Gå till innehåll

sTARVIN89x - Tack forumet!


sTARVIN89

Recommended Posts

haha ty nutte, gl u2 luckyboi ;) ser jag dig vid borden så ska jag ta tillbaka min KK vs J10s 8-) .

 

Det är nog denna handen du menar... är den så jäkla hemskt spelad? Men vafan vet jag--- jag är ju en REDFISH :oops:

 

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #P4-75293659-677

Table Le Havre, 29 Aug 2008 11:54 PM ET

 

Seat 4: KingAce45 ($28.50 in chips)

Seat 5: Nutte_1983 [ 10S,Jack of Spades ] ($254.20 in chips)

Seat 8: sTARVIN89x ($85.50 in chips)

Seat 9: laaff3ri ($103.40 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), laaff3ri posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

KingAce45 calls $1, Nutte_1983 bets $5, sTARVIN89x bets $15, laaff3ri folds, KingAce45 folds, Nutte_1983 calls $10.50.

 

FLOP [board cards 4 of Spades,6 of Spades,10C ]

sTARVIN89x bets $24.50, Nutte_1983 bets $238.70 and is all-in, sTARVIN89x calls $45.50 and is all-in.

 

TURN [board cards 4 of Spades,6 of Spades,10C,7 of Diamonds ]

 

RIVER [board cards 4 of Spades,6 of Spades,10C,7 of Diamonds,2 of Spades ]

 

SHOWDOWN

Nutte_1983 shows [ 10S,Jack of Spades ]

sTARVIN89x shows [ King of Diamonds,King of Hearts ]

Nutte_1983 wins $339.70.

 

SUMMARY

Dealer: Nutte_1983

Pot: $341.70, (including rake: $2)

KingAce45 loses $1

Nutte_1983 bets $254.20, collects $339.70, net $85.50

sTARVIN89x loses $85.50

laaff3ri loses $1

 

Jag fattar ju iofs att du ha ett överpar men outsen kryllar ju på floppen. Det kanske är min syn preflop som är tveksam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är nog denna handen du menar... är den så jäkla hemskt spelad? Men vafan vet jag--- jag är ju en REDFISH :oops:

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-75293659-677

Table Le Havre, 29 Aug 2008 11:54 PM ET

 

Seat 4: KingAce45 ($28.50 in chips)

Seat 5: Nutte_1983 [ 10 of Spades,Jack of Spades ] ($254.20 in chips)

Seat 8: sTARVIN89x ($85.50 in chips)

Seat 9: laaff3ri ($103.40 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), laaff3ri posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

KingAce45 calls $1, Nutte_1983 bets $5, sTARVIN89x bets $15, laaff3ri folds, KingAce45 folds, Nutte_1983 calls $10.50.

 

FLOP [board cards 4 of Spades,6 of Spades,10 of Clubs ]

sTARVIN89x bets $24.50, Nutte_1983 bets $238.70 and is all-in, sTARVIN89x calls $45.50 and is all-in.

 

TURN [board cards 4 of Spades,6 of Spades,10 of Clubs,7 of Diamonds ]

 

RIVER [board cards 4 of Spades,6 of Spades,10 of Clubs,7 of Diamonds,2 of Spades ]

 

SHOWDOWN

Nutte_1983 shows [ 10 of Spades,Jack of Spades ]

sTARVIN89x shows [ King of Diamonds,King of Hearts ]

Nutte_1983 wins $339.70.

 

SUMMARY

Dealer: Nutte_1983

Pot: $341.70, (including rake: $2)

KingAce45 loses $1

Nutte_1983 bets $254.20, collects $339.70, net $85.50

sTARVIN89x loses $85.50

laaff3ri loses $1

 

Jag fattar ju iofs att du ha ett överpar men outsen kryllar ju på floppen. Det kanske är min syn preflop som är tveksam?

 

Hehe det är synen preflop som är tveksam, annars gör du rätt. Dock skriker jag överpar men det var meningen :P, sen att du har outs är ingen tvekan om.

 

Tror vi är 50/50 på flopp, dock preflop var det en halvkass syn.

 

Fast du hade lite fler händer som jag lackade på under samma kväll, tillomed samma bord :P. Men det var denna jag mindes bäst hehe. Men men, inte hela världen antar jag.

