Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hahahah ajo jag va dragen på en p2 only... ;). Nej hade i mig några öl innan men avslutade med p2an och den va faktiskt nice.

Idag är det 21a maj, exakt en månad sen jag startade projektet så tänkte väl dra en sammanfattning hur det har gått. Som jag sagt tidigare är det rekordmånad och det är faktiskt första gången som jag verkligen känner att det finns stora pengar att tjäna för mig inom poker.

-sammanfattning.jpg

Spelat lite NL200 i slutet och det har gått bra, många fiskar/sämre regs där också men har varit lite försiktig av mig och inte vågat dra igång monstergrinden ännu men det är samtidigt skönt att inte bara spela poker hela dagarna utan göra lite andra saker nu också. Tyvärr har HM missat lite händer då det krånglat i slutet men är säg 8152$ upp på spelet och ungefär 7000$ i rakeback+racepengar så totalt landar det runt 15152$ (lite mer än 100K SEK då dollarn sjunker).

Så ironiskt nog heter projektet 100k för att antalet händer ska vara 100k men jag tjänade ju också runt 100k SEK så kan inte vara annat än helnöjd med månaden :D.

Känner mig fortfarande seg dock, sov till 14:00 ungefär och allt är tydligen stängt idag men ska till centrum imorgon och kolla runt lite. Känns som att jag ska ha en pokerfri dag ändå men vi får se, suget kanske tar över ikväll. Vi hörs.

Postad
Hahahah ajo jag va dragen på en p2 only... ;). Nej hade i mig några öl innan men avslutade med p2an och den va faktiskt nice.

Idag är det 21a maj, exakt en månad sen jag startade projektet så tänkte väl dra en sammanfattning hur det har gått. Som jag sagt tidigare är det rekordmånad och det är faktiskt första gången som jag verkligen känner att det finns stora pengar att tjäna för mig inom poker.

-sammanfattning.jpg

Spelat lite NL200 i slutet och det har gått bra, många fiskar/sämre regs där också men har varit lite försiktig av mig och inte vågat dra igång monstergrinden ännu men det är samtidigt skönt att inte bara spela poker hela dagarna utan göra lite andra saker nu också. Tyvärr har HM missat lite händer då det krånglat i slutet men är säg 8152$ upp på spelet och ungefär 7000$ i rakeback+racepengar så totalt landar det runt 13152$ (ungefär 100K SEK då dollarn sjunker).

Så ironiskt nog heter projektet 100k för att antalet händer ska vara 100k men jag tjänade ju också runt 100k SEK så kan inte vara annat än helnöjd med månaden :D.

Känner mig fortfarande seg dock, sov till 14:00 ungefär och allt är tydligen stängt idag men ska till centrum imorgon och kolla runt lite. Känns som att jag ska ha en pokerfri dag ändå men vi får se, suget kanske tar över ikväll. Vi hörs.

Impressive som fan, inspirerande

Postad

Tack grabbar :D

Märkte att jag hade skrivit 13152 istället för 15152, redigerade precis.

Kul att det inspirerar, då vet man att det man gjort har lyckats. Kom precis på planen för nu iallafall, sjukt uttråkad så ska faktiskt ut och spela fotboll för första gången på ett tag :). Skönt att röra en boll och få lite luft... later!

Postad

Tack återigen :), grattis till 2k inlägg Mattias!

Urban ska följa, jag lär hålla mig mestadels på NL200 nu men om jag känner för att slögrinda lite ska jag hoppa ner och då lär vi få bataljer :D.

Spelade inte igår, var sjukt sugen men ska ta det lugnt med pokern några dagar nu för att dra igång stort sen igen. Vill verkligen hårdgrinda NL200 så jag får känslan för nivån utan att behöva vara smånervös. Kunna regsen in och utantill dvs, men det kommer nog.

Ska till tandläkarn nu och fixa tandputsning haha, har fått lite tandsten i underkäken och det är fan omöjligt att hålla tänderna helt vita så fuskar lite på den fronten. Blir säkert bra, frågan är bara hur jag ska ta mig dit utan bil :roll: , pendentåg ftw i guess. Sen får man promenera en kvart från stationen också...

Livets stora problem :) frukost nu, hörs.

Postad

En grinder's problem - hur han ska klara att åka pendeltåg till tandputsningen.

Medan nån 54-årig industriarbetare i boden undrar hur han ska ha råd att köra 6 mil till jobbet, som han blir uppsagt från om 1 månad :mrgreen:

Hur stor del av NL200-spelarna känner du att du slår just nu?

Planerar du att stanna länge på nivån, eller vill du vidare upp så fort du byggt upp rullen?

