Gå till innehåll

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

Postad

kom då 10a i racet 1-15e, fick 2k för det. pratat lite med han som kom 5a och vet nu vad som krävs iaf.

så lirar nu bara 55$s och 109$s turbos, igår 180 st typ och idag 110. klarar jag snitta 100 om dagen så klarar jag nog top5 har jag räknat på.

spelet isåg går sådär. var riktigt riktigt kall i förrgår losa typ 50 st i rad utan en enda itm typ :shock: påverkar resultat lite. gick från 2k+ till 3k back inom 3h typ. och nu har jag legat och glididit runt den summan i 3 dagar. känns som jag går minst plus/minus på dom iaf. sedan får jag minst ca 14k i rb/race annars så bli fint ändå.

luddigt.

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Postad
Hehe okej, jag får rapportera!

Spelade turrar igår och det gick ganska skit, men vann den sista turneringen jag spelade. 30k gtd highroller på Party Poker som gav 16 100$.

Ett fint tillskott till månadsresultatet.

Var ett tag sen jag skrev hur det går för mig,

Maj : 67 314$

Jun: 37 670$

Jul: 42 757$

2008: 243 535$

Har en fin good run nu, får hoppas att det håller i sig. Ligger cirka 10 000$ över mitt EV denna månaden.

OMG SNYGGA RESULTAT! spelar du nå cashgame el äre bara sitngos å turrar?

Postad
kom då 10a i racet 1-15e, fick 2k för det. pratat lite med han som kom 5a och vet nu vad som krävs iaf.

så lirar nu bara 55$s och 109$s turbos, igår 180 st typ och idag 110. klarar jag snitta 100 om dagen så klarar jag nog top5 har jag räknat på.

spelet isåg går sådär. var riktigt riktigt kall i förrgår losa typ 50 st i rad utan en enda itm typ :shock: påverkar resultat lite. gick från 2k+ till 3k back inom 3h typ. och nu har jag legat och glididit runt den summan i 3 dagar. känns som jag går minst plus/minus på dom iaf. sedan får jag minst ca 14k i rb/race annars så bli fint ändå.

luddigt.

lira fixed om du vill vinna skiten

Postad
OMG SNYGGA RESULTAT! spelar du nå cashgame el äre bara sitngos å turrar?

han spelar nästan uteslutet cg

sure thing bro.

behövdes inte. tog bussen in och tmissade tåget. ronja åkte i morse och nu har jag suttit och surfat i 3 timmar, känns asbra. har en jävla massa starcraft att ta igen :)

märker att det varit lite torrt här i dbn på senaste. jag har inte dragit mitt strå till stacken eftersom jag varit upptagen med att göra girly-stuff. men, det blir typ inget spel nu heller, åker till rhodos med en kompis för att hälsa på min typ bästa vän genom gymnasiet så jag blir borta ytterligare en vecka. ska testa att lira nu tills jag typ blir hungrig eller nåt.

tror jag tar och ringer dej emil, ser om du vill hitta på nåt. vi kan ju spela dataspel:)

Postad

Har varit lite torrt på senaste i dagboken som sagt, så jag lägger upp en hand från idag. Finns flera vägar att gå här. Kommentera gärna, min check på flop går att disskutera, min VB river går att disskutera

Ipoker, $10/$20 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

MP: 278.92 BB

CO: 28.50 BB

BTN: 98.50 BB

SB: 211.83 BB

BB: 583.25 BB

Hero (UTG): 95.50 BB

Pre-Flop: J:spade: A:spade: dealt to Hero (UTG)

Hero raises to 3.5BB, 2 folds, BTN calls 3.5BB, SB calls 3BB, BB calls 2.5BB

Flop: (14BB) 5club.gif 5:spade: Jclub.gif (4 Players)

SB checks, BB checks, Hero checks, BTN checks

Turn: (14BB) Q:spade: (4 Players)

SB checks, BB checks, Hero bets 7BB, 2 folds, BB raises to 17.5BB, Hero calls 10.5BB

River: (49BB) Adiamond.gif (2 Players)

BB checks, Hero bets 32.5BB, BB folds

Results: 49BB Pot

Hero showed J:spade: A:spade: and WON 81.35BB (+60.35BB NET)

Alla FI här är TAGs och regs som spelar mellan 25/20 och 20/15

Postad
Varför checka floppen?

Jag vill ha en raise ifrån BTN, som är en spelare som gillar att leda så här torra floppar i flervägspotter som är rundcheckade. En bet ifrån Btn skulle också sätta mig i bästa möjliga relativa possition där jag är sista att agera efter aggresator.

Postad

Här en är svår preflop situation, jag har inte funderat speciellt mycket på den utan lägger bara upp den här för att se vad folk tycker.

