Gå till innehåll

sTARVIN89x - Tack forumet!


sTARVIN89

Recommended Posts

Det är bara att göra en nystart och spela ditt bästa game så vet du ju att plusset kommer! Måste vara skönt och veta att du har en hel del av rullen utplockad.

Jag har upplevt ungefär samma sak senaste 1.5 månaden, men nu är det fn dags att börja grinda och sluta ge bort $$$.

 

Vilken sajt tänkte du välja? Jag spelar fortfarande på FT, men det är ju "lite" tight, och 5 av 6 vid bordet är ju 6-table grinders...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe ajo kan nog inte förvänta mig alltför mkt av NL30... :). Inte lirat så mycket nu i helgen för har gjort massa annat, riktigt lyckad helg faktiskt!

 

Men lirade en snabbsession på NL50 på lördagmorgonen och plussa 3 inköp, spelet var inte ens kommenterbart då jag bara vann på fis misstag. Killen gick allin varje hand, tillslut plocka jag upp 99 och synar, han hade Q3 off och jag vann 50$... sen fick jag AA på 3sQd7s bräda han hade KQ, han rehöjer mig jag ställer då det var drag på brädan, hoppades han inte hade set...

 

Men ska börja grinda NL50 i veckan, finns massa fisk på NL50/NL100 så det stämmer som du säger IM, ska försöka sluta whina som en jävla kärring :).

 

John jag lirar på ongame, har två konton ett på RedKings och ett på Heypoker. Tror jag ska testa lite heypoker då jag ville ha miljöombyte och har skaffat mig en bra deal. Samtidigt så var RedKings klienten nere för strul tidigare och det laggar lite ibland annars är jag otroligt nöjd med RedKings.

 

Om det går dåligt för dig på FT så tycker jag du borde prova ett miljöombyte för att testa hur det går, finns ju bättre deals än FTPs 27%, samtidigt som motståndet kan variera. Ongame tycker jag personligen är väldigt fiskigt överlag men finns en del grinders som kan spela. Dock tror jag att man som "forumit" går + i det långa loppet. Bara att varians i poker är äckligt ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint med gratis inköp, ibland hittar man en riktig guldfisk :mrgreen:

 

Ja jag blev så less på alla grinders på Full Tilt att jag tog ut rullen. Men tänkte nästa dag att jag *** i mig ska kunna slå dom, så jag satte in 600$ igen och ska grinda NL100 ett tag.

Orkar inte ta ut allt igen och vänta på pengarna, utan ger det nog en chans.

 

Men skulle gärna testa Red Kings, funderade på den sajten förut. Vet du vilken "rake calculation" dom använder sig av? Om man får RB så fort man blir tilldelad kort, eller om det räknas på hur mycket man lägger i potten?

Jag tror FT har "dealt", så man får RB bara man tilldelas kort. Antar att det är därför det är så jäkla mycket tighta MT-grinders där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, okej ongame har inte dealt utan contributed, så om du spelar löst får du mer än om du spelar tight. Men tror inte det blir någon gigantiskt skillnad beroende på spelstilen.

 

Alltså du får rake baserat på hur ofta/mycket du bidrar i potten, som jag uppfattat det.

 

Ajo om man får dealt kan man ju tjäna på att bara spela top10 :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men inte tänkt på om det är någon skillnad. Var ett tag sen jag lirade på parbet där tror jag dem hade dealt.

 

Inte spelat mycket alls på senaste dagarna, haft så mycket annat att göra. När jag väl spelar så plussar jag, vilket är positivt. NL50 är spelmässigt väldigt dåligt, men gäller ha rätt flyt också. Kan posta lite HH:s senare, ska dock försöka få in många speltimmar snart.

 

Men åker snart till Australien så har massa annat i tankarna just nu :), men pokern kommer, ska grinda upp min nuvarande rulle sen krossa NL100 och NL200.

 

Men man kan ju alltid drömma vidare, men glider ett tag till på NL50 iaf... hare fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu måste jag skärpa mig. Spelar ingenting nu och snart kommer helgen då farsan fyller 50 år och kommer förmodligen inte lira något då heller.

 

Men ska nog börja nu på måndag att seriöst grinda, har inte satt in några 1000$ men tror inte det behövs. Kanske lite därför jag inte "vågar" spela då min rulle är för låg. Men det är ju bara psykologiskt, jag kan lika gärna ha 200$ i rullen och lira NL50 för jag har fortfarande 4 inköp. Hur ofta torskar man 4 inköp på NL50? :) klart, det händer.

