Gå till innehåll

FD+ på turn OOP, NL50€


Recommended Posts

Så en paus från limit igen, då jag försöker lära mig NL. Här kommer en hand från min 3:e session som NL spelare... :-D

 

Fi är 42/5/0.4, och har gått till showdown ganska mycket efter ca 120 händer. Hur agerar jag på turn? (BTN har 28€ kvar i sin stack och jag täcker honom)

 

€0.25/€0.5 No Limit Holdem

5 players

 

Stacks:

UTG (€86.36)

CO (€24.50)

BTN (€34.95)

SB (€134.63)

Hero (€44.50)

[CO posted €0.5]

 

Pre-flop: (€1.25, 5 players) Hero is BB Q:spade: K:heart:

1 fold, CO checks, BTN calls €0.50, SB calls €0.25, Hero bets €3, CO folds, BTN calls €2.50, SB folds

 

Flop: T:heart: 7:diamond: A:heart: (€7.50, 2 players)

Hero bets €4.50, BTN calls €4.50

 

Turn: 6:heart: (€16.50, 2 players)

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyna, sen beta ut på river vid färgträff. Annars checkfolda river.

 

Eftersom FI är så sjuuuukt vek så kan du nog mycket väl få gratiskort.

 

Edit: Sätter du stegen skulle jag checksyna river också.

 

Men om vi check/synar så kan vi ju räkna med att vi ligger efter om en loose/passive betar. Och vi har väl knappast odds att dra till ca 9-13 outs om han betar pot eller halv pot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur passiv han är så checkar han förmodligen bakom med det mesta utom färg när tredje hjärter faller, så jag skulle checka turn.

 

Skulle han inte checka bakom skulle jag omvärdera beronde på betsize om jag ska syna eller folda.

 

Ser inget värde i att panga två gator mot en spelare som spelar så många händer och synar ner lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om vi check/synar så kan vi ju räkna med att vi ligger efter om en loose/passive betar. Och vi har väl knappast odds att dra till ca 9-13 outs om han betar pot eller halv pot?

 

Absolut, hans betstorlek är helt avgörande. Du kan ju vinna 44,5 (16,5+28) så du bör inte syna mer än en femtedel till en fjärdedel om det ska vara EV+

 

Så passiva spelare brukar dock inte beta ut, så jag skulle räkna med att få ett gratis kort. Eller så kanske han slowspelar sitt par i ess (mina fördommar säger att såna spelare är väldigt "ace happy" dessutom) och betar ut en blind ungefär.

 

Effektiva stackdjupet är i minsta laget, men du har nog odds att syna en liten bet då notoriska synare gärna betalar bra när du sedan sätter färgen och fejkbluffar med en fet överbet på river. Men som du sa, betar han för stort så är det checkfold eftersom hans stack är så grund.

 

Det enda jag säkert vet att du ska göra i denna situation är att köra "add to friend" på den här spelaren och leta upp honom varje gång du spelar. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla. I denna hand betade jag turn (för att jag inte visste bättre) och blev höjd all-in. Tufft läge eftersom jag bara behövde ca 30% equity för att syna all-in beten.

 

Kanske gjorde jag fel igen men jag synade den satsningen och i denna hand hade han en färdig flush. Men vad kan en spelare som denna höja turn med? Jag hoppades att han även kunde göra det med ett set, 2par eller semibluff då och då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...