Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-77832720-137

Table Keelung, 3 Oct 2008 10:41 AM

Seat 2: assas33 ($214.05 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ 3 of Clubs,3 of Diamonds ] ($172.85 in chips)

Seat 4: reups13 ($44.50 in chips)

Seat 9: charlu_x ($104.80 in chips)

Seat 10: Fegenius ($200 in chips)

ANTES/BLINDS

charlu_x posts blind ($1), Fegenius posts blind ($2).

PRE-FLOP

assas33 bets $7, sTARVIN89x calls $7, reups13 folds, charlu_x folds, Fegenius folds.

FLOP [board cards 9 of Diamonds,7 of Hearts,2 of Hearts ]

assas33 checks, sTARVIN89x bets $13, assas33 calls $13.

TURN [board cards 9 of Diamonds,7 of Hearts,2 of Hearts,4 of Hearts ]

assas33 checks, sTARVIN89x bets $32, assas33 bets $70, sTARVIN89x folds.

SHOWDOWN

assas33 wins $142.

Gillar inte hans spel, var riktigt nära på att shovea på turn men valde fold då jag inte vill riskera några idiotmoves. Hans rehöjning är mycket svag och indikerar rädsla? Vilken hand skulle han spela såhär, han höjer pre men väljer att checka flop/turn, antingen har han monster eller så är han tom.

Hoppas han träffade ett set så min fold var korrekt.

En till hand:

Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-77827510-412

Table New Orleans, 3 Oct 2008 11:04 AM

Seat 1: _InUrFace_ ($200 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ Ace of Hearts,Queen of Spades ] ($190.35 in chips)

Seat 7: Riiccaa ($179.25 in chips)

Seat 9: MLOVECE ($73 in chips)

Seat 10: xcifer666 ($335.95 in chips)

ANTES/BLINDS

_InUrFace_ posts blind ($1), sTARVIN89x posts blind ($2), MLOVECE posts blind ($2).

PRE-FLOP

Riiccaa folds, MLOVECE checks, xcifer666 calls $2, _InUrFace_ calls $1, sTARVIN89x bets $6, MLOVECE calls $6, xcifer666 calls $6, _InUrFace_ calls $6.

FLOP [board cards Ace of Diamonds,7 of Spades,7 of Diamonds ]

_InUrFace_ checks, sTARVIN89x bets $18, MLOVECE folds, xcifer666 calls $18, _InUrFace_ folds.

TURN [board cards Ace of Diamonds,7 of Spades,7 of Diamonds,9 of Spades ]

sTARVIN89x checks, xcifer666 bets $309.95, and is all-in, sTARVIN89x folds.

SHOWDOWN

xcifer666 wins $374.95.

Är det för vekt att folda? han limpar först med position, synar höjningen och sen helt random shovear han river. Visserligen ger jag upp handen, men känns som att han mycket väl kan sitta med en 7:a här. Hade tänkt checka turn för att han skulle checka bakom. Fattar inte varför han shovear dock, antingen är jag riktigt ägd eller så folda jag korrekt.

Hand nr3:

Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-77832820-122

Table Isfahan, 3 Oct 2008 10:57 AM

Seat 3: sTARVIN89x [ Jack of Spades,Queen of Spades ] ($243.15 in chips)

Seat 4: schosilein ($204.80 in chips)

Seat 5: Ansgar78 ($74.20 in chips)

Seat 6: PokerAngel84 ($43 in chips)

Seat 7: Lammas10 ($213.95 in chips)

ANTES/BLINDS

PokerAngel84 posts blind ($1), Lammas10 posts blind ($2).

PRE-FLOP

sTARVIN89x bets $6, schosilein calls $6, Ansgar78 calls $6, PokerAngel84 calls $5, Lammas10 folds.

FLOP [board cards Queen of Diamonds,4 of Hearts,3 of Spades ]

PokerAngel84 checks, sTARVIN89x bets $18, schosilein calls $18, Ansgar78 folds, PokerAngel84 folds.

TURN [board cards Queen of Diamonds,4 of Hearts,3 of Spades,9 of Hearts ]

sTARVIN89x checks, schosilein bets $180.80, and is all-in, sTARVIN89x folds.

SHOWDOWN

schosilein wins $239.80.

Liknande situation, är jag för vek? Vet inte vad jag sätter honom på, han spelade så jävla mysko innan. Limpade AA, för att sen checka fram till river då han reraisar och sen får syn av andra killen som hade stege (på parad bräda). Ganska stor pott, svårt att hitta syn nu när jag skottar.