 

Spelmässigt har jag hittat plus idag, OTROLIGT skönt.

 

+200$ ungefär men var uppe ännu högre. Började bli trött mot slutet av sessionen så valde att pausa. Får se om jag spelar mer ikväll, men tror jag har kommit ur min rytm... finally.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då var denna dag avslutad. Blev många händer faktiskt :P... runt 5k.

 

Jag var som sagt tidigare idag +200$... men jag lirade en session efter det och backade 400$. Rullen var då nere på 4.8K$, så cashade ut 1000$ och rullen låg på 3.8K$. Mest för att jag ville ha en backup och det kändes som att jag kanske hade för stor rulle eller nått, vet inte kändes bara rätt att casha ut för att få en "förnyelse" och komma ur downswingen.

 

Efter det så hände det, ÄNTLIGEN fick jag in en bra session. +700$.

 

Så dagen slutar totalt 500$ upp.

 

Rullen ligger nu på 4.5K$ eftersom jag cashat ut 1K$, men det kan behövas inför australien så jag ångrar mig inte. Dessutom så bröt utcashningen min motrigg och det känns otroligt skönt :P. Botemedlet mot "utcashningsriggen" verkar vara att casha ut igen, haha.

 

Har så många händer jag kan gråta på, men drog som sagt ut mycket innan så det jämnar väl ut sig i längden antar jag... Men känns som jag hittat tillbaka nu.

 

 

Den här folden tiltade mig otroligt :D även om den var korrekt:

 

exas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-75637010-629

Table Camarillo, 3 Sep 2008 7:30 PM

 

Seat 1: Boerstyboy1 ($105.35 in chips)

Seat 3: nexneveau ($124.10 in chips)

Seat 4: sTARVIN89x [ 8 of Spades,9 of Spades ] ($113.30 in chips)

Seat 8: shuri ($105.70 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), shuri posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

Boerstyboy1 folds, nexneveau bets $3, sTARVIN89x calls $2.50, shuri calls $2.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,6 of Spades,6 of Diamonds ]

sTARVIN89x bets $6.50, shuri calls $6.50, nexneveau calls $6.50.

 

TURN [board cards 10 of Spades,6 of Spades,6 of Diamonds,5 of Spades ]

sTARVIN89x bets $21.50, shuri calls $21.50, nexneveau bets $43, sTARVIN89x folds, shuri calls $21.50.

 

RIVER [board cards 10 of Spades,6 of Spades,6 of Diamonds,5 of Spades,7 of Spades ]

shuri checks, nexneveau bets $71.60, and is all-in, shuri calls $53.20, and is all-in.

 

SHOWDOWN

nexneveau shows [ 10 of Hearts,6 of Hearts ]

shuri shows [ King of Spades,2 of Spades ]

 

SUMMARY

Dealer: nexneveau

Pot: $258.80, (including rake: $2)

Boerstyboy1 loses $0

nexneveau bets $124.10, collects $258.80, net $134.70

sTARVIN89x loses $31

shuri loses $105.70

 

 

Dagens skönaste hand:

 

Texas Hold'em $0.5-$1 NL (real money), hand #P4-75614773-1216

Table Pinang, 3 Sep 2008 4:05 PM

 

Seat 1: eskonge222 ($71.05 in chips)

Seat 3: sTARVIN89x [ 5 of Diamonds,5 of Clubs ] ($269 in chips)

Seat 7: alina1213 ($130.50 in chips)

Seat 8: hellohi1 ($128.60 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89x posts blind ($0.50), alina1213 posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

hellohi1 bets $3, eskonge222 calls $3, sTARVIN89x calls $2.50, alina1213 folds.

 

FLOP [board cards Jack of Clubs,Ace of Hearts,5 of Hearts ]

sTARVIN89x checks, hellohi1 bets $6, eskonge222 calls $6, sTARVIN89x bets $20, hellohi1 bets $48, eskonge222 bets $62.05, and is all-in, sTARVIN89x bets $246, and is all-in, hellohi1 calls $71.60, and is all-in.

