Gå till innehåll

sTARVIN89x - Tack forumet!


sTARVIN89

Recommended Posts

hahah ctxu ;D, din fisk! du spelade verkligen mysko, men du verkar vinnande.

 

På den första handen trodde jag inte på dig och jag tror jag hade 65s. Tänkte syna och om du blir vek på river tänkte jag shovea. Kunde verkligen inte gissa vad du hade men så som du spelade skulle det inte förvåna mig med ett överpar... Funderade på AJ/QQ/KK/AA.

 

Andra handen hade jag JT, ganska dåligt spelad egentligen men du spelade rätt wierd så tänkte att det är lika bra att valuebeta då du skulle checkat bakom med sämre händer om jag inte betade.

 

Tyckte du hade jätte konstig spelstil, en gång synade du bara AA och checkraisade en hel del, sen blev du utdragen då du gav gratiskort. Men ibland var det till din fördel, vad hade du för kort på 424 floppen?

 

Anyway, såg dig på borden idag också, tror faktiskt jag undvek dig, tänkte sitta ner först men kom ihåg ctxu och valde att inte sitta då jag har noteringen "wierd men vinnande". Du kanske såg mig? :).

 

Spelmässigt plussade jag kanske 20$ idag, spelade inte så länge men spelade en lite halvkonstig hand i slutet, har tyvärr inte HH då jag satt hos polaren och stängde av datorn men jag hade J10s

 

Flop 10K8 fi contbetar, jag rehöjer rätt starkt han synar. Turn A, jag betar igen han synar. Tänkte först shovea men väljer att checka och han checkar bakom med AQ. Irreterande syn på floppen, men hade jag shoveat river hade han nog foldat men kändes inte värt det... trots allt NL50.

 

Inte mkt kvar på min 500$ bonus dock, ungefär 450 points (4.5 timmar) vilket jag lätt kommer klara innan 20de. Förmodligen redan nu under veckan, så kanske hinner cleara en lite mindre bonus på 100$ innan jag åker? :).

 

Har iallafall plussat helt ok senaste dagarna med tanke på bonus och allt, snittar kanske 100$/dag och spelar inte allt för mycket, så det känns skönt.

 

Åker om snart 11 dagar också, det känns väldigt skönt/overkligt ;). Blir nog mer spel imorgon, gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Hand 2:

A10 vs J10, hade jag pushat honom igen kanske han hade lagt sig? eventuellt tagit syn och vunnit mitt inköp, men jag hade spelat rätt. Hade han tagit syn på min eventuella push var han tvungen och ställa och jag hade ca 85/15 mot honom efter den floppen?"

 

Du är inne på rätt spår när du säger "men jag hade spelat rätt". Man ska ju ej anpassa strategier efter den direkta utkomsten utan efter det ultimata spelet beroende på din och hands hand. Han kan raisa denn flopp med 10, K, stegdrag, flushdrag; 10: har du krossad och han drar till 3 outs och det enda du ska fundera över är att få alla hans pengar på något sätt. K: har du krossad, du skulle kunna försöka reppa kass K/drag för att få honom att beta vidare. Stegdrag: Du har A täckt(som bustar honom) så hans live outs blir 4st 9 som du har redraw mot. Flushdrag: Det enda du eg behöver riktigt skydda handen mot.

 

Summa summarum: Bry dig ej om utkomsten denna hand då om jag minns den rätt du förlorade minimum. De flesta andra händer/situationer han kan raisa dig(inklusive denna) är fortfarande ditt huvudsyfte att få honom betala så mycket som möjligt.

 

Kommer inte ihåg vilken hand du menar :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Kom ihåg att du skrev lol i chatten två-tre gånger när jag hade skjutit flop, turn, river. Skrev ett ? men du svara aldrig:mrgreen:

 

Försöker spela ett rätt enkelt spel i mitt tycke, men om du tycker jag spelar rätt wierd så ser jag det som en komplimang:-). Känner att jag kör över nivån enkelt om man tableselectar rätt. Spelat mycket bra senaste tiden och +at en hel del. Självklart har jag sprungit rätt bra och undvikit allt för mycket setups.

