Gå till innehåll

Leoo | Nidroon tha Story sid 285 + Dagboks stängning 5e Jan


Leooo

Recommended Posts

  • Svars 4,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag bryr mig inte om Leos hand.. Du är en jävla mupp som sitter och trollar, DET är det riktiga problemet. Tycker du att det där var att balla ur? hetsa upp mig? Haha, det enda jag gör just nu är att ge dig samma känsla som du ger oss andra när du skriver i det här forumet. Känn lite på den känslan du fick efter du läste mitt förra inlägg, precis så känner 99% av alla andra härinne såfort du skriver något..

 

Allvarligt kan du inte bara sitta på flashback istället och vara en mobbad finnig tonåring där istället?

 

Vad är det med folk här......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet i handen är att Leo sällan har bättre hand än den han har här så går man i den linjen så måste man nog syna,

Och det är det argument många här använder sig av för att förespråka en syn, vilket jag tycker är helt ok.

 

å andra sidan bluffar nog inte så många motspelare här med en överpush.

Så det rätta valet enligt mig är att man skulle kunna vara lite exploaterbar och hitta folden med tanke på EQn mot fi's range här är för dålig.

 

Om chipspåsen hade reraisat till 10-12K så pushen varit bra mkt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet i handen är att Leo sällan har bättre hand än den han har här så går man i den linjen så måste man nog syna,

Och det är det argument många här använder sig av för att förespråka en syn, vilket jag tycker är helt ok.

 

å andra sidan bluffar nog inte så många motspelare här med en överpush.

Så det rätta valet enligt mig är att man skulle kunna vara lite exploaterbar och hitta folden med tanke på EQn mot fi's range här är för dålig.

 

Om chipspåsen hade reraisat till 10-12K så pushen varit bra mkt bättre.

 

Alltså handen spelar sig självt. 110bb djupt cirka, tvåpar på jättedragig bräda HU emot duktig välbalanserad spelare. Finns inte på kartan att vika.

 

En raise till 10-12k är iskall med dessa stackar, all-in är enda siden som gäller om man ska raisa på den brädan.

 

/the nidrooooooon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gångs skull håller jag med CDS till fullo när det kommer till synsätt på poker. Det handlar om att vinna pengar rätt och slätt. Ju enklare desto bättre, vilket ger mer fritid till att faktiskt kunna göra något mer vettigare och roligare framförallt.

 

Ska man spela mot de bästa och verkligen satsa på en karriär, satsa då för fan på något större än 25/50dollar med ett hyfsat känt nickname och rövslickande middlestakes fanboys på pf som största fans. Varför inte satsa på bobbys room?

 

Får stora toppnördsvibbar av sådana som edison och nebbis.

Mitt råd till er lyder som sådant:

 

Spela för att leva, lev inte för att spela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha det är väl ingen som har sagt emot det där. för att hårddra det, om man endast väljer att kliva in på det lokala dagiset och lira mot kombatanterna där så har man ju gameselectad väldigt bra och man kan säkert uppvisa ett +ev i inspelade kulor/studsbollar whatever. man har ju uppenbarligen varit bra på att spela in kulor men någon vidare pokerspelare finns det inget underlag som tyder på att man skulle vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gångs skull håller jag med CDS till fullo när det kommer till synsätt på poker. Det handlar om att vinna pengar rätt och slätt. Ju enklare desto bättre, vilket ger mer fritid till att faktiskt kunna göra något mer vettigare och roligare framförallt.

 

Ska man spela mot de bästa och verkligen satsa på en karriär, satsa då för fan på något större än 25/50dollar med ett hyfsat känt nickname och rövslickande middlestakes fanboys på pf som största fans. Varför inte satsa på bobbys room?

 

Får stora toppnördsvibbar av sådana som edison och nebbis.

Mitt råd till er lyder som sådant:

 

Spela för att leva, lev inte för att spela!

 

 

 

Hahahahahaha asså vart bor ni, i hål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gångs skull håller jag med CDS till fullo när det kommer till synsätt på poker. Det handlar om att vinna pengar rätt och slätt. Ju enklare desto bättre, vilket ger mer fritid till att faktiskt kunna göra något mer vettigare och roligare framförallt.

 

Ska man spela mot de bästa och verkligen satsa på en karriär, satsa då för fan på något större än 25/50dollar med ett hyfsat känt nickname och rövslickande middlestakes fanboys på pf som största fans. Varför inte satsa på bobbys room?

 

Får stora toppnördsvibbar av sådana som edison och nebbis.

Mitt råd till er lyder som sådant:

 

Spela för att leva, lev inte för att spela!

 

Eh, är du medveten om att det finns rätt många som spelar lägre limits Online än 25/50 som också spelar på Bobbys.

