Gå till innehåll

Bra erfarenhet från poker breaks?


thanksfish

Recommended Posts

Motriggen är helt total så jag funderar på att ta ett långt uppehåll från

liret men man är ju rädd att tappa sina kunskaper och bli ringrostig. Det lär ju va fler som varit i samma sits som jag så jag tänkte fråga om ni tagit 100%iga breaks från pokern, hur långa de var, och hur ni kände att ni kom "in i spelet" sen igen när ni började.

 

Hur mycket av sina färdigheter tappar man om man inte spelar på en månad?

Två?

Ett halvår?

Flera år?

 

Det är ju inte säkert att det ens finns nån här som tagit så långa breaks och det är så klart väldigt individuellt, men ändå bra att få en uppfattning.

*väntar på pokergudarnas återkomst*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera år låter väldigt inaktuellt, ett halvår också. Själv skulle jag aldrig ta ett längre break än en vecka. Men det är ju olika från person till person, känner du att du klarar att ta ett break en månad är ju det bra.

 

Kanske bättre att inte sätta en fast tidsplan, säg minst 2 veckor och efter det kan du börja när du verkligen fått upp suget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hade en downswing så cashade jag ut nästan hela rullen å åkte till NY. (eftersom jag spelar microstakes så var det nästan 'allt' som krävdes).

 

Där var jag i en vecka ca, sen när jag kom tillbaka hade jag inte jättestor lust å spela å väntade ytterligare en vecka, sen kom motivationen tillbaka å lyckligtvis gick det bra :) Känns som att erfarenheten man fått 'sätter' sig på något sätt när man tar ett kortare uppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...