 

Men chansen att jag vinner innan jag torskar 4 inköp är större. Nu har jag en större rulle, men ändå. Med start på måndag ska jag grinda upp min nuvarande rulle på NL50 4-6 tables och ska försöka spela 2-3 timmar om dagen. Mitt mål är att spela ut min 500$ bonus innan jag åker till australien, har ca 2500 points kvar och det bör ta ca 2 veckor om jag lirar 2 timmar om dagen.

 

Men nu blir det fortsatt break några dagar, som sagt massa annat att fixa, peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv sitter man samma sits, har jobbat mycket senaste veckan. Men ska försöka spela några timmar per dag nu ett tag.

Känner lite samma sak som du kanske gör, att rullen är för liten så man knappt vågar lira... men som sagt hur ofta förlorar man inköp efter inköp om man spelar stabilt på låga nivåer. Försöker spela säkert och bygga på rullen lite i taget.

 

Farligt och spela när man inte riktigt har lust/fokus också, men det kommer nog bara du sätter igång :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, börjar känna mig igång nu iaf :D. Spelade 2 timmar idag!! rekord på länge, lewl.

 

Iaf, spelmässigt sluta det 10$+, var 65$+ innan sista handen som såg ut såhär:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-79632903-937

played at "Bochum" for USD RM from 2008-10-26 19:21 until 2008-10-26 19:22

Seat 1: dorix2006 ($25.94 in chips)

Seat 3: HERO ($81.96 in chips)

Seat 6: SAPR444 ($45.49 in chips)

Seat 7: cooksanada ($55.85 in chips)

Seat 8: KrAAAsh ($49.75 in chips)

ANTES/BLINDS

SAPR444 posts small blind ($0.25), cooksanada posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

KrAAAsh folds, dorix2006 calls $0.50, HERO bets $2, SAPR444 folds, cooksanada calls $1.50, dorix2006 calls $1.50.

 

FLOP [board cards: 2 of Spades,6 of Diamonds,Queen of Clubs ]

cooksanada checks, dorix2006 checks, HERO bets $4.75, cooksanada calls $4.75, dorix2006 folds.

 

TURN [board cards: 2 of Spades,6 of Diamonds,Queen of Clubs,Queen of Diamonds ]

cooksanada checks, HERO bets $11.75, cooksanada calls $11.75.

 

RIVER [board cards: 2 of Spades,6 of Diamonds,Queen of Clubs,Queen of Diamonds,5 of Hearts ]

cooksanada checks, HERO bets $17.50, cooksanada bets $37.35 and is all-in, HERO calls $19.85.

 

SHOWDOWN

cooksanada shows [ 2 of Hearts,2 of Diamonds ]

HERO shows [ Ace of Diamonds,Queen of Spades ]

cooksanada wins $112.45.

 

Funderade över handen ett tag, cooksanada en ganska lös reg som jag spelat emot på NL100, tydligen har han flyttat ner. Tycker jag spelar helt rätt flop/turn, det fattar alla men river, kan jag komma undan? fick en dålig känsla av hans spel.

 

En lös spewtard som honom check/synar inte, utan han hade foldat turn om han inte hade åtminstonde en dam, och med damen borde han ju varit aggresivare på turn.

 

Det som återstår var ett eventuellt fd, en dam med riktigt dålig kicker eller ett set. Var lite trött nu, så fold fanns inte på världskartan. Men funderar om jag ska valuebeta mindre på river, för att folda omslag? eller är det bara en cooler och bara köra vidare?

 

Iaf en liten fundering som jag fick. Angående spelet, som vanligt håller inte mina händer i större potter, dock vann jag en stor pott där killen kastade $ på mig. Fick KK, han hade 55, AI pre. Sen lite annat smått, ongames största fisk, De_goode eller nått sånt lirar NL50 oväntat. Killen har dragit ut mig så många gånger på NL100/NL200 att jag lackar sönder, men tydligen har han tappat massa pengar och skänker till NL50 spelare.

 

Iallafall, kommer börja spela mer den här veckan, ser verkligen fram emot det.

 

Hare fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på vad du tror att han har. Jag hade inte kommit ifrån den, men sen hade jag nog varit vek nog och checkat river om man inte vet säkert vad han kan ha.. Skulle han ha KQ så är det lugnt men han spelar den något udda vilket gör det svårt att sätta honom på en hand.

 

Lycka till nu här nere på NL50!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe tack grabbar, skönt att höra :).

