Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad
fan va robben har sjunkit i mina ögon den här matchen. ligger å äcklar sig å skriker som en stucken gris i precis alla närkamper

Synd att det belönats så mkt att filma detta VM bara, domarna har aldrig blåst så mkt på reaktioner som nu. Sen att Robben bara kan spela med vänster är löjligt, det ser helt sjukt ut när han spelar. Han är handikappad med högern och fintar in i 4 pers en gång i första halvlek när han är i princip helt ren om han går höger bara. Patetisk spelare, lär dig spela med båda fötterna ffs, min lillesyrra skulle kunna försvara mot honom om man vet att han går till vänster 99% av gångerna.

Postad
vfr tar man ut fabiano där med kvarten kvar?

gillade hörnvarianten där robben peta bollen, rätt uppenbar där dock :D

+, blev chockad när dem tog ut fabiano faktiskt men nilmaar + kaka + fabiano + robinho kanske blev för mkt även om dem måste göra mål och fabiano va ju den som spelade sämst av trion den här matchen.

Hade helt glömt bort varianten pga allt liv i matchen :D, första gången jag ser den men lär ju bli mer sånt nu haha. En av VMs mest sevärda matcher so far iaf mtp all dramatik. Felipe Melo lär ju inte ha roliga dagar framöver...

För min egen del i VM tipset gjorde ju Kaka+Rooney tyvärr fiasko även om Kaka spelar bättre och bättre för varje match så ville bollen inte hitta nät :(. Får sätta mitt hopp på David Villa och Spanien samt en löjligt viktig match då Tyskland måste vinna över Argentina.

Postad
Synd att det belönats så mkt att filma detta VM bara, domarna har aldrig blåst så mkt på reaktioner som nu. Sen att Robben bara kan spela med vänster är löjligt, det ser helt sjukt ut när han spelar. Han är handikappad med högern och fintar in i 4 pers en gång i första halvlek när han är i princip helt ren om han går höger bara. Patetisk spelare, lär dig spela med båda fötterna ffs, min lillesyrra skulle kunna försvara mot honom om man vet att han går till vänster 99% av gångerna.

Är du vänsterfotad? Ganska mycket svårare att lära sig att spela med högern för en vänsterfotad än vice versa, sen brukar vänsterfotade ha lite mer tryck i dojjan. Kanske en gammal myt, men tycker det stämmer ganska bra, i.a.f. för mig och andra jag känner som är vänsterfotade.

Sen tycker jag Robben var ruskigt hårt tagen, speciellt av Bastos. Att Glenn inte fattar varför Bastos får kort är ju bara efterblivet. Han hade förtjänat det långt innan han fick det. Visst Robben spelar öven en del när han väl ligger, men tycker inte han förstärker nämnvärt. Förutom ute på kanten, minns inte vem det var som var sen in.

Sist men inte minst, Holland! Har tippat dem i final, visserligen mot England, men hoppas man kan få ett rätt i.a.f. :)

Postad
Är du vänsterfotad? Ganska mycket svårare att lära sig att spela med högern för en vänsterfotad än vice versa, sen brukar vänsterfotade ha lite mer tryck i dojjan. Kanske en gammal myt, men tycker det stämmer ganska bra, i.a.f. för mig och andra jag känner som är vänsterfotade.

:)

huh? förklara plz

Postad

LOL

Postad
Som jag skrev kan det vara en gammal myt. Dock något man fått höra genom åren av fotbollstränare och lärare. :)

Jag har inte gjort några empiriska studier direkt. Kan bara tala utifrån egen erfarenhet.

Vadå, har du varit både vänsterfotad och högerfotad???

Postad

+ar på allt igen! Ruggigt dålig utveckling av den internationella fotbollen de senaste åren. Därför var det så OTROLIGT sköt att se den argentinske domaren i Spanien-Portugal. Nu kommer väl han inte få döma mer detta VM (om nu inte Tyskland hittar enoutaren mot Argentina som Holland lyckades...), men mer av den sortens bedömningar! Skit helt i reaktionerna och gå på det ögat ser. För grejen är ju att man ser om det är kontakt eller inte i de allra flesta fallen. Låt vara att det blir fel ibland, men totalt sett blir det sååå mycket bättre flyt i hela spelet. Och det är ju inte direkt så att domarna har hundra rätt som bedömningarna görs nu omss...

Rätt lag vann.

Hur menar du, på vilket sätt? Du menar att laget som inte skapade en enda målchans innan det stod 1-2 och de som ligger under har 10 man på plan och går fullt ut för kvittering, det skulle vara vara "rätt lag"? DNC...

Postad

Hade helt glömt bort varianten pga allt liv i matchen :D, första gången jag ser den men lär ju bli mer sånt nu haha.

Man United gjorde den en gång, blev dessutom mål(ronaldo), men domaren såg inte att Giggs eller om det var Rooney gjorde den där touchen i bollen så målet godkändes inte:lol:

Postad
fan va robben har sjunkit i mina ögon den här matchen. ligger å äcklar sig å skriker som en stucken gris i precis alla närkamper

+ 1

Cristiano Ronaldo ser fan ut som guds gåva till fair play när man ser det där äcklet spela.

Postad
Vadå, har du varit både vänsterfotad och högerfotad???

Nej men man märkte en viss skillnad om man såg till de som var höger och vänsterfotade under uppväxten. Tror inte jag känner en enda vänsterfotad som också är bra med högern.

Postad
Man United gjorde den en gång, blev dessutom mål(ronaldo), men domaren såg inte att Giggs eller om det var Rooney gjorde den där touchen i bollen så målet godkändes inte:lol:

Roma kört den x antal gånger också, sjukt att "italienproffset" mr Strömberg inte hade koll på det, alltid sett han som en fjant med noll koll men ser att han fått högst betyg av alla på aftonbladets omröstning om vem som vart bäst under vm-sändningarna. Mkt knas.

För övrigt så har det varit helt annorlunda för mig, i princip alla polare som är vänsterfotade o spelade för skojs skull eller i lag hade hyffsad höger också, antog det är för man blir tvungen o göra fler saker med högern än vänstern här i livet men har ju ingen fakta heller.

Postad

Vi körde den där varianten i vårt fotbollslag några gånger när vi var yngre. Kom ihåg att vi typ alltid blev avblåsta trots att vi t.o.m sagt till domaren före att vi skulle köra den varianten. Rätt irriterande när motståndarna ofta stod som fån och fatta noll.

• Skapa nytt...