Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Drog en session för någon timme sedan för att se om jag hade fortsatt medrigg. Det hade jag! Plussade 298 dollar på 800 händer och är nu uppe på 32 inköp på 6 dagar. Firade detta med en imdb-film. Fick bli Léon(även känd som The Cleaner) från 1994, rankad 39:a på imdb. Riktigt bra faktiskt. En ung Natalie Portman och en sinnessjukt bra hitman i form av Jean Reno.

 

Är sjukt sugen på kontoret nu och skönt att grabbarna börjar hitta hem från diverse semestrar. Iofs lär min medrigg försvinna den sekund jag äntrar kontoret men bara att få andas in den jolmiga doft bestående av datorer som ständigt är på och FriSorens patenterade riskakor gör mig helt lyrisk.

 

Imorgon lär det bli väldigt lite grind då mina mor-o-farföräldrar kommer och hälsar på från Finland, samt att hela kvällen ska spenderas på Råsunda då det vankas stockholmsderby. Derbyn i sig hatar jag. Jag ser det oftast som en stor plåga som jag vill genomlida så fort som möjligt. Man svettas rejält i trängseln på akallatåget, alldeles för lång kö på Donken, och värst av allt är alla miljontals fjortizar som försöker vara macho genom att skrika svordomar, peka finger eller sparka på staket. Matcherna bjuder heller aldrig på något skönspel utan består endast av 90minuters sparka spring.

Det värsta måste ändå vara när man har förlorat ett derby och sedan blir hånad av en massa "derbyhoror"(personer som endast går på derbyna och tror att de är supportrar) som man känt hela livet utan att ha en aning om att de faktiskt "sympatiserade" med något lag. Jag kräks på sådana!

Aja, har man köpt säsongsplåt för 3200 koronas får man väl pallra sig ut till Solna trots allt. Vem vet AIKs golgatavandring kanske upphör imorn...

 

Läste btw att ATS(AIK Terror Sthlm), någon slags undergrupp till Firman Boys hade tagit sig till hammarbys träningsanläggning och lagt ut 11 träkors. Overkill? Förstår inte riktigt vad man får ut av det. Känns som att överarbeta

situationen lite.

 

På tisdag och framåt hoppas jag däremot att det blir rejält med kontorsgrind.

GG GN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Well Shahin,,, du har inte bara dragen, du har ett par också.

 

Edit: Kollade inte igenom handen riktigt först. Vid bättre koll så tycker jag check turn är bättre. Som spelat är du nog tvungen att ta syn på turn för du har nog ganska nära noll fold equity vid push. Fi reppar verkligen floppat set lr stege här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att få andas in kontorsluften igen. Hann med ett pass här innan jag nu ska bege mig in till stan för en bit mat, och ladda upp inför derbyt.

Otroligt nog var jag fortsatt medriggad och blev inte utdragen en enda gång. Gjorde dock några misreads jag inte är så nöjd över. Gjorde dom antagligen för att jag e så sjukt goodrun. Fembeta en kille med AQoff allin mot hans KK. Flop A givetvis:), sen syna jag en push med AJ, bräda QT8 alla ruter. han hade k7ruter och verkade rätt stark. Jag hade iofs ruter J men tråkigt med 0 outs på flop.

Slutade på underbara 98 dollar plus på 1200 händer vilket är sjuka siffror på kontoret.

 

Krossa Grin-bajen......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan jag e sugen på nåt egypten liknande igen...

vad tror ni om typ thailand i januari? jag o mårten surrade lite oseriöst om det, och han klagar ju på att han inte har råd att leva i det här landet, även fast han inte har en aning hur vi andra dödliga har det. Har någon nåt annat färslag? vore rätt soft att åka till samma hotell i egypten iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att få andas in kontorsluften igen. Hann med ett pass här innan jag nu ska bege mig in till stan för en bit mat, och ladda upp inför derbyt.

Otroligt nog var jag fortsatt medriggad och blev inte utdragen en enda gång. Gjorde dock några misreads jag inte är så nöjd över. Gjorde dom antagligen för att jag e så sjukt goodrun. Fembeta en kille med AQoff allin mot hans KK. Flop A givetvis:), sen syna jag en push med AJ, bräda QT8 alla ruter. han hade k7ruter och verkade rätt stark. Jag hade iofs ruter J men tråkigt med 0 outs på flop.

Slutade på underbara 98 dollar plus på 1200 händer vilket är sjuka siffror på kontoret.

 

Krossa Grin-bajen......

 

:9d: = straight flush! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan jag e sugen på nåt egypten liknande igen...

vad tror ni om typ thailand i januari? jag o mårten surrade lite oseriöst om det, och han klagar ju på att han inte har råd att leva i det här landet, även fast han inte har en aning hur vi andra dödliga har det. Har någon nåt annat färslag? vore rätt soft att åka till samma hotell i egypten iofs...