 

Spelade idag, var uppe 10 inköp efter 1 timme! slutade dock ungefär 9 inköp upp (442$) vilket jag ser som otroligt skönt eftersom det var min comeback.

 

Kommer som sagt lira den här veckan ut för att lösa ut bonusen och hitta tebaka spelet, idag höll mina händer där jag brukar bli utdragen, hade dessutom flyt i början och hitta färg vs triss, triss vs triss, färg vs färg och vann snabbt 3 inköp.

 

Annars spela jag allmänt bra, lite oflyt i slutet då min KK vs Ax inte höll, och min AA blev cracked av samma fis QQ...

 

Men men, speltid ca 1.5 timme, så kanske lirar mer ikv då jag sovit bort halva dagen :P. Spela inomhus tennis tidigare idag och det va riktigt kul, länge sen ja lira inomhus och jag är fan duktig... vann alla matcher, men vi lirar ju på låg nivå :D. Fortfarande sjukt skoj.

 

Jaja, updates kommer, peace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade snabbt nyss, plussa kanske 30$ men hade en jävla tablerigg på ena bordet.

 

Först gör jag en bra syn med A high och vinner 10$, sen får jag upp KQ mot en halvshort (15$).

 

Floppar tvåpar, han floppar A, KQA turn 5 jag ställer honom han synar river 8 han visar upp A8.

 

Ok, då kör vi vidare, handen efter får jag AK, en annan short (15$) betar jag 3-betar han ställer jag synar han har QQ som håller.

 

Handen efter får jag QQ, ca 30$ kvar på bordet jag betar andra killen 3-betar, wtf tänker jag... kan ju inte torska 3 händer i rad på det här sättet och antar att han tror jag är tilt osv så ställer in det sista och han visar upp AA.

 

Droppa iaf det bordet, på ett annat bord vann jag snabbt två inköp och det ena såg ut såhär:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-79761349-1304

played at "San Jose" for USD RM from 2008-10-28 14:18 until 2008-10-28 14:20

Seat 1: matomba ($49.75 in chips)

Seat 3: sTARVIN89 ($97 in chips)

Seat 4: obbola1 ($11.96 in chips)

Seat 8: kujozzi ($44.45 in chips)

Seat 10: TonyClifton. ($46 in chips)

ANTES/BLINDS

sTARVIN89 posts small blind ($0.25), obbola1 posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

kujozzi folds, TonyClifton. bets $1.75, matomba folds, sTARVIN89 calls $1.50, obbola1 calls $1.25.

 

FLOP [board cards: Queen of Hearts,5 of Clubs,4 of Clubs ]

sTARVIN89 checks, obbola1 checks, TonyClifton. bets $4, sTARVIN89 calls $4, obbola1 folds.

 

TURN [board cards: Queen of Hearts,5 of Clubs,4 of Clubs,2 of Diamonds ]

sTARVIN89 checks, TonyClifton. bets $6.50, sTARVIN89 calls $6.50.

 

RIVER [board cards: Queen of Hearts,5 of Clubs,4 of Clubs,2 of Diamonds,8 of Spades ]

sTARVIN89 bets $17.50, TonyClifton. bets $33.75 and is all-in, sTARVIN89 calls $16.25.

 

SHOWDOWN

TonyClifton. shows [ Ace of Clubs,10 of Spades ]

sTARVIN89 shows [ 4 of Hearts,4 of Diamonds ]

sTARVIN89 wins $92.25.

 

Funderade ett tag, tänkte rehöja på turn men valde att reppa färgdraget, när det sen bustas så väljer jag att försöka bluffa potten, han tror på det och ställer in för att försöka sno det sista. Synd... :).

 

Iaf, ska köra mer, clienten kraschade nått bugg med vista när jag öppnar för många bord samtidigt så blir det sådär... lite tiltande. Yeye, ska köra nu, ses.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då var dagens session avslutad, slutar faktiskt back ca 30$... med ett leende på läpparna.

 

Var back kanske 2 inköp, spela igen och var uppe 4 inköp. Sen kom riggen, måste verkligen jobba på att sluta whina och spela vidare, men seriöst...

 

Är det ett skämt? bara för jag plussar 9 inköp ena dagen sätter dem SUPERRIGG på mig, åkte iallafall på 3 stycken 5%, i 100$ potter. 99 som rivrar, AQ som synar hela vägen och rivrar K för stege mot min triss (7% där).

 

Sista potten, bordets superfisk med QJo 3-betar mig pre jag har KJs synar. Flopp K103, ni kan ju gissa vad som händer, han rivrar 9... 14%... Han donkbeta jag rehöjde och ställde turn han synar ändå.