Den är lite speciell eftersom att MP är en tight spelare som har en tight range, 88+ AQ+ skulle jag säga när han callar här.

Och personen som sen squeesar är ännu mera NIT, spelar typ 10/7. Frågan är ju hur hans squeese range ser ut. Den kanske innehåller mer luft än vad en vanlig 3bet eller 2bet gör därifrån?

Jag är inte ett dugg orolig för personen som pushar, han var firre.

Muckar jag QQ här mot två NITs/väldigt TAG FIs som jag tycker visar styrka?

Ipoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

SB: 102.70 BB

BB: 86.03 BB

Hero (UTG): 108.70 BB

MP: 218.55 BB

CO: 129 BB

BTN: 175.15 BB

Pre-Flop: Q:spade: Qdiamond.gif dealt to Hero (UTG)

Hero raises to 3.5BB, MP calls 3.5BB, CO calls 3.5BB, BTN folds, SB raises to 18BB, BB raises to 86.03BB and is All-In, Hero raises to 108.7BB and is All-In, 3 folds

Flop: (197.05BB) Q:heart: 8:spade: 8club.gif (2 Players - 1 is All-In)

Turn: (197.05BB) 6:spade: (2 Players - 1 is All-In)

River: (197.05BB) A:heart: (2 Players - 1 is All-In)

Results: 197.05BB Pot (0.3BB Rake)

BB showed and LOST (-86.03BB NET)

Hero showed Q:spade: Qdiamond.gif and WON 196.75BB (+110.73BB NET)

Postad
Jag vill ha en raise ifrån BTN, som är en spelare som gillar att leda så här torra floppar i flervägspotter som är rundcheckade. En bet ifrån Btn skulle också sätta mig i bästa möjliga relativa possition där jag är sista att agera efter aggresator.

Makes sence, jag autoskjuter nog ofta sådana här floppar. Men balanserar du upp spelet med att inte cbeta luft lika ofta eller tror du inte btn anpassar sig efter dig?

Här en är svår preflop situation, jag har inte funderat speciellt mycket på den utan lägger bara upp den här för att se vad folk tycker.

Den är lite speciell eftersom att MP är en tight spelare som har en tight range, 88+ AQ+ skulle jag säga när han callar här.

Och personen som sen squeesar är ännu mera NIT, spelar typ 10/7. Frågan är ju hur hans squeese range ser ut. Den kanske innehåller mer luft än vad en vanlig 3bet eller 2bet gör därifrån?

Jag är inte ett dugg orolig för personen som pushar, han var firre.

Muckar jag QQ här mot två NITs/väldigt TAG FIs som jag tycker visar styrka?

Ipoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

SB: 102.70 BB

BB: 86.03 BB

Hero (UTG): 108.70 BB

MP: 218.55 BB

CO: 129 BB

BTN: 175.15 BB

Pre-Flop: Q:spade: Qdiamond.gif dealt to Hero (UTG)

Hero raises to 3.5BB, MP calls 3.5BB, CO calls 3.5BB, BTN folds, SB raises to 18BB, BB raises to 86.03BB and is All-In, Hero raises to 108.7BB and is All-In, 3 folds

Flop: (197.05BB) Q:heart: 8:spade: 8club.gif (2 Players - 1 is All-In)

Turn: (197.05BB) 6:spade: (2 Players - 1 is All-In)

River: (197.05BB) A:heart: (2 Players - 1 is All-In)

Results: 197.05BB Pot (0.3BB Rake)

BB showed and LOST (-86.03BB NET)

Hero showed Q:spade: Qdiamond.gif and WON 196.75BB (+110.73BB NET)

Även om sb är nit tror jag QQ spöar hans squezzerange här, är han en duktig nit borde han väl squeeza jävligt mycket då han får massa respekt som nit. Du kanske bara får syn när du är slagen, men jag tror inte det är ofta du är det utan de allra flesta gångerna får du spela AI mot firren. MP borde väl inte trappa med AA/KK allt för ofta här heller va?

