Gå till innehåll

Tennis: Federer vs Nadal


Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet inte var jag ska börja.

Hur kan man få in så många fel och så lite relevans i ett inlägg?

Mitt tips är att du lutar dig fram över skrivbordet med hakspetsen mot bordsskivan, skriver en farvällapp och sedan placerar en kopp under vardera öra för att samla upp den hjärna som bevisligen håller på att rinna ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du försöker att säga? Att 4x mot Nadal på grus är ett bra odds? Du kan få 4,5x nästa grusmöte mellan Nadal och Federer från mig, minsta insats 500€. Högsta 2222€

 

Deal?

 

Jag har inte gett mig in i diskussionen om att värdera matchen Nadal-Federer eftersom det inte var så ni utryckte er. Det du skrev var:

 

"lol hur kan man betta mot Gruskungen i Roland Garros? Tycker inte ni om pengar?"

 

Och då har du verkligen ingen koll på vad du pratar om!

 

Om jag ger dig odds tagna rakt ur luften Nadal - Federar 1,10-10,0

Kan man fortfarande inte betta emot Nadal, eftersom han är gruskungen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte var jag ska börja.

Hur kan man få in så många fel och så lite relevans i ett inlägg?

Mitt tips är att du lutar dig fram över skrivbordet med hakspetsen mot bordsskivan, skriver en farvällapp och sedan placerar en kopp under vardera öra för att samla upp den hjärna som bevisligen håller på att rinna ut.

 

 

Denna nominerar jag redan nu till "årets diss" 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte var jag ska börja.

Hur kan man få in så många fel och så lite relevans i ett inlägg?

Mitt tips är att du lutar dig fram över skrivbordet med hakspetsen mot bordsskivan, skriver en farvällapp och sedan placerar en kopp under vardera öra för att samla upp den hjärna som bevisligen håller på att rinna ut.

 

cat_jump.gif Gäsp, du tråkar ut mig..

 

Jag har inte gett mig in i diskussionen om att värdera matchen Nadal-Federer eftersom det inte var så ni utryckte er. Det du skrev var:

 

 

 

Och då har du verkligen ingen koll på vad du pratar om!

 

Om jag ger dig odds tagna rakt ur luften Nadal - Federar 1,10-10,0

Kan man fortfarande inte betta emot Nadal, eftersom han är gruskungen?

 

Ganska uppenbart att du inte har den blekaste om vad du pratar om. Det är liksom allmän kännedom att tomten, tandfén, djens och överodds bara är myter.

 

Vad är ditt problem?

 

Snyft, har jag varit dum mot din internetzidol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag har inte gett mig in i diskussionen om att värdera matchen Nadal-Federer eftersom det inte var så ni utryckte er. Det du skrev var:

 

 

 

Och då har du verkligen ingen koll på vad du pratar om!

 

Om jag ger dig odds tagna rakt ur luften Nadal - Federar 1,10-10,0

Kan man fortfarande inte betta emot Nadal, eftersom han är gruskungen?

 

han syftar väl bara helt enkelt på att betta på nadal på grus vs federer är som ett lock. Odds kvittar nästan, karln(Nadal) ska trilla o bryta benet och ändå välja att genomföra matchen för att federer ska vinna.

 

Nu vet jag inget om matchen, men självklart finns det matcher där odds inte spelar någon roll, du kan ändå inte betta på högoddsaren oavsett hur högt oddset är. Exempelvis jag mot tiger woods utan handikapp på en 36rundare.

10,000x pengarna... som taget? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han syftar väl bara helt enkelt på att betta på nadal på grus vs federer är som ett lock. Odds kvittar nästan, karln(Nadal) ska trilla o bryta benet och ändå välja att genomföra matchen för att federer ska vinna.

 

Nu vet jag inget om matchen, men självklart finns det matcher där odds inte spelar någon roll, du kan ändå inte betta på högoddsaren oavsett hur högt oddset är. Exempelvis jag mot tiger woods utan handikapp på en 36rundare.

10,000x pengarna... som taget? :)

 

lol. Smart att bevisa att överodds inte existerar med ett underodds (förutsatt att du inte är ett fd golfproffs eller liknande). Hade man fått 1000 000 000 gånger pengarna på dig mot Woods (även om du aldrig spelat golf) hade jag tagit det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han syftar väl bara helt enkelt på att betta på nadal på grus vs federer är som ett lock. Odds kvittar nästan, karln(Nadal) ska trilla o bryta benet och ändå välja att genomföra matchen för att federer ska vinna.

Nu vet jag inget om matchen, men självklart finns det matcher där odds inte spelar någon roll, du kan ändå inte betta på högoddsaren oavsett hur högt oddset är. Exempelvis jag mot tiger woods utan handikapp på en 36rundare.

