Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Nämen fyfan vilken bra dag. Shahin hakade på derbyt, vilket får ses som en skräll. Killen har obv typ aldrig gått på AIK, och han visade medrigg genom en derbyseger. Inte ens dagens 400$-back, eller den ganska standard böteslappen efter parkeringen i solna kan få mig på dåligt humör. Åkte blixt hem från derbyt till päronen, för att få e rejäl chock. Årets hittils urusla Liverpoolupplaga vann otroligt nog, Rättvist(!) mot United. Rätt länge sen sist, och verkligen med kniven på strupen. Ruggigt skönt. Inte blev det oskönare när Jarlegren tryckte in 1-1 för Häcken mot Elfsborg i 93:e...

Stort tack till Lisa87 som pmade torrent till Mammas Pojkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wat?

ok så tex, vi säger att jag bra på att plugga och lär mig lätt. det betyder automatiskt att jag ska få 2.0 på första provet?

betyder inte bra på plugga och lära sig lätt att man pluggar och lär sig det enkelt? vem sa något om att någon hade pluggat? det måste väl då betyda att jag KAN plugga till provet och iom att jag är bra på plugga och har lätt för sig så kan jag förbättra mig?

säger inte att jag är bra eller dålig i skolan.. utan tycker bara det du skrev var lite konstigt. förstår hur du menar.. du menar att om en person är smart nog att få 2.0 så hade dem scorat bra första gången. tycker fortfarande att ditt påstående är shady

Har man lätt för att lära sig borde man ha tillskansat sig tillräckliga kunskaper i grundskolan för att skriva i alla fall i krokarna 1.3-1.5 på HSP om man gör ett seriöst försök och inte bara lallar sig igenom provet. Jag har inte sagt något om att skriva 2.0 direkt, utan att man borde fått högre än 0.8 "på egen hand" om det ska ses som rimligt att plugga sig till 2.0 utan att ta livet av sig på kuppen. Som jag också skrev i mitt förra inlägg så tror jag att det finns betydligt lättare sätt att ta sig in på ett högskoleprogram om man vet vad man vill plugga.

Länk till kommentar

Hand History for Game 8547527751 ***** (Party)

Tourney Hand NL Texas Hold'em - Sunday, October 25, 04:58:21 ET 2009

Table 100K Gtd High Roller (1774747) Table 16 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 8: Daventi111 ( $7830.00 USD )

Seat 3: Jenny91a ( $8150.00 USD )

Seat 10: Kaspar19 ( $9905.00 USD )

Seat 2: MYBIGGUNS ( $5225.00 USD )

Seat 1: UrAssMyDick ( $5280.00 USD )

Seat 5: charette13 ( $7255.00 USD )

Seat 4: improved1 ( $7010.00 USD )

Seat 9: paskwal ( $6250.00 USD )

Seat 7: thecheese01 ( $5285.00 USD )

Seat 6: upswingboy ( $7125.00 USD )

MYBIGGUNS posts small blind [$50.00 USD].

Jenny91a posts big blind [$100.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Jenny91a [ :Ad::Kh: ]

improved1 folds

charette13 folds

upswingboy raises [$300.00 USD]

thecheese01 folds

Daventi111 folds

paskwal calls [$300.00 USD]

Kaspar19 folds

UrAssMyDick folds

MYBIGGUNS folds

Jenny91a calls [$200.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :Th::Qh::Js: ]

Jenny91a checks

upswingboy bets [$650.00 USD]

paskwal folds

Jenny91a raises [$1700.00 USD]

upswingboy raises [$6175.00 USD]

Jenny91a calls [$5125.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

** Dealing River ** [:Jh: ]

Jenny91a shows [:Kh::Ad: ]

upswingboy shows [:Ks::Qs: ]

Jenny91a wins $14600.00 USD from main pot

Länk till kommentar

wat?

ok så tex, vi säger att jag bra på att plugga och lär mig lätt. det betyder automatiskt att jag ska få 2.0 på första provet?

betyder inte bra på plugga och lära sig lätt att man pluggar och lär sig det enkelt? vem sa något om att någon hade pluggat? det måste väl då betyda att jag KAN plugga till provet och iom att jag är bra på plugga och har lätt för sig så kan jag förbättra mig?

säger inte att jag är bra eller dålig i skolan.. utan tycker bara det du skrev var lite konstigt. förstår hur du menar.. du menar att om en person är smart nog att få 2.0 så hade dem scorat bra första gången. tycker fortfarande att ditt påstående är shady

Say what? Är du på riktigt shahin?