Sista handen:

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (5 max) (real money), hand #P4-77751160-1061

Table Pueblo, 2 Oct 2008 4:02 PM

Seat 1: kbourg ($101.35 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ 9 of Diamonds,10 of Diamonds ] ($109.20 in chips)

Seat 5: huzzaz ($63.65 in chips)

Seat 6: wowkaa ($114.55 in chips)

Seat 9: cheap_jew ($179.80 in chips)

ANTES/BLINDS

cheap_jew posts blind ($0.50), kbourg posts blind ($1).

PRE-FLOP

sTARVIN89x calls $1, huzzaz bets $3, wowkaa folds, cheap_jew calls $2.50, kbourg folds, sTARVIN89x calls $2.

FLOP [board cards 5 of Clubs,10 of Clubs,3 of Diamonds ]

cheap_jew bets $4, sTARVIN89x calls $4, huzzaz calls $4.

TURN [board cards 5 of Clubs,10 of Clubs,3 of Diamonds,9 of Hearts ]

cheap_jew bets $18, sTARVIN89x calls $18, huzzaz calls $18.

RIVER [board cards 5 of Clubs,10 of Clubs,3 of Diamonds,9 of Hearts,4 of Spades ]

cheap_jew bets $45, sTARVIN89x folds. huzzaz folds.

Är det rätt att folda här? för vekt?

Vore trevligt med lite synpunkter iallafall, ska nog lira mer senare. Hare fint.

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Fortsätter tugnt, -400$, dagen slutar +-0...

tappa ett NL200 inköp och två NL100. NL200 var så pinsamt att han borde dö. Han hade mellanpar, jag hade Ah på Qh9h3h bräda, han hade 109o.

3-betar han pre, contbetar han rehöjer jag ställer han synar. Hans hand håller.

Sen åkte jag på QQ vs AA som slowade, var tilt sen förra handen så var omöjligt att vika. Höjer pre, han synar, flop låg, contbetar han höjer jag steker sen ställer så viker han upp AA...

Svänger för mycket nu, har iaf spelat ut min bonus så är lite upp för månaden so far. Men klarar inte av att fortsätta såhär, ska nog ha som mål nu att vinna tillbaka ALLT jag tappat på NL100. Tror jag vet hur också, efter att jag tog den där pausen har jag ändrat lite i spelet. Ska nog skifta tillbaka till lite fegare spel och vinna tillbaka.

Ingen ide att försöka läsa motståndare på NL100, många är så dåliga att det inte går att läsa, bara försöka vänta in nötter och köra.

Postad

Jaha... poker är roligt. RedKings hemsidan är nere så kan inte ta ut pengar, kommer hem igår klockan 03 och ser att min bankrulle är ganska stor så vill spela lite...

Kan kort säga att jag hade min största backdag någonsin på 1.2K$ då det fanns spel på NL200/NL400 och även NL600.

Börjar med NL200, vinner 300$ efter ungefär en timmes spel och fortsätter slowgrinda. Var en kompis här också så fokuset var väl inte 100%, gjorde två dumma bluffar där jag i den ena blir nersynad med toppar/halvkicker och börjar lacka. Fortsätter dock, ligger väl +-0 vid tillfället och det känns ok men det som fick bägaren att rinna över... jag kunde inte fatta det själv. Även om det egentligen inte är så farligt så fick samma kille mig att gå nuts:

1st:

Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-77832820-1401

Table Isfahan, 3 Oct 2008 02:54 PM

Seat 1: razerbill ($37.20 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ] ($318.70 in chips)

Seat 4: Mrbrunis ($197 in chips)

Seat 7: topinHUN_ ($209.55 in chips)

ANTES/BLINDS

razerbill posts blind ($1), sTARVIN89x posts blind ($2).

PRE-FLOP

Mrbrunis folds, topinHUN_ folds, razerbill calls $1, sTARVIN89x bets $6, razerbill calls $6.

FLOP [board cards 2 of Spades,Jack of Diamonds,7 of Diamonds ]

razerbill bets $16, sTARVIN89x bets $310.70, and is all-in, razerbill calls $13.20, and is all-in.

TURN [board cards 2 of Spades,Jack of Diamonds,7 of Diamonds,Jack of Clubs ]

RIVER [board cards 2 of Spades,Jack of Diamonds,7 of Diamonds,Jack of Clubs,8 of Clubs ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

razerbill shows [ 5 of Spades,Jack of Spades ]

razerbill wins $72.40.

