Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

wtf

 

winston535: thasnks for taking all my money

IzYd3M0n: np

winston535: i m b roke

IzYd3M0n: sucks

IzYd3M0n: been there

winston535: wife is sick newborn is sick

winston535: my life is a mess

winston535: now i short on rent again

winston535: how about a transfer

winston535: back

winston535: you dont need it

IzYd3M0n: i do

winston535: no youi dont as bad as my family

winston535: im unemployed

winston535: now broke

IzYd3M0n: bnot my problem is it

winston535: just asking for help

winston535: dont be so heartless

IzYd3M0n: im not

IzYd3M0n: but its not my problem u play poker with all ur money

winston535: yes you r

winston535: i am desperate

winston535: dnt u understand

IzYd3M0n: i will not give u any money

IzYd3M0n: ok?

winston535: 330 to yu is nothing

IzYd3M0n: its 330 to me

winston535: well u cold heart less one

winston535: i hope the tables are turned on you someday

winston535: and no helps you out

winston535: you will know what desperate means

winston535: thanks

winston535: go ruin someelses life

winston535: you heartless man you

winston535: hope luck fades for you and bad times ly ahead for you

winston535: u dont know how tough it is but your time will come

winston535: so just f off for now

winston535: u asssss hole

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alvaro Santos från Sochaux till Örgryte.

 

kalllllllllllllllllllllllllt

 

grym värvning av Öis som nu har ett bra anfallspar, men iskallt av Santos. Snacka om att man har en dålig agent när man byter från Souchaux, franska ligan, till ÖIS som spelade i superettan förra året.

 

Är medveten om att Sochaux ligger kallt till i ligan, men känns som att det finns mycket bättre alternativ. Vi får tacka Afonso Alves för att han klonkade sin väg in till brasiliens landslag. Det gör väl allsvenskan attraktivt för unga talangfulla men naiva brassar. (Edit: menar inte att santos är ung)

 

Juve klonkade vinst och är tvåa igen. Kallt dock att förlora två på raken mot Udine och Cagliari. Men men... undra hur fotbollsvärldens hade sett ut ifall alla ligor "fungerade" som i usa där sämsta lagen får drafta osv och man fick ha lönecap som i NHL :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men... undra hur fotbollsvärldens hade sett ut ifall alla ligor "fungerade" som i usa där sämsta lagen får drafta osv och man fick ha lönecap som i NHL :shock:

 

Tråkigt om fan, hur ska då vi som håller på utd kunna behålla ronaldo, rooney och alla andra överbetalda divor?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid hatat ÖIS, så sjukt tråkigt lag. Tycker dock att deras anfallspar är riktigt jävla intressant.

 

Lönecap suger imo.... är det inte dessutom så att om man värvar typ Saku Koivu(förmodligen bäst i världen), har ett "lag-lönecap" på typ 500miljoner i månaden, och sedan ger koivu 250miljoner av dom. Då måste resten av laget dela på resterande 250miljoner? Kasst system imo. Svårt att bygga det "monsterlag" man vill ha med dessa lönecaps.

 

Martin Mutumba blir årets spelare i AIK...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minneslucka Izy?

 

Japp, blackout. Hittade den själv idag när jag googlade mitt nick på nån annan random hemsida. Skitskumt. Men sorry för det.

 

Jag mår skitdåligt idag. Känner mig typ magsjuk förutom att jag inte spyr. Niklas gjorde att jag sov skitdåligt också eftersom vårat badrum är vägg i vägg med mitt rum, och Niklas tyckte att det verkade vettigt att ta en dusch klockan 3 inatt. Suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lönecap suger imo.... är det inte dessutom så att om man värvar typ Saku Koivu(förmodligen bäst i världen), har ett "lag-lönecap" på typ 500miljoner i månaden, och sedan ger koivu 250miljoner av dom. Då måste resten av laget dela på resterande 250miljoner? Kasst system imo. Svårt att bygga det "monsterlag" man vill ha med dessa lönecaps.

 

 

 

Det är väl det som är hela poängen med lönetaket, eller iaf en del av den. Dels ska kostnaderna hållas nere allt som allt, men sen ska heller inte det rikaste laget automatiskt vara det bästa, vilket lätt blir fallet utan lönetak.

