Gå till innehåll

nemesis blir ägd, FL 2/4


Nemesis

Recommended Posts

Det har varit en bra start på månaden:

 

limitqm1.th.jpg

 

Så vi får la posta vidare... Usch, vad jag hatar folk som cappar för frikort. Efter denna hand gjorde jag en anteckning på honom. Kanske borde jag ha check/synat river efter som han representerade drag med sitt frikort. Men 2 par kändes som en stark hand och han kan ha plockat upp ett par utöver sitt drag som gör honom syn benägen. Spelaren är 43/21/1.7 (efter 400 händer) och showdown benägen.

 

2/4 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.5 SB, 6 players) Hero is BB 5:spade: T:spade:

1 fold, UTG 1 calls, 2 folds, SB calls, Hero checks

 

Flop: T:heart: 7:spade: 4:spade: (3.0 SB, 3 players)

SB checks, Hero bets, UTG 1 raises, SB folds, Hero 3-bets, UTG 1 4-bets, Hero calls

 

Turn: 3:club: (5.5 BB, 2 players)

Hero checks, UTG 1 checks

 

River: 5:diamond: (5.5 BB, 2 players)

Hero bets, UTG 1 raises, Hero calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan knappast hittat ett par som han vill syna med här. Han kan ha 86, 98 eller färgdrag eller både och. Färgdragen kan inte innehålla en femma eftersom du har den och då återstår bara färgdrag med en trea vilket inte är så många händer.

 

Även om det kan kännas tamt att inte beta tvåpar här så är det rätt spel imo. Om river inte kompletterar hans drag så har han sällan en hand han kan syna med. Eftersom han har hög aggressivevetsfaktor så checkar jag river för att inducera en bluff samtidigt som jag minimerar förlusten när han träffat drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt fattar jag ingenting av hur Fi spelar handen??

 

86, eller 10,6 då,men vafan? Alla sina drag ska han ju bara syna för att få så bra odds som möjligt? Och har han en triss så checkar han turn med sjukt dragig bräda??

 

Nä, han måste ha 10,6. Hur som helst spelar han sjukt dåligt vad han än har.

Hade oxo betat riv. Man kan inte förutsätta att FI sätter hålpipa på river.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vi verkar ha helt olika referensramar rambler. Vilka jämför du med?

 

Tycker det är superlågt. Min ligger på 3.24

 

Antagligen checkraisar du mycket mindre än jag på floppen och kanske väntar med att raisa floppade händer till turn.

 

Kanske foldar jag för mycket på floppen?

 

Fold to CBet Flop 43% på mig (tror även multiway floppar räknas här).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

????

Med risk för att verka sjukt dryg och låta som en besserwisser.

2,4 i flop-AF är INTE superhögt,den som hävdar att det är superhögt är helt ute och cyklar.

Detta är så elementärt att jag inte ens orkar kommentera det något mera.

Jag kan bara säga att du är "way off" här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

????

Med risk för att verka sjukt dryg och låta som en besserwisser.

2,4 i flop-AF är INTE superhögt,den som hävdar att det är superhögt är helt ute och cyklar.

Detta är så elementärt att jag inte ens orkar kommentera det något mera.

Jag kan bara säga att du är "way off" här.

 

Tänker du på SH eller FR jag pratar SH-stats. Dessutom måste AF alltid vägas mot VPIP och WTSD

 

Om det är så elementärt så borde du väl lätt kunna förklara dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du borde ha betat ut på turn där när 3:an kom. Se vad han gör. Du har initiativet. Synar han bara kan man sätta honom på draghand. Set raisar och man kan med gott samvete släppa på turn mot raise. Synar han turn gör han fel.

 

Annars rätt att beta river och sen har man inte mycket val än att syna hans raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge dig.

 

Givetvis pratar vi om sh

 

Har helt enkelt roligare saker att göra än att förklara basic saker för hundrafemtioelfte gången.

Dock kommer jag någon enstaka gång droppa en synpunkt när jag har tråkigt.

 

Gissa varför det inte är så många rutinerade spelare som kommenterar i ha-delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge dig.

 

Givetvis pratar vi om sh

 

Har helt enkelt roligare saker att göra än att förklara basic saker för hundrafemtioelfte gången.

Dock kommer jag någon enstaka gång droppa en synpunkt när jag har tråkigt.

 

Gissa varför det inte är så många rutinerade spelare som kommenterar i ha-delen.

 

Sånt här gär att man saknar cirkeln...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt här gär att man saknar cirkeln...

 

Det är sådana kommentarer som brukar fällas när man gjort självmål men inte vill inse det.

 

Varför i hela friden skulle tex. jag eller någon annan vilja förklara något för dig när du med en dåres envishet hävdar helt felaktiga saker och dessutom har mage att vara dryg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge dig.

 

Givetvis pratar vi om sh

 

Har helt enkelt roligare saker att göra än att förklara basic saker för hundrafemtioelfte gången.

Dock kommer jag någon enstaka gång droppa en synpunkt när jag har tråkigt.

 

Gissa varför det inte är så många rutinerade spelare som kommenterar i ha-delen.

 

Vi är 5 "orutinerade" spelare bara i den här tråden som har haft en studiegrupp i FL 6-max i ett halvår och gått från vinnande till ännu mer vinnande på $2/4 och uppåt. Vi hade en hel del diskussioner angående AF postflop och hur man kan väga det mot VPIP, WTSD, CR% etc.

 

Jag skulle vara väldigt tacksam om du kunde ta dig tid att utveckla dina teorier.

 

Menar du ex. AF-flop 2.0 är för lågt?

 

Är AF-Flop 3.3 för högt?

 

Har AF-flop kontra AF-Turn någon betydelse?

 

Tips emottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sådana kommentarer som brukar fällas när man gjort självmål men inte vill inse det.

 

Varför i hela friden skulle tex. jag eller någon annan vilja förklara något för dig när du med en dåres envishet hävdar helt felaktiga saker och dessutom har mage att vara dryg.

 

...Naah kan inte bry mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du borde ha betat ut på turn där när 3:an kom. Se vad han gör. Du har initiativet. Synar han bara kan man sätta honom på draghand. Set raisar och man kan med gott samvete släppa på turn mot raise. Synar han turn gör han fel.

 

Annars rätt att beta river och sen har man inte mycket val än att syna hans raise.

 

Är det fortfarande någon som pratar handen? :-)

 

Du såg att jag hade flush drag oxå så släppa turn för raise blir svårt. Jag vill väl endast donkbeta turn när jag misstänker cap för friSD och på 2/4 finns det fortfarande många (de flesta) som inte cappar för fri. Jag gissar att det är sjukt vanligt på högre nivåer. Är dock osäker. Finns det något särskilt hos fi eller bordet som du ser som gör att cap för fri borde misstänkas? Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...