Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Är på andra kontoret nu. Sista arbetsdagen så vi spelar lite fredags poker.

 

Då händer det sjukaste jag någonsin sett. Flopp T-4c-6c. Två hamnar all in, ena har TT. Andra Tc9x. Då börjar ALLA skrika ut "KLÖVER SJU, KLÖVER SJU". Tänk er 8 pers som skriker högt. Alla har även druckit bärs, så det är odrägligt och högt. Då bara.. BAP klöver sju på turn. Sen börjar vi skrika ut "KLÖVER ÅTTA, KLÖVER ÅTTA!!!!!!"... vad kommer på river? EN KLÖVER ÅTTA!

 

Inte sjukt alls att det kommer en runner runner, men att vi kallar ut korten två gånger på raken. Sick

 

hahah.. nu vet jag att många säkert varit med om det. Säkert någon som kommer med; "ähh jag förutspådde min starthand, flopp, turn och river.". Men det här är det sjukaste.. sick sick sick.

 

Har druckit öl. Orakad, har på mig en simpel campioni d'italia tröja. Men drar nog på bio med kussen och hans flickvän.

 

Holla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Idag vaknade man kl 15 av att IRL ringer o vill dra med en till kontoret. Vet inte varför men var sjukt otaggad på poker så gav mitt numera standardsvar till det mesta "nej jag orkar inte" och samtalet avslutades. Den största anledningen till att jag var mindre taggad var nog för att jag hade en riktigt lång och mycket lyckad session igår. Plussade lite mer än 700 underbara gröna och äntligen fick jag lite framgång. Resultatet gav mig ett månadsresultat på +-0(Äntligen!) vilket givetvis inte är särskilt bra men känns i dagsläget ganska vitalt.

 

Nyss hemkommen från en otroligt rolig fotbollsmatch som vi givetvis förlorade men med flaggan i topp får man ändå säga. Vi stod upp bra mot ett av seriens bästa lag, Andrea Doria med Simon Bank, Jesper Hussfelt, Nikolai Hust(spelade bundesliga så sent som 2005), Niklas Kindwall, Björn Kindbom mfl.

Nu sitter man här nyduschad(standard fölr shahin) rätt sliten, funderandes över om man ska orka sig på en session eller kanske rent av lägga sig och sova, se en rulle eller rent av göra mitt det jag är bäst på. Rejka utav bara helvete.

 

I och med Sörens intagande av USA och det faktum att Shahins kusin och Sexys flickvän har äntrat huvudstaden så lär det bli dåligt med kontorsgrind i några dagar framöver. Är upp till mig och IRL att hålla ställningarna och bara framtiden kan utvsa hur det ska gå.

Summasummarum: Kom hem Sören! Skicka hem släkt och flickvänner!

 

Dagens filmtips: La Haine(Hatet), svartvit fransk film som shahin rekommenderat. Såg den igår och måste säga att den var riktigt bra faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen i new york och det är grymt, häftigt och se allt. Resan igår var fördjvlig dock. Fick tandvärk lagom tills flyget gick och inte hade man sovit eftersom man ville sova på flyget. Nu kunde jag dck inte somna eftersom ag ahde så jävla ont. Så fick varken mkt sömn då eller när vi kom fram. hoppas på lite bättre nu så man orkar med morgondagen.

 

Idag har vi bara gått på broadway hela dagen typ och shoppat i typ 9h, helt jävla slut. Hålla på och gå är inte min grej, jag springer hellre typ. I alla fall har handlat rätt mkt och mer lär det bli. Tror vi ska kolla in lite grejer som frihetsgudinnan och empirestatbuilding och sådant imrgon, se lite.

 

Bilder: http://www.facebook.com/photo.php?pid=1171915&id=691955806&ref=nf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAME #1120923021: Texas Hold'em NL $3/$6 2008-08-16 17:56:31

Table Macon (Heads Up)

Seat 3: sexyterran ($649.00 in chips) DEALER

Seat 8: Joerggerlach1967 ($823.10 in chips)

sexyterran: Post SB $3.00

Joerggerlach1967: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sexyterran 4 of Clubs7 of Clubs

sexyterran: Raise (NF) $18.00

Joerggerlach1967: Raise (NF) $54.00

sexyterran: Call $36.00

*** FLOP *** 3 of Hearts7 of Diamonds3 of Spades

Joerggerlach1967: Bet $54.00

sexyterran: Raise (NF) $120.00

Joerggerlach1967: Call $66.00

*** TURN *** 5 of Hearts

Joerggerlach1967: Check

sexyterran: Bet $166.00

Joerggerlach1967: Raise (NF) $649.10

sexyterran: Allin $309.00

*** RIVER *** 7 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $1,471.10 Rake $1.00

Joerggerlach1967: Shows Ace of SpadesAce of Clubs

sexyterran: wins $1,297.00

Joerggerlach1967: wins $174.10

 

 

förlösande pott.