2nd:

Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-77832820-1438

Table Isfahan, 3 Oct 2008 03:12 PM

Seat 1: razerbill ($147.10 in chips)

Seat 2: StephenC142 ($209.85 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ Jack of Spades,Ace of Hearts ] ($271.80 in chips)

Seat 7: topinHUN_ ($194.35 in chips)

ANTES/BLINDS

topinHUN_ posts blind ($1), razerbill posts blind ($2).

PRE-FLOP

StephenC142 folds, sTARVIN89x bets $8, topinHUN_ folds, razerbill calls $6.

FLOP [board cards 10 of Spades,Ace of Diamonds,9 of Spades ]

razerbill bets $8, sTARVIN89x calls $8.

TURN [board cards 10 of Spades,Ace of Diamonds,9 of Spades,8 of Spades ]

razerbill bets $25, sTARVIN89x calls $25.

RIVER [board cards 10 of Spades,Ace of Diamonds,9 of Spades,8 of Spades,2 of Hearts ]

razerbill bets $2, sTARVIN89x calls $2.

SHOWDOWN

razerbill shows [ Queen of Clubs,Jack of Diamonds ]

sTARVIN89x mucks cards [ Jack of Spades,Ace of Hearts ]

3rd, efter att killen skänkt bort hela sin stack då han syna ner Fis allin med 4 ruter på bordet med Ah7d:

Seat 1: razerbill ($34.90 in chips)

Seat 2: StephenC142 ($350.90 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ 7 of Diamonds,5 of Spades ] ($199.25 in chips)

Seat 4: Mrbrunis ($259.40 in chips)

Seat 7: topinHUN_ ($184.90 in chips)

ANTES/BLINDS

StephenC142 posts blind ($1), sTARVIN89x posts blind ($2).

PRE-FLOP

Mrbrunis folds, topinHUN_ folds, razerbill calls $2, StephenC142 folds, sTARVIN89x checks.

FLOP [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,5 of Hearts ]

sTARVIN89x bets $4, razerbill calls $4.

TURN [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,5 of Hearts,4 of Hearts ]

sTARVIN89x bets $10, razerbill calls $10.

RIVER [board cards 7 of Clubs,4 of Spades,5 of Hearts,4 of Hearts,9 of Spades ]

sTARVIN89x bets $25, razerbill calls $18.90, and is all-in.

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ 7 of Diamonds,5 of Spades ]

razerbill shows [ 10 of Hearts,10 of Diamonds ]

razerbill wins $67.80.

Va något lack då handen visserligen inte är perfekt spelad, men kom igen...

4th:

Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max) (real money), hand #P4-77832820-1482

Table Isfahan, 3 Oct 2008 03:31 PM

Seat 1: razerbill ($73.05 in chips)

Seat 2: StephenC142 ($337.70 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ Ace of Spades,Ace of Diamonds ] ($160.35 in chips)

Seat 7: topinHUN_ ($205 in chips)

ANTES/BLINDS

StephenC142 posts blind ($1), sTARVIN89x posts blind ($2).

PRE-FLOP

topinHUN_ bets $7, razerbill calls $7, StephenC142 folds, sTARVIN89x bets $27, topinHUN_ calls $22, razerbill calls $22.

FLOP [board cards 5 of Hearts,King of Clubs,8 of Spades ]

sTARVIN89x bets $66, topinHUN_ folds, razerbill calls $44.05, and is all-in.

TURN [board cards 5 of Hearts,King of Clubs,8 of Spades,6 of Diamonds ]

RIVER [board cards 5 of Hearts,King of Clubs,8 of Spades,6 of Diamonds,Queen of Clubs ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ Ace of Spades,Ace of Diamonds ]

razerbill shows [ King of Hearts,King of Spades ]

razerbill wins $174.10.

Efter den här handen var gränsen nådd, gick in på NL400 där jag efter ca 20 minuter ligger 800$ upp. Åker på en konstig hand då fi spelar riktigt wierd, jag fattar inget men efter ett tag väljer jag fold. Tappar mina 800 till kanske 200-300$ efter en A10 vs AA på 3710 bräda, turn 9, ligger fd ute så väljer att slå om på turn och han steker men synar med AA. Är väl rätt svårt att folda AA i ett sånt läge i guess :P.