 

Det otroliga var iallafall att jag drog ut en 30/70 i en 300bb pott vilket var otroligt skönt. Hade midpar+drag han hade 2par, men parade turn för högre 2par.

 

Jaja jobbar iaf på att sluta gråta varje gång jag förlorar, men tror det som tiltar mig allra mest är när jag spelar fel, inte när jag blir utdragen när jag spelar rätt.

 

T.ex. hade jag KQs en gång mot fis Q9o, flopp Kc3c7h han contbetar jag synar, turn Xc, jag väljer att checka igen så han checkar glatt bakom. River blir en till c, jag betar ut pott han blixtsynar med 9c och då har jag ju spelat handen fel i alla punkter. Efter den handen blir man frustrerad, synar 3-bets light och gör några felspel här och där som leder till ytterligare loss.

 

Lite kul att jag torskar 4 stycken 80/20 innan jag lägger av, hade jag vunnit åtminstonde 3 av dem hade sessionen slutat 200$ upp... poker är skoj när marginalerna är stora.

 

Fast spelmässigt går det bra nu, dröjer nog inte länge innan jag spelar NL100 igen. Inte många duktiga på NL50, massa nits/lösa, inte många TAG grinders och dem som är TAG läser man enkelt.

 

Ska försöka spela mer på dagarna också, spelar bara 1-2 timmar på kvällarna nu, men vill försöka få in 4h/dag men är så omotiverad... men jobbar på det också.

 

Ska väl söka runt lite i 2+2 innan jag sover, och bli allmänt frustrerad... hare fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ajo men att pusha QQ där är ju ändå rätt spelat så lite sick va det ;). Hade ju trots allt halvstack.. oftast viker han upp AK/AQ där.

 

Nej asså spelmässigt spelar jag bra, bara att det är frustrerande att man inte kan få vinna för man vill ju vinna snabbt... men tålamod is the shit.

 

Kunde lika gärna slutat upp 5 inköp igår men slutar marginellt back, ska nog vara nöjd ändå, fördelen med NL50 är att folk kan random kasta pengar på en så även om man blir sönderbeatad så kan man ta igen på småpotter osv.

 

Så om man har flyt i större potterna kan man hitta riktigt bra dagar, annars får man jobba smått :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ajo, inte kollat på det så mycket faktiskt. Borde nog göra det, men du måste ju vinna dem stora potterna för att få in ett stort plus.

 

Man vinner ju många småpotter där du har toppair mot fis mellanpar och du valuetownar honom till river då han inser, oj jag är slagen sen foldar han.

 

Eller när man får fram ett billigt drag och träffar färgen, sen plötsligt börjar motståndarn bli superaggresiv och man tar gärna emot hans bluff.

 

Sen finns ju potterna där du leder, du sätter motståndarn i en fälla med en check raise eller nått sånt och han blir tvungen att syna för potoddsen/han suger och drar ut en. Vinner man dem flesta av dem potterna så ligger man stort + för dagen.

 

Finns ju potterna där du har mellanpar och drag, checkraise allin eller stark checkraise är ju ganska standard om det är multiway i betad pott, gäller ju att hålla där också.

 

Sen finns ju dessa döda pengar när någon idiot betar varje hand och betar 2$ i en 13$ pott, ibland väljer man att rehöja (ganska ofta) ibland får man syn och när draget inte kommer drar man en allin på river och får fold i 9/10.

 

Händer dock att idioter synar med toppar medioker kicker... då är man körd :D.

 

Nej cashgamegrind är skoj, ska fan lira lite snart. Hörs senare, ska kolla upp mina stats också, va ett tag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm lira nyss, -100$, inte så mkt att snacka om torska två flips och fick inte hålla så mkt. Va upp 2 inköp men men... folk kan ju inte folda drag, KKK vs J10 A river, oväntat.

 

 

Seat 1: nice_p0t ($51.54 in chips)

Seat 2: HERO ($44.07 in chips)

Seat 3: LondonRock23 ($56.35 in chips)

Seat 6: blender_x ($50.30 in chips)

Seat 9: sismis_111 ($103.68 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts small blind ($0.25), LondonRock23 posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

blender_x folds, sismis_111 bets $1.75, nice_p0t folds, HERO calls $1.50, LondonRock23 folds.

 

FLOP [board cards: Queen of Diamonds,9 of Spades,5 of Diamonds ]

HERO checks, sismis_111 bets $3, HERO bets $11.25, sismis_111 bets $34.75, HERO bets $31.07 and is all-in, sismis_111 calls $4.57.

