Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Tack så mycket alla för stöd:h:.

 

Har hjälpt min syster med flytten idag så har fått lite tid ifrån pokern och datorn. Kan allt det här med statistik osv, det är inga problem. Men alltid händer något sådant. Undrar bara när fan jag ska få springa bra. Nu har jag väntat och väntat ett tag. Förra månaden fick jag springa bra en dag där jag plockade 16 inköp, sen fick jag däremot 12 inköp upp i rumpan de tre kommande dagarna. Visst fick jag donka hem en turnering, men där tog det slut. Varje dag är en jävla grind. Ett tag så gjorde jag spew moves som Emil bekräftade när vi gick igenom händerna. Men sedan dess har jag inte en enda hand som INTE varit standard. Spelar optimalt och få se sämre spelare springa ikapp mig. Vet att det är varians och har ju bevis på att jag springer lååååångt under mitt ev. Men när ska det vända?

 

Inom de kommande dagarna kommer jag att ta ett beslut. Är Poker värt att satsa på? Hell yea.. är jag helt jävla dum i huvudet om jag lägger av? Klart jag är. Poker gör att jag får använda mig av allt jag tycker är vettigt. Logik, matematik, psykologi. Att sitta där och tänka; "Han har tröttnat på mig, han har en sämre hand" och ta en syn som på se marginell ut, men som man är redo att göra om och om igen i oändligheter. Sånna moments är guldvärda.

 

Tänker inte säga vad jag tänker på, dvs beslutet jag ska ta. Mitt beslut kan vara allt ifrån att dumpa B2B och helhjärtat satsa på iPoker under stejk, köpa en stationär dator, bosätta mig i kontoret på allvar och ge mig in i handtävlingen mot Sören och Niklas som stor underdog. Eller helt enkelt lägga ner Pokern.

 

Det enda jag officiellt kan säga är att jag saknar Office just nu. Ingen grind-atmosfär här hemma. Ingen som pushar en.

 

Har tandläkartid för andra tanden på torsdag så ska försöka ta mitt beslut innan måndag så att jag kan komma in med ett mål. Hatar B2Bs klient. Den suger. Hatar Pokertracker2 och mest av allt gametime+. Saknar gamla goa iPoker.

 

GL gott folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Idag har jag burit fotbollsmål, kritat planer, blivit sparkad på av dumma ungar, ätit 4 hamburgare, grillat hamburgare, sålt hamburgare, haft 40k i kontanter på mig, varit domare, suttit i sekretariat, städat, svettats som fan, saknat poker, spöat Izy på pes(3-2 i matcher) och framförallt varit stört trött.

 

Lärorik dag dock. Nu vet jag att:

 

-ungar är cp i huvvet

-jobba suger balle

-man ska aldrig behöva gå upp om man inte vill det själv

 

 

IRL försökte dra med mig till kontoret men jag ska slagga. Bedtime för små barn som mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag burit fotbollsmål, kritat planer, blivit sparkad på av dumma ungar, ätit 4 hamburgare, grillat hamburgare, sålt hamburgare, haft 40k i kontanter på mig, varit domare, suttit i sekretariat, städat, svettats som fan, saknat poker, spöat Izy på pes(3-2 i matcher) och framförallt varit stört trött.

 

Lärorik dag dock. Nu vet jag att:

 

-ungar är cp i huvvet

-jobba suger balle

-man ska aldrig behöva gå upp om man inte vill det själv

 

 

IRL försökte dra med mig till kontoret men jag ska slagga. Bedtime för små barn som mig.

 

 

Men ge dej ...jag är "helgpappa" för en adhd/asperger kille.

SKITJOBBIGT men fan vad givande !

 

Att göra skillnad ger något, eller hur?

 

KÄÄÄÄMPA !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge du b2b några chanser till...

Kan väl inte precis säga att jag saknar dig på iPoker ;-)

 

Njao. 850 euro var en dyr nog läxa för att jag aldrig mer ska sätta foten @ b2b. Badbeatsen och setupsen. wow alltså... nice nätverk. Men ingen idé att gråta över spilld mjölk.

 

Snackade lite med IRL idag och kom fram till en hel del grejer. Hoppar på stejken igen och ska ge lite rutin till livet. Dvs hälsa, ekonomin, skola och pokern.

 

Hälsa

Nu: Äter inte helt onyttigt när jag är hemma, men om vi drar till stan så äter vi ALLTID ute. När jag spelade fotboll vägde jag 61kg. Är 171cm. Idag väger jag 66-67kg och då har jag tappat de få muskler jag hade kvar och är helt ur jävla form.

Mål: Äta mer nyttigt. Kolla hur fuckat det är för levern att ta både proteindrycka och berocca tabletter varje morgon. Om det inte är så överdrivet farligt så kör jag på det. Jogga minst en gång i veckan. Styrketräna minst x antal pass i veckan. (X=kommer att fyllas i)

 

Ekonomi

Nu: När vi äter ute bjuder jag alltid min kusin. Inget jag ångrar då han kommit hit från hemlandet. Men överdrift att åka taxi hem när jag inte orkar vänta. Slösar alldeles för mycket pengar på skit. Vet inte vad jag gör av med mina pengar. Är så jävla van att tappa mycket pengar att jag slutat oroa mig när jag dippar en 20tkr under en eller två veckor. Känns som att de ändå kommer dyka upp någonstans nästa vecka.

