Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fold pre är inte ett option eftersom vi är där vi är och completa SB är nog inte så fel ändå vid ett löspassivt bord.

Steg 1: Flopp

Plats 1: Fi1 (250.00)

Plats 2: HERO (1076.38)

Plats 3: Fi2 (1018.79)

Plats 4: Fi3 (1087.67)

Plats 5: Fi4 (583.07)

HERO lägg LM 2.50

Fi2 lägg SM 5.00

** Giv **

HERO [:4h:, :Kh:, :7h:, :Th:]

Fi2 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Fi3 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Fi4 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fi3 Syna 5.00

Fi4 Syna 5.00

HERO Syna 5.00

Fi2 Passa

*** Flop(Board): *** : [:9g:, :6s:, :8b:]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 20.00

Fi2 Lägg

Fi3 Höj till 50.00

Fi4 Lägg

HERO ?

Steg 2: Turn

senare

Postad

Är inte någon PLO expert men skulle vara roligt att se argument varför man ska höja osv. För altenativt att om man bara synar och vid blank turn få in en check raise så kanske man får in mer pengar..? För det känns som att man vänder sin hand faceup om man höjer tillbaks.

Postad
Jag synar bara och försöker få in deg på turn.

Du kan vara uppe mot en stege med återdrag och då vill du inte stoppa in dina ~200bbs på flop med stege utan återdrag.

Låter vettigt.

Är inte någon PLO expert men skulle vara roligt att se argument varför man ska höja osv. För altenativt att om man bara synar och vid blank turn få in en check raise så kanske man får in mer pengar..? För det känns som att man vänder sin hand faceup om man höjer tillbaks.

Två argument imo

1. För att slippa klia sig i skallen på turn när bordet parar sig eller visar Q/J.

2. För att vi spelar handen oop och vill inte ge gratiskort på turn.

Jag tror också att vi redan har avslöjat vår hand.

Postad
Jag synar bara och försöker få in deg på turn.

Du kan vara uppe mot en stege med återdrag och då vill du inte stoppa in dina ~200bbs på flop med stege utan återdrag.

+1

Utan återdrag synar jag för att få in så mycket deg som möjligt på en blank turn istället.

Postad

Kan vi enas om att enbart syna utan redraws? Eller finns det starka argument för att ändå dega in så mycket vi kan redan nu?

Skulle gärna se att någon PLO-guru a'la Othello, Djens, Hata, m fl ger sin syn på det innan vi bestämmer beslutet.

OM vi bara tar synen, vilken linje har vi på turn?

Postad
Turn blir rätt jobbig om ett scarecard kommer nu eftersom vi är OOP.

Om vi synar flopp, har då tänkt att bluffa något turnkort eller check-foldar vi alla parkort/7, T, J, T, Q kort?

Varför måste turn vara jobbig om det kommer ett scarecard? Syna och betta alla scarecards på turn kan vara ett roligt spel att mixa upp med då och då (kanske inte som standardspel - här limitraisar han nästan vilket brukar innebära set av någon sjuk anledning som jag inte förstår då jag uppenbarligen missade när det memot gick ut till alla spelare på SvS).

Postad
Finns vik?

Nej imo

Varför måste turn vara jobbig om det kommer ett scarecard? Syna och betta alla scarecards på turn kan vara ett roligt spel att mixa upp med då och då (kanske inte som standardspel - här limitraisar han nästan vilket brukar innebära set av någon sjuk anledning som jag inte förstår då jag uppenbarligen missade när det memot gick ut till alla spelare på SvS).

Hm, nu uttryckte jag mig fel.

Det jag menar är att om vi planerar att check-vika alla scarecards på turn så är det nog en stor läcka.

Jag gillar syn och donka ut pott ungefär 30-35% av gångerna när scarecard kommer på turn.

Tycker inte att repott är så dåligt heller, men föredrar syn.