Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

om jag läste rätt så hade du detta fel?

screenshot_ntldr_is_missing.GIF

Dells support är tomtar och säger att du behöver formatera?

Lite sent men, http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-swe.htm

Jonathan på Dell borde kanske lära sig att googla

Polaren hade exakt detta fel på sin dator för någon månad sedan, inte behövdes det formateras :S

säger samma som embassybaby

/ end of drygt inlägg

Tilta mig

Nu funkar obv inte PostgreSQL heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag läste rätt så hade du detta fel?

screenshot_ntldr_is_missing.GIF

Dells support är tomtar och säger att du behöver formatera?

Lite sent men, http://www.tinyempire.com/notes/ntldr-swe.htm

Jonathan på Dell borde kanske lära sig att googla

Polaren hade exakt detta fel på sin dator för någon månad sedan, inte behövdes det formateras :S

säger samma som embassybaby

/ end of drygt inlägg

Har haft samma problem med gamla stationära datorer också, satte in win xp skivan och valde "reparera" så fixade det sig :)

Länk till kommentar

Har haft samma problem med gamla stationära datorer också, satte in win xp skivan och valde "reparera" så fixade det sig :)

:(:(:(:(:(

Ni som är så duktiga föresten. PostgreSQL går inte att installera. Antar att det har att göra med mitt McAfeee säkerhets program. Måste man avinstallera det för att HM ska funka eller?

Länk till kommentar

Använder inte HM själv men vad exakt är det som händer när du försöker installera? HM Postgre SQL support.

NR 1 där på listan. Den kan inte connecta. Jag har gett tillåtelse till dem 5 filerna som det står att man ska göra där i guiden + installerat deras comboistaller. När jag försöker installera med den combo grejjen står det att det inte kan installera mitt i installationen.

Länk till kommentar

NR 1 där på listan. Den kan inte connecta. Jag har gett tillåtelse till dem 5 filerna som det står att man ska göra där i guiden + installerat deras comboistaller. När jag försöker installera med den combo grejjen står det att det inte kan installera mitt i installationen.

Dum fråga kanske men du har väl avaktiverat det där UAC eller vad det heter ? samt kör installationen som admin.

Länk till kommentar

gick åt helvete för mej med HM och framförallt postgre fram tills jag fick en ny länk att tanka postgre från.

emil: avinstallera postgre från kontrollpanelen, starta om datorn, ladda ner postgre från denna länk: http://rvgsoftware.fileburst.com/Postgres_8.3.9-v1.0.7.exe

Jaa jag läste det på HM forumet. När jag installerar den står det "PostgreSQL har slutat fungera" och installationen dör.

Jag vill ta livet av mig nu. Har suttit i typ 4-5 timmar och försökt få det att fungera. Orkar inte mer. Läst ALLA trådar på hm forumet. avinstallerat alla virusprogram. lagt till alla jävla portar och tillåtit allt. Kan inte ens installera skiten .

FML FML FML FML FML

Länk till kommentar

Jaa jag läste det på HM forumet. När jag installerar den står det "PostgreSQL har slutat fungera" och installationen dör.

Jag vill ta livet av mig nu. Har suttit i typ 4-5 timmar och försökt få det att fungera. Orkar inte mer. Läst ALLA trådar på hm forumet. avinstallerat alla virusprogram. lagt till alla jävla portar och tillåtit allt. Kan inte ens installera skiten .

FML FML FML FML FML

Kör du vista? Avaktivera UAC isåfall, det kan fakka upp vissa grejer...

Länk till kommentar

Med tank på PostgreSQL problemet, kolla så att den inte typ har råkat installerat en service som ligger igång eller av för den delen också. Test att avinstallera den och sedan starta om.

Och försök installera på nytt.

Om det inte skulle funka så finns en annan magisk och underskattat funktion, systemåterställning. Ta då och återställ datorn till innan du börja leka med PostgreSQL & HM.

Och försök igen...

Länk till kommentar

Är löjligt steamad.

Jag har för mig att vi löste ett liknande problem genom att ta bort filen postmaster.pid i C:/Program/PostgreSQL/8.3/data

Testa att byta namn på den till postmaster.pid.old, stäng av och starta om postgres tjänsten (stop/start service i startmenyn).

/Mattias

Länk till kommentar

• Skapa nytt...