Texas Hold'em $2-$4 NL (5 max) (real money), hand #P4-77855052-972

Table Panchiao, 3 Oct 2008 04:07 PM

Seat 3: sTARVIN89x [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ] ($659.80 in chips)

Seat 5: BigTonyD ($173.70 in chips)

Seat 7: tigrat25 ($105.25 in chips)

Seat 9: funplayer85 ($577.85 in chips)

Seat 10: Mr.BDM ($127.80 in chips)

ANTES/BLINDS

BigTonyD posts blind ($2), tigrat25 posts blind ($4).

PRE-FLOP

funplayer85 bets $14, Mr.BDM folds, sTARVIN89x bets $49, BigTonyD folds, tigrat25 folds, funplayer85 calls $35.

FLOP [board cards 9 of Clubs,5 of Hearts,2 of Diamonds ]

funplayer85 checks, sTARVIN89x bets $78, funplayer85 bets $182, sTARVIN89x calls $104.

TURN [board cards 9 of Clubs,5 of Hearts,2 of Diamonds,7 of Diamonds ]

funplayer85 bets $346.85, and is all-in, sTARVIN89x folds.

SHOWDOWN

funplayer85 wins $811.85.

Handen är dåligt spelad av mig också, vet inte vad jag vill egentligen. Vad jag sätter han på osv. Kunde bara inte ta synen, vilket jag i efterhand ångrar då jag började bli psykiskt knäckt vid det här laget.

Så fortsätter min karusell och går så klart in på HU.. ni kan ju gissa vad som händer. Nej tror inte jag fattat själv hur mycket jag backade igår. 12 NL100 inköp, månaden har öppnat katastrofalt med ungefär 900$ ner. Kommer ta en paus nu tills RedKings.com hemsidan fungerar och jag kan casha ut delar av min rulle så jag slipper göra dessa idiotskott. Kan utan problem bli regular NL200, men behöver nog lite mer än 6-7K$ så jag kan känna mig trygg.

Sen måste jag lära mig hantera utdragningar mycket bättre än jag gör nu. Dessutom vill jag vända min NL100 streak innan jag tar klivet upp, måste, MÅSTE verkligen jobba på disciplinen. Igår var väl en wakeuppcall men jag kommer jobba tillbaka varenda öre, lita på mig. Fisken kommer inte få det roligt det här året, kommer äta varenda jävel tills dem inser att jag är bäst.

Blabla har sovit 3 timmar så ska nog sova lite nu, kan verkligen inte somna, inte så konstigt kanske...

Postad

Tråkgit med rullen men jag förstår inte varför du hoppar så mycket runt mellan NL200-NL600? $1.2 är sex inköp på nl200 vilket är surt men endast tre på nl400, du fattar nog vad jag menar. Du verkar ju uppenbarligen kunna spela cg online men du verkar inte kunna ha tålamodet till att stabilt och säkert utveklas. Känns som du vill rusha på allt det är då sånt här händer. Bit ihop, grinda nl200, låt dig vara överrullad det är bara positivt ta små steg istället för gigantiska. Rullen mår bättre, du mår bättre..

Postad

Verkligen word på din text Seth, jag är i ett läge där jag tröttnat lite på poker och motivationen är låg. Det resulterar ofta med att man söker den där extra spänningen och förmodligen därför jag håller på som jag gör. Resultatet är ju väntat, får ju skylla mig själv när jag helt tappat respekten för pengar. Tappade rullen till lite mer än 6K$, valde att casha ut ungefär halva rullen och har nu 3K$ kvar på pokerkontot.

Tycker det blir bäst så, då jag hoppas kunna ta spelet mer seriöst och försöka utvecklas istället för att leka bort pengar. Kommer att försöka göra ett projekt så att jag får upp min disciplin lite senare men nu ska jag väl pausa i några dagar för att vila upp mig, har pausat lite väl mycket och den här månaden har börjat dåligt men ska försöka vända det.

Är väl bara kämpa på antar jag, men mer om projektet kommer, lär ju göra det snart iallafall :). Peace och gl allihopa.

Postad
Härligt helt rätt.. 3k är oerfekt för NL100-200.. hellre överrullad än underrullad. Pausa lite med pokern tills du hittar suget. kolla på wpt/ept lite Cardrunnes osv osv så kommer suget tillbaka. Lovar =)

Skulle nog inte påstå att 30BI är att vara överrullad på sh-spel.

Släpp tilten o gå vidare starvinx ( lättare sagt än gjort ) Har haft samma problem som dig länge, angående motivationen, man struntar helt i att några inköp flyger o sen sitter man där som ett stolpskott och måste grinda i x antal timmar bara för att bli BE för månaden :/ . Kom igen nu, Kämpa!

