fowran Postad 15 Maj , 2009 Rapport Postad 15 Maj , 2009 Wow, hur fan orkar du grinda som du gör? Jag är ruskigt imponerad, GL! Citera
neesco Postad 16 Maj , 2009 Rapport Postad 16 Maj , 2009 wd, starkt att grinda så mkt. Är egentligen inte så extremt att jobba 180 timmar på 22 dagar då man normalt jobbar 160 timmar på 20 dagar en månad men poker är extremt energikrävande. Skulle vilja säga 2-5ggr mer energikrävande än ett randomarbete beroende på hur man är lagd. Ang att du tappar mkt på att multitabla känner du verkligen att du tappar så mkt på att grinda 6 bord? Tycker snarare det borde vara volymen händer som får dig att tappa skärpan och inte antalet bord. Aja gl. Citera
DrClemetnz Postad 16 Maj , 2009 Rapport Postad 16 Maj , 2009 Wooow. Jag vill också vara en riktig grinder Citera
sTARVIN89 Postad 16 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2009 Tyty . Utan träningen hade jag aldrig orkat spela såhär mycket. Brukar träna runt 11-12 tiden för att sen ösa i mig vatten och bara lira sen tar jag pauser lite då och då också. Sen var mitt internet instabilt ett tag men nu när det är stabilt känns det mycket roligare att spela än innan. Men klart, det tar ju en del... speciellt nu i slutet har jag tappat lite spelsug. Har snittat ungefär 8-9 timmar om dagen när jag spelat dessa 100k och just 6-tablingen är inte så farligt men exakt som du säger neesco menar jag att när jag spelar så många händer och samtidigt 6 bord så påverkas ju spelet. Kommer ihåg att jag en gång trodde jag hade AK fast jag hade AQ, har gjort en del andra misstag också då jag sitter halvtrött men ändå spelar 6 bord. Däremot om jag skulle 6tabla kanske 2k händer på en dag så skulle det inte vara någon större skillnad på 6 och 4 bord då jag börjar bli riktigt van med 6. Men skulle jag spela 100k händer med 4 bord istället för 6 hade jag nog haft bättre bb/100 men samtidigt skulle det ta sjukt mycket längre tid och det skulle kännas mycket segare så helt klart EV+ att spela 6. Igår tog jag det dock lugnt på kvällen då jag kommer sluta 4:a i VIP racet oavsett och kommer vinna handracet oavsett då det tar slut på söndag. Ska nog ett mirakel till om det ska ändras. Jaja, får se lär lira lite ikväll iallafall eftersom det är övervärde. Later. Citera
sTARVIN89 Postad 16 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2009 Vet inte hur mycket jag rakeat exakt då jag har för mig att HM är lite missvisande när det gäller ongame men skulle gissa på att det hamnar nånstans vid 7-8k$ efter 100k händer. Fick detta på msn från en polare, bland det roligaste jag läst på 2+2: http://forumserver.twoplustwo.com/54/poker-beats-brags-variance/fubster-pleaseeee-435616/ Sjukt klockren . Ska städa rummet nu för första gången på ett tag, helt sjukt vad damm och saker det samlas när man bara sitter och grindar. Rätt skönt att grinda när det är rent i rummet så man slipper andas in smutsig luft hela tiden. Hörs. Citera
sTARVIN89 Postad 16 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2009 Lira precis, sjukt övervärde idag men slutar i princip breakeven och då vann jag ändå 2 flips av 3. Men sjukt korttorr mot fisken och träffa nada medans dem fick suga ut en del. Inget att disskutera men kanske spelar ikväll också . Citera
sTARVIN89 Postad 17 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2009 Börjat raila NL200 på sistonde och ser ungefär samma motstånd som NL100 så klev upp där och testade lite. Sprang rätt dåligt tyvärr och torskade två coinflips av två. Men slutar ändå ca 500$ upp vilket jag är mkt nöjd med som första session . Värde fanns det helt klart, var ett lite galnare spel än NL100 dock och jag märkte direkt hur regs började attackera och det var lite chansningar hit och dit. Bluffa väl rätt mycket och det mesta gick hem som tur var men kunde slutat lite hur som helst antar jag. Graf över sessionen: Vann mest på nonshowdown winnings dock är detta bara ett sample på lite över 1k händer men kändes ändå som att det var mycket mindre showdowns på NL200 än NL100. På NL100 sitter det ju vektighta regs som checkar turn med AJ på Axx men på NL200 så tvåbarrelas det oftast och därför ger det utrymme till att bluffa river osv. Kändes dock bra denna session men som ni kan se på showdown winnings så flippade jag värdelöst men gjorde också några misstag. Hur gör vi här? fi satt sig nyss vid bordet: Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 3 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com Hero (SB): $415.05 BB: $207.00 BTN: $199.00 Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A:club: Q:club: 1 fold, Hero raises to $7, BB calls $5 Flop: ($14.00) 2:diamond: A:spade: J:spade: (2 players) Hero bets $10.00, BB calls $10 Turn: ($34.00) 6:diamond: (2 players) Hero bets $20.00, BB raises to $59, Hero ?? Jaja, kanske lirar mer ikväll får se ska raila lite iallafall sen ska jag framöver börja lira lite NL200 och se hur det går. Citera