 

Såväl lönetaket som draft-systemet gör ju att man får en jämn serie utan enorma skillnader lagen emellan, och gör ju dessutom scouting, lagledning osv mkt viktigare.

 

 

Dock skall sägas att jag hatar hockey :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, blackout. Hittade den själv idag när jag googlade mitt nick på nån annan random hemsida. Skitskumt. Men sorry för det.

 

Jag mår skitdåligt idag. Känner mig typ magsjuk förutom att jag inte spyr. Niklas gjorde att jag sov skitdåligt också eftersom vårat badrum är vägg i vägg med mitt rum, och Niklas tyckte att det verkade vettigt att ta en dusch klockan 3 inatt. Suck...

 

Jag duschar när jag vill, okej?

 

Nämen sätter man sig och grindar direkt efter fotbollsträningen, fisken donerar varje minut, inte fan har man tid att gå o duscha då inte? Näe, då väntar jag gärna tills sessionen är över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mlKJFJF Enrjennafafjioerjnjmfnadkjfnajd KUKFAN hoppas och ber att HIFs styrelse avgår kj fhLFH AKJDFHIODFnjk hur fan kan man tacka nej till Alvaro och låta pissiga Örgryte ro hem affären. Äckligt jävla pinsamt

 

Som jag har förstått det var det en fråga om pengar och behov. ÖIS har ju fått en jävla massa deg för Afonsos övergång till Middlesborough och även ett par till stora försäljningar. Dom var väl villiga att dega. Tror Heif valde att tacka nej då de ansåg att de hade tillrckligt emd bra offensiva spelare reda och inte var villiga att punga ut.

 

EDIT! Han var kontraktslös. var helt fel ute....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontoret har de två senaste åren invaderat Köpenhamn under EPT-veckan. Då detta vinterhalvår planerars att spenderas i Thailand, missas tyvärr denna fina tradition. Pratade därför lite med Max(maxwell) och vi kom fram till ett substitut längre fram i höst.

 

EPT Barcelona i September? Tajma in en Barca-match, lira lite side-events, grinda på hotellrummet och dricka sangria. gogogoggogo imo....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontoret har de två senaste åren invaderat Köpenhamn under EPT-veckan. Då detta vinterhalvår planerars att spenderas i Thailand, missas tyvärr denna fina tradition. Pratade därför lite med Max(maxwell) och vi kom fram till ett substitut längre fram i höst.

 

EPT Barcelona i September? Tajma in en Barca-match, lira lite side-events, grinda på hotellrummet och dricka sangria. gogogoggogo imo....

 

 

Det tycker jag vi bokar in direkt !! :-)

 

Får hoppas att de kör i Barcelona nästa år med bra, men de borde de väl göra.

 

 

btw såg ett roligt youtubeklipp nyss.

 

En liten kille som vart hos tandläkaren och är ganska hög :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag vi bokar in direkt !! :-)

 

Får hoppas att de kör i Barcelona nästa år med bra, men de borde de väl göra.

 

 

btw såg ett roligt youtubeklipp nyss.

 

En liten kille som vart hos tandläkaren och är ganska hög :-D

 

Barca är semi-bokat imo:)

 

Jävlar vilka nötkommentarer den killen droppar. Min absoluta favorit är "I don't feel tired":)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kom första leveransen, på mitt och izys nya matprojekt. Vi är trötta på att jämt handla nudlar och billys, därfeter hittade vi denna hemsida som tar bort alla våra bekymmer. Varje söndag anländer det nämligen ett stort matpaket till vår lägenhet, med recept och ingredienter till 4 dagars måltider. Olika rätter för mån-torsdag.

 

www.matkomfort.se

 

Izy håller atm på att laga dagens måltid, måndag brukar vara "fiskdag", passar bra på nåt sätt.

 

Dagens rätt

fisksauté med kokosmjölk, röd curry och bulgur

 

fisk:

rimmad lax, kolja och sej

 

Ta rygg på detta om magen vill ha variation i vardagen.....

 

NUTS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid hatat ÖIS, så sjukt tråkigt lag. Tycker dock att deras anfallspar är riktigt jävla intressant.