Postad

Yes det är en tuff period... hehe 3k$ är en normal rulle för NL100 :), för NL200+ krävs MINST 6k$. Ja var uppe runt 8K$ som bäst innan jag tappade...

Men blir att hitta tillbaka motivationen och grinda NL100 för att hitta spelet igen. Måste sluta fokusera på alla gånger jag blir utdragen, tror att eftersom jag är favorit oftast så blir känslan att jag drar ut mindre än att jag blir utdragen. Händer ju att jag drar ut en del också, bara att jag inte tänker på det eftersom det kommer i skuggan. Men måste som sagt klara av att spela vidare...

Men jag återkommer om några dagar och hoppas på en härlig comeback, kommer iallafall kämpa :). Tack för stödet.

Postad

Eeek trist som fn att tappa så stor del av rullen! Det låter iaf klokt att ta ut en del, och sen börja bygga upp igen. Det är för lätt att "slösa bort" mycket när man plussat en hel del.

Alla som spelat mycket hamnar nog i såna här situationer då och då, det gäller bara att hantera dom så bra som möjligt. Pokergudarna drar liksom ut en, sen gäller det att inte tilta efter det =P

Hoppas få se dig spela stabil poker på NL100 närmsta tiden :-)

Postad

Hehe, har cashat ut 6K$, dvs hela rullen på RedKings. Dem pengarna går direkt till australienresan så jag har det avklarat.

Funderar på att göra ett miljöombyte ett tag bara för att komma igång igen. Har satt in 250$ på heypoker.com, och dessa har börjat växa.

Funderar på att spela 5/10$ sit&go då jag har ganska bra statstik där, känns dock som man är riggad på 10$ då jag bubblar nästan alla :D. Alltid när det är 4 kvar tänker man "nu åker jag oavsett". Spelar förövrigt 10-manna.

Har ca 50% ROI för tillfället men bara spelat 50 st... så lär ju sjunka snart.

Men annars tror jag det blir microsng spel för tillfället, men lär ju casha in mer snart och börja på NL100 igen. Vill bara hitta respekten för pengarna igen, lätt att man flyger iväg när man vinner mycket...

Men är inge större summor nu utan leker mest och vill prova runt lite. Ska göra ett projekt nästa vecka tror jag, eller så blir det i slutet av månaden där jag kommer spela MÅNGA händer under en kort period på antingen NL50/NL100 och försöka fortsätta spela även fast jag blir utdragen.

Tror det blir EV+ då min disciplin och respekt för utdragningar kommer öka, tålamodet blir nog bättre också :). Samtidigt som jag ska försöka hitta ett spel som ska fungera för att vara vinnande, tror dock jag har det redan...

Jaja, uppdaterar väl mer senare, peace.

Postad

Hehe bara hoppas :D, vet inte om det registeras på sharkscope men börjat lira en grej som heter double or nothing. Man dubblar asså insatsen om man kommer top5, vilket jag gör ganska ofta :).

Så har tjänat lite $ där också, börjar gilla det här med sit&go, inte lika mycket fokus som cashgame utan mer autopilot. Gäller veta vilka man kan pusha, vilken range som är rätt när osv.

Men cashgame är roligare :D så jag lär ju gå tillbaka dit snart. Ska fortsätta med sit&go liret och kommer väl snart upp med nått mål. Men just nu fortsätter jag plussa och det känns skönt. Inget megaplus dock, men det går uppåt sakta.

NL100 rulle i slutet av månaden? slipper jag casha in mer :).

Postad

Kallt? känns som det går dåligt men plussar lite iallafall vilket är skönt. Måste ha sänkt mitt ROI lite, men gjorde massa tabbar bland annat i double or nothing då jag kom 6:a i 3 stycken...

När det är 6 kvar blir ju alla snortighta och riktigt försiktiga, själv hade jag en ganska stor stack, hade lätt kunnat "folda ut mig" men valde att spela som vanligt och pushade blinds med A8 t.ex. Springer såklart in i en KK som har större stack och där bubblar man. MISSTAG!

Va dessutom rätt kallt i vanliga 5$ s&go, AA vs 22, set, KK vs 33, set, synade dessutom med en 33, bräda 21010 valde att sätta han på AK vilket han såklart inte har... detta är sit&go inte cashgame... :P.