Postad

HAhahahah ja det är lite sorgligt om man ser det från den vinkeln :D.

Angående NL200 spelade jag nyss, plussa 4 inköp låg 7 inköp plus men tappade 3 i slutet pga trötthet och lite sämre spel.

Sprang bra i början av sessionen, fick suga ut med QQ vs KK men samtidigt blev jag utsugen med AA vs KK så det jämnar upp sig. Angående motståndet på NL200 är dem minst lika kassa som NL100 om inte sämre... Dem bättre spelarna på NL200 är ju tidigare NL100 regs så dem har jag hyfsat koll på även om jag tycker vissa kan vara dryga att spela mot.

Jag lär stanna på NL200 ett tag till, vill suga ur en del pengar ur nivån innan jag kliver på NL400. Skulle kunna spela NL400 redan nu men känns som att jag avvaktar lite, inte pga skicklighet och rädsla för NL400 utan mer för att jag inte vill åka på en downswing eller liknande på NL400 och förlora allt jag tjänade förra månaden. Ska bygga stabilare rulle + jobba lite på spelet i 2-3 månader sen blir det nog NL400.

Gjorde en hel del sjuka spel den här sessionen och vissa lyckades och vissa failade helt. Ett exempel:

Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

UTG: $284.25

CO: $33.25

Hero (BTN): $246.15

SB: $245.10

BB: $403.55

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 8:spade: 8:diamond:

2 folds, Hero raises to $7, SB raises to $25, 1 fold, Hero calls $18

Flop: ($52.00) 2:spade: 4:club: 5:diamond: (2 players)

SB bets $32.00, Hero calls $32

Turn: ($116.00) A:club: (2 players)

SB checks, Hero checks

River: ($116.00) T:club: (2 players)

SB bets $77.00, Hero raises to $189.15, SB calls $111.10 all in

Final Pot: $492.20

Hero shows 8:spade: 8:diamond:

SB shows T:spade: T:heart:

Hero wins $1.05

SB wins $489.20

(Rake: $1.95)

Satte honom på Ax/JJ/QQ/KK och tror faktiskt han skulle folda Ax. Han tog riktigt lång tid på sig och tillslut hittade han synen lol... jobbig river men intressant hand :D. Hade massa annat också men är jäävligt trött nu, svängig session. Kör nog imorn också.

Postad
HAhahahah ja det är lite sorgligt om man ser det från den vinkeln :D.

Angående NL200 spelade jag nyss, plussa 4 inköp låg 7 inköp plus men tappade 3 i slutet pga trötthet och lite sämre spel.

Sprang bra i början av sessionen, fick suga ut med QQ vs KK men samtidigt blev jag utsugen med AA vs KK så det jämnar upp sig. Angående motståndet på NL200 är dem minst lika kassa som NL100 om inte sämre... Dem bättre spelarna på NL200 är ju tidigare NL100 regs så dem har jag hyfsat koll på även om jag tycker vissa kan vara dryga att spela mot.

Jag lär stanna på NL200 ett tag till, vill suga ur en del pengar ur nivån innan jag kliver på NL400. Skulle kunna spela NL400 redan nu men känns som att jag avvaktar lite, inte pga skicklighet och rädsla för NL400 utan mer för att jag inte vill åka på en downswing eller liknande på NL400 och förlora allt jag tjänade förra månaden. Ska bygga stabilare rulle + jobba lite på spelet i 2-3 månader sen blir det nog NL400.

Gjorde en hel del sjuka spel den här sessionen och vissa lyckades och vissa failade helt. Ett exempel:

SB checks, Hero checks

Hero wins $1.05

SB wins $489.20

Satte honom på Ax/JJ/QQ/KK och tror faktiskt han skulle folda Ax. Han tog riktigt lång tid på sig och tillslut hittade han synen lol... jobbig river men intressant hand :D. Hade massa annat också men är jäävligt trött nu, svängig session. Kör nog imorn också.

Sjuk hand, men tror du han värdebettar JJ,QQ osv på den brädan?

Postad

Nej det tror jag inte, mer att han skulle göra om dem till en bluff. I efterhand var det nog lite väl vågat spel från min sida men vet att fi var tight och bdflush+stege ligger ju på brädan så att han skulle syna mig med Ax kändes inte som att han skulle göra.

Sen har han ju lagt in en del marker så att han ska folda där med Ax känns också tufft men jag reppar ju allt som slår honom eller en bluff men när han settar river så måste han ju typ syna. Så lite oturligt, körde lite NL50 igår runt 04:30 när jag var skittrött bara för jag sitter på LAN hos en polare, tappade 2-3 inköp torska två flips och sen tappa jag lite det var helt sjukt spel dem bettar allt. Var visserligen trött och sprang kasst men värdet var overkligt.