 

TURN [board cards Jack of Clubs,Ace of Hearts,5 of Hearts,6 of Hearts ]

 

RIVER [board cards Jack of Clubs,Ace of Hearts,5 of Hearts,6 of Hearts,4 of Diamonds ]

SHOWDOWN

sTARVIN89x shows [ 5 of Diamonds,5 of Clubs ]

hellohi1 shows [ 10 of Spades,Ace of Spades ]

eskonge222 shows [ Queen of Diamonds,Ace of Clubs ]

 

SUMMARY

Dealer: eskonge222

Pot: $467.65, (including rake: $2)

eskonge222 loses $71.05

sTARVIN89x bets $269, collects $467.65, net $198.65

alina1213 loses $1

hellohi1 loses $128.60

 

 

Fanns en till hand, hittar inte i PT databasen så tydligen är den inte reggad. Men är låg flopp har KQ och jag checkar han betar 15$ i en 15$ pott, ställer han insta då jag är 90% att han är tom.

 

Efter time så synar han med AQ off... Han håller med A high, fyfan...

Potten blev 150$ för övrigt, så han hade ytterligare 50$ bakom och jag fattar inte hur han hittade syn. Fiskmarkerad iaf och jag blev något frustrerad efter det :P.

 

Annars ska jag köra vidare imorgon, känns som jag hittat rytmen igen och ska bli gott att äta fisk :)...

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, då var vi back lite mer än 300$ idag. Jag vet inte vad jag håller på med.

 

Är för trött helt enkelt, känns som jag spelar bättre på kvällarna, är inte lika morgonpigg som förut längre. Ska nog sluta spela på dagarna för ett tag då det bara sitter massa vektighta regs och tråkiga fisksnorungar som drar ut.

 

3-betar preflop men ändå synar dem med A4 och A5, båda händerna droppar jag inköpet.

 

AQ vs A5 flopp 5Q5, 3betat pre. Han checkar jag betar han rehöjer, känner att han antingen sitter på KK eller tom, så ställer och han viker upp A5.

 

Andra killen, 3-betar pre flop 5 4 5 contbettar han synar, ställer han synar viker upp A4 jag har AK :o.

 

Får helt enkelt ta och rycka upp mig, kan inte fortsätta såhär illa! var ju nära att vända hela backet ett tag men nu sitter jag i skiten igen. 800$ back so far, men tror det kommer vända, det bara borde göra det.

 

Tror jag spelmässigt anpassat mig mer för kvällar än dagar, då jag sänkt mitt vpip till ungefär 19 från 22, och mitt spel är mycket vekare än tidigare. Dessutom är jag så trött när jag spelar och förlitar mig på korten och inte på pokern. Bluffar i princip aldrig, vilket är fel då jag i många lägen vet att dem inte har något, men vågar inte bluffa då dem har synat ner tomma och ändå vinner.

 

När jag väl får händer träffar jag inte så bra och det slutar olyckligt... kommer defenitivt spela mer ikväll men nu blir det sova och sen träna eller nått, måste komma ur den här bajsrytmen. Seriöst, detta får inte fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara komigen Arvin , tror dock att ditt spel passa mer på morgonen/förmiddag då det verkligen är vektighta spelare som man kan köra över. Av det jag har spelat så har det varit jobbigast motstånd runt 21-01 då det spelar fler regs som 3-bettar konstant och floatar en del.

 

Well , du tar igen det !

 

Hehe aa vet, men det känns som jag anpassat mitt spel efter regsen som 3-betar konstant :P.

 

Hittade tillbaka plusset på fullring, hör och häpna. Men det var på dagen för jag ville prova hur action var där, och det var rätt enkelt. Kändes det som iaf.

 

Åkte på en set vs set, men det va inget att göra åt.

 

Annars ligger jag fortf på 4.5K$, var uppe på 4.7 tidigare men backade igen dessa 200.

 

En dålig spelad AK på A 4 Q bräda, han hade set 44, han checkar jag betar han höjer jag ställer. Borde foldat men ville se vad han hade när han spelar sådär :D. Låg färgdrag på brädan.

 

Tappa också en coin, AKs vs JJ så inte mkt att göra åt. Förövrigt var han som synade med JJ en regular fisk.

