Gå till innehåll

turn check hu


Cmart

Recommended Posts

Fi är standard TAG men har högre 3bet range än normalt(18%) över visserligen bara 200 händer.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $1(BB) IPoker Game#1022338021

 

SB ($29)

BB ($98.80)

UTG ($29.10)

Hero ($162.65)

CO ($15)

BTN ($121.20)

 

Dealt to Hero T:diamond:8:diamond:

 

fold, Hero raises to $2, fold, fold, call, BB raises to $3, call, call,

 

FLOP ($9) 8:club:2:spade:Q:diamond:

 

check, BB bets $1, Hero raises to $2, SB folds, BB calls $1,

 

TURN ($13) 8:club:2:spade:Q:diamond:A:diamond:

 

check, check,

 

Rätt spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis att potten var större än jag trodde så nu lutar jag åt turn bet iallafall. :roll: Jo, jag har ändrat mig. Får man göra det?

 

Ifall vi checkar turn så måste vi syna river men vi kommer nästan alltid vara slagna. När vi betar turn så kommer vi ibland att få betala en extra bet men det vägs mot att han kan släppa några händer på turn i en stor pott och så kommer vi ju att förbättra oss skapligt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis att potten var större än jag trodde så nu lutar jag åt turn bet iallafall. :roll: Jo, jag har ändrat mig. Får man göra det?

 

Ifall vi checkar turn så måste vi syna river men vi kommer nästan alltid vara slagna. När vi betar turn så kommer vi ibland att få betala en extra bet men det vägs mot att han kan släppa några händer på turn i en stor pott och så kommer vi ju att förbättra oss skapligt ofta.

 

Jag håller inte med. Vi är inte favoriter mot fi:s range när esset faller och vi kan inte vika mot en raise om vi bettar. Dessutom ger vi inte fi chansen att bluffa river. Bet/synar vi är potten 11,5BB på river och då är det inte kul att vika ett par. Chansen att fi bluff- C/R-ar turn är också relativt stor och då kommer han troligen att följa upp med en desperat uppföljningsbet på river.

 

Fördelen med en bet är att få händer som är kombinerade av 9,T,J,K att vika. Alla dessa händer har hålstegdrag och de med en kung har ju även ett överkort till den dam du representerar på flop. Det är inte alls säkert att vi får dem att vika när de får 1-7,5 i direkta odds. Det är också risk att han semibluffar hålstegar när ett scarekort faller på turn.

 

Jag skulle syna alla kort som inte förbättrar vår hand men K eller J suger och är antagligen marginella om man räknar efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen att fi bluff- C/R-ar turn är också relativt stor och då kommer han troligen att följa upp med en desperat uppföljningsbet på river.

 

Jo, detta är ju helt klart en nyckelfaktor. Jag tycker dock att det är mycket ovanligt att en TAG trebettar en HJ höjning ur position pre flop, blir höjd på en Q82 flopp (helt utan drag!) och ändå väljer att semibluffa turn... Låter mer som en LAG i mina öron. En ovanligt dum LAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att semibluffa en hålstege mot en tag när esset kommer är inte så dumt imo. Men visst du har nog rätt en straightforward tag gör nog inte det. Men han lockas nog att beta air på river desto oftare.

 

Främsta fördelen med en check är att vi minskar förlusten när vi ligger efter och att vi får en sd med ett par. Att vi ibland inducerar en bluff är bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...