 

Nu ska vi inte vara sådana mot laget i mitt hjärta8-) . Som alla vet så spelar ÖIS bländande teknisk sambafotboll och kommer gå mot guldet 09. Nää skämt å sido, kul iaf att de gör(förhoppningsvis) en mycket bra värvning. Får hoppas Allbäck håller och kan fortsätta leverera. Han känner ju Santos sen innan så det kan nog bli ett av allsvenskans bästa anfallspar. Bara de kan få några bollar att jobba med så blir det en fin säsong. Härligt med den nya arenan nu till våren med, därmed kan dennna säsong bli riktigt rolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det var det en fråga om pengar och behov. ÖIS har ju fått en jävla massa deg för Afonsos övergång till Middlesborough och även ett par till stora försäljningar. Dom var väl villiga att dega. Tror Heif valde att tacka nej då de ansåg att de hade tillrckligt emd bra offensiva spelare reda och inte var villiga att punga ut.

 

EDIT! Han var kontraktslös. var helt fel ute....

 

Han "köpte" loss sig själv från sitt kontrakt. Har ingen aning exakt hur det funkar men antar att han avsade sig resterande lön, kan inte tänka mig att han tog pengar ur egen ficka och gav fransoserna.

 

Prislappen innan det låg på 8-9 miljoner kronor. Jag är rätt säker på att han krävt en del miljoner i sign on fee bonus plus en mastig lön, men även då känns det jääävligt prisvärt!

 

Tydligen var MFF där och grötade men jag tror faktiskt aldrig herr Santos var nära att göra så mot sina gamla fans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han "köpte" loss sig själv från sitt kontrakt. Har ingen aning exakt hur det funkar men antar att han avsade sig resterande lön, kan inte tänka mig att han tog pengar ur egen ficka och gav fransoserna.

 

Prislappen innan det låg på 8-9 miljoner kronor. Jag är rätt säker på att han krävt en del miljoner i sign on fee bonus plus en mastig lön, men även då känns det jääävligt prisvärt!

 

Tydligen var MFF där och grötade men jag tror faktiskt aldrig herr Santos var nära att göra så mot sina gamla fans.

 

Känns ju rätt troligt att han indirekt fick pengar av ÖIS för att köpa sig loss från sitt kontrakt. Lite mygel, men tror det fungerar så rätt ofta nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kom första leveransen, på mitt och izys nya matprojekt. Vi är trötta på att jämt handla nudlar och billys, därfeter hittade vi denna hemsida som tar bort alla våra bekymmer. Varje söndag anländer det nämligen ett stort matpaket till vår lägenhet, med recept och ingredienter till 4 dagars måltider. Olika rätter för mån-torsdag.

 

www.matkomfort.se

 

Dagens rätt

fisksauté med kokosmjölk, röd curry och bulgur

 

fisk:

rimmad lax, kolja och sej

 

Ta rygg på detta om magen vill ha variation i vardagen.....

 

NUTS

 

Bara jag men är det inte större värde i att gå ut och äta "riktig mat"?

 

Tager från deras hemsida...

 

Matkomfort vill erbjuda dig en portionsanpassad lösning på vardagsmiddagarna - måndag till torsdag. Som abonnent får du minimalt med matrester och ett långsiktigt, ekonomisk koncept som blir en naturlig del av din vardag.

 

 

Pris per vecka

 

Antal personer

1 495 kr

2 695 kr

3 925 kr

4 1095 kr

5 1295 kr

6 1450 kr

 

Det blir med dom 36 000 kr för er två i ett år... Hur kan dom kalla det ett ekonomiskt koncept.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl rätt skönt att slippa handla allt själv. Nu får man varierande måltider som man kanske inte hade valt att göra annars. Visst 36k per år är en del pengar, utslaget per person blir det 18k var. 52 veckor * 4 portioner/vecka = 208 portioner/år. Måltidspriset blir därmed 18k / 208 = ca 87 kronor per portion.

 

Hade man handlat det själv och lagat ihop det kanske man kommit ned i hälften av priset. Men nu slipper man handla och man har en kreativ kock som slänger ihop 4 måltidstips istället. Pengar är inget problem för de här pojkarna.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...