Matteprof Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Tja, Har köpt en ny Dell XPS 420 och en Dellskärm 22' widescreen. Nu har jag dock ett problem. Jag har uppdaterat de senaste drivrutinerna till både grafikkort (via ATI.com) och skärm (Via Dells disk) men kan ändå inte ställa in skärmupplösning till högre än 1024 . Spelar ingen roll om jag försöker ändra i frekvens eller antal färger... Använder DVI kabeln från dator till skärm istället för VGA, båda följde med. Någon som har en susning vad som kan vara strul? Thanks Citera
_slipknot1_ Postad 11 Juni , 2008 Rapport Postad 11 Juni , 2008 Tja, Har köpt en ny Dell XPS 420 och en Dellskärm 22' widescreen. Nu har jag dock ett problem. Jag har uppdaterat de senaste drivrutinerna till både grafikkort (via ATI.com) och skärm (Via Dells disk) men kan ändå inte ställa in skärmupplösning till högre än 1024 . Spelar ingen roll om jag försöker ändra i frekvens eller antal färger... Använder DVI kabeln från dator till skärm istället för VGA, båda följde med. Någon som har en susning vad som kan vara strul? Thanks Skärmen klarar kanske bara 1024;-) Citera
mawam Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Kör windows update x 7 och sen omstart x 13 så kanske det fungerar? Skärmen ska klara 1680 x 1050 vad jag ser på Dells hemsida iaf. Citera
Matteprof Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 Löste sig. Efter att ha avinstallerat kort, drivrutiner, installerat nya och gamla drivisar, rebootat 25 gånger utan att det hjälpte så provade jag rycka ut SVHS sladden och vips så fungerade det. Finns ju 2 st HD utgångar och bara DVI utgångar så man ska nog inte köra svhs Thanks anyway Citera
brainslicer Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Löste sig. Efter att ha avinstallerat kort, drivrutiner, installerat nya och gamla drivisar, rebootat 25 gånger utan att det hjälpte så provade jag rycka ut SVHS sladden och vips så fungerade det. Finns ju 2 st HD utgångar och bara DVI utgångar så man ska nog inte köra svhs Thanks anyway Ska nog gå, men beror på hur du ställer in skärmar/TVn(s-vhs) i ati ccc Citera
Recommended Posts