 

sitter i öregrund i beskowska huset (ett hus pappa äger vi aldrig e i, yes baby, im rich) och väntar på middag. drar upp några bord spelar lite på ftp och ett bord bmot joerggerlach (värde) på ipoker. går åt helvete, tappar internet och blir utdragen i vanlig dager, tills potten ovan händer. då drar han och en annan kille och internet dör. slutade på 117 plus. så nu dricker jag en öl och kollar på ett fett gammalt simpsonavsnitt. so m suger. selma ska typ dejta eller nåt skit. så jävla kefft.

 

vädret suger, och ronja e sjuk. vi har 4 öl kvar varav 3 st e norrland guld... 2 ALKOHOLFRIA och en 7,2a.. .suck.. och 2 e pripps blå 5,2 varav jag dricker en atm.

 

kommer hem imorgon, ska då boka klart berlinresan med anton, dit drar vi det 20e.

 

hare bra fiskar, och kan alla skicka onda tankar till sören... för min skull :$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket suger just nu både IRL och i pokern, average är 26k med 100 kvar

 

 

Seat 2: koff33 ($12,954 in chips)

Seat 3: x Jigsaw x ($7,829 in chips)

Seat 4: dagobert_64 ($8,084 in chips)

Seat 5: trans83 ($37,532 in chips)

Seat 6: pokerijone ($66,420 in chips)

Seat 7: Kurko99 ($18,532 in chips)

Seat 8: Birthe87SE ($36,789 in chips)

Seat 9: Ovningskora ($42,995 in chips)

Seat 10: Dr_Jes ($25,337 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

x Jigsaw x posts blind ($600), dagobert_64 posts blind ($1,200).

 

PRE-FLOP

trans83 folds, pokerijone calls $1,200, Kurko99 folds, Birthe87SE bets $5,400, Ovningskora calls $5,400, Dr_Jes folds, koff33 folds, x Jigsaw x folds, dagobert_64 folds, pokerijone folds.

 

FLOP [board cards: Queen of Diamonds,7 of Hearts,8 of Spades ]

Birthe87SE checks, Ovningskora checks.

 

TURN [board cards: Queen of Diamonds,7 of Hearts,8 of Spades,8 of Diamonds ]

Birthe87SE bets $6,600, Ovningskora calls $6,600.

 

RIVER [board cards: Queen of Diamonds,7 of Hearts,8 of Spades,8 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

Birthe87SE bets $24,789 and is all-in, Ovningskora bets $30,995 and is all-in.

 

SHOWDOWN

Ovningskora shows [ Jack of Hearts,Jack of Clubs ]

Birthe87SE shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs ]

Ovningskora wins $6,206, Birthe87SE wins $76,578.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: koff33

Pot: $82,784

koff33, loses $0

x Jigsaw x, loses $600

dagobert_64, loses $1,200

trans83, loses $0

pokerijone, loses $1,200

Kurko99, loses $0

Birthe87SE, bets $36,789, collects $76,578, net $39,789

Ovningskora, loses $36,789

Dr_Jes, loses $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså haa haa haa (låtsasskratt), gudarna måste vara galna OCH ONDA.

 

hade galet kortsnitt hela turneringen (2,5k gtd på ftp), men ignet stämde. dåliga brädor osv ledde till tidig shortstack men lyckades dubbla upp till avg efter 1,5hs spel med AA på sb mot pushande TT på CO, och innan det en massa limp-pushar med bra händer. nån minut innan pausen plockar jag upp min 3e 99 på kanske 20 händer

 

Full Tilt Poker Game #7690990000: FTOPS Main Event (54558458), Table 435 - 80/160 - No Limit Hold'em - 20:09:03 ET - 2008/08/17

Seat 1: ggyo (5,398)

Seat 2: joejean19k (16,555)

Seat 3: Call NASA (7,045)

Seat 4: Factor101 (15,162)

Seat 5: Lynette Chan (25,604)

Seat 6: TomFriendly (3,995)

Seat 7: bigdaddyglis (9,090)

Seat 8: WaggyWorldRP (11,701)

Seat 9: Bonditto (6,542)