Vann ett inköp med A3 flop tom han cbetar jag synar turn A han barrelar igen jag synar river han bombar stort rätt obv att han bluffade så synar han visar nada. Mer sjukt men missade det mesta så kunde inte göra så mkt, spelade bara 10 minuter också :D. Ska dra igång lite NL200 snart men precis ätit kebabrulle och inte varit såhär mätt på riktigt länge så får se, kanske drar en powernap.

Hörs sen.

Postad

Seriöst, plussar massor i början av sessionen och tappar massor. Ligger massa över EV men när jag inte är all-in springer jag så sjukt kasst att det är tråkigt.

Turnar färg, han rivrar kåk håller nere potten då ongame består av 50% vekpassiva NITregs som suger hårt. Spelar typ 50/5/1 eller nått sånt... massa äckelhänder och jobbiga potter. Denna irreterar rätt hårt, fi är reg en jävligt kass sådan för övrigt:

UTG: $200.00

CO: $256.00

BTN: $667.95

Hero (SB): $353.20

BB: $200.00

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A:club: 3:club:

2 folds, BTN raises to $6, Hero raises to $26, 1 fold, BTN calls $20

Flop: ($54.00) 5:club: K:club: Q:heart: (2 players)

Hero bets $35.00, BTN calls $35

Turn: ($124.00) 7:spade: (2 players)

Hero bets $75.00, BTN calls $75

River: ($274.00) 5:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN checks

Final Pot: $274.00

BTN shows Q:diamond: J:diamond:

Hero shows A:club: 3:club:

BTN wins $271.00

(Rake: $3.00)

Med tanke på djup ger jag upp rivern även om jag inte tror han har AK/QQ/KK då han slår om dessa händer pre, med KQ/KJ kunde han mycket väl ha och synar han turn lär han ju syna river också med tanke på hur han suger...

Jaja ska inte whina för mkt, har lite mindre läckor dock herosynar lite för mycket kanske sen lirar jag nu när jag är sjukt trött. Ligger tre inköp över EV vilket är skönt att jag springer såhär bra nu, däremot jävligt missvisande men whatever det spelar ingen roll. Spelar väl godkänd poker ändå får se om jag kör ikväll är riktigt jävla seg sitter och LANar så miljön är lökig :D.

Postad

Trög natt, var fullt på NL200 borden så lira lite NL100 där backa jag 2 inköp och jag sprang så otroligt trögt och var rätt aggresiv i spelet så inget snack om saken. Kunde lika gärna slutat plus men va väldigt segt motstånd och fick som sagt inte träffa mycket. QQ vs AA, AK vs AA, AKs vs AA, KK vs AA osv... grindat rätt hårt under lanet dock :D.

Ska väl ta paus, kanske smålirar imorn på kvällen sen ska jag åka till helsingborg på onsdag/torsdag och där blir det väl lite spel kanske då kompisen där också lirar poker.

Aja nu sova, gonatt.

Postad

Tänkte ta lite paus från pokern, gjort det nu men railade en turnering igår och blev sjukt sugen så har reggat mig till en 5K GTD och en 2K GTD, inget övervärde men ändå kul att lira lite. Ungefär 130$ kostade båda så får hoppas på prisplats :).

Såg värde i CGt idag, men har pausdagar nu några dagar lirar väl lite men inge monstergrind. Fast ska ta igen grinden senare, uppdaterar om det går bra :D.

Postad

lol på turneringar, 5K var visserligen turbo fick inte upp en enda hand bluffade till mig en stor pott mot en sopa som syna massa pre men folda om han missa floppen.

Fick upp 66 på bb BTN går allin synar såklart och hoppas på flip men han hade TT, några händer senare får jag A9 är tvungen att shovea så möter jag TT. Jaja, turboturneringar = 80% tur 20% skicklighet imo. Nog whineat, dollar plussar =).

Postad

Där åkte jag ut dem andra två (regga en till shorthanded), åkte in i AA i den ena och den andra försökte han göra ett move på mig jag hade mellanpar och shoveade. Han skriver nh i chatten och synar med A högt, turn A... ska nog bara spela turneringar om jag ser övervärde i en stor GTD turnering i fortsättningen, känns rätt waste of money annars :roll: .