John_teh_Donk Postad 18 Maj , 2009 Rapport Postad 18 Maj , 2009 Fick detta på msn från en polare, bland det roligaste jag läst på 2+2: http://forumserver.twoplustwo.com/54...aseeee-435616/ Haha helt klart en klassiker Åter igen riktigt snyggt jobbat med 100k projektet! Kul att se lite grafer också. Ang NL200 håller jag med, rätt annorlunda spel än NL100. Som sagt mycket aggressivare spel på fler gator, och regsen attackerar som blodhundar. Förstår vad du menar med att sessionen kunnat gå hur som helst... jag testade också lite NL200 i tisdags, med tilt och en back-session i ryggsäcken, och det gick hur som helst fel lol. Tappade 2 inköp med 2x KQ som skulle kunnat läggas, + 1 inköp pga tilt. Så det blir nog inget NL200 för mig på ett tag Jag satte mig vid ett bord där 2 av FT's bästa NL200-spelare satt, fattar inte att jag satt kvar, fin table selection... Men hoppas det börjar bra för dig på nivån, ska bli intressant och följa! Citera
sTARVIN89 Postad 18 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2009 Manlig och manlig, lite kanske . Haha ja man loosar alltid när man har tilt från NL100 och lirar NL200 känns det som, även om man spelar bra så låter inte riggen dig vinna . Tableselecting är väl rätt viktigt, kände det igår då jag satt på 3 bord där det var fisk och 3 bord där det var fullt med regs och vi satt och foldade ut och 3betade varandra lite. Gick väl breakeven efter någon fyrbetsbluff och lite annat men var väldigt segt. På ena bordet satt det en monsterfisk men sorgligt nog fick han träffa mot min QQ på 988 med K8s trebet pre och såklart fick vi in det i en stor pott . Men annars kunde jag valuebeta sjukt tunnt då han synar allt. Sånt man letar efter på NL200 . Fick precis mina racepengar! 1750$ vilket känns skönt och jag hade spelat exakt 100044 händer mellan 25 april - 17 maj , rätt nice. Nu saknas bara rb pengarna och sen ska jag sammanfatta en rekordmånad om inte något tragiskt händer i slutet, tvivlar på det . Regnar ute, tänkte dra till gymmet får se hur jag gör nu, är riktigt sugen på NL200 men känns rätt onödigt att lira där en måndag kl 14:00 när jag inte är helt van. Kanske drar lite NL100 eller väntar tills senare ikväll och kör istället. Hörs senare. Citera
sTARVIN89 Postad 18 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2009 Spelade precis, slutar ungefär 200$ upp efter en helt sjuk session. Uppdaterat mitt holdemmanager från 1.07 till 1.08 och nu är det helt sjukt segt. Huden funkar inte och massa som buggar och är riktigt besviken men ska försöka fixa det för jag har märkt hur jag anpassat mitt spel till HM. Spewade nått helt otroligt, backade 4 inköp på samma bord och då gick jag AI pre med KTo och massa annat skit. Helt galet spelade jag men sprang bra och ägde två andra bord så slutar ändå plus. Kunde nog slutat back men var nog över EV som tur va. HM måste fixas inför nästa session eftersom jag är ny på NL200 känner jag mig helt vilse när det sitter massa regs och trebetar/fyrbetar konstant. Gjorde också en del misstag som jag analyserade och en hel del bra spel också såklart. Kan inte lägga upp HH:s osv eftersom HM är trögt men ska fixa det nu... spelas nog imorgon också, later. Citera
sTARVIN89 Postad 19 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2009 Kände spelsug så satte mig igen... rushar sjukt bra ligger en del över EV nu. Plussa väl 4 inköp på NL200 så dagen slutar ungefär 1K$ upp så jag är mkt nöjd. Låg väl nästan 7 inköp upp men tappade två flips + lite spew i slutet så det gör inte så mycket. Några händer som saknas i HM dessutom men löste iallafall lagg problemet, var tvungen att skapa en ny databas att importera filerna. Innan importerade HM alla händer jag hade från tidigare och sedan startar den importera nya händer. Men nu är det löst, svänger som fan på NL200 kan jag tänka mig och jag spelar mycket aggresivare än på NL100 och det funkar bra so far. Gjorde några skönare bluffar också men failade några, gäller att undvika fisken när man bluffar . Ska fixa lite fler HH:s senare, får se lirar nog imorgon också men blir nog kvällstid. Ska börja köra på kvällarna nu ett tag så jag får grepp om NL200 sen kan jag lira dag+kväll. Mycket grinders på dagarna, men många regs är rätt dåliga om jag ska vara ärlig. Finns en del jag respekterar dock men annars är det bara tuta och köra. Nu sova, gn. Citera
neesco Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Hur mkt rb har du vid sidan av racet? Citera