 

I den första hande hade jag Q4 på 424-brädan och ville spela den lite tricky. Gillar mitt spel i handen hela vägen till river. Där gör jag tyvärr om min hand till en bluff:-( Gick lite för fort för mig och jag bara skjöt av en salut på rivern utan att tänka.

 

Tanken genom handen var att jag vet att du kan floata många floppar, speciellt eftersom vi spelar från blindsen. Samtidigt som du kan ha något form av drag. CR på turn gillar jag för att väga upp mitt spel med liknande bluffar av mig mot bra spelare. På river får jag ju bara syn av bättre händer efter min shove såsom A4,54 och hjärter färg. Tror inte du hade synat av med enbart ett par där och borde därför låtit dig få skjuta river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, satte dig verkligen inte på Q4, isåfall A4 men det kändes bara inte som du hade det.

 

Din turnraise är ju bra, får ju mig att betala av. Sen som du säger spelade du river fel, men antar att du blev lite upp i varv när jag synade turn :D.

 

Enda jag skulle kunnat synat med där är ju en bättre hand. Men hade du varit en annan hade jag nog checkat bakom på den rivern, just att jag tyckte du spelade så konstigt som jag hade shovebluffat där om du checkat river.

 

Ett valuebet från din sida hade kanske inte varit fel, typ 7-8$ kanske. Du får ju oftast syn av sämre händer och missade drag kan se svaghet och vilja sno potten med ett shove och då synar du gladeligen... ;).

 

Får se om jag spelar lite idag, är rätt trött sen helgen, sov till klockan halv 2 idag... typ rekord på riktigt länge :). Tog en promenad idag också, kändes bra faktiskt, inte så länge dock men ska tanka lite bra låtar till ipoden sen äre chill.

 

http://www.youtube.com/watch?v=CUmfD6_RiZw skön låt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela snabbt nyss, va uppe 2 inköp men slutar ett inköp plus.

 

Försökte på mig en bluff mot en idiot som inte kan folda 99 på 28TJK bräda, men visst, good call... verkligen. checka flop, han betar turn jag med pos rehöjer han synar, shovar river han synar... satte honom på AT.

 

Sen misslyckades jag med lite annat, sprang in i AA med JJ när jag var 20$ short på samma bord, jag gillar inte att reloada borden men kanske bör göra det för att undvika liknande.

 

Största vinsthanden var set vs KK och short med TP då jag vann lite mer än 1 inköp.

 

Ska nog lira lite mer snart, regnar ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vene, har gjort så för att försöka inte förlora så mycket samtidigt, å andra sidan så känner man att man är bättre än motståndet bör man reloada så man maximerar sina vinster, ska göra det i fortsättningen :).

 

Lirade riktigt länge idag, nästan 4 timmar! på 4 bord så det va ganska chill. Skönt att lira 4 bord faktiskt då man får lättare överblick och slipper stressa så mkt, lätt att man blir nit när man multitablar så mkt som jag gjorde innan. Dock vinner man bra mkt bonuspengar på det.

 

Iallafall pokermässigt så vann jag ytterligare nått inköp och ligger lite mer än 2 inköp upp för dagen, började katastrof då jag torska KK vs AK allin pre, och åkte på massa setup händer med KQ vs AQ på Q flop osv.

 

Var kanske back 3 inköp, innan jag tog mig i kragen och fortsatte spela, sen kom medriggen. Spelade mycket bra, gjorde rätt moves vid rätt tillfälle, bra tajming helt enkelt.

 

En konstig hand:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-80790699-155

played at "Boras" for USD RM from 2008-11-10 07:56 until 2008-11-10 07:57

Seat 4: helbisch ($47.75 in chips)

Seat 6: maelan ($31.98 in chips)

Seat 8: xGolranGx ($59.23 in chips)

ANTES/BLINDS

maelan posts small blind ($0.25), xGolranGx posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

helbisch folds, maelan calls $0.25, xGolranGx checks.