 

Beror ju på vad vi vill åt lite också. Vill vi uppleva saker så är jag sugen på thailand / australien / afrika / usa. Vill vi ligga på ett all inclusive hotell, sola, dricka bira och inte våga oss utanför murarna i räddsla för att bli rånade så är ju egyptien ett klart bättre alternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så otroligt standard för mig nu för tiden.

- 3 inköp på 1800 händer. Äter mat nu... sen tillbaka till eländet.

 

GAME #1134063450: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2008-08-25 17:10:24

Table Arkadak (No DP)

Seat 1: tursampe ($122.35 in chips)

Seat 5: Maradonald ($107.25 in chips)

Seat 6: johnvincent ($101.50 in chips) DEALER

Seat 8: AGGROHEPB ($129.05 in chips)

Seat 10: IRLisOMG ($130.00 in chips)

AGGROHEPB: Post SB $0.50

IRLisOMG: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG King of SpadesAce of Hearts

tursampe: Fold

Maradonald: Fold

johnvincent: Fold

AGGROHEPB: Raise (NF) $4.00

IRLisOMG: Raise (NF) $12.00

AGGROHEPB: Raise (NF) $35.00

IRLisOMG: Raise (NF) $130.00

AGGROHEPB: Allin $94.05

*** FLOP *** 9 of Spades10 of ClubsQueen of Clubs

*** TURN *** 8 of Clubs

*** RIVER *** Ace of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $256.05 Rake $3.00

AGGROHEPB: Shows King of ClubsAce of Spades

AGGROHEPB: wins $255.10

IRLisOMG: wins $0.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från -600 till +20, sen ner till -300.. tog en rast.. ner till -600.. upp till -100.. sen ner till minus 600 igen.. nu upp tilll -300

 

Var dock nere på -100 när jag glatt sa till min kusin; "såja.. vi drar ut snart med hunden".Då sa han "vad händer om du förlorar mer?" då svarar jag; "då stannar vi". Får då QQ och min kusin drar mig ivrigt i armen och säger; "Varje gång du spelat har du förlorat med QQ. Om jag var du hade jag foldat"

 

Jag skrattar och då utspelar sig den här handen. Har 3 och 4bettat honom väldigt friskt och ville ha en syn av en liknande hand. Men skrattar och säger; hehe ähh det är poker. Är inte menat att jag plussat idag på damerna". Ironiskt nog så hamnar jag all in IGEN, denna gång med AK mot QQ. Träffar K på flopp men turn och river är två damer vilket ger honom fyrtal.

 

 

Wooohooo -137 nu. WORK IT!

GAME #1134399168: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2008-08-25 20:28:47

Table "TURBO" Escazu

Seat 1: Tsun4mi2 ($231.65 in chips)

Seat 3: IRLisOMG ($102.15 in chips)

Seat 5: 18celtic88cfc ($521.02 in chips) DEALER

Seat 6: theycallmedonkey ($128.80 in chips)

Seat 8: tehrake ($100.00 in chips)

theycallmedonkey: Post SB $0.50

tehrake: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG Queen of DiamondsQueen of Clubs

Tsun4mi2: Fold

IRLisOMG: Raise (NF) $3.00

18celtic88cfc: Fold

theycallmedonkey: Raise (NF) $13.00

tehrake: Fold

IRLisOMG: Raise (NF) $102.15

theycallmedonkey: Call $89.15

*** FLOP *** Ace of Spades9 of Hearts3 of Clubs

*** TURN *** Jack of Hearts

*** RIVER *** 5 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $202.30 Rake $3.00

theycallmedonkey: Shows Ace of DiamondsQueen of Spades

theycallmedonkey: wins $202.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅJA!

 

 

Nu drar jag ut med hunden och duschar sen. Fyfan vilken hollywood slut. Nu ska jag bara göra samma med WSOP main event. Torska allt förutom 10 chips, sen ta mig tillbaka och i finalen HU träffa straight flush på river. FTW!

GAME #1134465851: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2008-08-25 21:03:46

Table "TURBO" Schererville

Seat 1: myssee ($253.90 in chips)

Seat 3: h0lli ($130.20 in chips) DEALER

Seat 6: IRLisOMG ($129.40 in chips)

Seat 8: jonni9999 ($154.60 in chips)

Seat 10: transgression ($97.25 in chips)

IRLisOMG: Post SB $0.50

jonni9999: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IRLisOMG 7 of Clubs5 of Clubs

transgression: Fold

myssee: Call $1.00

h0lli: Fold

IRLisOMG: Call $0.50

jonni9999: Check

*** FLOP *** 4 of Clubs3 of Clubs4 of Spades

IRLisOMG: Bet $2.00

jonni9999: Call $2.00

myssee: Call $2.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

IRLisOMG: Check

jonni9999: Check

myssee: Check

*** RIVER *** 6 of Clubs

IRLisOMG: Bet $4.00

jonni9999: Raise (NF) $18.00

myssee: Fold

IRLisOMG: Raise (NF) $46.00

jonni9999: Raise (NF) $151.60

IRLisOMG: Allin $80.40

*** SUMMARY ***

Total pot $284.00 Rake $3.00

jonni9999: Shows 3 of Hearts4 of Hearts

IRLisOMG: wins $258.80

jonni9999: wins $25.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha big bang theory :)

 

Leonard: Sheldon, think this through. You're going to ask Howard to choose between sex and Halo.

