst att sluta med pokern. Träffar man bara set med sina pockets var trettionde gång och då regelmässigt blir utdragen av runner runner-stegen går det inte att slå rejken i längden. :lol:

 

Å andra sidan minns jag en natt i vintras då jag fick pocketpar 6 händer i rad på samma bord och floppade set 5 av dessa..... och inte en enda utdragning:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Downswingen är över...haha, vann 100 dollar på 30 minuter, min största vinst på säkert 30 speldagar, mina monster höll. Nu blir det paus eftersom tjejen har ledigt några veckor från måndag och då finns det ju annat att göra.

 

Har analyserat lite i min handhistorik och konstaterat att mina stora förlust händer nästan uteslutande kommer när motståndare spekulerar med dåliga kort, ex synar min höjning med kort som 7-5 etc och floppar monster eller stora drag som sedan sitter, det är väl det som gör att jag inte kan släppa händerna eller läsa motståndarna ,när floppen blir E-7-5 är det ju svårt att se att man ligger efter när man har E-k.

 

Samtidigt konstaterade jag under den timme jag lirade att jag hade vunnit miljoner,(nåja...5-600 dollar lol) om jag också spekulerat vilt och lirat alla händer jag fick.

 

Så fort jag slängde en dålig hand som tex j-4 så blev floppen

4-4-k följt av en knekt på turn och motståndare som sitter med k och bettar vilt. I stort sett alla monsterpotter hade tillfallit mig med mediokra kort, jag la 2-2 mot tre lirare och floppen blev 2-e-k och två gick allin med 150 dollar var med e-k resp e-q på hand, la mig mot liten raise med 5-6 och floppen blev 2-3-4 och en kille sitter med 4-4 en annan med 10-10 och bettar hårt...osv.....inte bara dessa två utan ett tiotal sådana händer på en knapp timme.

 

Kanske man måste bli en lös spelare? tyvärr tål inte min bankrulle eller mitt psyke svängningarna det skulle innebära ...:roll:

 

spela lugnt och dra inte ut mig om vi möts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...