Gå till innehåll

Bygga rulle tillsammans


eppee

Recommended Posts

Jag och en kompis har börjat bygga en rulle tillsammans, vi bestämde oss för att sätta in 100€ var och i början framförallt spela sitNgo. Vi har börjat spela på b2b har plussat ca 100€.

Vi har kommit överens om lite regler som följer nedan:

 

Rulle under 300€

bara 5€ sitNgoes

 

Över 300€

10€ sitNgoes

 

Över 600€

20€ sitNgoes

 

Över 1500€

Cashgame 0.25/0.50€ plus sitNgoes upp till 50€

 

Vi bestämt att direkt gå ner i nivå så fort vi inte har tillräkligt för den nya.

 

Vi gör detta gemensamt för att vi flera gånger har testat ensamma och då kommit upp en bra bit till en början och sen bara inte kan hålla sig ifrån nivåer man inte har råd med.

 

Så vad tror ni om det ovan?

 

Jag undrar också om ni kan rekomedera någon sajt för oss, för det är ingen fart på sitNgoerna på b2b. Vi vill ha en skattefri sajt(Eu sajt)

 

Tack på förhand

/eppee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis har börjat bygga en rulle tillsammans, vi bestämde oss för att sätta in 100€ var och i början framförallt spela sitNgo. Vi har börjat spela på b2b har plussat ca 100€.

Vi har kommit överens om lite regler som följer nedan:

 

Rulle under 300€

bara 5€ sitNgoes

 

Över 300€

10€ sitNgoes

 

Över 600€

20€ sitNgoes

 

Över 1500€

Cashgame 0.25/0.50€ plus sitNgoes upp till 50€

 

Vi bestämt att direkt gå ner i nivå så fort vi inte har tillräkligt för den nya.

 

Vi gör detta gemensamt för att vi flera gånger har testat ensamma och då kommit upp en bra bit till en början och sen bara inte kan hålla sig ifrån nivåer man inte har råd med.

 

Så vad tror ni om det ovan?

 

Jag undrar också om ni kan rekomedera någon sajt för oss, för det är ingen fart på sitNgoerna på b2b. Vi vill ha en skattefri sajt(Eu sajt)

 

Tack på förhand

/eppee

 

Jag tycker att ni bör överge idén om en gemensam bankrulle. Det kan gå fel på så många sätt, och knappast gå rätt på något enda. Bättre är om ni har varsin bankrulle och jämför resultat, och analyserar era spel tillsammans.

 

Vid den nivå ni spelar är det väl rätt irrelevant om det är skatt eller inte, ni lär inte behöva betala någon iallafall.

 

Jag skulle föreslå svenska spel. Starta på lägsta möjliga nivå i sitngo, cashgame och turneringar, och fortsätt med det som funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att ni bör överge idén om en gemensam bankrulle. Det kan gå fel på så många sätt, och knappast gå rätt på något enda. Bättre är om ni har varsin bankrulle och jämför resultat, och analyserar era spel tillsammans.

 

Vid den nivå ni spelar är det väl rätt irrelevant om det är skatt eller inte, ni lär inte behöva betala någon iallafall.

 

Jag skulle föreslå svenska spel. Starta på lägsta möjliga nivå i sitngo, cashgame och turneringar, och fortsätt med det som funkar bra.

 

Anledningen att vi har en gemensam är för att vi ligger på samma nivå spelmässigt och det får oss att inte "fuska" med att gå upp i nivå.

 

Vad är det du menar kan gå så fruktansvärt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bråk om pengarna uppenbarligen.

Hur ska ni fördela vinsterna och hur gör ni om den ena gular kontot i ett svagt ögonblick?

Hur ska ni göra om bägge vill spela samtidigt?

Med större rulle så kommer ni även snabbare upp till nivåer som ni inte kan slå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bråk om pengarna uppenbarligen.

Hur ska ni fördela vinsterna och hur gör ni om den ena gular kontot i ett svagt ögonblick?

Hur ska ni göra om bägge vill spela samtidigt?

Med större rulle så kommer ni även snabbare upp till nivåer som ni inte kan slå.

 

Pengarna delar vi rakt av, eftersom vi har satsat lika mkt

VI har olika konton, vi för över så vi har lika mycket i slutet av veckan

Om vi inte kan slå de högre nivåerna går vi ju ner så fort vi inte har råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så dum idé att dela rulle men ha olika konton på denna nivå, om ni vet att

ni kan lita på varandra (men inte på er själva :P).

Tycker ni att det fungerar bra, kör på! Men ni kanske skulle bestämma att när rullen når t ex 1000-2000€ och ni blivit jämnare i spelet delar ni på den och kör ensamma, men hjälper varandra att analysera spelet osv. Kanske blir mer känsligt när det börjar handla om stora pengar, men det behöver ju inte vara så heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vet att vi är lika duktiga och att vi skulle ta ungefär samma beslut. Vi vet också att det kan komma perioder då det går bra och då det går dåligt. Går det då dåligt för en och bra för en annan så vet vi att det är "otur".

På så sätt kommer vi ju också "in the long run" snabbare.

