Gå till innehåll

Stars/Fulltilt tax probs


gEeWhiZm8

Recommended Posts

Man kan göra ett case för att FTP numera är skattefritt (dock inte Stars), det finns det väl en hel del info om i andra trådar här på forumet

 

Jag har ställt frågan åtskilliga gånger till FTP om de verkligen har kontor i EU och var det i så fall är beläget. Jag har också utförligt förklarat varför jag behöver veta detta, att Skatteverket behöver informationen så att jag kan fylla i min deklaration på ett korrekt sätt. De svarar att de förstår min fråga men att de av säkerhetsskäl inte kan avslöja var de finns.

 

Så länge vi spelare inte med 100% säkerhet kan bevisa att FTP är EU-reggade finns inte en chans att Skatteverket skulle bedöma sajten som skattefri. Visst, vi "har hört" att TiltWare LLC skulle ha flyttat till Irland och att man på det sättet skulle kunna hitta någon sorts EU-koppling för FTP, men söker man på det irländska bolagsverkets söksida så får man fram att något sådant bolag inte finns registrerat på Irland, inte heller något bolag med namn av karaktären "Full Tilt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ställt frågan åtskilliga gånger till FTP om de verkligen har kontor i EU och var det i så fall är beläget. Jag har också utförligt förklarat varför jag behöver veta detta, att Skatteverket behöver informationen så att jag kan fylla i min deklaration på ett korrekt sätt. De svarar att de förstår min fråga men att de av säkerhetsskäl inte kan avslöja var de finns.

 

 

Vad svarade du? Duktig idiot eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad svarade du? Duktig idiot eller?

 

Ja, ungefär. FTP:s support känner sympati för mig men har inget intresse att svara. De tar dock gärna mina pengar. Det känns inte lönt att ställa frågor när de klipper och klistrar in de tillrättalagda svaren från sina mallar. Det finns heller ingen vettig kontaktinformation på sajten, bara supportmailen. Jag har i alla fall avancerat lite i hierarkin, nu senast fick jag mail från Mike M (!), operations manager, som tyvärr skriver blonka blonka han också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...