Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

FI är 18/10/6 och en bra spelare. 2 händer tidigare när vi hade blindsen fick vi bägge färg på turn och jag checksynade med T4 mot J2 på river (parad bräda). Ingen stor pott dock. Han har floatat en del och spelar bra i pos. Jag har varit rätt kortkall och väldigt vektight som en följd av det.

$200 NL Texas Hold'em

Table Bertil 14 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: xxx ( $282.28 )

Seat 2: xxx ( $73.24 )

Seat 3: xxx ( $579.62 )

Seat 4: yyy( $104.35 )

Seat 5: xxx ( $235.59 )

Seat 6: HERO ( $328.5 )

Seat 7: FI ( $454.33 )

Seat 8: SB ( $405.56 )

Seat 9: BB ( $196.19 )

Seat 10: xxx ( $416.23 )

SB posts small blind [$1].

BB posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qd Qh ]

xxx folds.

xxx folds.

xxx folds.

xxx folds.

yyy calls [$2].

xxx folds.

HERO raises [$12]. För liten raise?

FI calls [$12].

SB folds.

BB folds.

yyy calls [$10]. <-Synstation, 61/0/0 !!

** Dealing Flop ** [ Ac, As, Ad ] Pott:39

yyy checks.

HERO bets [$20]. För liten CB?

FI calls [$20].

yyy folds.

Så, hur gör vi?

Postad

Jag spelade en liknade hand, men bettade också för (ett dj... fiskspel)lite på flopp. Insåg att jag var slagen när fi synade och gav upp.

ossMedia Game #719481240: Table Bertil 15 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 21:53:52 - 2008/06/12

Seat 1: Kumo78 ($121.09)

Seat 2: eeldeal ($150.00)

Seat 3: fancypants ($192.09)

Seat 4: CarlCash ($396.00)

Seat 5: kokkrokk ($400.81)

Seat 6: Banèr ($364.53)

Seat 7: crappy ($504.46)

Seat 8: RGBMK12 ($80.96)

Seat 9: jorden333 ($402.00)

Seat 10: summit ($400.00)

CarlCash posts the small blind of $1.00

kokkrokk posts the big blind of $2.00

fancypants is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to crappy 5 of Hearts5 of Diamonds

Banèr folds

crappy calls $2.00

RGBMK12 calls $2.00

jorden333 calls $2.00

summit folds

Kumo78 calls $2.00

eeldeal folds

fancypants calls $2.00

CarlCash calls $2.00

kokkrokk checks

*** FLOP *** Ace of ClubsAce of HeartsAce of Spades

CarlCash folds

kokkrokk checks

crappy bets $8.00

RGBMK12 calls $8.00

jorden333 folds

Kumo78 folds

fancypants folds

kokkrokk folds

*** TURN *** Ace of ClubsAce of HeartsAce of SpadesKing of Hearts

crappy checks idiot check men jag vet ju att jag är slagen

RGBMK12 bets $50.00

crappy folds

*** SUMMARY ***

Total pot $29.26 | Rake $0.74

Board: Ace of ClubsAce of HeartsAce of SpadesKing of Hearts

Men i ditt fall, cb,n är väl ok? du har väl inget emot en syn?Har fi kk eller Ax får han ha det! Vad kom på turn? skitsamma betta,betta,betta!!

Spela den inte lika illa som jag gjorde!

Postad
FI är 18/10/6 och en bra spelare. 2 händer tidigare när vi hade blindsen fick vi bägge färg på turn och jag checksynade med T4 mot J2 på river (parad bräda). Ingen stor pott dock. Han har floatat en del och spelar bra i pos. Jag har varit rätt kortkall och väldigt vektight som en följd av det.

$200 NL Texas Hold'em

Table Bertil 14 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: xxx ( $282.28 )

Seat 2: xxx ( $73.24 )

Seat 3: xxx ( $579.62 )

Seat 4: yyy( $104.35 )

Seat 5: xxx ( $235.59 )

Seat 6: HERO ( $328.5 )

Seat 7: FI ( $454.33 )

Seat 8: SB ( $405.56 )

Seat 9: BB ( $196.19 )

Seat 10: xxx ( $416.23 )

SB posts small blind [$1].

BB posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qd Qh ]

xxx folds.

xxx folds.

xxx folds.

xxx folds.

yyy calls [$2].

xxx folds.

HERO raises [$12]. För liten raise?

FI calls [$12].

SB folds.

BB folds.

yyy calls [$10]. <-Synstation, 61/0/0 !!

** Dealing Flop ** [ Ac, As, Ad ] Pott:39

yyy checks.

HERO bets [$20]. För liten CB?

FI calls [$20].

yyy folds.

Så, hur gör vi?

Cbet i fullring e pottbet allt annat är bara korkat .