sTARVIN89 Postad 19 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2009 Skulle uppskatta att rbn ligger mellan 5000-6000$ under perioden från 21 april - 21 maj. Har två dagar kvar så lär fortsätta köra NL200 nu, måste handla lite kläder och stuff sen satt och checkade några sidor igår och blev sugen. Aldrig handlat kläder från nätet förut men man kanske ska ge det ett försök då det fanns en hel del schyssta plagg och skor. Ska väl ta en sväng förbi centrum sen också, blir nog på torsdag/fredag. Ska också kolla lite på börsen och se om jag hittar några guldkorn. Var ett tag sen jag handla aktier men har bra erfarenheter av det då jag sålde innan dem dåliga tiderna men nu verkar det återhämta sig . Hoppas på det, hörs sen. Citera
CarlDenStore Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 Skulle uppskatta att rbn ligger mellan 5000-6000$ under perioden från 21 april - 21 maj. Har två dagar kvar så lär fortsätta köra NL200 nu, måste handla lite kläder och stuff sen satt och checkade några sidor igår och blev sugen. Aldrig handlat kläder från nätet förut men man kanske ska ge det ett försök då det fanns en hel del schyssta plagg och skor. Ska väl ta en sväng förbi centrum sen också, blir nog på torsdag/fredag. Ska också kolla lite på börsen och se om jag hittar några guldkorn. Var ett tag sen jag handla aktier men har bra erfarenheter av det då jag sålde innan dem dåliga tiderna men nu verkar det återhämta sig . Hoppas på det, hörs sen. Jag kan ge dig ett klokt råd Arvin... ska du handla kläder på nätet så gör det ifrån ett företag som är skrivet i Sverige, det blir annars ett jävla meck att pricka in alla plagg/skor du vill ha på exakt rätt storlek så måste du paketera in några av plaggen, vänta på en "coupon-code" och posta tillbaka det till utlandet för att sedan få en ny storlek som kanske inte passar. Hela processen kan ta veckor beroende på shippingen och det är sällan alla plaggen kommer sitta rätt på dig när du väl får dom. Det är ju tillochmed svårt att hitta rätt storlek när man väl står i en butik ibland. Kul att pokern går bra för dig, bara tugga vidare. Gl Citera
AnnAhl Postad 19 Maj , 2009 Rapport Postad 19 Maj , 2009 text... Kan inte du starta en ny DB, var ju riktigt läsvärt och roligt.. = ) Citera
sTARVIN89 Postad 19 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2009 Tack Carl, låter smartast då jag också vet att kläder inte alltid sitter som man vill att dem ska . Usch vilken tråkig pokerdag, en sån där dag då det är meningen att man ska förlora. Nivån på NL200 ongame är pinsam, ärligt talat tycker NL100 är svårare än NL200... Nåja, slutar lite back ungefär 400$ och då låg jag under EV, blev turnsedtta och massa massa annat sjukt. En fiskreg synar turn (c/r flop) för 60bb med ett färgdrag som självklart sitter river mot mitt set. En sämre spelare hade nog backat minst 5 inköp en sån här dag så kan inte vara missnöjd. Sjukt mkt regs på borden dock, väldigt lite värde idag så ska nog inte spela mer utan kör imorgon istället. Seg pokerdag helt enkelt. Citera
sTARVIN89 Postad 20 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2009 Lirade snabbt idag, plussade ca 300$ spelade lite NL50 där jag krossade motståndet (provade HM för det buggade). Helt sjukt vad man utvhar ecklas och det känns riktigt bra, plussade också lite på NL200 innan jag la av torskade dock 100$ i en helt onödig bluff men spelade utan HUD så visste inte hur han spelade. Varit på krogen nyss drack nån drink som hette p2 och massa annat så nu är jag rätt dragen om vi säger så . Får se hur det blir med spel imorgon, ikväll kan jag utesluta iallafall . Röd dag imorgon så värde lär det vara, jaja uppdaterar mer senare. Citera
rAilFISH Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Varit på krogen nyss drack nån drink som hette p2 så nu är jag rätt dragen om vi säger så Full på en grogg? wp Citera
sammejao Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Lirade snabbt idag, plussade ca 300$ spelade lite NL50 där jag krossade motståndet (provade HM för det buggade). Helt sjukt vad man utvhar ecklas och det känns riktigt bra, plussade också lite på NL200 innan jag la av torskade dock 100$ i en helt onödig bluff men spelade utan HUD så visste inte hur han spelade. Varit på krogen nyss drack nån drink som hette p2 och massa annat så nu är jag rätt dragen om vi säger så . Får se hur det blir med spel imorgon, ikväll kan jag utesluta iallafall . Röd dag imorgon så värde lär det vara, jaja uppdaterar mer senare. p2 är nöten Citera
CarlDenStore Postad 21 Maj , 2009 Rapport Postad 21 Maj , 2009 Full på en grogg? wp hahahah tänkte samma sak:) wp Arvin=) (Även fast jag vet att du skämtade men ta inte detta ifrån mig nu!!!) Citera
Recommended Posts