Postad

så här bra går det nu, bubbla såklart

GAME #1629481810: Texas Hold'em NL Tournament 2008-07-18 13:16:37

Table "TURBO" Nimes, 185589101 (Tournament: "TURBO" Nimes Buy-In: $100+$9)

Seat 5: FuriousTeddybear ($4,615.00 in chips)

Seat 6: raceracerace ($1,145.00 in chips)

Seat 8: momhey55 ($3,240.00 in chips) DEALER

FuriousTeddybear: Post SB $150.00

raceracerace: Post BB $300.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FuriousTeddybear Queen of HeartsQueen of Spades

momhey55: Raise (NF) $3,240.00

FuriousTeddybear: Allin $4,465.00

raceracerace: Allin $845.00

*** FLOP *** 5 of Diamonds6 of Diamonds4 of Diamonds

*** TURN *** 8 of Spades

*** RIVER *** 5 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $9,000.00 Rake $0.00

raceracerace: Shows 7 of Spades7 of Hearts

momhey55: Shows 7 of Diamonds7 of Clubs

FuriousTeddybear: wins $1,375.00

raceracerace: wins $1,717.50

momhey55: wins $5,907.50

Postad
Du får ta och fixa fram källkoden till spelet och uuberfuska så att din stad blir ointaglig och sopa banan med Emil:twisted:

ja jag tänkte i dom banorna men insåg att det blir för mycket jobb.

nu har jag spelat crazy penguin på min mobil och klarat spelet och sett 2 avsnitt scrubs, nu vill emil ha rematch i TA men jag oorrkaaar inte spela. dessutom förlorar jag bara. usch!

men ikväll ska vi till kontoret och spela, då ska jag bli rik. RIK I TELL U!

Postad
Makes sence, jag autoskjuter nog ofta sådana här floppar. Men balanserar du upp spelet med att inte cbeta luft lika ofta eller tror du inte btn anpassar sig efter dig?

Anledningen till att jag inte skjuter är att jag inte ser speciellt mycket värde i det. Kommer inte få speciellt mycket värde utav Jx som är en handen jag kan få värde av där. Eventuellt att jag stackar ett färgdrag, men det draget kommer att ha bra PotEQ mot mig eftersom att det förmodligen har överkort också.

Om Btn slår där istället så kommer andra FI att försvara sig mycket lightare eftersom att det troligare är ett move + att jag får relativ poss som sagt.

Även om sb är nit tror jag QQ spöar hans squezzerange här, är han en duktig nit borde han väl squeeza jävligt mycket då han får massa respekt som nit. Du kanske bara får syn när du är slagen, men jag tror inte det är ofta du är det utan de allra flesta gångerna får du spela AI mot firren. MP borde väl inte trappa med AA/KK allt för ofta här heller va

MP tror jag absolut kan trappa AA/KK där, jag vet själv att jag gör det väldigt ofta eftersom att jag inte 3betar light speciellt mycket alls ifrån MP.

MP i fråga hade typ <1% 3bet from MP så jag tror absolut att han trappar sina KKAA där oftare än inte.

Jag vet ju inte hur mycket favorit jag är emot FI som är AI, men vet att jag kommer vara krossad de gånger jag blir synad.

Postad
Du får ta och fixa fram källkoden till spelet och uuberfuska så att din stad blir ointaglig och sopa banan med Emil:twisted:

Ingen har någonsin varit en sämre lanare än mårten. Han körde tre matcher, samtliga stormade han i början och leavade direkt när det gick åt skogen. Den första banan var stor, och då klagade han oavbrutet på banan och sa att starcraft spelare ville ha action. Så då sluta han spela och började spela crazy pingvin på sin telefon istället.

D- i betyg

fy

Postad

izy-gå o tilta eller ta en cigg eller vafan som helst

maxwell-dags o visa sitt tryne i sthlm snart, gooner

pokerfejster-race race race race rejs race rejs..... nu får det vara nog

dionysos-ge mig min bonus

shahin89-flyttar du till nacka är dina sista dagar räknade

IRLsucks-sluta spela poker, det är inte din grej

sexyterran-börja spela poker

pokerkontoret-ni suger allihopa, börja ta tag i ert liv nu för fan. jävla skattesmitare

resten av alla nördz på pf-jävla limpare

Postad
izy-gå o tilta eller ta en cigg eller vafan som helst

pokerfejster-race race race race rejs race rejs..... nu får det vara nog

dionysos-ge mig min bonus

shahin89-flyttar du till nacka är dina sista dagar räknade

IRLsucks-sluta spela poker, det är inte din grej

sexyterran-börja spela poker

pokerkontoret-ni suger allihopa, börja ta tag i ert liv nu för fan. jävla skattesmitare

resten av alla nördz på pf-jävla limpare

Skönjar jag ironi här va? eller? :shock:

Postad

Har varit i sthlm ett par gånger på slutet men inte vågat att ta mig till nacka.

Men jag kommer direkt när ni får nytt kontor. Så då går ni inte säkra längre, fiskar!!! Mohahah

Postad
Har varit i sthlm ett par gånger på slutet men inte vågat att ta mig till nacka.

Men jag kommer direkt när ni får nytt kontor. Så då går ni inte säkra längre, fiskar!!! Mohahah

Låter grymt du, ser fram emot det

• Skapa nytt...