Postad
Jag bettar turn med. Lirar väldigt lite FR, men ändå =)

CB:n känns dock som du säger lite klen, tycker i varje fall jag. 25-33 känns som en mer lämplig betsize.

Jo kändes nog som att jag borde tryckt in 30 iaf. Tänkte mest se om han raisade om jag inducerade en bluff åt honom. Tycker han är lite svårspelad och jag har svårt att sätta honom på en hand många gånger.

Men i ditt fall, cb,n är väl ok? du har väl inget emot en syn?Har fi kk eller Ax får han ha det! Vad kom på turn? skitsamma betta,betta,betta!!

Spela den inte lika illa som jag gjorde!

Jo på en sådan flopp vill jag nog helst ta hem potten direkt. På denna nivån synar folk med A2o preflop...

Cbet i fullring e pottbet allt annat är bara korkat .

Där kan jag nog inte hålla med. Ibland vill man helt enkelt inte bygga för stor pott direkt på flopp

Tycker du spelat perfekt hittills.

Tack så mycket, är ganska osäker i detta fallet

Postad

När han synade min CB på floppen så ringer såklart varningsklockorna. En sådan flopp, om man träffar, vill man väl inte skrämma bort fisken (mej) genom att raisa bort honom direkt? Tänker jag rätt där eller är det omvänd psykologi? Hur hade ni gjort?

** Dealing Turn ** [ 6s ] Pott:79

HERO checks. Vill hålla nere potten

FI checks.

Postad
När han synade min CB på floppen så ringer såklart varningsklockorna. En sådan flopp, om man träffar, vill man väl inte skrämma bort fisken (mej) genom att raisa bort honom direkt? Tänker jag rätt där eller är det omvänd psykologi? Hur hade ni gjort?

** Dealing Turn ** [ 6s ] Pott:79

HERO checks. Vill hålla nere potten

FI checks.

Nu gör du ju som jag gjorde! Vad ska du nu göra på river? Check/fold?

Du har ju i princip gett upp här

Nä bättre och betta turn, jag hade försökt med ett så kallat blockbet. Får du då omslag, ok vik ev då.

Men som spelat nu, får du ju vika i alla situationer, eller?

Sitter jag i fi possition så bettar jag om du checkar river, då "måste" du ju vika?

Bettar du, raisar jag, Och du "måste" vika?

Din enda chans är ju att fi checkar om du checkar, men vilken vettig spelare skulle göra det? Och om, så har du gett honom möjlighetet med gratiskort om han spelat K x.

Visst, jag förstår att, eftersom du postar den här, sitter fi på A x eller K K.

Men jag anser iallafall att handen kunde spelats på annat sätt?

Att vika QQ här känns väldigt fel, tycker jag.

Postad

Nä bättre och betta turn, jag hade försökt med ett så kallat blockbet. Får du då omslag, ok vik ev då.

Sitter jag i fi possition så bettar jag om du checkar river, då "måste" du ju vika?

Din enda chans är ju att fi checkar om du checkar, men vilken vettig spelare skulle göra det? Och om, så har du gett honom möjlighetet med gratiskort om han spelat K x.

Som jag skrev innan, svårt när jag vet om att han gärna floatar i position. Genom att checka kan man ju ofta inducera bluffar. Nu har jag ju visat styrka preflop och fått en läskig flopp. Eftersom han har pos kan han mycket väl syna bara för att se vad jag hittar på och sedan spela efter det, eftersom jag varit vektight på detta bordet. Om jag t.ex hade haft hans pos så kunde jag mycket väl gjort samma sak med tex 77+ eller KQs eller dyl

Postad
Som jag skrev innan, svårt när jag vet om att han gärna floatar i position. Genom att checka kan man ju ofta inducera bluffar. Nu har jag ju visat styrka preflop och fått en läskig flopp. Eftersom han har pos kan han mycket väl syna bara för att se vad jag hittar på och sedan spela efter det, eftersom jag varit vektight på detta bordet. Om jag t.ex hade haft hans pos så kunde jag mycket väl gjort samma sak med tex 77+ eller KQs eller dyl

Införstådd med problemet. Men nu kan han plocka hem potten med vilket pocket som helst, eller rent av en bluff. Oavsett vad han har blir du tvungen att vika ? Du har ju en stark hand, och visst du kan förlora några kronor till, men inte mer än vad ett ev "block" bett skulle ha kostat.

Nu är jag ju visserligen fisk, men som sagt, rätt eller fel, jag hade bettat turn.

Vid syn där, blir det svårare. Och tja, det hade nog kostat en del till om han nu sitter på A x eller K K. Men som sagt då får han ha det.:mrgreen:

Postad

Som spelat känns det som att han kan ha vad som helst. Han checkar bakom på turn och då fick jag helt plötsligt för mej att han kan ha typ JJ och potten kan vara min. Men känner mej extremt osäker i denna handen som sagt.