 

Nåja, nya tag imorgon... dagen slutar +20$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som att det är dåligt att syna ai pre med JJ? : )

 

Inte det jag menade, menade bara att jag inte ställer med AKs pre fullt inköp mot vem som helst men mot en fiskig reg så gör jag det any day any time.

 

Iallafall till pokern, idag slutar ungefär +400$ vilket ses som helt ok då det kunde varit mer... men man ska inte klaga när man plussar.

 

Dock var jag uppe på ca 600+ men i slutet tappade jag helt, var rätt halvtrött och spelade bara 4 bord, mitt spel var SJUKT stabilt och gjorde få misstag. Satt med större stackar på alla borden men sen kom en synfisk och hade galet flyt.

 

Tror han byggde sin stack till 300$ för att sen ta min stack som var rätt stor :o...

 

Men killen synar min K10s, med A7 off och flop 10 7 7. Trött som jag var märkte jag inte att potten var rätt stor inför river så checkar. Självklart överbetar han potten och jag börjar fundera... dålig check? syn? fold?

 

Iallafall ville verkligen se korten då killen haft sånt jävla flyt senaste händerna och SJÄLVKLART visar han trissen för att ha en stack på 400$+ på NL100 borden. Det var han verkligen inte värd och det dröjer inte länge innan han gular ;).

 

Nåja, nya tag imorgon. Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh? Du foldar AKs ibland för 100bb??? Lät rätt uselt.

 

Tycker jag inte, man ligger under mot nästan alla pocketpar (i princip coin från 22-99, sen liten edge för TT-QQ), så man får inse att AKs inte är bästa handen.

 

Många är snortighta preflop på NL100, när man lirar NL200+ kanske det är uselt, men defenitivt inte på NL50-NL100 nivåerna då många multitablar och väntar in nötter.

 

Det lär inte vara EV+ om man försöker få AI med 100bbs varje gång man plockar upp AKs och får en 3-bet emot sig, detta beror ju helt på vem man möter. Känns som att AA vs KK, AK vs AA, AA vs AKs, scenarion uppstår rätt ofta då man spelar flera tusen händer om dagen, då gäller det att inte bli för aggresiv postflop då man kan åka på dessa setups som kostar inköpet. Bättre att spela till sig pengarna då man har mer skicklighet än motspelarna och försöka ställa preflop med AA, KK, och eventuellt AKs, QQ, JJ mot rätt fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan lova det är super EV+ att få in 100bb med AKo/AKs mot 3bet varje gång på NL100. Du inser vilka handkombinationer som minskar när du håller AK va?

 

Jo visst minskas handkombinationerna, men det händer fortfarande att fi sitter på AA, KK. Även syn med QQ och JJ finns hos vissa.

 

Detta är väl en smaksak men personligen gillar jag inte gambla inköp preflop med AK, när man lika gärna kan spela till sig inköpen med skicklighet. Säger som jag skrev tidigare, det beror på vem du möter, du lär inte vara vinnande om du plockar upp AK och tänker "YES, jag har nöten, nu kör vi!". Sen sitter en snortight snubbe, plockar upp AA och ser dig som en idiot då du ställer 100bbs med AK och tar gladeligen dina pengar.

 

Jag må vara tight preflop, har inte utvecklat mitt 3-betssystem allt för väl, men kan säga att om man ställer varje AKs/AK är man inte vinnande. All heder åt varians, men mer heder åt reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han AA när du har AK är du bara coolered. Inget att göra om. Du måste ju förstå att AK är nöten preflop. Ställa preflop behöver man självklart inte, men det är aldrig dåligt att få in 100bb preflop mot 3bet med AK. Måste du ju inse :- )

 

Ok nu börjar jag förstå din tankegång lite bättre ;).

 

Nej självklart förstår jag att det inte är dåligt att få in AK pre med 100bbs, menar bara att man inte ska ha det som grund i sitt A-game. Utan att man kan variera och ibland även ställa 100bbs med AKs för att försöka sno fis 3-bet eller eventuellt få en syn av t.ex. JJ för att sen hoppas man vinner flippen.

 

Men att 3-beta med AK är självklart imo, kan dock hända att jag inte väljer det beroende på pos mot vissa spelare. Men i 7/10 fall så 3-betar jag AK/AKs, för att sen utvärdera contbet/checkraise flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det + igen! :).