 

Vad är det för fel på att spela för man gillar spelet? Tror du Federer, Woods, och säkerligen 200 till som jag skulle kunna räkna upp bryr sig ett skit om pengarna i det läge de befinner sig i?

 

Och detsamma gäller Pokerspelare. Jag kan räkna upp många spelare som inte har nåt behov av att spela en enda hand till i sitt liv, men som gör det för de gillar spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gångs skull håller jag med CDS till fullo när det kommer till synsätt på poker. Det handlar om att vinna pengar rätt och slätt. Ju enklare desto bättre, vilket ger mer fritid till att faktiskt kunna göra något mer vettigare och roligare framförallt.

 

Ska man spela mot de bästa och verkligen satsa på en karriär, satsa då för fan på något större än 25/50dollar med ett hyfsat känt nickname och rövslickande middlestakes fanboys på pf som största fans. Varför inte satsa på bobbys room?

 

Får stora toppnördsvibbar av sådana som edison och nebbis.

Mitt råd till er lyder som sådant:

 

Spela för att leva, lev inte för att spela!

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla rara. Kan helt omöjligt folda.

Med Leos image etc är fold så jävla dåligt.

 

Alltså handen spelar sig självt. 110bb djupt cirka, tvåpar på jättedragig bräda HU emot duktig välbalanserad spelare. Finns inte på kartan att vika.

 

En raise till 10-12k är iskall med dessa stackar, all-in är enda siden som gäller om man ska raisa på den brädan.

 

/the nidrooooooon

 

 

 

Kom igen nu chocolate! Folda ut dessa synfiskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså handen spelar sig självt. 110bb djupt cirka, tvåpar på jättedragig bräda HU emot duktig välbalanserad spelare. Finns inte på kartan att vika.

 

En raise till 10-12k är iskall med dessa stackar, all-in är enda siden som gäller om man ska raisa på den brädan.

 

/the nidrooooooon

 

Jag har bara väldigt svårt att se han ha någon semibluff hand här och ännu mindre en hand som han råbluffar med(med tanke på att han behöver lyckas oftare än vad han gör)

Och det finns väl egentligen bara A2 i värdehänder som leo slår.

Och nu är jag inte så säker på att han defendar ALLA A2o, men gör han det + några semibluffar så blir synen standard.

 

Men gör han det inte så tycker jag inte synen är given av något annat skäl än det jag skrev i förra inlägget(vilket jag tror var den anledning till att leo synade i) i början lr om han mot förmodan skulle välja semibluffa här med dethär stackdjupet med flera händer jätteofta.

Vilket jag som sagt inte tror han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha det är väl ingen som har sagt emot det där. för att hårddra det, om man endast väljer att kliva in på det lokala dagiset och lira mot kombatanterna där så har man ju gameselectad väldigt bra och man kan säkert uppvisa ett +ev i inspelade kulor/studsbollar whatever. man har ju uppenbarligen varit bra på att spela in kulor men någon vidare pokerspelare finns det inget underlag som tyder på att man skulle vara

 

Fast det är ju egentligen här i diskussionen vi alltid går skilda vägar och kommer ingen vart. Det är en rätt meningslös diskussion för den är åsiktbaserad. Vissa älskar spelet, andra älskar pengarna som jag sa förut. I ert synsätt så är inte alla vinnande pokerspelare under en lång kontinuerlig tid En Bra Pokerspelare, medan det för andra är det då de har hittat ett enkelt sätt att ackimulera pengar på och det är vad poker går ut på för vissa. Att tjäna pengar.

 

Sen att vissa tar åt sig av det här synsättet jag och några andra har bara för att de själva lirar grinders hela tiden och pumpar på med sjuka swings och plussar mindre (till en början) men utvecklas mer ska ju inte behöva bli nåt tjafs egentligen. Alla tycker olika, låt det bara vara där.

 

I längden så kommer säkert såna som leo, edison m.f att ha utvecklats långt mycket mer än vad jag nånsin kommer göra och tjäna större summor men för många blir det inte så, och det är en hel del som inte vågar ta den risken utan vill tjäna sina pengar på ett behagligt sätt och kunna må bra i vardagen mestadels. Det är väldigt dumt att ändra på en vinnande rutin om du ändå inte känner någon ambition att vilja tjäna större summor. Det hela kommer alltid ner till hur man ser på poker och vad man har för enskilda mål. Men nu svävade detta bort lite från ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju egentligen här i diskussionen vi alltid går skilda vägar och kommer ingen vart. Det är en rätt meningslös diskussion för den är åsiktbaserad.
Nej, den är inte åsiktsbaserad.

 

Pratar vi om färdigheten att spela poker så är den rätt oberoende av resultat, medan förmågan att tjäna pengar på poker inte har så väldigt mycket att göra med spelmässig färdighet och mycket mer att göra med flit och arbetsdisciplin.