Men rullen växer iallafall sakta men säkert so far, kommer nog fortsätta såhär hela månaden ut om det går så här bra :).

Kommer nog börja ett projekt nästa vecka med att spela 1000 sit&gos under en veckas tid, kan bli tufft men skoj.

Då ser vi om jag verkligen har det som krävs... peace.

Postad

Kan inte somna eftersom jag sov på dagen, så betalade för sharkscope och programmet är ju ganska roligt. Scopear några som spelar på 5$ och 10$ SNG och kan bara säga LOL!.

Ett exempel: kakoon, games played: 1471, avg stake: 7$, ROI: -56%!?!? Profit:

-5871$ seriöst?

Antingen är killen rik och bara leker bort pengar, eller så är killen hjärndöd. Hur kan man ha ett roi på -56% när man lirar 5 och 10$ sit&gos? :D. Det är ju rena guldgruvan hahah. Hittade fler som hade liknande kurvor, rakt ner...

Min egen kurva är väl ok, inte spelat så många game ännu men lär bli en del nu i slutet av månaden. Har väl ett ROI på runt 25-30% men är nöjd så länge det ligger över 10%.

Det viktiga är att jag går plus i pengar, dessutom bonuswhorar man ju sjukt effektivt när man lirar sit&go vilket är en stor fördel. Ska scopa lite mer, men var tvungen att skriva detta, hur tänker folk... :).

Postad

Ahh hor sit&go, åker som favorit i varenda jävel. Idioterna synar any2 och drar ut...

Ligger fortfarande + för dagen, men mitt ROI måste ha försämrats. Borde iof sluta ROI fixera mig men det är så tråkigt när inget håller. Åkte som 4-5 i 6 stycken sit&gos. Hur kul är det... men det är ju varians i sit&go då man spelar blindsen och inte spelaren. Turbo är ju ännu mer varians...

Bara köra vidare i guess :), lite störande dock att bubbla i varenda jävel då man blir utdragen av fisk.

Postad

HAHAH asså fyfan vilket skämt, hade kvar 500$ på redkings och såg att jag hade fått en bonus eftersom sajten gått ner. Lite trött väljer jag att spela cashgame... SÅ JÄVLA MOTRIGGAD att det finns inte. Ska fan inte spela cashgame på ett tag, va för aggresiv och med min motrigg är det ju sjukt sorgligt. Rör jag 0.5-1 igen blir det 15/9/2 stats.

Efter att ha blivit utdragen 2 gånger händer detta:

Seat 4: bate_nasko ($160.80 in chips)

Seat 6: Alex_AA ($107.10 in chips)

Seat 8: sTARVIN89x ($46.25 in chips)

Seat 9: exit xx ($38 in chips)

ANTES/BLINDS

Alex_AA posts small blind ($0.50), sTARVIN89x posts big blind ($1).

PRE-FLOP

exit xx calls $1, bate_nasko folds, Alex_AA folds, sTARVIN89x bets $3.50, exit xx calls $3.50.

FLOP [board cards: 5 of Spades,6 of Hearts,4 of Spades ]

sTARVIN89x bets $7, exit xx calls $7.

TURN [board cards: 5 of Spades,6 of Hearts,4 of Spades,6 of Diamonds ]

sTARVIN89x bets $34.75 and is all-in, exit xx calls $26.50 and is all-in.

RIVER [board cards: 5 of Spades,6 of Hearts,4 of Spades,6 of Diamonds,10 of Diamonds ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ King of Hearts,Jack of Clubs ]

exit xx shows [ 8 of Hearts,10 of Clubs ]

sTARVIN89x wins $8.25, exit xx wins $74.50.

visserligen en småpott, men hände 4-5 liknande. Backade 200$... cashgame är ett jävla skämt. Dem är så jävla dåliga att jag vill pissa ner dem. Ska grinda upp rullen på sit&go sen blir NL100 direkt, kommer krossa dem så jävla hårt senare. Var för aggresiv idag men utdragningarna är ju ett skämt. Snacka om uttagningsrigg så det skriker om det...

Skiter nog i RK bonusen, cashar ut allt orkar inte spela cashgame nu. Vill bara starta om. 200$ fattigare så cashar jag ut sista 300$... iallafall en trevlig bonus :).

Postad

Hehe lite segt här, men vet att det finns folk som läser så skriver vidare :).

