Gå till innehåll

Sng 10 nu och vill på sikt spela 50-100 mtt


LegalizeIt2

Recommended Posts

Hej

Jag har spelat Texas Holdem NL till och från i drygt 3 år nu.

Vid årskiftet skaffade jag Poker Tracker, läste en del böcker och började analysera mitt spel.

 

I dagsläget spelar jag flerbords $10 SNG för att träna mitt MTT spel, till och från också någon $25 MTT. Jag har sedan årskiftet totalt spelat drygt 200 turneringar med en ROI ca 70%. Mitt flerbords SNG spel verkar stabilt, 80 turneringar såhär långt med en ROI som ligger på 100-150% (140% just nu). Min nuvarande BR är på drygt $1K.

 

Mitt långsiktiga mål är att spela $50-100 MTT men jag vill(om möjligt) ta mig dit på ett smart och "säkert" sätt.

 

Funderar just nu på vad jag ska göra, ser många alternativ: spela $10 MTT, $24 SNG, $24 MTT, satelliter till $50-$100 MTT osv.

 

Skulle vilja ha lite tips om hur jag går vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt tråkigt default-svar men jag tror det bästa du kan göra helt enkelt är att spela mycket av just den turneringsformen du vill bli bättre på.

 

Spela många MTT på en nivå som din bankrulle håller för, leta efter "kampanj"-turneringar med övervärden, och skotta ibland på högre nivåer för att se hur spelet skiljer sig (och för att det är mer spännande :-D ).

 

Här är en kort trepunktslista som jag tror kan ta dig en bit framåt.

 

*Köp ett abonnebang på cardrunners, de har jättebra filmer med flera olika teman.

 

* Om du inte har läst Harringtons turneringsböcker så köp dem.

 

* Posta knepiga händer här på PF

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt tråkigt default-svar men jag tror det bästa du kan göra helt enkelt är att spela mycket av just den turneringsformen du vill bli bättre på.

 

Spela många MTT på en nivå som din bankrulle håller för, leta efter "kampanj"-turneringar med övervärden, och skotta ibland på högre nivåer för att se hur spelet skiljer sig (och för att det är mer spännande :-D ).

 

Här är en kort trepunktslista som jag tror kan ta dig en bit framåt.

 

*Köp ett abonnebang på cardrunners, de har jättebra filmer med flera olika teman.

 

* Om du inte har läst Harringtons turneringsböcker så köp dem.

 

* Posta knepiga händer här på PF

 

Lycka till!

 

Tack!

Jo men det är nog det här jag behöver höra.

 

Var inne igår på Cardrunners och det är nog precis vad jag behöver, tittade på deras "free sample" MTT video, och jag är givetvis inte i närheten av det resonemang som instruktören beskriver kring olika situationer i filmen. Lite dyrt är det, men många verkar tycka att dom håller hög kvalitet. Tror jag kommer att signa upp mig.

 

Böckerna (3 st) har jag och läser dom för andra gången.

 

Ja, jag ska nog ta modet till mig att börja posta lite händer.

Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...