 

Hade återigen en grön dag, men spelade dessutom ut en 400$ bonus och därför ligger jag upp 600$ för tillfället.

 

BR ligger nu på 5.5K$ (cashat ut 1K$) så nu är jag plus för månaden iallafall :P. Men jag ska fortsätta som jag gjort nu senaste dagarna så ska nog september bli en lyckad månad.

 

Spelmässigt var det väldigt fiskigt på borden idag men hade två utdragningar med KK, ena mot 1010 då han synar mitt contbet för att sen träffa 10an på turn.

 

Andra var KK vs A5s, A flop så jag checkar han betar jag synar turn kommer K, checkhöjer honom han synar och får in färgen på river. Tungt.

 

Men ska nog köra lite mer ikväll möjligen, va rätt trött nu på dagen varit ute och hjälpt till här hemma med att gräva massa grejjer :P och somnade på soffan nyss när Sverige mötte Albanien. Zlatan såg pigg ut iallafall men det var ingen kanonmatch direkt.

 

Kommer väl update senare, ciao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, får räcka för ikväll är nog sugen att lira lite mer då det är sjukt värde och jag spelar stabilt men det räcker nog nu.

 

Var nästan uppe vid 1K$, men tappa en del nu men dagen slutar ändå totalt ungefär 890$ upp (dock 400$ bonus).

 

Så spelmässigt vann jag nästan 5 inköp, vilket ändå är rätt bra. Annars så känns det som mitt spel har börjat komma tillbaka och korten har hittat rätt. Hade sjuk medrigg på ett bord medans jag var totalt jävla söndermotriggad på ett annat.

 

Har inte HH:s än men kanske lägger upp senare då det var rätt komiskt, tappa en större hand, så stacken var kanske 60$ ville inte rebuya och efter ett tag spela jag upp mig mot 80-90$ för att sen igen bli beated ner till 50$ för att återigen sakta spela upp mig för att sen plocka upp QQ mot fi:s KK, och sen plocka upp AQ, 3-beta pre och fi träffar J med AJ och drar ut.

Så fortsatte det... slutade med att jag tappa hela inköpet och droppa bordet pga ilska :D.

 

Så det var rätt tungt ;), fast på det andra bordet fick jag AA 2 gånger, KK 1 gång och AK 2 gånger under 5 minuter... så man borde inte klaga.

 

Updaterar mitt PT nu och veckosummering kommer nog imorgon kväll/på måndag, gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte så mycket lir idag även om söndagar har otroligt värde.

 

Spelade tennis i 4 timmar för att sen avrunda kvällen med pizza och film hemma hos en polare. Helt ok ändå.

 

Tänkte börja göra veckosummeringar för att se hur det har gått och försöka få in varför det gått som det gjort. Såhär ser iallafall min veckograf ut:

 

Veckosummering%20sep.png

 

Hade som sagt en dipp i början (egentligen -1.2K$, men en -300$ session registrerades ej).

 

Så ligger egentligen plus ungefär 1.1K$ för veckan (400$ bonus inräknat). Så om det fortsätter såhär kommer jag nog klara månadsmålet, har dessutom dunkat in 16.4K händer! helt ok :).

 

Hade dock legat 200$ ytterligare plus om jag inte NL200-tiltskottat vilket jag ångrar just nu. Så inge sånt i fortsättningen, känns som att hur mycket otur man än har så vänder det i slutändan. Dock om man tiltar så förlorar man mer än vad man borde gjort och därför går man back i totalen. Om man aldrig tiltar så känns det OTROLIGT svårt att vara en förlorande pokerspelare på NL100 nivån.

 

Men jag tror min swing i början berodde på att jag var trött när jag spelade, var ur rytm och spelade dålig poker helt enkelt, kombinerat med otur och tilt.

Har analyserat mina händer i PT och kommit fram till att jag har några läckor som ska täppas igen, är lite för trött nu men borde fan lägga upp HH:s där mina läckor är synliga och försöka analysera lite nogrannare :P.

 

Nåja, ska fortsätta såhär och nästa vecka ska bli intressant. Ska försöka få in 15k händer och ytterligare ett plus så ska nog den här månaden bli lyckad :D.

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...