 

TURN [board cards: Queen of Diamonds,9 of Spades,5 of Diamonds,3 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Diamonds,9 of Spades,5 of Diamonds,3 of Spades,2 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

HERO shows [ 9 of Diamonds,8 of Diamonds ]

sismis_111 shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

sismis_111 wins $87.14.

 

Funderar på om jag bara ska syna flop för att sen utvärdera turn eller om det är rätt att spela såhär, eller ska jag bara vara aggresiv i 3way? han sismis_111 var ganska unpredictable spelstil, svårläst och han var vinnande. Rehöjde han 3 gånger under hela sessionen och varje gång blev jag kontrahöjd.

 

Ska spela mer ikväll, snart släpper det, bara vet det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe aa vet, men idag är det katastrof. Btw seth, har Pokertracker3 så hittar inte grafen :o.

 

Backat 250$ idag totalt, dvs 3 inköp nu. Har lite saker jag måste fixa i spelet, provade lite nya strategier idag vilket gick åt skogen.

 

Försökte checkraisa turn för bluff lite oftare men får syn 9/10 även om dem har draget eller toppair medioker kicker, borde bara köra det mot regs jag har respekt för.

 

Försöker höja lite oftare, 3-betar TT och AQ i varje pos, slutade katastrof.

 

AQ dominerad, TT vs AJ som synar 3-bet och träffar J, jag contbetar tillslut comittar jag mig sj.

 

Tror jag måste hålla mig till mitt nitspel, är vinnande i längden på NL50/NL100 och jag har inte bråttom att klättra, när jag väl har rullen för NL200+ kan jag försöka utveckla spelet och köra ett vinnande spel för just den nivån.

 

Men det funkar inte att mixa allt för mkt på NL50/NL100 känns det som, eller så gör jag bara fel. Jaja tråkigt för rullen, har inte allt för mkt kvar nu :P. Men ska lira imorgon också, satte in 250$, har lite över 500$ nu iaf...

 

Har en bit kvar på bonusen, men när jag får ut den är det ytterligare 500$ och då kan jag vara lugn. Men blir att ta det lugnt imorgon och försöka hålla osäkra potter nere och bomba sönder i potter jag leder. Åkte på en flush vs flush, JJ vs QQ, borde ha hittat fold på JJ, lite svårt läge att spela den i och jag var lite småsur.

 

Inga speciella utdragningar på sista sessionen utan har mig själv att tacka, sen hittade jag inte många lägen där jag kunde trycka in degen som favorit. Enda gången jag vann ett inköp var denna hand, och då en bra syn av mig...

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-79840786-1102

played at "Remich" for USD RM from 2008-10-29 11:32 until 2008-10-29 11:32

Seat 1: runningstran ($64.50 in chips)

Seat 3: HERO ($48.33 in chips)

Seat 8: fry9111 ($54.20 in chips)

Seat 9: _Otava_ ($80.89 in chips)

Seat 10: -Kanar- ($49.25 in chips)

ANTES/BLINDS

fry9111 posts small blind ($0.25), _Otava_ posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

-Kanar- bets $2, runningstran folds, HERO bets $6.25, fry9111 folds, _Otava_ folds, -Kanar- calls $4.25.

 

FLOP [board cards: 3 of Spades,7 of Hearts,4 of Diamonds ]

-Kanar- checks, HERO bets $10, -Kanar- calls $10.

 

TURN [board cards: 3 of Spades,7 of Hearts,4 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

-Kanar- checks, HERO checks.

 

RIVER [board cards: 3 of Spades,7 of Hearts,4 of Diamonds,Ace of Diamonds,9 of Hearts ]

-Kanar- bets $33 and is all-in, HERO calls $32.08 and is all-in.

 

SHOWDOWN

-Kanar- shows [ 5 of Clubs,4 of Clubs ]

HERO shows [ 10 of Clubs,10 of Diamonds ]

-Kanar- wins $0.92, HERO wins $95.91.

 

Nej blir att kolla på premierleague och försöka göra comeback imorgon, later!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe aa vet, men idag är det katastrof. Btw seth, har Pokertracker3 så hittar inte grafen :o.

 

nonswuu9.th.jpgthpix.gif

följ din röda linje som går i en backe nedför..

Men det funkar inte att mixa allt för mkt på NL50/NL100 känns det som, eller så gör jag bara fel.

 

Mixa inte upp spelet för mycket, det är inte lönt. Känns som du spelat väldigt tajt och höjt på för tok lite händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...