baliku Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Rulle 17,500 SEK. 1-2 kr eller 2,5-5 kr ? , känner mig lite överullad på 1-2 men räcker 17,5 inköp på 2,5-5 nivån om man lirar 3-4 bord. Skillnaden mellan nivåerna just nu? Startade med 2000 SEK för 1 1/2 månad sen på 1-2 kr men vet inte om det är dags att gå upp , över cirka 20 k händer. Spelar 22/15/3 . So what do you think guys , dags att ta steget upp eller stanna kvar tills man har en 20-30 k ? Citera
cobb89 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Om du är beredd på lite swings kan du nog gå upp. Sätt tak på 11K eller nåt. Åker du ner under det får du grinda 1/2 en månad till helt enkelt! Beror väl på vilka mål du har 20K händer säger dock inte så mycket om du är stabil, men det låter onekligen som en fin winrate iaf. Du klarar dig nog fint på 2,5/5. Citera
baliku Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 Om du är beredd på lite swings kan du nog gå upp. Sätt tak på 11K eller nåt. Åker du ner under det får du grinda 1/2 en månad till helt enkelt! Beror väl på vilka mål du har 20K händer säger dock inte så mycket om du är stabil, men det låter onekligen som en fin winrate iaf. Du klarar dig nog fint på 2,5/5. Ok , hade tänkt precis det. Sätta ett tak för att sedan grinda upp igen om jag tappar. 20 k händer är inte mkt helt klart men känner mig stabil på 1/2 även fast det inte säger något alls. Tack för svaret. Citera
kravmärkt Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Utförligare tack vill ju inte att du gular Citera
baliku Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 vill ju inte att du gular Chansen är minimal för gulning , jag är CDS ! Citera
Patfor Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Rulle 17,500 SEK. 1-2 kr eller 2,5-5 kr ? , känner mig lite överullad på 1-2 men räcker 17,5 inköp på 2,5-5 nivån om man lirar 3-4 bord. Skillnaden mellan nivåerna just nu? Startade med 2000 SEK för 1 1/2 månad sen på 1-2 kr men vet inte om det är dags att gå upp , över cirka 20 k händer. Spelar 22/15/3 . So what do you think guys , dags att ta steget upp eller stanna kvar tills man har en 20-30 k ? Spela 2,5/5 med 500kr inköp, inte alltid lätt att få betalt så 500 kr räcker långt! Ingen större skillnad på spelare, känns dock som det är några mer fiskar som tar ett skott med 100-300 kr på 2,5/5 än 1/2. /Patfor Citera
baliku Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 Spela 2,5/5 med 500kr inköp, inte alltid lätt att få betalt så 500 kr räcker långt! Ingen större skillnad på spelare, känns dock som det är några mer fiskar som tar ett skott med 100-300 kr på 2,5/5 än 1/2. /Patfor Ok , varför inte spela med 200 BB som man tror att man har egde på spelet? Känns dumt att spela med 500 kr , tror jag att jag klår spelet ska jag väl maximera värdet isf? Annars kan jag lika gärna gå ner på 1-2 och spela med fullt. Man spelar väl mest med 500 kr för att inte "swinga" allt för mkt när man är ny på nivån och för att vänja sig. Eller har jag fel ? Att testa 500 kr kan ändå kanske vara en idé eftersom folk är villiga att betala sådana som sitter med mindre än ett helt inköp. Tack. Citera
protte Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Ok , varför inte spela med 200 BB som man tror att man har egde på spelet? Känns dumt att spela med 500 kr , tror jag att jag klår spelet ska jag väl maximera värdet isf? Annars kan jag lika gärna gå ner på 1-2 och spela med fullt. Man spelar väl mest med 500 kr för att inte "swinga" allt för mkt när man är ny på nivån och för att vänja sig. Eller har jag fel ? Att testa 500 kr kan ändå kanske vara en idé eftersom folk är villiga att betala sådana som sitter med mindre än ett helt inköp. Tack. Tycker helt klart du ska prova 5krs med 100bb endast.Personligen ser jag inte fördelen med att spela med 200bb(o även mer sen när man vinner o sitter med 3-400bb o dom andra som har så mycket o e "farliga" o djupa är inga fiskar så lite risky då om du inte har världens edge mot dom bästa vill säga). Vill bara säga att inte så många fiskar som sitter med fullt inköp eller vad vet jag var ett tag sen man spelare 5krs fast tycker 100bb e fint då kan man ta lite risker o spela tuffare o "bara" förlora 100bb i en flipp.(mer aggro rättfram poker). Sätt ett tak som sagt o ha diciplin....går nog bra ds spelar du med 100bb som på andra siter så har du ju redan rulle (35 inköp) kliv ner om du backar 5 inköp o grinda upp en försöksrulle igen o på igen om det skulle hända. Citera