Hyfsat sugen på att sätta mig ner på CG och vinna tillbaka pengar men känner mig rätt seg och tiltsugen så chillar nog med det :D, ska spela lite DotA eller nått har sjuuk träningsverk i hela kroppen då jag gymmade i förrgår och lirade fotboll samma dag + igår. Sjukt kul i detta fina väder dock, bra lir dessutom börjar komma igång med bollkänslan nu. Jeje, ser fram emot några lugna dagar nu sen i mitten av Juni blir det storgrind igen. Later.

Postad

Inte blivit mycket spel nu, är i Helsingborg och ska till Malmö idag för min kusin tar studenten imorgon.

Haft det mkt trevligt i Helsingborg har bott i nästan en vecka hos en kompis och han har visat mig runt. Spelat i 10 minuter ungefär och då plussade jag ca 300$ vann två flips + en KK vs AKs så jag springer sjukt bra, förlorade lite nonsd potter dock med KK då jag tvåbarrelade och valuebetta river fick omslag på missat fd men satte nog honom på annat då han checkraisade river.

Otroligt fint väder nu, skönt att njuta av solen just nu för snart blir det storgrind :). Börsen går fint också, nu är det bra tider. Vi hörs!

Postad

SB checks, Hero checks

Hero wins $1.05

SB wins $489.20

Om FI nu bettar KK/QQ på river är det inte en bluff. Tror dock inte att han bettar dessa händer på river då de har tillräckligt showdownvärde för att checka ner, därför blir det en ganska snäv range du riktar in din bluff emot. Dessutom reppar du inte extremt många händer, vilket gör att jag inte älskar bluffen.

UTG: $200.00

CO: $256.00

BTN: $667.95

Hero (SB): $353.20

BB: $200.00

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A:club: 3:club:

2 folds, BTN raises to $6, Hero raises to $26, 1 fold, BTN calls $20

Flop: ($54.00) 5:club: K:club: Q:heart: (2 players)

Hero bets $35.00, BTN calls $35

Turn: ($124.00) 7:spade: (2 players)

Hero bets $75.00, BTN calls $75

River: ($274.00) 5:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN checks

Final Pot: $274.00

BTN shows Q:diamond: J:diamond:

Hero shows A:club: 3:club:

BTN wins $271.00

(Rake: $3.00)

Med tanke på djup ger jag upp rivern även om jag inte tror han har AK/QQ/KK då han slår om dessa händer pre, med KQ/KJ kunde han mycket väl ha och synar han turn lär han ju syna river också med tanke på hur han suger...

3beta den här sorten av hand OOP är jag inte heller speciellt förtjust i. Du får inte syn av några händer som du dominerar, däremot en massa som dominerar oss. Enda positiva är väl att vi kan få syn av sämre händer i våran färg som vi kan få in det emot riktigt bra.

På turn funkar väl en bet, en CRAI för att få honom att beta sina floats/sämre drag är också en trevlig linje att ta, som man även kan ta för värde med lite allt möjligt.

Postad

Kul med lite input medans jag varit borta :), precis som chillarn sa så fick jag en del pengar i racet också utöver rakebacken.

Min 88 bluff reppar jag precis som Puni säger inte mycket men fi var väldigt tight och kan se honom folda i princip allt utom set/bdflush/stege. Men i efterhand hade jag nog foldat där och väntat på bättre lägen att bluffa på men det var en hand där jag kände för att experimentera.

A3c handen är vi lite djupare än normalt och fi är en lös reg så tycker inte min 3bet är helt galen ändå, självklart föredrar jag att göra det i pos men ibland måste man ju variera spelet. Tvåbarrelar ju på samma sätt även om det kommer ett ess och skulle han ha mig dominerad så kommer jag ju ge upp river och ändå inte förlora allt för mycket pengar. Kan spela på samma sätt även om det blankar också, gör det mest för att reppa stål och vinna nonsd men i den här handen hade jag ju outs.

Han ska ju folda turn där vet bara inte vad han höll på med i handen, var rätt säker på att han hade KQ/KJ och verkligen inte QJ när han synar turn där. Är lite rädd för att c/r mot denna typen av fi då han förmodligen synar med större delen av hans range trots djupet därför föredrar jag pottkontroll även om c/r linjen reppar stål.

Ty Robin :), läste att du ska dra igång storgrinden nu?

Målet är att under juni försöka stabilisera mig mer på NL200, har i princip bara haft plussdagar sen jag började med NL200 och ligger på ~12bb/100 över 10k händer so far. Men då har jag samtidigt sprungit bra så ska inte förvänta mig allt för mycket. Vi får se om jag lirar NL200 eller NL100 imorgon har inte spelat på ett tag så kommer vara lite ovan samtidigt som värdet på NL200 en random måndag brukar suga, men vi får se. Ska börja lira nu iallafall och det är de viktigaste :), på återseende.