 

FLOP [board cards: 7 of Diamonds,5 of Hearts,9 of Spades ]

maelan bets $1.50, xGolranGx calls $1.50.

 

TURN [board cards: 7 of Diamonds,5 of Hearts,9 of Spades,9 of Hearts ]

maelan checks, xGolranGx bets $3, maelan calls $3.

 

RIVER [board cards: 7 of Diamonds,5 of Hearts,9 of Spades,9 of Hearts,Ace of Diamonds ]

maelan bets $26.98 and is all-in, xGolranGx ??

 

Har ingen information, sitter på K9off, färg oviktigt.

 

Satt också med en spelare vid namn Bullabusk, tror han är en forumit men han svarar inte i chatten. Tror han vill vara hemlig, men en gång kommenterade han: "You said you wasnt gonna raise much on turn" när jag reraisade turn så han måste ju ha läst lite här.

 

Vann en större pott mot honom med KJ vs AK flopp KJ7 med två diamonds, var ganska säker att han skulle sätta mig på ett drag om jag checkraisade flop och helt rätt synade han och jag shoveade gladeligen turn.

 

Hade en till hand som jag tänkte posta men glömt av det nu, kanske kommer senare. Får se om jag orkar spela ikväll, bara lite mer än 200 points kvar till 500$ bonusen. Kanske spelar ut det ikväll/imorgon :), later.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på handen:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-80790699-230

played at "Boras" for USD RM from 2008-11-10 08:25 until 2008-11-10 08:26

Seat 4: helbisch ($101.54 in chips)

Seat 7: KrAAAsh ($50 in chips)

Seat 8: xGolranGx ($78.29 in chips)

Seat 9: 2linklink ($48.75 in chips)

Seat 10: Recca1500 ($48.75 in chips)

ANTES/BLINDS

KrAAAsh posts small blind ($0.25), xGolranGx posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

2linklink folds, Recca1500 folds, helbisch bets $1.50, KrAAAsh folds, xGolranGx calls $1.

 

FLOP [board cards: Ace of Hearts,5 of Clubs,5 of Hearts ]

xGolranGx checks, helbisch bets $2.50, xGolranGx calls $2.50.

 

TURN [board cards: Ace of Hearts,5 of Clubs,5 of Hearts,5 of Diamonds ]

xGolranGx checks, helbisch bets $6.25, xGolranGx ?

 

Hur maximerar jag vinsten? sitter med 75s, reraise på turn och riskera att han foldar? call turn och checkraise river? förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter gå bra nu, dagsplus 720$ (500$ bonus).

 

Så totalt 220 upp, men kunde mkt väl varit mer. Första handen blir jag rivrad med KK mot TT AI på 55Q7 bräda, river T... efter att han slagit om allin på turn, värdelöst spelat av honom imo.

 

Sen i slutet blir det massa setuppotter, torska AdJc på Ac5cJd7c flop, när idiotfiskfi synar alla gator med QcJh, tror potten låg på 50$ innan river sen trycker han in med återstående 18$ och är ju syncomitted... även om han luktar Qc.

 

Bra syn på turn... Sen en AQ vs QQ på Qxx där han reraisar flop, borde foldat redan där, synar iaf. Turn check av båda och på river överbetar han 24$ i 22$. Tänkte folda då jag satte han på KK/AA, men valde att syna ändå och QQ in ma face.

 

Tar paus där, med tanke på att det började med 2 inköp back men att jag fortsätter spela och inte ger upp är jag nöjd över. Jag vinner ju i längden, känns verkligen att jag är bättre än NL50 spelarna i nuläget, tror inte det är en rungood period endast utan jag har utvecklats spelmässigt, for sure.

 

NL100 i come soon... :), får räcka för ikv dock, men mer spel imorgon förmodligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: masterofeq ($31.57 in chips)

Seat 3: F.E.T.I.S.H ($60.08 in chips)

Seat 8: xGolranGx ($73.08 in chips)

Seat 9: nelkkukelkku ($51.25 in chips)

Seat 10: G_Abidbol ($78.35 in chips)

ANTES/BLINDS

xGolranGx posts small blind ($0.25), nelkkukelkku posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

G_Abidbol folds, masterofeq folds, F.E.T.I.S.H folds, xGolranGx bets $1.75, nelkkukelkku bets $5.50, xGolranGx bets $12.50, nelkkukelkku calls $8.50.

