Gå till innehåll

Vakna NU regeringen!!!


jonash72

Recommended Posts

Vem fan vågar spela poker på illegal klubb nuförtiden.

 

2st rån med dödskjutningar som resultat senaste veckan. Hade det varit legalt med pokerklubbar hade detta förmodligen inte varit samma problem, eftersom man kan skylta med vart man är, mer folk kommer, och man kan se till att ha vakter, eventuella godkända tillstånd på servering etc.

 

Vakna regeringen - och gör det nu!

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, varför inte legalisera narkotikahandeln också? Jag menar, om man gjorde det så skulle ju en väldans massa snubbar klara livhanken varje år. :roll:

 

 

En fruktansvärt haltande jämförelse. Hade kanske varit giltig om staten hade sanktionerat knarkhandel i DERAS regi....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SJÄLVKLART borde narkotikahandeln legaliseras.

 

DEN diskussionen finns ju i flera andra trådar så det kanske vi inte ska spinna vidare på dock.

Kanske en felaktig jämförelse jag gjorde men tror de flesta fattade vad jag menade iaf. Har svårt att se staten legalisera något så prestigeladdat "bara" för att några halvkriminella, i mångas ögon, fått sätta livet till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fruktansvärt haltande jämförelse. Hade kanske varit giltig om staten hade sanktionerat knarkhandel i DERAS regi....
Vilket de iofs gör.

 

Tror inte regeringen bryr sig ett dyft om att två pokerlirare mist livet när de hållit på med illegal verksamhet...
Det är inte det minsta illegalt att spela poker på svartklubb.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, varför inte legalisera narkotikahandeln också? Jag menar, om man gjorde det så skulle ju en väldans massa snubbar klara livhanken varje år. :roll:

Tror inte regeringen bryr sig ett dyft om att två pokerlirare mist livet när de hållit på med illegal verksamhet...

 

Kan bara säga att om du verkar , som de flesta, tro att den narkotikalagstiftning Sverige har är till för att många annars skulle dö till följd av missbruk så är du ute och cyklar. Den lagstiftning vi har och de förändringar som skett i denna de senaste trettio åren har inte haft någon effekt på missbruket av narkotika. Lagstiftningen handlar om annat än att människor dör till följd av sitt missbruk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt säger mig att killarna som var inblandade i den senaste shootouten inte kommer att stå i kö för att få registrera officiell klubb även om det blir lagligt. Det är ju inte så att alla är speciellt intresserade av att få en öppen verksamhet där kreti och pleti kan promenera in och sätta sig och dra en spader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är inte det minsta illegalt att spela poker på svartklubb.

Syftade inte på att själva spelandet var illegalt. Menade mer att den icke pokerspelande allmänheten OCH staten ofta ser på oss pokerspelare som ett ljusskyggt släkte där pokern bara är en liten del av en kriminell verksamhet.

 

Kan bara säga att om du verkar , som de flesta, tro att den narkotikalagstiftning Sverige har är till för att många annars skulle dö till följd av missbruk så är du ute och cyklar. Den lagstiftning vi har och de förändringar som skett i denna de senaste trettio åren har inte haft någon effekt på missbruket av narkotika. Lagstiftningen handlar om annat än att människor dör till följd av sitt missbruk...

Även du lyckades missuppfatta mig, ska nog inte skriva inlägg för tidigt på morgonen...:rolleyes:

Jag menade mest att själva hanteringen av den illegala narkotikan medför kriminalitet och även ett stort antal dödsfall.

 

Tror att resultatet från regeringen blir tvärtom. Dödsskjutningarna ger de bara vatten på sin kvarn om hur farligt det är med illegala klubbar där det enbart cirukulerar skumma, kriminella personer.

Word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även du lyckades missuppfatta mig, ska nog inte skriva inlägg för tidigt på morgonen...:rolleyes:

Jag menade mest att själva hanteringen av den illegala narkotikan medför kriminalitet och även ett stort antal dödsfall.

 

 

Word.

 

Ja iom att narkotikan är illegal så innebär hanteringen kriminalitet ja men att att den innebär ett stort antal dödsfall är nog möjligen den sanning politikerna backar upp lagstiftningen med, inte den forskningen visar på. Forskning och kriminalpolitik går inte alltid hand i hand you know... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju inte haft så mycket med just poker att göra, annat än att kriminella som råkar spela...

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=774775

Skjutne 27-åringen ökänd i undre världen

Den skjutna 27-åringen är ökänd i kriminella kretsar. Enligt tidigare uppgifter till VLT har det länge funnits ett pris på hans huvud.

P4 extra börjar nu, nånstans i programmet kommer nåt om poker och senaste tidens händelser..

edit: http://www.sr.se/cgi-bin/p4/nyhetssidor/index.asp?nyheter=1&ProgramID=2151

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss leka mad tanken att det fanns 50ställen att legalt spela på i Sverige (inte otänkbart tror jag om det släpptes fritt)

 

Du kunde spela ett slutet gäng - om du föranmäler och betalar en avgift tex. Inköpen kan i princip vara vad som helst.

 

Ställena har servering, övervakning, kanske vakter. Nog fasen skulle vi ha mindre trubbel med rån och rånmord då?!

 

Jag tänker mig att t.ex O'Learys skulle man kunna få köra ett pokerevent på med polarna. Eller nåt i den stilen.

 

Är det helt uteslutet?

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt säger mig att killarna som var inblandade i den senaste shootouten inte kommer att stå i kö för att få registrera officiell klubb även om det blir lagligt. Det är ju inte så att alla är speciellt intresserade av att få en öppen verksamhet där kreti och pleti kan promenera in och sätta sig och dra en spader.

 

Det är precis det här det handlar om. Tack Valterego.:-D

 

Att inbilla sig att svartklubbar med kriminellt klientel försvinner, bara för att staten skulle legalisera ett antal "seriösa" klubbar, är så jävla naivt så jag vet fan inte vad jag ska säga...

 

Vad är det för typ av drömvärld en del lever i?

Acceptera att det ser ut på det här sättet, och kommer att fortsätta att göra det. Faan, ibland blir jag trött...:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...