 

Sen behöver man heller inte bli "avundsjuk" då den ena plussar som fan eftersom man delar. Det är ju ytterliggare en tiltfaktor man slipper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vet att vi är lika duktiga och att vi skulle ta ungefär samma beslut. Vi vet också att det kan komma perioder då det går bra och då det går dåligt. Går det då dåligt för en och bra för en annan så vet vi att det är "otur".

På så sätt kommer vi ju också "in the long run" snabbare.

 

Sen behöver man heller inte bli "avundsjuk" då den ena plussar som fan eftersom man delar. Det är ju ytterliggare en tiltfaktor man slipper

 

Då får du även vända på det och se det som så att om den ena av er plussar på bra och det går sämre för den andre så kanske den förstnämnde känner att "varför ska jag behöva dela mina pengar med han när det är jag som vinner?!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GUd, man blir ju nästan rädd.. Ingen som ens nämner att det är bra på nåt sätt. Alla försöker bara övertala mig att inte dela. Finns det ingen det fungerar bra för?

 

Och dom gör det av en anledning och det är verkligen ett råd du borde följa. Börjar ni tjäna bra pengar så kommer du också märka hur bra eran vänskap egentligen är och hur mycket ni faktist litar på varandra.

 

Menar du seriöst att om du grindar ihop din rulle till €5k på en vecka och han sitter kvar på €100, då skulle du ge honom €2,5k, veckan efter grindar du upp till €20k och han har gått ner till €1,5k, då ger du honom €10k?

Visst, orelistiska summor, men principen är densamma

 

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle föreslå svenska spel. Starta på lägsta möjliga nivå i sitngo, cashgame och turneringar, och fortsätt med det som funkar bra.

 

Svenska spel har äckligt hög rake och inga bonusar, så det är nog det sämsta förslaget. Jag skulle rekommendera antingen Ongame eller iPoker. Båda har hyfsad sit n go-trafik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akumila, Svenska spel har " äckligt hög rake " .. du måste slummra i nattmössan?... finns väl ingen site på denna planet som har lägre rake, därav inga bonusar heller, men också för att inte " muta " spelare och komma till deras sida. Vilket jag tycker är fairplay, etc :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel har äckligt hög rake och inga bonusar, så det är nog det sämsta förslaget. Jag skulle rekommendera antingen Ongame eller iPoker. Båda har hyfsad sit n go-trafik

 

Vi kan ju jämföra. För cashgame som jag spelar har väl Svenska Spel marknadens lägsta rake, 2.5%. Men jag tror att du specifikt är ute efter rake på sitngo.

 

Så låt oss jämföra hur hög raken är på de låga nivåerna för sitngo:

Svenska Spel 10%

Ongame 30%

Ipoker 20%

 

Slutsats: den 'äckligt höga' raken är hälften till en tredjedel av den låga rake du rekommenderar för att börja bygga en rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

Till skillnad från alla andra tror jag faktiskt idén kan funka bra om ni nu verkligen ligger hyfsat lika i spelkvalité och känner varandra bra.

 

Den största fördelen lär väl vara den "påtvingade disciplinen/tiltkontrollen" då man är ansvarig gentemot sitt polare ("går ej" att skotta t.ex.). Blir ju också lättare om man har någon att dela en downswing med. Finns proffs på höga nivåer som har delvis gemensam rulle ur riskspridningssynpunkt (och som social grej). Vad jag vet är de fortfarande vänner.

 

 

Precis som alla andra ser jag självklart faran ändå. Vänskapen ligger i farozonen men det beror mycket på hur ni är och känner varandra.

 

 

Mitt ABSOLUT bästa tips till er båda (förutom superstrikt BR-mgmt) är att ni omgående skaffar all mjukvara (pokertracker, pokerEV etc) som går. Frågan "varför X vinner mer än Y" kommer dyka upp även om ni är EXAKT lika bra och då måste ni kunna gå igenom era respektive spel/siffror i detalj (gör X fel eller har han bara haft otur etc.). Bortsett från detta är mjukvara skitbra oavsett. För SnG-spelare är Sharkscope HUD troligen ett bra vapen.

 

Som redan är sagt....SvS har låg rake. Ska ni köra på annan plats se då omgående till att fixa bra RB-deal, livsviktigt då raken äter upp vinsterna mer än de flesta förstår. Att det ska vara skattefritt behöver ni nog inte bekymra er så mycket om ännu:)

 

 

GL, blir intressant att följa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel har äckligt hög rake och inga bonusar, så det är nog det sämsta förslaget. Jag skulle rekommendera antingen Ongame eller iPoker. Båda har hyfsad sit n go-trafik

 

Vet bara hur det är på fixed limit cashgames och i en jämförelse mellan verklig rake mellan Svenska Spel och andra sajter så ligger SvS väldigt likt tex PokerStars och FTP. Detta gäller nivåer runt SEK 10/20. Däremot är det avsevärt billigare än tex Ipoker och Prima. Procentsatsen för rake är inte det enda som avgör hur mycket rake som tas ut eftersom alla sajter använder olika metoder för att ta ut rake. SvS verkar ta ut rake i väldigt små portioner i motsats till tex Stars som tar ut i större steg.

 

När det gäller sit & go borde det ju vara väldigt enkelt att jämföra rake? Skulle förvåna mig om det inte finns någon sajt som kan erbjuda en sådan jämförelse om man letar runt på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...