Idag vann jag tillbaka det jag loosade igår, på 5$/10$ och 20$ (double or nothing) sit&go. Tycker det är ganska bra faktiskt och jag känner mig hyfsat stabil även fast jag blir beatad då och då så beatar jag ju själv faktiskt. Har börjat hitta ett game som funkar ganska fint för den nivån och även när jag känner att det går dåligt så vinner jag tydligen.

Spelar 4-5 "reps" om dagen och lirar ungefär 10-15 bord för varje rep. Ska försöka få in 500-1000 sit&gos nästa vecka men först lira ut min RedKings bonus vilket det inte är långt kvar på. Kommer nog fortsätta med sit&gos hela månaden ut, sen får vi se vad som händer i australien. Men om det fortsätter såhär så har jag NL100 rulle i slutet av månaden (satte in 250$).

Annars händer inte så mycket i livet utan väntar mest på att åka iväg :), ska försöka träna lite mer men har börjat bli lat... inte så orolig dock. Jaja bör nog sova nu, gonatt.

Postad

Jodå man läser vidare, lite mycket av jobb och allt nu bara, så man får snabbläsa innan sängen varje dag...

500-1000 sitngo på en vecka? :shock:

Själv klarar man knappt av 1 sitngo innan man tröttnar. Nej cash game håller i längden, där får man måla fritt och behöver inte hålla sig innanför linjerna varje gång :mrgreen:

Nejdå förstår varför du lirar dom just nu, hoppas det flyter på så du får en rulle igen. Låter som dags för pay back mot fiskarna på NL100.

Postad

Hehe aa jo man tröttnar ju efter ett tag kanske... just nu har jag iallafall mer sit&go sug än cashgame :P.

Är riktigt nära på att lira ut 400$ bonusen nu, blir antingen ikväll eller imorgon. Hade lirat lite sit&go förut på sTARVIN89x accountet och var då back, har vänt det till snart plus och har form: super hot :). +300$ ungefär totalt då, på 3 dagar.

Ganska bra ändå för att lira micro... kommer spela ut bonusen och sen börja satsa på mitt nya account där jag ska bygga rulle. Börjar hitta spelet iallafall, och det KRYLLAR av fisk på lowlimit sit&go :). Men återkommer när bonusen är utspelad, hare!

Postad

Sådär, då spelade jag ut bonusen + att jag fixade så att starvin89x kurvan ser fin ut :).

Har exakt 1617$ på redkingskontot nu, och kommer casha ut allting för att satsa på heypoker kontot där jag har lite under 500$.

Mål:

* Att spela 1000 sit&gos innan månadsslutet

* Behålla ett ROI över 20%, självklart inget huvudkrav men alltid kul att sträva efter.

* Fortsätta så stabilt som jag gör nu.

Har räknat ut att om det fortsätter såhär så kommer månaden att sluta 20k+ SEK så kommer garanterat att fortsätta såhär. Snittar 200$/dag+bonus i nuläget men självklart är det en rungood period...

Nått som tiltar är ju att mitt internet börjat strula på kvällarna efter klockan 23, igår drog jag upp 4 double or nothing bara för att avsluta bonusen och då hoppar internet... han klonka i två men blev sitout i en 10$ och en 20$, när jag kom tillbaka hade jag 300/400 marker och får upp en AK, instaställer fi synar med AJs, flop K sen runner runner färg till honom. wp bra syn.

Iallafall, ser enorm potential där jag lirar just nu, kryllar av fisk som inte vet när man ska pusha, när man ska syna med Ax, när man ska göra vad. Vissa ställer låga pps i vilken pos som helst när som helst, osv. Gäller att veta hur man spelar korten, sen att man blir utdragen då och då är inge problem så länge man vinner :P...

Igår, AA vs K7o jag betar starkt preflop när blinds är låga, får två syner. Flop K104 jag ställer direkt, varför? för jag vet att om någon träffat K foldar han inte, och har fis range på KJ/KQ eller eventuell AK, låg dessutom flushdraw på bordet. Får syn av K7o, turn K... sånt som händer, men att han ens spelar K7o preflop och synar ett ställ visar hur stor potential det finns att vinna pengar.

Men nu ska jag iallafall satsa på heypoker kontot så får vi se hur det går! peace.

Postad

Hade min sämsta omgång nånsin nyss, hade tänkt gymma men väljer att lira lite till. Kom ITM i 2 turneringar, så backade -60$ på den omgången.