 

FLOP [board cards: Ace of Clubs,8 of Clubs,7 of Diamonds ]

xGolranGx checks, nelkkukelkku checks.

 

TURN [board cards: Ace of Clubs,8 of Clubs,7 of Diamonds,9 of Hearts ]

xGolranGx bets $12.50, nelkkukelkku bets $36.75 and is all-in, xGolranGx calls $24.25.

 

RIVER [board cards: Ace of Clubs,8 of Clubs,7 of Diamonds,9 of Hearts,10 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

nelkkukelkku shows [ Jack of Hearts,10 of Clubs ]

xGolranGx shows [ Ace of Spades,Ace of Hearts ]

nelkkukelkku wins $101.

 

Ska man skratta eller gråta? så går det väl när man inte continuebettar när fi synar 25 bbs pre med J10 off...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen slutar i princip +-0, det efter att jag kastat ett inköp med 72o, höjer pre från btn, blir 3-betad, shovear han synar med AA.

 

Fattar inte varför jag inte fyrbetar, ger samma effekt, tror inte ens jag tänkte i den handen, eller det enda jag tänkte var att det finns en double promotion med 72 off. Dvs du dubblar din vinst och om han hade AQ/AK så har jag 30/70 att dubbla vinsten och chansen att han foldar pre finns ju där.

 

Men att jag springer in i AA, oväntat ;) korkat av mig dock... ändå nöjd med spelet i övriga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-80900951-509

played at "Nordpol" for USD RM from 2008-11-11 17:12 until 2008-11-11 17:12

Seat 1: B_Goode ($49.47 in chips)

Seat 3: kikr1 ($26.84 in chips)

Seat 6: HBrasil ($95.94 in chips)

Seat 8: xGolranGx ($33.05 in chips)

Seat 9: kismuck ($58.55 in chips)

ANTES/BLINDS

kismuck posts small blind ($0.25), B_Goode posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

kikr1 folds, HBrasil folds, xGolranGx bets $2, kismuck calls $1.75, B_Goode folds.

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs ]

kismuck checks, xGolranGx bets $3.25, kismuck calls $3.25.

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs,Queen of Clubs ]

kismuck checks, xGolranGx checks.

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs,Queen of Clubs,King of Spades ]

kismuck bets $5, xGolranGx bets $27.80 and is all-in, kismuck calls $22.80.

 

SHOWDOWN

xGolranGx shows [ Jack of Hearts,7 of Hearts ]

kismuck shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

kismuck wins $65.10.

 

Bra eller spew? tog ett tag innan han synade, seriöst, kan man sätta honom på KK?

 

Hoppades iaf reppa J10 vilket jag antog att han inte hade, hoppades på A9 eller QJ eller nått sånt, trodde seriöst kungen var ett bra scarecard :o. Sen att han betar halvpott river, hade han satt 3/4 kanske jag hade foldat... yeye.

 

Sessionen slutar ca 60$ uppåt vilket är positivt, spewade lite i slutet dock men det funkar :). Har hittat tillbaka till pokersuget, är inte "rädd" längre som jag var tidigare. Spelade otroligt vekt och blev utdragen konstant, nu spelar jag lite lösare och även om jag blir utdragen vinner jag tillbaka ganska fort. Känns lite skönare så, dessutom så vinner jag mer när jag har halvdana händer, tidigare var jag beroende av att vinna mina större potter då jag foldar bort massa döda pengar, och om jag torskar dem större potterna slutar det katastrof.