Det finns ingen som har riktigt lätt för att lära och är begåvad som skriver 0.8 på hsp, oavsett tillstånd. Har man talang har man i någon form utnyttjat den vare sig man vill eller inte och lärt sig något. Bortsett från extremfallet att man är son till Fritzel.

Länk till kommentar

Har man lätt för att lära sig borde man ha tillskansat sig tillräckliga kunskaper i grundskolan för att skriva i alla fall i krokarna 1.3-1.5 på HSP om man gör ett seriöst försök och inte bara lallar sig igenom provet. Jag har inte sagt något om att skriva 2.0 direkt, utan att man borde fått högre än 0.8 "på egen hand" om det ska ses som rimligt att plugga sig till 2.0 utan att ta livet av sig på kuppen. Som jag också skrev i mitt förra inlägg så tror jag att det finns betydligt lättare sätt att ta sig in på ett högskoleprogram om man vet vad man vill plugga.

Framförallt handlar HP mest om logik och allmänbildning och det är inte så lätt att plugga sig till...

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 8548289592 *****

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 25, 10:13:52 ET 2009

Table Heads Up 1471007 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 2: ukwkfz1 ( $743.00 USD )

Seat 1: zeksymashine ( $987.25 USD )

ukwkfz1 posts small blind [$3.00 USD].

zeksymashine posts big blind [$6.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to zeksymashine [ Ad Qd ]

ukwkfz1 raises [$9.00 USD]

zeksymashine raises [$49.00 USD]

ukwkfz1 raises [$86.00 USD]

zeksymashine raises [$244.00 USD]

ukwkfz1 raises [$402.00 USD]

zeksymashine raises [$688.25 USD]

ukwkfz1 calls [$243.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 3d, Kd, 8c ]

** Dealing Turn ** [ 7c ]

** Dealing River ** [ Jh ]

ukwkfz1 shows [4c, Ts ]

zeksymashine shows [Ad, Qd ]

zeksymashine wins $244.25 USD from main pot

zeksymashine wins $1485.00 USD from main pot

***** Hand History for Game 8548280166 *****

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 25, 10:06:06 ET 2009

Seat 2 is the button

Seat 2: ukwkfz1 ( $1142.25 USD )

Seat 1: zeksymashine ( $600.00 USD )

** Dealing down cards **

Dealt to zeksymashine [ Ks Kc ]

ukwkfz1 calls [$3.00 USD]

zeksymashine raises [$27.00 USD]

ukwkfz1 raises [$54.00 USD]

zeksymashine raises [$122.00 USD]

ukwkfz1 raises [$190.00 USD]

zeksymashine raises [$445.00 USD]

ukwkfz1 calls [$350.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7c, 7s, Qd ]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ 6d ]

ukwkfz1 shows [Ts, 4s ]

zeksymashine shows [Ks, Kc ]

zeksymashine wins $1199.00 USD from main pot

***** Hand History for Game 8548292588 *****

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 25, 10:16:24 ET 2009

Seat 1 is the button

Seat 2: ukwkfz1 ( $519.00 USD )

Seat 1: zeksymashine ( $1708.25 USD )

zeksymashine posts small blind [$3.00 USD].

ukwkfz1 posts big blind [$6.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to zeksymashine [ Kc Ks ]

zeksymashine raises [$15.00 USD]

ukwkfz1 raises [$24.00 USD]

zeksymashine raises [$70.00 USD]

ukwkfz1 raises [$116.00 USD]

zeksymashine raises [$116.00 USD]

ukwkfz1 calls [$25.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4d, Td, Qh ]

** Dealing Turn ** [ 3d ]

** Dealing River ** [ 3h ]

zeksymashine shows [Kc, Ks ]

ukwkfz1 doesn't show [Ah, 7d ]

zeksymashine wins $33.00 USD from main pot

zeksymashine wins $1037.00 USD from main pot

***** Hand History for Game 8548294053 *****

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, October 25, 10:17:35 ET 2009

Seat 2 is the button

Seat 2: ukwkfz1 ( $120.00 USD )

Seat 1: zeksymashine ( $2226.25 USD )

** Dealing down cards **

Dealt to zeksymashine [ Js Td ]

ukwkfz1 calls [$3.00 USD]

zeksymashine checks

** Dealing Flop ** [ 4h, Jc, Jh ]

zeksymashine checks

ukwkfz1 checks

** Dealing Turn ** [ 8d ]

zeksymashine bets [$8.55 USD]

ukwkfz1 raises [$37.05 USD]

zeksymashine raises [$57.00 USD]

ukwkfz1 raises [$57.00 USD]

zeksymashine raises [$57.00 USD]

ukwkfz1 calls [$19.95 USD]

** Dealing River ** [ 7d ]

zeksymashine shows [Js, Td ]

ukwkfz1 doesn't show [Ts, 8s ]

zeksymashine wins $8.55 USD from main pot

zeksymashine wins $239.00 USD from main pot

Länk till kommentar

Say what? Är du på riktigt shahin?