Jerico Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Jag skulle vänta tills du har 25k så att du kan spela utan att vara scared money. Citera
baliku Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 Ok lite blandade svar om att gå upp eller inte. Tror jag iallafall väntar en 20 k + innan jag ger mig på 2,5-5 fullt ut. Kanske blir 1-2 st 5krs bord på helgerna eller liknande med bra ts. Citera
kravmärkt Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Ok lite blandade svar om att gå upp eller inte. Tror jag iallafall väntar en 20 k + innan jag ger mig på 2,5-5 fullt ut. Kanske blir 1-2 st 5krs bord på helgerna eller liknande med bra ts. du kan ju faktist hinna pluss 8 inköp innan helgen... Citera
Partyjack Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Chansen är minimal för gulning , jag är CDS ! Lolla mig, här var det topphumor. Har du aldrig reflekterat över att spela 100BB-inköp till att börja med? Då spelar du ju 35 inköp, men lite beroende på spelstil så kanske du både vill spela 200BB samt har rätt ordentliga swings. Men det är ju svårt att säga rent generellt, vissa galningar skulle jag aldrig råda att gå upp förrän de är en bra bit över 50 BI. Spelar du däremot ganska tajt ABCpoker till att börja med så klarar du dig med dina 17 inköp, så länge du bromsar i tid. Citera
Partyjack Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Man spelar väl mest med 500 kr för att inte "swinga" allt för mkt när man är ny på nivån och för att vänja sig. . Det är väl detta du vill göra/inte göra? Citera
Ängeln17 Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Jag skulle vänta tills du har 25k så att du kan spela utan att vara scared money. . Citera
Ormbunke Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Ok , varför inte spela med 200 BB som man tror att man har egde på spelet? Känns dumt att spela med 500 kr , tror jag att jag klår spelet ska jag väl maximera värdet isf? På vilket sätt tror du att du har du en edge? Citera
baliku Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 Lolla mig, här var det topphumor. Har du aldrig reflekterat över att spela 100BB-inköp till att börja med? Då spelar du ju 35 inköp, men lite beroende på spelstil så kanske du både vill spela 200BB samt har rätt ordentliga swings. Men det är ju svårt att säga rent generellt, vissa galningar skulle jag aldrig råda att gå upp förrän de är en bra bit över 50 BI. Spelar du däremot ganska tajt ABCpoker till att börja med så klarar du dig med dina 17 inköp, så länge du bromsar i tid. Jag levlade lite med CDS , jo jag har funderat över det men spelar mycket på svenska spel för att jag gillar att det är deepstackat och då blir inte 100BB "deepstackat". Jag skulle anse mig själv som en tight spelare som inte har för stora swings , men det är ju min åsikt. Tack för din åsikt , ska fundera över det och se hur jag gör. Citera
baliku Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 På vilket sätt tror du att du har du en edge? Om jag går upp en nivå så är det väl för att jag vill bli bättre? Varför skulle jag gå upp en nivå om jag inte tror på mig själv och inte tror att jag har egde , isf är det väl onödigt att gå upp om jag inte tror att jag har egde. Jag tror att jag har edge på 2,5-5 , har sett många som spelar det och vissa tycker att det till och med är enklare än 1-2 om man har bra table selection. Men jag vill inte ta steget upp och jag spelar för "scared money" , men egde mot spelarna tror jag definitivt att jag har. Handlar mest om att jag vill ha bra bankrulle att falla tillbaka på om variensen är elak Citera
Hume Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Ok , varför inte spela med 200 BB som man tror att man har egde på spelet? Känns dumt att spela med 500 kr , tror jag att jag klår spelet ska jag väl maximera värdet isf? Annars kan jag lika gärna gå ner på 1-2 och spela med fullt. 2.5/5 kommer vara ungefär dubbelt så stort även om du köper in dig för lika mycket som på 1/2 så jag tycker nog det är bättre du går upp och köper in dig för 500. Citera
baliku Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 2.5/5 kommer vara ungefär dubbelt så stort även om du köper in dig för lika mycket som på 1/2 så jag tycker nog det är bättre du går upp och köper in dig för 500. Ok , jag menar inte pengamässigt. Jag menar att hellre sitter jag med fullt på 1/2 och spelar deepstack än att spelar 2,5-5 med 500 kr. Enda anledningen till att man köper in för 500 kr är väl för att minska swingsen som ny på nivån och inte för att det är mer ev + att sitta med 500 ? Citera
Recommended Posts