 

Hoppas verkligen denna rungood period fortsätter, visserligen springer jag inte som en gud, men springer grönt iallafall, tror jag kommer hålla samma resultat på NL100. Ska bara bygga rullen lite ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: masterofeq ($31.57 in chips)

Seat 3: F.E.T.I.S.H ($60.08 in chips)

Seat 8: xGolranGx ($73.08 in chips)

Seat 9: nelkkukelkku ($51.25 in chips)

Seat 10: G_Abidbol ($78.35 in chips)

ANTES/BLINDS

xGolranGx posts small blind ($0.25), nelkkukelkku posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

G_Abidbol folds, masterofeq folds, F.E.T.I.S.H folds, xGolranGx bets $1.75, nelkkukelkku bets $5.50, xGolranGx bets $12.50, nelkkukelkku calls $8.50.

 

FLOP [board cards: Ace of Clubs,8 of Clubs,7 of Diamonds ]

xGolranGx checks, nelkkukelkku checks.

 

TURN [board cards: Ace of Clubs,8 of Clubs,7 of Diamonds,9 of Hearts ]

xGolranGx bets $12.50, nelkkukelkku bets $36.75 and is all-in, xGolranGx calls $24.25.

 

RIVER [board cards: Ace of Clubs,8 of Clubs,7 of Diamonds,9 of Hearts,10 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

nelkkukelkku shows [ Jack of Hearts,10 of Clubs ]

xGolranGx shows [ Ace of Spades,Ace of Hearts ]

nelkkukelkku wins $101.

 

Ska man skratta eller gråta? så går det väl när man inte continuebettar när fi synar 25 bbs pre med J10 off...

 

Tycker det är en galen check på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-80900951-509

played at "Nordpol" for USD RM from 2008-11-11 17:12 until 2008-11-11 17:12

Seat 1: B_Goode ($49.47 in chips)

Seat 3: kikr1 ($26.84 in chips)

Seat 6: HBrasil ($95.94 in chips)

Seat 8: xGolranGx ($33.05 in chips)

Seat 9: kismuck ($58.55 in chips)

ANTES/BLINDS

kismuck posts small blind ($0.25), B_Goode posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

kikr1 folds, HBrasil folds, xGolranGx bets $2, kismuck calls $1.75, B_Goode folds.

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs ]

kismuck checks, xGolranGx bets $3.25, kismuck calls $3.25.

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs,Queen of Clubs ]

kismuck checks, xGolranGx checks.

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs,Queen of Clubs,King of Spades ]

kismuck bets $5, xGolranGx bets $27.80 and is all-in, kismuck calls $22.80.

 

SHOWDOWN

xGolranGx shows [ Jack of Hearts,7 of Hearts ]

kismuck shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

kismuck wins $65.10.

 

 

Tankar på turn / river? Nu är du igång och bluffar igen.. Håller inte i längden i mitt tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-80900951-509

played at "Nordpol" for USD RM from 2008-11-11 17:12 until 2008-11-11 17:12

Seat 1: B_Goode ($49.47 in chips)

Seat 3: kikr1 ($26.84 in chips)

Seat 6: HBrasil ($95.94 in chips)

Seat 8: xGolranGx ($33.05 in chips)

Seat 9: kismuck ($58.55 in chips)

ANTES/BLINDS

kismuck posts small blind ($0.25), B_Goode posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

kikr1 folds, HBrasil folds, xGolranGx bets $2, kismuck calls $1.75, B_Goode folds.

 

FLOP [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs ]

kismuck checks, xGolranGx bets $3.25, kismuck calls $3.25.

 

TURN [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs,Queen of Clubs ]

kismuck checks, xGolranGx checks.

 

RIVER [board cards: 9 of Hearts,3 of Hearts,4 of Clubs,Queen of Clubs,King of Spades ]

kismuck bets $5, xGolranGx bets $27.80 and is all-in, kismuck calls $22.80.

 

SHOWDOWN

xGolranGx shows [ Jack of Hearts,7 of Hearts ]

kismuck shows [ King of Clubs,King of Diamonds ]

kismuck wins $65.10.

 

Bra eller spew? tog ett tag innan han synade, seriöst, kan man sätta honom på KK?

 

Hoppades iaf reppa J10 vilket jag antog att han inte hade, hoppades på A9 eller QJ eller nått sånt, trodde seriöst kungen var ett bra scarecard :o. Sen att han betar halvpott river, hade han satt 3/4 kanske jag hade foldat... yeye.