10,000x pengarna... som taget? :)

 

Jag skulle ju inte kommentera den här tråden mer, men detta är ju stor humor!

 

1. Att påstå att enda chansen att Federer slår Nadal på grus är under dessa förhållande visar att du är extremt dåligt insatt. Federer är tidernas bästa spelare. Nadal är såklart bättre än Federer på grus, men det betyder inte att han är oslagbar långt där ifrån.

 

I mitt inlägg innan gav jag ett överodds på Federer (10 gånger pengarna) ge mig det oddset på en grusmatch mellen de, så spelar jag alla dagar i veckan!

 

2. Precis som ANGRYKOREANMAN skriver så är det återigen väldigt roligt skrivit att du ger ett underodds som exempel när du ska bevisa att det inte alltid finns överodds. Självklart kan jag tänka mig spela en liten peng på dig om jag får ett gigantiskt odds.

 

Anledningen till detta är tex. ditt förra påstående om att Nadal kan bryta benet. I duellen mellan dig och Woods KAN han bryta högerarmen och då har du nog chans mot honom.

 

Frågan är alltså vad oddsen är att detta händer honom. Ge mig ett odds högre på dig som vinnare än det att Woods får en liknande skada så kan jag spela på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ju inte kommentera den här tråden mer, men detta är ju stor humor!

 

1. Att påstå att enda chansen att Federer slår Nadal på grus är under dessa förhållande visar att du är extremt dåligt insatt. Federer är tidernas bästa spelare. Nadal är såklart bättre än Federer på grus, men det betyder inte att han är oslagbar långt där ifrån.

 

I mitt inlägg innan gav jag ett överodds på Federer (10 gånger pengarna) ge mig det oddset på en grusmatch mellen de, så spelar jag alla dagar i veckan!

 

2. Precis som ANGRYKOREANMAN skriver så är det återigen väldigt roligt skrivit att du ger ett underodds som exempel när du ska bevisa att det inte alltid finns överodds. Självklart kan jag tänka mig spela en liten peng på dig om jag får ett gigantiskt odds.

 

Anledningen till detta är tex. ditt förra påstående om att Nadal kan bryta benet. I duellen mellan dig och Woods KAN han bryta högerarmen och då har du nog chans mot honom.

 

Frågan är alltså vad oddsen är att detta händer honom. Ge mig ett odds högre på dig som vinnare än det att Woods får en liknande skada så kan jag spela på dig!

 

som vanligt missförstår folk totalt vad man vill ha sagt med ens inlägg. jag ska försöka stava ut det åt dig.. jag tog INGEN SOM HELST ställning kring hur stor chans det är either way i matchen federer - nadal, jag försökte bara vara vänlig och beskriva hur HAN kanske tänkte då motiverade sitt ställningstagande med att han är "gruskungen". (OBS! INTE MINA ORD ONCE AGAIN!)

Jag själv försökte bara förenkla det för en dyslektiker som dig genom att presentera dig ett extremt överdrivet exempel för att göra det enklare att förstå. Epic fail imo att bomma det. Huruvida om 10,000x ggr pengarna är över eller under odds är diskutabelt men å andra sidan jävligt ointressant då vi kan sätta upp siffor om ni nu så jävla gärna vill men poängen kommer fortfarande att vara detsamma. Tiger woods är the dead nuts mot mig i golf och att inte betta på honom då oavsett odds är att kasta pengarna i sjön således du inte får ett sånt fantastiskt odds på migsom angykoreaman gav.

 

Risk för katastrof finns ju alltid, som den underbare pokerspelaren lirarerik's bet i championgsleage finalen i halvlek, en halvmille på vinst då de ledde med 3-0 vad händer? jo 3-3 fulltid. Vad hade han vunnit? 14,000 kr... :)

 

Tiger woods kan för övrigt bryta sin högerhand och spela med fel ände av golfklubban med sin vänster o ändå vinna mot mig......Så marginalen lär vara lite bredare än t.ex den fotbollsmatchen hur överkörda dom än var i första halvlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyfan vilket skämt

vunnit 95 av 187 poäng och ligger under 2-0. Var riktigt säker på serve i första set förutom det han förlorade och förlorade 4-1 till 4-6 i andra

 

Men han är ju åtminstone bra på att utnyttja sina breakchanser!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiger woods är the dead nuts mot mig i golf och att inte betta på honom då oavsett odds är att kasta pengarna i sjön således du inte får ett sånt fantastiskt odds på migsom angykoreaman gav.

 

Det kallas överodds min vän. Vad är det du inte förstår? Vilket du uppenbarligen inte gör mtp din formulering ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...