Sheldon: No, I'm going to ask him to choose between sex and HALO 3. As far as I know sex has not been upgraded to include high-def graphics and enhanced weapons systems.

Leonard: You're right, all sex has is nudity, orgasms and human contact.

Sheldon: My point.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Australien vore fett najs.

 

tillbaxs i miami efter några dagar i disenyworld, det var väl sådär däruppe. kunde säkert vart bättre om jag inte dragit på mig en av de vrsta förkylningarna jag ngnsin haft och som fortf sitter i. hostar och snorar galet mkt och är rätt trött.

 

stormen fay som har härjat i florida under hela min vistelse här har btw slagit regnrekord, översvämmninar överallt. perfekt timat

 

får snart upp lite god kvällsmat mmmmmmmmmmmmmmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha big bang theory :)

 

Leonard: Sheldon, think this through. You're going to ask Howard to choose between sex and Halo.

Sheldon: No, I'm going to ask him to choose between sex and HALO 3. As far as I know sex has not been upgraded to include high-def graphics and enhanced weapons systems.

Leonard: You're right, all sex has is nudity, orgasms and human contact.

Sheldon: My point.

 

Haha underbart :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vältajmad färgstege Shahin. congratz!

 

Derbyt var sig likt. Efter 2-1 till AIK på en FELBEDÖMD straff så visade återigen supportrar hur man kan förstöra en match. Genom att agera "Allan Ballan" avbröts matchen i ca 25minuter för att sedan återupptas. Matchklockan startade återigen på minut 86 och Bajen kvitterade givetvis.

Ironiskt nog var det ingen mindre än Suleyman "Sulan" Sleyman, som fick göra sitt första mål någonsin i en tävlingsmatch. Den gör ont kan jag tala om.

Besviken? Sådär. Förvånad? Inte det minsta.

Känns som att Stockholmsderbyn verkligen förlorat sin charm på senare år. Bara det faktum att endast 23000 personer tog sig ut till Solna denna afton talar för att "derbytiderna" är över. Numera känns det standard att skippa tifon och genomföra någon slags protest istället, vid minsta lilla motgång blir det bråk bland supportrarna och "Avgå-ramsorna" tar fart direkt. Spelarna ser mest ut att lida och även de flesta supportrar runt omkring en. Aja, enough whine om världsliga saker. Resultatet var rättvist och AIKs nya målvakt(Tomi Maanoja från Finland) visade att målvaktsproblemen är över.

 

Såg dessutom Chinatown(1974), rankad 48. Trots att en mycket ung Jack Nicholson medverkade ,var filmen i det hela en stor besvikelse. Tilläggas bör att namnet på filmen i princip inte har någonting med filmens innehåll att göra.

 

Idag har jag gjort massa ladywork som vanligt. Handlat, lagat mat, monterat ihop en lampa(mansgöra) och dammsugit. Har varit dåligt med poker på senaste tiden trots att jag plussat bra. Endast blivit korta sessioner men idag/ikväll tänkte jag dra en längre session. Någon som ska "kontora" ikväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår lägenhet är kliniskt ren bortsett från ditt rum som är ett bombnedslag. Trots att du typ städade igår.....

Nu kom iofs sexy hit oanmält och stör mig och viktor när vi ska skulle spela pes. Får bli That 70s show istället. Farmor och mormor kommer kvart i 6 för att inspektera lyan. Hoppas att man får iväg idioterna innan dom skräpar ner en massa. Dom har redan använt de FINA AIK-glaset som man måste diska för hand. Vill ju inte förstöra emblemet.

Jag vill till kontoret ikväll också, vore grymt om den som har nyckel också ska dit. IRL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klippte håret sj för första ggn för en vecka sedan, ej nöjd nu blev det till att snagga igen. Hjärndöd för tillfället använde jag inte ens en spegel och det resulterad i lite kala fläckar. Lyckades även med att fixa stoppet i badkaret då jag till en början slägnde allt hår där. Efter lite köpslagning med syrran hjälpte hon mig till slut vilket var tur det, ser bra ut nu.

 

Gick promenaden till donken efter det och därmed var hela lagret av dagsenergin förverkad. Känner mig inte alls bättre och det ska bli så jäkla skönt att åka hem imorgon så man kan komma tillbaxs till vanliga vardagen igen, ska bli så skönt. Ligger bara och dör i sängen just nu och avverjad alla filmer man kan beställa typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan behöver ett nytt jobb nu när hon börjar plugga, hellst ett svartjobb eftersom att det annars blir problem med studielån eller va de nu var. Är det någon som vet vart man kan hitta sådana? ( inte som hora hälsar hon ) :D

 

 

Poker? du kan väl stejka henne :)

 

edit: annars är nog servitris på cafeer inne i stan ett bra ställe att leta på.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...