 

Sessionen slutar ca 60$ uppåt vilket är positivt, spewade lite i slutet dock men det funkar :). Har hittat tillbaka till pokersuget, är inte "rädd" längre som jag var tidigare. Spelade otroligt vekt och blev utdragen konstant, nu spelar jag lite lösare och även om jag blir utdragen vinner jag tillbaka ganska fort. Känns lite skönare så, dessutom så vinner jag mer när jag har halvdana händer, tidigare var jag beroende av att vinna mina större potter då jag foldar bort massa döda pengar, och om jag torskar dem större potterna slutar det katastrof.

 

Hoppas verkligen denna rungood period fortsätter, visserligen springer jag inte som en gud, men springer grönt iallafall, tror jag kommer hålla samma resultat på NL100. Ska bara bygga rullen lite ;).

 

 

Spew spew spew:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä var bara frustrerad på river, badbeatad några potter innan och fick inga händer. Trodde verkligen inte han hade KK och var ganska säker att han foldar, men han var en fisk... lite spew kanske...

 

Checken på A87 brädan tycker jag inte är så dålig, har gjort så många gånger och fått bet av TT/KK (vilket hans range borde vara). Eventuellt att dem checkar bakom och settar turn och sen åker degen in. Eller att båda checkar och jag valuebettar turn/river då fi tänker "han betar så lite, han har inte ess".

 

Att han har J10o när vi pratar 25bbs pre är ett skämt, visst, kanske borde lägga in ett 12.5$ bet men med så mycket i potten hade han väl synat ändå... värt att nämna var att den spelaren verkade vinnande, och SNORTIGHT efter att ha vunnit ett inköp. Såg honom sitta med runt 100$ på dem flesta borden, folda i princip allt men när det kom i 1v1 lägen verkade han ha problem att hitta fold knappen...

 

Reloadar ibland, inte alltid då många underskattar 20-35$ stackar och tror dem är fiskar. Det här varierar ju men ibland är fiskimage rätt skönt, tror dock att det är lönande att reloada mest...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har AJo

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-80951238-201

played at "Meknes" for USD RM from 2008-11-12 06:29 until 2008-11-12 06:30

Seat 1: pla5te ($53.68 in chips)

Seat 2: Liqorice ($175.11 in chips)

Seat 3: xGolranGx ($45.75 in chips)

Seat 4: capleton1 ($79.65 in chips)

Seat 5: Tard Delux ($68.07 in chips)

ANTES/BLINDS

Tard Delux posts small blind ($0.25), pla5te posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Liqorice bets $2, xGolranGx calls $2, capleton1 calls $2, Tard Delux folds, pla5te folds.

 

FLOP [board cards: Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Diamonds ]

Liqorice checks, xGolranGx bets $4.50, capleton1 calls $4.50, Liqorice folds.

 

TURN [board cards: Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Diamonds,9 of Spades ]

xGolranGx bets $11.75, capleton1 bets $73.15 and is all-in, xGolranGx ??

 

Har riktigt svårt i såna här lägen, enkel syn? fold? kommentarer? fi är ingen fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: Knif3e ($36.38 in chips)

Seat 4: dampbarnet1 ($62.71 in chips)

Seat 7: xGolranGx ($70.76 in chips)

Seat 10: tomrabe7x ($18.62 in chips)

ANTES/BLINDS

Knif3e posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

dampbarnet1 calls $0.50, xGolranGx bets $1.50, tomrabe7x calls $1.50, Knif3e calls $1, dampbarnet1 calls $1.

 

FLOP [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts ]

Knif3e checks, dampbarnet1 checks, xGolranGx bets $3.50, tomrabe7x folds, Knif3e calls $3.50, dampbarnet1 folds.

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts,6 of Spades ]

Knif3e checks, xGolranGx bets $9.75, Knif3e calls $9.75.

 

RIVER [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts,6 of Spades,King of Diamonds ]

Knif3e checks, xGolranGx bets $24.25, Knif3e calls $21.63 and is all-in.