 

Enda mysteriet är varför du envisas med att blanda ihop frågorna genom att uttrycka dig som om du syftar på teknisk färdighet. Hade du bara sagt att arbetshästar är bättre på att dra in pengar än duktiga latmaskar hade ingen brytt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju egentligen här i diskussionen vi alltid går skilda vägar och kommer ingen vart. Det är en rätt meningslös diskussion för den är åsiktbaserad. Vissa älskar spelet, andra älskar pengarna som jag sa förut. I ert synsätt så är inte alla vinnande pokerspelare under en lång kontinuerlig tid En Bra Pokerspelare, medan det för andra är det då de har hittat ett enkelt sätt att ackimulera pengar på och det är vad poker går ut på för vissa. Att tjäna pengar.

 

Sen att vissa tar åt sig av det här synsättet jag och några andra har bara för att de själva lirar grinders hela tiden och pumpar på med sjuka swings och plussar mindre (till en början) men utvecklas mer ska ju inte behöva bli nåt tjafs egentligen. Alla tycker olika, låt det bara vara där.

 

I längden så kommer säkert såna som leo, edison m.f att ha utvecklats långt mycket mer än vad jag nånsin kommer göra och tjäna större summor men för många blir det inte så, och det är en hel del som inte vågar ta den risken utan vill tjäna sina pengar på ett behagligt sätt och kunna må bra i vardagen mestadels. Det är väldigt dumt att ändra på en vinnande rutin om du ändå inte känner någon ambition att vilja tjäna större summor. Det hela kommer alltid ner till hur man ser på poker och vad man har för enskilda mål. Men nu svävade detta bort lite från ämnet.

 

jag säger inte att det är fel att ha den inställningen till poker, men då ska man inte heller aspirera på titeln att vara en bra pokerspelare. det du pratar om är viktigt i poker om man vill tjäna lätta pengar. om du bara hittar dåliga spelare att spela mot så är du bra på att just hitta dåliga spelare, inte på att spela bra poker (notera att det inte finns något som säger att du är en dålig spelare heller men om du bara väljer att spela mot nötter så krävs inte någon vidare skicklighetsgrad inom spelet poker).

 

jag är inte alls duktig på biljard, inte spelat det på säkert 10 år och spelade endast på skoj på fritids och i skolan. Ex: jag går ner på den lokala puben och hittar riksalkisen nummer 1 i baren som sitter och sover ruset av sig och lyckas utmana honom på en match biljard. jag spelar inge vidare och gör många dåliga stötar, men som följd av att karln jag möter är råpackad och stöter på andra kulor hela tiden så jag får boll i hand vid varje stöt och det gör att jag till slut lyckas vinna matchen.

mitt mål med matchen var att vinna pengar över fyllot, inte på att bli bra i biljard. gör segern mig till en bra biljardspelare? (om vi säger att detta upprepas varje helg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den är inte åsiktsbaserad.

 

Pratar vi om färdigheten att spela poker så är den rätt oberoende av resultat, medan förmågan att tjäna pengar på poker inte har så väldigt mycket att göra med spelmässig färdighet och mycket mer att göra med flit och arbetsdisciplin.

 

Enda mysteriet är varför du envisas med att blanda ihop frågorna genom att uttrycka dig som om du syftar på teknisk färdighet. Hade du bara sagt att arbetshästar är bättre på att dra in pengar än duktiga latmaskar hade ingen brytt sig.

 

Fast har man en färdighet inom poker så bör den ju spegla sig till ett positivt resultat under en x lång tid annars så förstår jag inte riktigt hur man ska reglera vad som är färdighet och vad som är average. Så för mig är det ganska självklart att färdighet och resultat definitivt sammanbinder med varandra men utdraget på en längre tid då givetvis.

 

Fast jag tycker ändå att arbetsdisciplin är en stor ingrediens att lyckas inom poker och för att kunna vinna mycket pengar. Det tycker jag ska klassas som en annan slags färdighet som också hör till kategorin En Bra Pokerspelare. Men vi tycker olika där Hjort. obv...

 

Ja arbetshästar är bättre på att dra in pengar än duktiga latmaskar men så är det ju i princip i allting man gör, jobb, sport, livet. Så jag förstår inte varför arbetshästar skulle klassas som något irrelevant eller dåligt i hela diskussionen för att klassas som en bra pokerspelare. Det borde ju snarare hyllas.

 

Jag blandar inte ihop spelteknik och arbetsdisciplin om du trodde det. Nej, båda är olika slags färdigheter och båda kan enskilt leda till att man blir en vinnande pokerspelare. Och för mig är en vinnande pokerspelare under en lång tid En Bra Pokerspelare. Jag har aldrig jämfört dom. Bara slängt in dom i samma kategori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...