Det roliga är att jag antingen var favorit eller så var det flip, så jävla tråkigt men visst antar att det är så det är när man är vinnande. AA vs 96 han får stege, JJ vs 99 han settar på turn (AI pre). AK vs A4 (bra syn, wp idiot) 4 på flop. Osv. Listan är lång, är så jävla frustrerad men kommer lira mer.

Är lite plus för dagen bara men borde fan varit mkt mkt mer... ska lira mer ikv drar till gymmet nu, ciao.

Postad

Hmm, va uppe rätt bra idag för att sen backa totalt.

Första backdagen på ett tag: -120$ ungefär så inte ett megaback men ändå.

Största orsaken var att jag bubblade i 3 st 20$ double or nothing, och bubblade dessutom i en del 10$. Åker alltid ut på bubblan, aldrig 7-10, har kanske hänt 3-4 gånger och då med QQ/KK vs AA eller en utdragning på AA/KK. Eller setvsset, ja ni fattar.

Men det är så jävla sorgligt, jag är 60/40 favorit i 2 stycken och i den ena var jag 80/20. Tråkigt att det ska vara så små marginaler i poker, men antar att det är så de funkar. Men tror att en till sak som påverkat är att jag spelar 13-15 bord åt gången, blir rätt stressigt.

Provade 10 bord på sista omgången och det gick mycket bättre, blev visserligen bubbla på 20$ men ITMade 4 av 6 stycken 5$, gjorde en tabbe då en short var kvar i den ena men ställde och fisken syna med 54s som höll (hade A4, 2000 stack mot hans 8000), short hade typ 600 och skrev thx i chatten. Men 4 av 6 ITM är inte dåligt, vann ingen dock, men 2 andra och 2 tredje placeringar. Alltid ngt...

Men kommer nog lira mer ikv, har lirat ganska mkt idag ändå, lätt över 50 turneringar, kanske 70-80. Men ska ta igen allt, i fortsättningen blir det 10 bord/rep och inte fler för att chilla ner mig. När jag har större rulle kanske jag kan bomba 15 bord.

Postad

Suck, återigen en kall dag, spelat över 100 turneringar och backat en del.

Tror jag lägger av med sit&go nu och återgår till cashgamet då jag ändå slutar skiten på plus ca 500$.

Cashgame är ett skämt, vet inte om jag tappat spelet men provade NL30 nu på fredagkvällen... vet inte vad man ska göra. Börjar verkligen undra om poker är ett game of skill eller ett game of fucking jävla äcklig varians.

JAG BLIR JU UTDRAGEN VARJE JÄVLA HAND, känns det som. Herrejävla idioter, orkar inte leta HH:s, torska 4 JJ, då jag 3-betar preflop, han synar med 47s och flopp 377... Contbetar han ställer jag synar såklart för han var en idiot.

Torskar två AK vs AQ pre AI, dock vs shortstacks och massa, massa annat. Helt jävla sjukt. Fick 3 splitpots där motståndaren hade 2% och 7% att vinna.

Nej, jag orkar inte med fisken längre, nu ska jag återuppta min gamla era där jag krossar NL50/NL100. Sätter in 1000$ så jag har en rulle på ca 1250$ bör räcka. Ska börja om igen på NL50 och sen jobba mig till NL100.

Har nått 100k SEK gränsen på bankkontot vilket känns bra då resan till australien och allt sånt krångel är betalat. Pokervinster <3, men börjar verkligen tvivla på poker när det går så jävla trögt. Jag är typen som vill spela rätt, gillar inte när fisk rehöjer med mellanpar och man synar med TPTK och sen får fisken tvåpar på turn och ställer. Hatar sånt, men det är poker, när jag vinner så blir jag glad...

Men nog om detta, var nog bara för det var fredagkväll, tappade 70$ på NL30, vill inte ens kommentera händerna då det är pinsam poker... inte från min sida. Jävla idioter, förstår varför folk fastnar på micronivåer så länge, motståndet är ju så dåligt att man inte kan spela normalt, man måste ha jävla bra reads... på NL50/NL100 vet man vilka som gör vad då man har koll på regsen.

Yeye, nog skrivet, sätter nog in 1000$ imorn och börjar slögrinda NL50. Gillar att bygga bankrulle :).

Postad

vad ska man förväntar sig av NL30 ? :roll:

kryllar ju massor med fisk på Nl100 , bara bita ihop och gilla läget även om dom drar ut ibland. Pokerspelare har ett jävligt selektivt minne som en polare säger. Man minns bara när man blir utdragen och dom dåliga dagarna. Bara kämpa på ;)