 

SHOWDOWN

xGolranGx shows [ Jack of Spades,Queen of Hearts ]

Knif3e shows [ 2 of Diamonds,7 of Spades ]

xGolranGx wins $2.62, Knif3e wins $74.26.

 

ibland undrar jag...

 

Slutar lite plus nu också, försökte herosyna i slutet mot en idiotspewande, dock duktig spelare som sitter med 500$+ på 0.25-0.5 borden. Sick.

 

Får JJ mot hans TT, flopp 5Q4 3betat pre, väljer att checka han checkar bakom, turn T, checkar igen han minibetar jag synar. Checkar river han ställer, steker ett tag men synar för 40$... lite halvkass syn i efterhand men han kunde lika gärna varit tom...

 

Ska nog lira mer ikv, behöver en paus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har AJo

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-80951238-201

played at "Meknes" for USD RM from 2008-11-12 06:29 until 2008-11-12 06:30

Seat 1: pla5te ($53.68 in chips)

Seat 2: Liqorice ($175.11 in chips)

Seat 3: xGolranGx ($45.75 in chips)

Seat 4: capleton1 ($79.65 in chips)

Seat 5: Tard Delux ($68.07 in chips)

ANTES/BLINDS

Tard Delux posts small blind ($0.25), pla5te posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Liqorice bets $2, xGolranGx calls $2, capleton1 calls $2, Tard Delux folds, pla5te folds.

 

FLOP [board cards: Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Diamonds ]

Liqorice checks, xGolranGx bets $4.50, capleton1 calls $4.50, Liqorice folds.

 

TURN [board cards: Jack of Hearts,5 of Hearts,6 of Diamonds,9 of Spades ]

xGolranGx bets $11.75, capleton1 bets $73.15 and is all-in, xGolranGx ??

 

Har riktigt svårt i såna här lägen, enkel syn? fold? kommentarer? fi är ingen fisk.

 

Spontant känns det som du är tokslagen av set eller 78s. Vet inte hur pass FI spelar, om han gillar att raisa sc pre eller inte. Några som helst reads på fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: Knif3e ($36.38 in chips)

Seat 4: dampbarnet1 ($62.71 in chips)

Seat 7: xGolranGx ($70.76 in chips)

Seat 10: tomrabe7x ($18.62 in chips)

ANTES/BLINDS

Knif3e posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

dampbarnet1 calls $0.50, xGolranGx bets $1.50, tomrabe7x calls $1.50, Knif3e calls $1, dampbarnet1 calls $1.

 

FLOP [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts ]

Knif3e checks, dampbarnet1 checks, xGolranGx bets $3.50, tomrabe7x folds, Knif3e calls $3.50, dampbarnet1 folds.

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts,6 of Spades ]

Knif3e checks, xGolranGx bets $9.75, Knif3e calls $9.75.

 

RIVER [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts,6 of Spades,King of Diamonds ]

Knif3e checks, xGolranGx bets $24.25, Knif3e calls $21.63 and is all-in.

 

SHOWDOWN

xGolranGx shows [ Jack of Spades,Queen of Hearts ]

Knif3e shows [ 2 of Diamonds,7 of Spades ]

xGolranGx wins $2.62, Knif3e wins $74.26.

 

ibland undrar jag...

 

Slutar lite plus nu också, försökte herosyna i slutet mot en idiotspewande, dock duktig spelare som sitter med 500$+ på 0.25-0.5 borden. Sick.

 

Får JJ mot hans TT, flopp 5Q4 3betat pre, väljer att checka han checkar bakom, turn T, checkar igen han minibetar jag synar. Checkar river han ställer, steker ett tag men synar för 40$... lite halvkass syn i efterhand men han kunde lika gärna varit tom...

 

Ska nog lira mer ikv, behöver en paus...

