Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Jag är rätt säker på att det absolut inte går. Då hade dom större sajterna sökt efter pengarna tillbaka av fuskare om det gick att få dom tillbaka men eftersom det inte går så kan dom inte göra mer än att ta pengarna som finns på kontot + eventuella FPP poäng.

 

Så man är rätt safe i detta fall.

 

Jag är rätt säker på att det går. Nu beror det visserligen på hur lagen ser ut i landet där bolaget har sitt huvudkontor. Men hade de haft det i t.ex. Sverige hade du nog blivit återbetalningsskyldig. Nu finns det inga lagar som behandlar just detta, men lagen om olovligt förfogande torde tillämpas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att det går. Nu beror det visserligen på hur lagen ser ut i landet där bolaget har sitt huvudkontor. Men hade de haft det i t.ex. Sverige hade du nog blivit återbetalningsskyldig. Nu finns det inga lagar som behandlar just detta, men lagen om olovligt förfogande torde tillämpas.

 

Men eftersom ingen har sitt huvudkontor i Sverige utan Malta etc etc. Så vad händer då ? Kmr Interpool jaga mig för 55k€ eller ? Inget försök till att vara ironisk bara intresserad.

 

Nu beror det visserligen på hur lagen ser ut i landet där bolaget har sitt huvudkontor.

 

Då är det väl detta som gäller och då antar jag att det inte går att kräva några pengar tillbaka i just dom länderna där de flesta sajterna har sina huvudkontor. För isåfall hade man hört talas om det fram tills nu efter så många saker som hänt och ingen har fått betala tillbaka några pengar öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men eftersom ingen har sitt huvudkontor i Sverige utan Malta etc etc. Så vad händer då ? Kmr Interpool jaga mig för 55k€ eller ? Inget försök till att vara ironisk bara intresserad.

 

Ptja, jag har inte läst IT-rätt jätteingående och det finns som sagt ingen lag, i.a.f. inte i Sverige, som behandlar detta specifikt. Man kan inte tillämpa Lagen om internationella köp så då blir det lagen i det land där den som stämmer som tillämpas. Om jag inte minns helt fel. Hur sedan indrivningen ter sig vet jag inte. Men jag tror i.a.f. inte du har lagen på din sida i något civiliserat land.

 

 

 

Då är det väl detta som gäller och då antar jag att det inte går att kräva några pengar tillbaka i just dom länderna där de flesta sajterna har sina huvudkontor. För isåfall hade man hört talas om det fram tills nu efter så många saker som hänt och ingen har fått betala tillbaka några pengar öht.

 

Jag har inte läst om allt fusk. Men har det varit rättegångar? Vet man vem personerna är? Sen kan man fråga sig om det är upp till bolaget att stämma? Det är inte de som förlorat pengar. Sen kan man även fråga sig hur bevisningen ser ut och hur en domstol skulle ställa sig till den. Måste nog ha en väldigt duktig advokat för att övertyga en domstol i ett sådant här fall.

 

Cyntax kanske har lite bättre koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du försöker "lura" ditt eget samvete nu ;)

 

nej, jag pratade om marlo, förstår att ni bommade det, men om ni ser slutet, sista avsnitten så e ni med om vad jag pratar om.

 

 

potentiell spoiler;

Killen bryr sig inte om något annat än sitt streetrep och att vara kung över gatan, som när han går på i slutet för att han är uttråkad på mötet ut till några random dealers och snor dem på deras hörn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina favisar:h:

 

1. Prop Joe

2. Bunk Mooreland

3. Clay Davis

4. Stringer Bell

5. Omar

6. Bubs

7. McNulty

 

De scener som fastnat mest i minnet (i spoiler-vitt)

 

1. Ziggy Sobotka går loss med pistolen i grekaffären.

2. Wallace dör.

3. Prop Joe dör.

4. Bodie dör.

5. Stringer dör.

6. Sherrod dör av Bubs hotshot.

7. Carcetti vinner valet... skoja ba:lol: Vi kan ta när Duquan skjuter heroin i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty...