Factor101 posts the small blind of 80

Lynette Chan posts the big blind of 160

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ggyo 9 of Hearts9 of Spades

TomFriendly folds

bigdaddyglis folds

WaggyWorldRP folds

Bonditto calls 160

ggyo has 15 seconds left to act

ggyo raises to 590

joejean19k calls 590

Call NASA folds

Factor101 folds

Lynette Chan folds

Bonditto folds

*** FLOP *** Queen of Hearts3 of Hearts9 of Diamonds

ggyo bets 900

joejean19k raises to 15,965, and is all in

ggyo calls 3,908, and is all in

joejean19k shows Ace of SpadesAce of Clubs

ggyo shows 9 of Hearts9 of Spades

Uncalled bet of 11,157 returned to joejean19k

*** TURN *** Queen of Hearts3 of Hearts9 of DiamondsAce of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Hearts3 of Hearts9 of DiamondsAce of Diamonds4 of Clubs

joejean19k shows three of a kind, Aces

ggyo shows three of a kind, Nines

joejean19k wins the pot (11,196) with three of a kind, Aces

ggyo stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 11,196 | Rake 0

Board: Queen of Hearts3 of Hearts9 of DiamondsAce of Diamonds4 of Clubs

Seat 1: ggyo showed 9 of Hearts9 of Spades and lost with three of a kind, Nines

Seat 2: joejean19k showed Ace of SpadesAce of Clubs and won (11,196) with three of a kind

 

gg no re T_T

 

nu ska jag se savior gå vidare i msl (förhoppningsvis) innan jag går å lägger mej. mer imorgon. peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft ett litet break från pokern i ett par dagar och meckat(hushållit) med annat. Något jag absolut inte har råd med! Bland annat har jag börjat med ett sjukt socialt projekt som i princip innebär att se på film. Gick in på imdb top250 filmer som nånsin gjorts och bestämde mig för att streck-se varenda en. Har jobbat sjukt bra hittils och har redan sett shawshank redemption(rankad 1:a nånsin för tillfället), Memento, Schindlers List och La Haine(Shahins tips). Hittils är jag mycket belåten då alla filmerna varit riktigt bra.

 

Måste dock skärpa mig och börja spela lite igen då ekonomin inte är den bästa för tillfället. Är back på månaden och inte blev det bättre när jag och Izy åkte 234/1200 i 300k på ipoker igår. Vi har nu lirat hela TRE söndagsturneringar utan att ha blivit rika! Stundande utgifter väntar också i form av en riktig pokerinvestering. Om ni inte visste det så är det bara jag o shahin som kör med laptop på kontoret men nu ska det bli ändring på det. Sexyterran visade sin generösa sida idag då han erbjöd sig att researcha lite i "prylvärlden" för att hitta dom prisvärdaste och bästa skärmarna. Kan inte vänta på att fixa ny dator och 2 fina skärmar där jag kan kombinera pokern och mitt imdb-projekt.

 

Har precis kommit hem fån träning på Fisksätra IP tillsammans med Izy. Nu väntar en bit mat, en dusch och ett sjuuuuukt långt grindpass(har ett 5bi back och ta igen efter att ha åkt på två överset, KKvsAA allinpre-x2, floppad stege mot rivrad kåk på typ 300 händer utan att ha vunnit en enda pot. WOHO!)

Ska lira ål najt lång och rejka miljoner....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kussen är här så det har blivit väldigt lite poker. Vaknade klockan 08:00!!!!, trött och seg. Följde med honom till skatteverket för att bokföra honom i Sverige, fixat honom tid med syo på KTH och styrt upp prövningar med komvux. Han har gin betyg så det räcker bara med Svenska A,B och Engelska A. Han är uppväxt i Sverige och talar flytande svenska, så ska inte vara några problem att få G.

 

Pokern går skit. Standard :-). Spelar turneringar så att kussen också kan delta, går skit som vanligt. Typ sammanlagt 10 turneringar varav jag blir utdragen ut ur 9 st. Den jag inte blir utdragen ur åker jag med QQ mot KK. Standard. Så har 400 kr på SvS, sätter mig på 5/10HU. Bygger till 900kr, har 34 på 3-3-5-Q flopp. Får in degen och river Q. Precis när turn föll tänkte jag; "Nu kommer väl en till dam hehe". Så BAJ BAJ. 44 dollar kvar på PStars, spelar OMAHHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHA. Behöver nog inte ens skriva vad som hände.

 

Så minus 2tkr idag. Inte så mycket pengar, men är tiltad som en sate. Har ringt runt halva stan för att hitta de nya converse. Ska köpa dem imorgon... och då tänker jag. Kunde ha köpt dem för de pengarna jag torskade idag. Standard. Kunde ha köpt två. Dubbel standard.

 

Men det är lungt.. för i längden vinner jag ju tillbaka pengarna :evil:..

BLA BLA BLA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ser nya converse ut ?

 

Låg sula, lite tajtare. Sicken sexig. I stan säljs dem bara i storlekar upp till 41och rykten(fakta) går att det är damskor. Men converse är unisex, bryr mig inte vad någon säger. Har 42or, men ska prova dem imorgon och se hur de passar. Annars beställer jag hem dem.

 

Här iaf en bild av skorna. Får avgöra i butiken om de är för "damiga" eller inte. Annars drar jag bara hem vanliga Converse... eller blir bara båda :-P

 

Drar nog igång en grind session snart. Duschade bort tilten så bara att tuta och köra. :mrgreen:

 

Wish me luck

 

Pastans sexiga skor

49494.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...