 

 

Om du säger att han inte är fisk så är fold självklart väl? Vad troru annars han pushar med som vi slår? Känns som ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 2: Knif3e ($36.38 in chips)

Seat 4: dampbarnet1 ($62.71 in chips)

Seat 7: xGolranGx ($70.76 in chips)

Seat 10: tomrabe7x ($18.62 in chips)

ANTES/BLINDS

Knif3e posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

dampbarnet1 calls $0.50, xGolranGx bets $1.50, tomrabe7x calls $1.50, Knif3e calls $1, dampbarnet1 calls $1.

 

FLOP [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts ]

Knif3e checks, dampbarnet1 checks, xGolranGx bets $3.50, tomrabe7x folds, Knif3e calls $3.50, dampbarnet1 folds.

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts,6 of Spades ]

Knif3e checks, xGolranGx bets $9.75, Knif3e calls $9.75.

 

RIVER [board cards: 10 of Hearts,3 of Clubs,7 of Hearts,6 of Spades,King of Diamonds ]

Knif3e checks, xGolranGx bets $24.25, Knif3e calls $21.63 and is all-in.

 

SHOWDOWN

xGolranGx shows [ Jack of Spades,Queen of Hearts ]

Knif3e shows [ 2 of Diamonds,7 of Spades ]

xGolranGx wins $2.62, Knif3e wins $74.26.

 

ibland undrar jag...

Undrar du över ditt spel eller över hans spel? Frågan är vilket som är värst. Preflop, varför höjer du med $1? Höj till 2.5 eller fold. Flopp: beta in i 4 pers som kan ha vad som helst kanske inte är så smart när du totalt missat. Ok, contbet men du får syn, det är bara att ge upp på turn. Är du upp mot en fi som synar ner med bottenpar finns ingen anledning att fortsätta bomba. Jag antar att du inte hade någon read på honom och det var därför du bombade varje gata, men utan read hur vet du att han inte kommer syna ner med 72o?

 

På den nivån mot de motståndarna är det superspew och helt onödigt typ av spel att försöka sig på. Väldigt negativ kritik men den där handen är ett trainwreck IMO :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som underskattar bluffkapacitet hos NL50, och jag hade read på att han var ganska tight sen innan. Hade sett honom check/synat ner AK på Kxx bräda när jag satt med KJ, hade också sett honom folda ett flertal gånger mot andras bets.

 

Grejjen med den handen är att jag spelade fel redan på flopp/pre, men är tvungen att fortsätta handen och kände att jag inte ville ge upp turn. Betar jag turn måste jag ju fullfölja min bluff, men tror inte jag vinner på det i längden...

 

Skälet till att jag bluffar såhär är att jag tränar, visst jag blir säkert nersynad och förlorar lite men ser hellre att jag gör det på NL50 än NL200+. Det är ju bra för image också, samma kille synade ner mig senare och gav mig bra betalt, han skrev nått med "stop bluffing" i chatten. Hade faktiskt respekt för honom men efter den handen vet jag inte vad man ska tro. Satte honom på A10 och var hyfsat säker att han släpper river... eventuellt att han satte mig på drag, men herregud, varför synar han ens pre?

 

Tror inte det var en hero call från hans sida iallafall... jag reppar ju monster eller busted drag, men känns som att han bara var tiltad vid det läget.

 

Angående AJ så foldade jag riktigt snabbt och kände mig väldigt slagen, grejjen är att vissa kan göra det spelet med KJ/QJ men mot en sån där snubbe känns det bara fel. Hans linje skriker ju set/tvåpar/78 och jag skriker styrka med att beta ut direkt och jag visste sen tidigare att han inte var en fisk, mer reads hade jag inte men skulle gissa att han är en standard TAGregular.

 

Btw railfish, antar att du menar AJ handen när du citerar :D.

 

Men jag försöker ta den kritik ni säger angående bluffingen, det känns ju som att det är lite EV- i nuläget, har dock gjort en del fina bluffar med hyfsat stackdjup men det mot spelare jag vet är kompetenta. Just den här där jag betar ut direkt i 4way så ställer jag till det riktigt för mig själv, men en kompetent spelare hade ju foldat men jag kan inte räkna med att alla spelare är kompetenta, det funkar inte så i poker... :-P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...