Det finns ingen som har riktigt lätt för att lära och är begåvad som skriver 0.8 på hsp, oavsett tillstånd. Har man talang har man i någon form utnyttjat den vare sig man vill eller inte och lärt sig något. Bortsett från extremfallet att man är son till Fritzel.

jag gick mediaprogrammet inriktning journalistik. jag var ALDRIG på dem första lektionerna för jag var för lat... när jag väl var på lektion lyssnade jag i princip aldrig på läraren... vi brukade missa minst halva lektionerba efter lunchen eftersom att vi lirade poker. ändå skrev jag MVG på mina prov tack vare att jag öppnade boken och läste den en gång före proven. men det gav mig inga MVGn i slutbetyg.. det enda jag fick var lärare som sa att jag var självdestruktiv och umgicks med folk som skulle förstöra för mig i livet.

min syster har hatat mig pga jag alltid haft så lätt för skolan.. och nu i efterhand hatar jag mig själv för jag har inte brytt mig alls om något. inte ens poker som det var menningen att jag skulle satsa på har jag lagt ner den tid som egentligen krävs.

är jag en logisk person? det tror jag att jag är.. är jag allmänbildad? nej.. snarare dum tom... men jag har ALLTID haft det väldigt enkelt i skolan och provet var inte svårt. jag har pluggat i 3 dagar a 3 timmar med min kusin på matte b då jag skulle plugga upp det på komvux.. var något poäng ifrån MVG och det sög eftersom att jag tom klarade av frågorna på kapitlena och frågorna vi inte pluggade...

TYVÄRR vart det här ett försvarstal. egentligen ska det inte spela någon roll vad ni tycker eller ej då det är JAG som ska ta provet och JAG som ska lyckas. men jag är ganska säker på att jag KAN och KOMMER scora bra nästa år. varför? jag har inte läst en bok sedan jag var liten... jag har börjat läsa böcker nu... tidigare brydde jag mig inte om skit i livet.. nu börjar jag bry mig....

det här är även ingen snyft, snfyt tyck synd om mig berättelse.. som man bäddar får man ligga.. och sängen jag ligger i nu är jävligt obekväm.. men jag kommer att byta upp mig.. det är så livet fungerar :)

om det visar sig att jag är för dum för att få 1.5 på hsp, så får jag helt enkelt nöta upp mina betyg och kriga mig fram i livet. shit happens.. bara att move on.

om ni vill fortsätta den här diskussionen får ni gärna PMa mig! drunken_penguin.. du får gärna skriva hur man kommer in på enskilda program annars. det hade varit väldigt snällt och jag hade uppskattat det!

Länk till kommentar

ehhh wtf. Vaknar till fyra olästa sidor office dabok. Oj va kul tänker jag........ scroll ..... sroll.... ..... scroll....

Kul med lite skolsnack i dagboken!

Två veckors intensiv lockdown tillsammans med jay är avklarade. Börja strongt med ett $180 000 + första helgen. Efter det har vi backat i raskare takt och känner att jag är en bit ifrån mitt A-game atm. -$20 000 ligger vi på just nu.

Även om det går att skylla på varians, trötthet efter att ha spelat sjukliga mängder poker och misslyckade $200/$400 skott så märker jag av samma problem som jag har haft när jag gjort liknande projekt tidigare.

När man är mer än en person som delar på action så blir det att man spelar poker när den/de andra personerna spelar, snarare än när man tänker prestera sitt bästa.

Trots knackigt resultat så känns det som att det har varit givande. Har spelat många regs på 10/20 till 50/100. Något jag inte tar mig för speciellt ofta annars. Blir lite mer klart vad man behöver förbättra då. Bumhunta lite väl mycket på senare annars.

Sovit ungefär 2,5 timme inatt. Valde att ställe klockan på 10 för att komma tillbaka in i en vettig dygnsrytm. Så planen idag är att hålla sig vaken till minst 18.00. Sören, PES rematch? . Johan, PES?

Länk till kommentar

jag gick mediaprogrammet inriktning journalistik. jag var ALDRIG på dem första lektionerna för jag var för lat... när jag väl var på lektion lyssnade jag i princip aldrig på läraren... vi brukade missa minst halva lektionerba efter lunchen eftersom att vi lirade poker. ändå skrev jag MVG på mina prov tack vare att jag öppnade boken och läste den en gång före proven. men det gav mig inga MVGn i slutbetyg.. det enda jag fick var lärare som sa att jag var självdestruktiv och umgicks med folk som skulle förstöra för mig i livet.

min syster har hatat mig pga jag alltid haft så lätt för skolan.. och nu i efterhand hatar jag mig själv för jag har inte brytt mig alls om något. inte ens poker som det var menningen att jag skulle satsa på har jag lagt ner den tid som egentligen krävs.