Rätt eller fel, hur hade ni gjort? Beta ut och folda mot omslag eller checka och hoppas på bluff av FI?

** Dealing River ** [ Ts ] Pott:79

HERO checks.

FI bets [$59.25]. 3/4 pott, skriker att han vill ha syn? Eller är det bluff?

Postad

Sry om det blir många kommentarer från mig. Men jag gjorde ju bort mig i en liknade hand som tiltade mig.

Jag hade bettat och foldat mot omslag.

Som spelat nu

Hmmm, du har ju uppnått ditt mål med att hålla nere potten. Det är ju annars en hand där man antigen vinner ett inköp eller förlorar ett.

Jag hade synat och hoppats på att han sitter på något mellan par.

Men en fold är inte långt borta.

Vet faktiskt inte vad som är rätt här.

Postad

Jag hade:

1. Betat mer på flopp.

2. Betat turn.

3. Vid syn även på turn check/synat river.

Som spelat hade jag definivt synat. Du öppnar ju upp för alla lägre PP samt även alla K-höga händer och även för alla bluffar. Finns ju bara två händer som slår dig Ax & KK.

Sen om det är rätt får andra yppa sig om men så hade jag spelat.

Postad

Som spelat hade jag definivt synat. Du öppnar ju upp för alla lägre PP samt även alla K-höga händer och även för alla bluffar. Finns ju bara två händer som slår dig Ax & KK.

Kx slår damerna på turn

Postad
Sry om det blir många kommentarer från mig. Men jag gjorde ju bort mig i en liknade hand som tiltade mig.

Jag hade bettat och foldat mot omslag.

Som spelat nu

Hmmm, du har ju uppnått ditt mål med att hålla nere potten. Det är ju annars en hand där man antigen vinner ett inköp eller förlorar ett.

Jag hade synat och hoppats på att han sitter på något mellan par.

Men en fold är inte långt borta.

Vet faktiskt inte vad som är rätt här.

Lugnt, bara bra med olika förslag. Jag kör fast ibland och behöver variera. Hade förmodligen varit mer aggro om inte korten varit så kalla och det var en typisk stackrensare annars

tack

Jag hade:

1. Betat mer på flopp.

2. Betat turn.

3. Vid syn även på turn check/synat river.

Sen om det är rätt får andra yppa sig om men så hade jag spelat.

Precis. Genom att checka turn inbillar jag mej att JJ hade betat på liknande vis som FI gjorde här. EV+ då alltså?

Kx slår damerna på turn

Nej turn är en spader 6

Självklart hade han ju:

HERO calls [$59.25].

HERO shows [ Qd, Qh ] a full house, aces full of queens.

FI shows [ Ah, Kd ] four of a kind, aces.

FI wins $192.57 from the main pot with four of a kind, aces.

Frågan jag ställer mej är om jag kom undan billigast möjliga eller om jag är en idiot som går på ett bra spelat fyrtal?

Verkar som om dom flesta hade backat mer än jag gjorde där.

Tack för input!

Postad

Jo på en sådan flopp vill jag nog helst ta hem potten direkt. På denna nivån synar folk med A2o preflop...

Jag kan lova dig att han inte kommer att folda A2 oavsett hur mycket du betar.

Han har antingen 4 eller 0 outs, ligger du efter så drar du dött. Du ligger alltså antingen långt före eller långt efter och det är ingen fara att spela handen långsamt

Postad

Varför inte c/c på river?

Postad
Jag kan lova dig att han inte kommer att folda A2 oavsett hur mycket du betar.

Han har antingen 4 eller 0 outs, ligger du efter så drar du dött. Du ligger alltså antingen långt före eller långt efter och det är ingen fara att spela handen långsamt

3 eller 0 outs vid tex KQ väl? Jo jag menar ju att jag helst inte vill ha syn på flopp. Och med facit i hand borde jag väl ha fattat att han satt med sista esset eftersom han överhuvudtaget synade floppen. Undrar lite om han kunnat släppa AK preflop ifall jag höjt mer. Är det motiverat att höja QQ till 16 preflop med endast 1 limp och knappen kvar? Hur många händer jag slår kan tänkas syna då?

Postad

Det måste ju bli billigare att beta rivern som ett blockbet i form av en 1/2 pott eller tom mindre istället för att tvingas folda eller gråtsyna en 3/4+ bet. Vi vet ju att alla A höjer river samt ett å annat pocket å par synar en lite mindre bet.

Checkar vi rivern tappar vi helt kontrollen imo.

Bet Flopp (ungefär som du)

Check Turn

Bet River

Med den linjen tycker jag vi har bäst kontroll över potten. Troligtvis hade jag spelat exakt lika dant med ett A, men av lite andra anledningar.