 

Editerade in spoilervarning efter max tre minuter, men din citering ligger tydligen kvar betydligt längre... Förövrigt är det lite löjligt att spoilervarna för en serie som The Wire. Är ju inte direkt rykande färsk och allmänt vedertaget sjukt bra, så alla intresserade borde ju ha sett den nu. Blir lite som att spoilervarna för att man tänker skriva att Bobby Ewing dör i Dallas och sen kommer tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Editerade in spoilervarning efter max tre minuter, men din citering ligger tydligen kvar betydligt längre... Förövrigt är det lite löjligt att spoilervarna för en serie som The Wire. Är ju inte direkt rykande färsk och allmänt vedertaget sjukt bra, så alla intresserade borde ju ha sett den nu. Blir lite som att spoilervarna för att man tänker skriva att Bobby Ewing dör i Dallas och sen kommer tillbaka.

 

Editerat bort mitt nu.

 

Varför hölls inte denna långtgående diskussionen och hypen av serien för 2 år sedan när den slutade sändas? Jag har på något vis lyckats missa denna och då tittar jag på väldigt mycket serier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde pokerspelare tänkte på karman... Att det ens skall behövas diskuteras ifall man skulle sagt till eller inte är ju bisarrt. Och självklart känner ett företag som VC av en diff på 55k€, någonstans måste dom sedan ta pengarna och då drabbas vi spelare.

 

då är du ingen pokerspelare? för att förlora 500 dollar på en flip och INTE betala tillbaka är imho värre än att hitta 55k euro och casha ut dom.

 

om du levlade om den historian eller betalat tillbaka så gg och sry, my bad.

 

men till dess hade jag hållit mig borta ifrån moraliska frågor om jag vore dig. absolut inget illa menat då jag innna jag läste det tyckte du verkade vara en trevlig prick.

 

gl

 

såg precis en tjej på facebook som hette Shahin, e det ett vanligt tjejnamn? :-)

 

vart lika chockad som dig då jag träffade en tjej i ayia napa som sa att hon hette shahin. hon såg dessutom jävligt bra ut.

 

det är dock inte samma uttal. deras namn utalas typ shahiin. man drar ut på i:et och a:et uttalas så som alla säger mitt namn idag. mitt namn uttalas inte som svenskar säger det idag tex. utan du vet a:et man använder när man ska läsa upp bokstäverna i alfabetet? det är det a:et man ska använda när man säger Shahin.

 

flummigt förklarat men hoppas du förstår :)

 

ja.. till de absolut sista avsnitten så visar han verkligen sina färger. Tycker han e helt jävla insane hård.

 

angående betalningsskyldigheten.. kan man inte bara spela Dum-i-huvvet kortet ifall man åker dit ? "vafan, jag trodde ju jag hade vunnit det på något sätt, typ bad beat jackpot eller något... jag var ju bara så glad när jag casha det... hade jag misstänkt något fel på er sida hade jag ju bara mailat er om det, istället för att försöka casha det rakt av... ni har väl förstås folk som kontrollerar cashouts och eventuella fel hade väl korrigerats då?... så no harm done så att säga. Jag skall väl inte behöva vara rädd att vara olaglig då felet ligger på er sida?"

 

håller med dig. men samtidigt om jag är en spelare som rejkar en massa och tar ut en 5k åt gången och låter pengarna ligga på kontot i ett par månader utan att dom säger något så blir det ju svårare för dom att upptäcka misstaget?

 

sedan om dom betalat ut 55k euro utan att märka något själva så känns det ju inte som att dom har den där 100%iga stenhårda kollen. tar men ut 55k euro så märker dom obv.. men 5k åt gångne tror jag inte dom lyfter ögronbryn åt.

 

jag tänkte då att jag inte ville leva med 55k euro som inte ens var mina. att leva med den tyngden på sina axlar suger enormt. detsamma gäller tex då IRLsucks stejkade mig. om det var en 2-3tkr som jag var säker på att dom var mina men där jag ändå inte var 100%, så skeppade jag dom till honom för att jag inte orkade leva med känslan att jag kanske fått pengar som inte är mina.

 

men intressant att så många tycker olika. jag ångrar mig inte mista lilla att jag sa till dom direkt. har inte ens tänkt mer på det eller sagt till någon förrän en person sa att han cashade ut och jag tog upp det här med 55k till niklas. 500 euro är ju så lite att man kan säga; "wops had no idea".. men heter man inte blom, padrinos eller sumpas så är det svårt att säga; "wops.. trodde det var mina 55k euro".