är jag en logisk person? det tror jag att jag är.. är jag allmänbildad? nej.. snarare dum tom... men jag har ALLTID haft det väldigt enkelt i skolan och provet var inte svårt. jag har pluggat i 3 dagar a 3 timmar med min kusin på matte b då jag skulle plugga upp det på komvux.. var något poäng ifrån MVG och det sög eftersom att jag tom klarade av frågorna på kapitlena och frågorna vi inte pluggade...

TYVÄRR vart det här ett försvarstal. egentligen ska det inte spela någon roll vad ni tycker eller ej då det är JAG som ska ta provet och JAG som ska lyckas. men jag är ganska säker på att jag KAN och KOMMER scora bra nästa år. varför? jag har inte läst en bok sedan jag var liten... jag har börjat läsa böcker nu... tidigare brydde jag mig inte om skit i livet.. nu börjar jag bry mig....

det här är även ingen snyft, snfyt tyck synd om mig berättelse.. som man bäddar får man ligga.. och sängen jag ligger i nu är jävligt obekväm.. men jag kommer att byta upp mig.. det är så livet fungerar :)

om det visar sig att jag är för dum för att få 1.5 på hsp, så får jag helt enkelt nöta upp mina betyg och kriga mig fram i livet. shit happens.. bara att move on.

om ni vill fortsätta den här diskussionen får ni gärna PMa mig! drunken_penguin.. du får gärna skriva hur man kommer in på enskilda program annars. det hade varit väldigt snällt och jag hade uppskattat det!

stopped reading at mediaprogrammet, nä men seriöst.. För att det har fungerat för dig, på t.ex Ma B och mediaprogrammet säger inte så jäkla mycket om jag skall vara ärlig. Jag driftade igenom natur/natur på gymnasiet på samma vis som du, men det tog tvärstopp på univ på de teoretiska ämnena att göra

så.

edit; angående hsp. Har man varit duktig i skolan/har läshuvud/talang eller whatever så brukar man scora relativt högt på hsp rakt av, men det provet är värdelöst i min mening i.o.m. att ens resultat kan påverkas oerhört mycket av faktorer som att svenska eller engelska texten handlar om datorprogrammering kontra vävning eller att det du hade svårt för kommer två gånger och ditt bättre resultat försakas eller sparas. Jag har skrivit det ett par ggr och har höjt mig med 0.2 per gång, landade på 1.7 som bäst, studerade inga gamla prov emellan utan tog dem för "kuls skull", men att göra det många ggr gav en en rutin och en insikt om hur man ska tänka på proven.

edit2; kom att tänka på att i vissa län i landet är visst mediaprogrammet en prestigeinriktning, jag skyddar mig med att säga att där jag är ifrån är det verkligen inte det utan det var flummarna och patrask som gick där.

Länk till kommentar

stopped reading at mediaprogrammet, nä men seriöst.. För att det har fungerat för dig, på t.ex Ma B och mediaprogrammet säger inte så jäkla mycket om jag skall vara ärlig. Jag driftade igenom natur/natur på gymnasiet på samma vis som du, men det tog tvärstopp på univ på de teoretiska ämnena att göra

så.

edit; angående hsp. Har man varit duktig i skolan/har läshuvud/talang eller whatever så brukar man scora relativt högt på hsp rakt av, men det provet är värdelöst i min mening i.o.m. att ens resultat kan påverkas oerhört mycket av faktorer som att svenska eller engelska texten handlar om datorprogrammering kontra vävning eller att det du hade svårt för kommer två gånger och ditt bättre resultat försakas eller sparas. Jag har skrivit det ett par ggr och har höjt mig med 0.2 per gång, landade på 1.7 som bäst, studerade inga gamla prov emellan utan tog dem för "kuls skull", men att göra det många ggr gav en en rutin och en insikt om hur man ska tänka på proven.

du höjde dig med 0.2 varje gång på hsp men missade ändå att jag skrev; "skicka pm om ni vill diskutera vidare".. not good

sluta skriva om det här ämnet nu.. jag är dum i huvudet, helt körd i skallen som fick 0.8 på första hsp.. har ingen framtid och hopp... försöker mig på nästa hsp med att plugga.. går det bra så fine.. om inte så fuck it får hitta andra vägar... så är livet.. nu släpper vi det

Länk till kommentar

• Skapa nytt...