Gå till innehåll

Nstradamus drar in kulor åt bror


Nstradamus

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har funderat över hur jag har ändrat mitt spel nu sen jag startade på 0.5-1 och nu de senaste dagarna 1-2 och den stora skillnaden är nog att jag dragit ner på min 3 bet då man inte behöver ha någon bred 3betsrange här.

Anledningen är att den är helt överflödig på dessa nivåer och endast ökar den negativa variansen utan att dra upp den positiva nämnvärt då 99% av spelarna här är benägna att syna ner för

>100bb med rena skräpet om de har lagt in 4bb pre.

Skulle tro att jag får justera mot mitt vanliga spel om jag skulle ta mig upp till 2.5-5, kanske även här på 2 kr men det återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nop, jag har inte tid att skriva så mycket. Jobb + hus + familj tar mycket tid. Jag cashade ut det mesta ur rullen för ett tag sen och spelar nu 2.5/5. Det går väl hyfsat, men det är lite svårt att respektera pengarna när man tidigare spelat 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det funkar bra med respekten. Har spelat en hel del på bra mycket högre nivåer tidigare ,fast på en dollarsite. Tycker man kommer in i det rätt snabbt nu även fast man spelar på många gånger lägre nivå. Fast det är iofs därför jag spelar med 10 inköp nu. Gör att man höjer sig ett snäpp och är rädd om inköpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är när det gåt bra ett tag och man tycker det är lätt att slå nivån som det är lätt att börja spewa, så man kanske borde ha lite "sämre" management, iom att om man skulle busta den befintliga rullen på sidan så finns det ju mer att ta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så länge man håller sig till planen och hoppar ner så fort man kommer under tex 10 inköp som jag har tror jag inte det är några problem, förutom att det kan bli ett jäkla hoppande i nivåer. Skulle aldrig klara att tex sätta in 6000 och grinda

0.5-1 med fulla inköp. Skulle vara otroligt frustrerande, passar mig mycket bättre att istället börja med 500 och grinda med "dåligt" management.

 

För övrigt tycker jag det är helt otroligt att det finns så många spelare som litar blint på att 30 inköp för varje nivå är heligt och att inget annat fungerar, och dessutom idiotförklara alla andra alternativ innan de ens lägger tid att reflektera över det alternativa upplägget.

Det måste vara otroligt individbaserat vilket upplägg som fungerar bäst.

 

Jag kommer succesivt öka br kraven i takt med att jag klättrar i nivå.

För att spela 2.5-5 kommer jag försöka ha 13 inköp och 5-10 15 inköp.

När jag pratar inköp är det som jag skrivit tidigare 100bb. Orkar inte dra alla fördelar jag ser i att spela med 100 bb istället för 200bb just nu men har en tanke bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att jag också kör 100BB just nu. Att jag började med det var för att jag ville ta det lite försiktigt när jag gick från att spela 2 bord till att spela 4 bord, och det blir ju lite lättare beslut med 100BB. Jag märkte också snabbt hur mycket mindre respekt man fick med sig, vilket gör att storstackarna betalar av lättare. Så även om jag känner mig trygg med 4 bord just nu så tror jag inte att jag ska gå upp till 200BB just nu, hellre gå upp i nivå.

 

Tidigare kunde tillhörde jag nog de som tyckte det var vansinne att köra 100BB, men på den nivån jag spelar nu tror jag faktiskt att det är +ev för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 juli 2008 14:32:43

Britta Turbo 11 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Lucky_Girl (1235.82)

Plats 3: Paddman (44.00)

Plats 4: Nstradamus (317.73)

Plats 5: Skogen234 (953.22)

Skogen234 lägg LM 1.00

Lucky_Girl lägg SM 2.00

** Giv **

Lucky_Girl [N/A, N/A]

Paddman [N/A, N/A]

Nstradamus [X,X]

Skogen234 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Paddman Lägg

Nstradamus Höj till 8.00

Skogen234 Syna 8.00

Lucky_Girl Lägg

*** Flop(Board): *** : [Kk, 9r, Er]

*** Bet Runda 2 ***

Skogen234 Passa

Nstradamus Satsa 14.00

Skogen234 Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [Kk, 9r, Er, Ek]

*** Bet Runda 3 ***

Skogen234 Passa

Nstradamus Passa

*** River(Board): *** : [Kk, 9r, Er, Ek, 8r]

*** Bet Runda 4 ***

Skogen234 Satsa 46.00

Nstradamus All-in 295.73

Skogen234 Syna 295.73

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 622.46

 

Vilka händer sätter ni mig på..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra read dead inside..

Jag satt med 88 och träffade drömkortet. Jag var just då helt övertygad om att han hade prickat färgen på river och pengarna åkte in. Enda handen jag kunde se att han skulle ha annars var 99 men var väldigt nöjd att få in hela stacken ändå då det kändes mer som färgdrag i hans spel.

Har semester just nu och har inte spelat sedan lördag som för övrigt var en pissdag där jag backade grovt. Blir att spela 0.5-1 ett litet tag till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...