 

btw... om det här hade hänt sumpas. tror ni att han hade fått pengarna direkt in på bankkontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du springa på norra shahin? Railade från norra övre och det såg ut att vevas ganska friskt där nere...

 

haha inte den här gången iaf.

 

var ganska obv att något var på gång då folket från firman gick omkring och småviskade till varandra. sedan när en grupp på 5-6 personer som soldater ur en film började röra sig åt vårt håll så förstod vi ju att något var på g.

 

men bråket var längre upp och vi hade jävligt bra railplatser faktiskt. synd bara att vi var där med en polares två småkusiner och systers man/bror. dom var inte så glada över att se bråk och kan tänka mig att det suger för barn allmänt som vill uppleva alla låtar och så i klacken utan att behöva springa bort ifrån bråk.

 

det var förmodligen den sista gången jag står på norra. jag är där för att se aik spela fotboll. vill helst göra det utan att behöva oroa mig över att åka på stryk om jag tycker att det är fel att bua mot Atta, SPECIELLT då det inte får honom att signa nytt kontrakt :shock:.

 

sjukt stor skillnad mellan supportrar i italien och sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sån där fråga får du egentligen inget vettigt svar på Shahin då folk leker allan..

 

Man säger "klart jag hade cashat ut en halv miljon kronor" på internet , like I give a fuck...men innerst inne tror jag dom flesta hade bangat det när pengarna var på kontot. Ett sådant företag märker till slut sitt misstag och speciellt om det rör sig om en sån här summa. Är ingen turrekiosk det handlar om..

 

Tror det var en svensk man som gjorde samma sak för ett eller två år sen på FTP , och spelade bort dom på high stakes. Vart givetvis återbetalningskyldig och detsamma gäller i detta fall , man kommer i skit hur som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var en svensk man som gjorde samma sak för ett eller två år sen på FTP , och spelade bort dom på high stakes. Vart givetvis återbetalningskyldig och detsamma gäller i detta fall , man kommer i skit hur som.

 

Tänkte på den storyn jag med fast om jag kommer ihåg rätt så tror jag att det var på Ladbrokes det skedde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att det var någon som skulle sätta in 2k på ladbrookes och "råkade" trycka två nollor för mkt. Spärrarna på ladbrookes cashier funkade inte och insättning mottogs. Mannen spelade bort allt och ville efteråt ha ersättning ifrån ladbrookes. Har för mig att det var någe sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att det var någon som skulle sätta in 2k på ladbrookes och "råkade" trycka två nollor för mkt. Spärrarna på ladbrookes cashier funkade inte och insättning mottogs. Mannen spelade bort allt och ville efteråt ha ersättning ifrån ladbrookes. Har för mig att det var någe sådant.

 

Något för Isildur1 imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kommer paranormal activity 2? jag e sugen på en sömnlös natt igen...

 

lol, eftersom jag hade tråkigt bortom gränser nere i vimmerby hyrde jag 1an. Sett den 1 gång tidigare men stängde av efter 40 minuter då den bara var inte läskig. Alla har dock sagt att den blir värre i slutet så nu var det dags att se den till the end. Besviken blev man obv och undrar nu om jag blir levlad av allt och alla när dom säger att den var läskig.

 

Angående cashen säger man ju aldrig till att dom skickat 55k€ till en. Vfr skulle man det? Jag låter dom ligga på kontot i ett år. Har dom inte rättat till misstaget cashar jag då ut dom. Väl på bankkontot låter jag dom ligga ett bra tag innan jag vågar röra dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marlo är ju benhård!

coolt med snoop är ju att hon satt i fängelse på riktigt i 8 lr 10 år för mordförsök eller liknande (minns inte på rak arm och orkar inte kolla nu) ochkom ut typ 1-2 år innan inspelningarna. hon har även slingat dope på riktigt och tror hon är från baltimore men inte säker där heller. Hon spelar typ sig själv alltså.

 

sök på henne på imdb så står det där nånstans.

 

finns så sjukt många bra karaktärer i The Wire alltså.. marlo, snoop, omar, avon, den svarta snuten, joe. m.fl.

GULDSERIE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...