Mål: Skapa tre bankkonton. Där jag organiserar allt. Hålla hård bokföring över vad jag slösar, när jag slösar osv. Ha en strikt veckobudget. Att hålla en strikt veckobudget låter dock inte som något jag kommer kunna hålla.

 

 

Pokerns mål håller jag till mig själv än så länge. Det enda jag kan säga är att ni kan hitta mig vid iPokers NL200 bord.

 

Slår på stort. Ska köpa en dator med två 24tums skärmar. Ska satsa på att ta körkortet så att jag fortare kommer till och från office. Ja ni... kör så det ryker!!

 

Im back baby 8-):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips shahin är att läsa The poker mindset. Tycker det finns hur mkt som helst i den som man har använding av när man spelar. Speciellt om man springer kasst eller är lättitltad av ngn anledning..

 

Ska läsa den direkt efter jag läst klart your worst poker enemy!

 

ty för tipset :mrgreen:

gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist kvar på kontoret. $100 000 projektet går bra hitills. Mitt mål idag var att försöka nå $7800 så att jag kan börja på NL600 i morgon, även om det förmodligen inte blir spec mycket CG grind på grund av mtt. Och det lyckades jag med. All good in the hood.

 

02/10: $5381

03/10: $6166

04/10: $7966

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg ett avsnitt av lightsabers där krantz sa att man ger mer cred till folk när dom reraisar floppar som inte är torra. jag har alltid tänkt helt tvärt om, folk som slår om mej på dragiga brädor ger jag mer cred än på torra.

 

hur tänker ni!?

 

Ni tycker ju exakt samma sak :P?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg ett avsnitt av lightsabers där krantz sa att man ger mer cred till folk när dom reraisar floppar som inte är torra. jag har alltid tänkt helt tvärt om, folk som slår om mej på dragiga brädor ger jag mer cred än på torra.

hur tänker ni!?

 

Ni tycker ju exakt samma sak :P?

 

Ja de gör dem =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja. Min första session @ NL200 avslutad.

 

Plussade 757 dollar vilket är nice med tanke på att det var min första session. Stänger ner nu då det känns bra som fan för psyket att starta med plus på den nya nivån.

 

Tycker att jag spelar bra och anpassar mig till NL200. Spelade bara 600 händer(@ 5 bord) och det är alldeles för tidigt för att säga något. Men det känns bra. Mycket roligare poker på NL200 än NL100 iaf. Det 3bettas friskt och 4bettas lika ofta som det 3bettas @ NL100. Eller inte lika ofta, men 4bet betyder inte nödvändigtvis endast QQ+-AK som NL100.

 

Ska välja ut några turneringar och tänka på om det verkligen är värt att gejma turneringar :-P. Måste förbereda mig på att jag kan bli utdragen på världens mest brutala sätt och att det bara är att acceptera.

 

Ska äta nu och ta det lungt. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer aldrig få spela sunday million någonsin i mitt liv :cry:.

Ska sluta försöka. Ingen ide haha. Har ju tiltat på sunday million kval förut.

 

PokerStars Game #20952319156: Tournament #112318258, $36+$3 Hold'em No Limit - Level VII (150/300) - 2008/10/05 15:31:09 ET

Table '112318258 1' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: chocapic159 (3835 in chips)

Seat 3: mmzzqq (2650 in chips)

Seat 6: IfoolU (2515 in chips)

chocapic159: posts the ante 25

mmzzqq: posts the ante 25

IfoolU: posts the ante 25

IfoolU: posts small blind 150

chocapic159: posts big blind 300

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU King of HeartsQueen of Diamonds

mmzzqq: raises 2325 to 2625 and is all-in

IfoolU: calls 2340 and is all-in

chocapic159: folds

Uncalled bet (135) returned to mmzzqq

*** FLOP *** 9 of DiamondsQueen of Spades7 of Diamonds

*** TURN *** 9 of DiamondsQueen of Spades7 of Diamonds8 of Diamonds

*** RIVER *** 9 of DiamondsQueen of Spades7 of Diamonds8 of Diamonds10 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows King of HeartsQueen of Diamonds (a pair of Queens)

mmzzqq: shows 6 of Hearts7 of Hearts (a straight, Six to Ten)

mmzzqq collected 5355 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tugg i dagboken för tillfället.

 

Aja, ännu en tung dag där jag hatat ungar och varit astrött. Får ett meddelande av morsan att jag ska till tandläkaren imorn, sista gången innan man fyller 20(betyder att man måste utnyttja gratisgrejen). Tilt!

 

Race den 7e på carlos. Ska bli najs, jag kommer vara i toppen och Sören kommer vara min utmanare. Inte fått lira nåt under helgen vilket suger. Skulle vela veta hur jag mycket du leder med i vårt egna handrace sören? Jag är uppe på 29464 händer(Inget lir i helgen LOL).

 

Bara jag som gissar att shahin kommer wajna om 2-3 dagar efter att ha backat lite?:)

 

Liverpool vann mot City idag så jag det täcker debaclet i Halmstad. Även AIK hockry fortsätter att dra upp mina smilband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...