sulla Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 ITM på 20K 22$ typ 150 spelar kvar o vi ligger på 25plats avarage 25K-30K Fi 77Bond har jag bara en svag read på, han har öppnat de tre senaste händerna och reraisar nu denna, jag tog hem den förra efter bet på turn med en Royal mot honom. Andra FI har jag inga tankar om men tar gärna flipp med han med döda pengar. Hur spelar ni MTT-regulars denna? Consp, Eisen, Mendi, Rebonius m fl? PokerStars Game #17868021258: Tournament #90369530, $20+$2 Hold'em No Limit - Level XII (500/1000) - 2008/06/02 - 15:06:53 (ET) Table '90369530 132' 9-max Seat #8 is the button Seat 1: superw32 (44585 in chips) Seat 2: dauphin70 (19430 in chips) Seat 3: snake497 (27619 in chips) Seat 4: AlainZeve (14067 in chips) Seat 5: I8YOU (15563 in chips) Seat 6: 77bond (50539 in chips) Seat 7: YWEplay (25486 in chips) Seat 8: Eleandrian (29431 in chips) Seat 9: bachelor_80 (45960 in chips) superw32: posts the ante 100 dauphin70: posts the ante 100 snake497: posts the ante 100 AlainZeve: posts the ante 100 I8YOU: posts the ante 100 77bond: posts the ante 100 YWEplay: posts the ante 100 Eleandrian: posts the ante 100 bachelor_80: posts the ante 100 bachelor_80: posts small blind 500 superw32: posts big blind 1000 *** HOLE CARDS *** Dealt to bachelor_80 dauphin70: folds snake497: folds AlainZeve: raises 1000 to 2000 I8YOU: folds 77bond: raises 4000 to 6000 YWEplay: folds Eleandrian: folds bachelor_80: raises 10000 to 16000 superw32: folds AlainZeve: folds 77bond: raises 34439 to 50439 and is all-in bachelor_80: calls 29860 and is all-in Uncalled bet (4579) returned to 77bond *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** bachelor_80: shows (high card Ace) 77bond: shows (a pair of Queens) 77bond collected 95620 from pot *** SUMMARY *** Total pot 95620 | Rake 0 Board Seat 1: superw32 (big blind) folded before Flop Seat 2: dauphin70 folded before Flop (didn't bet) Seat 3: snake497 folded before Flop (didn't bet) Seat 4: AlainZeve folded before Flop Seat 5: I8YOU folded before Flop (didn't bet) Seat 6: 77bond showed and won (95620) with a pair of Queens Seat 7: YWEplay folded before Flop (didn't bet) Seat 8: Eleandrian (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 9: bachelor_80 (small blind) showed and lost with high card Ace Citera
Stormen_Per Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Dom hade spelat likadant men vunnit flippen Citera
sulla Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 Stormen_Per säger: Dom hade spelat likadant men vunnit flippen Hehe misstänkte det... Citera
gibbsson Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Ungefär samma, slår nog upp det till ~18k eftersom vi sitter ur pos. Citera
sulla Postad 2 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2008 gibbsson säger: Ungefär samma, slår nog upp det till ~18k eftersom vi sitter ur pos. Bör väl ge samma resultat, push/fold lär vara det enda tänkbara för honom. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 Är inte all in ett bra alternativ? Vi är iofs lite för djupa kanske men höja 18k med 45k i stacken kändes bara jobbigt. eller? Citera
mendieta19 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 sulla säger: Bör väl ge samma resultat, push/fold lär vara det enda tänkbara för honom. du kan inte räkna med att push/fold är det enda i hans huvud, dock har du en bra stack för att pusha alla floppar om han får för sig att syna din 4bet pre. jimhamring säger: Är inte all in ett bra alternativ? Vi är iofs lite för djupa kanske men höja 18k med 45k i stacken kändes bara jobbigt. eller? skulle du gjort det med QQ-AA? edit: tycker du spelade handen bra även om ett par k till pre inte skulle skada Citera
SuckItOrMuckIt Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 mendieta19 säger: skulle du gjort det med QQ-AA? edit: tycker du spelade handen bra även om ett par k till pre inte skulle skada Ja de skulle jag nog. Vi sitter ur pos, tror vi får syn av ungefär samma range om vi pushar som när vi höjer? Ifall jag lämnar stack bakom och får en jobbig flop när ja har QQ/KK suger ju det. Känns som man gör handen till en trubbelhand genom att inte pusha, skulle vara undantag med AA isf men jag vill ju inte gärna spela AA annorlunda än QQ,KK,AK. Citera
mendieta19 Postad 2 Juni , 2008 Rapport Postad 2 Juni , 2008 jimhamring säger: Ja de skulle jag nog. Vi sitter ur pos, tror vi får syn av ungefär samma range om vi pushar som när vi höjer? Ifall jag lämnar stack bakom och får en jobbig flop när ja har QQ/KK suger ju det. Känns som man gör handen till en trubbelhand genom att inte pusha, skulle vara undantag med AA isf men jag vill ju inte gärna spela AA annorlunda än QQ,KK,AK. ok om du även pushar de så blir spelet genast mkt bättre imo, även om de inte är optimalt:-P Citera
vetgirig Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 4-beta pre-flop med en draghand är ofta att göra om den till en bluff. Man får vanligtvist bara syn av QQ/KK/AA eller AK. Mot den rangen spelar AK inte så bra. Så syna 6000 preflop och spela floppen i stället. PS En 4-bet potkommittar handen preflop - tröskeln för det ligger då 1/3-del av stacken är i potten. Citera
gibbsson Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 vetgirig säger: 4-beta pre-flop med en draghand är ofta att göra om den till en bluff. Man får vanligtvist bara syn av QQ/KK/AA eller AK. Mot den rangen spelar AK inte så bra. Så syna 6000 preflop och spela floppen i stället. PS En 4-bet potkommittar handen preflop - tröskeln för det ligger då 1/3-del av stacken är i potten. obv joke? Citera
sulla Postad 3 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2008 Vad jag tänker är att vi skapat en flippsituation med våra 45BB i där vi troligen har ganska låg FE. Är det alltid rätt eller ska man köra en mer safe linje och lira smallball tills att ett bättre läge dyker upp, antingen där FE finns eller vi har en hand som står sig bättre. Citera
Gäst Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 gibbsson säger: Ungefär samma, slår nog upp det till ~18k eftersom vi sitter ur pos. Att vi är ur pos har ju ingen betydelse eftersom det ändå inte kommer bli nåt direkt spel på floppen. Men jag slår ändå upp 18k eller degar rakt av. F.ö. tycker jag vetgirig borde bannas eftersom det är så uppenbart att han försöker lära åsnor spela felaktigt så han själv ska kunna vinna mer. Citera
Gäst Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 sulla säger: Vad jag tänker är att vi skapat en flippsituation med våra 45BB i där vi troligen har ganska låg FE. Är det alltid rätt eller ska man köra en mer safe linje och lira smallball tills att ett bättre läge dyker upp, antingen där FE finns eller vi har en hand som står sig bättre. Fel. Citera
Rebonius Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 192386 ser bra ut pre. Syna såklart shove och stoppa in på alla floppar. Citera
Stormen_Per Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Conspiracy säger: F.ö. tycker jag vetgirig borde bannas eftersom det är så uppenbart att han försöker lära åsnor spela felaktigt så han själv ska kunna vinna mer. Riktigt dålig read Conspiracy. Vetgirig vet helt enkelt inte bättre utan tror att han har rätt. Citera
ebisumaru Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Tror vi har ganska mkt mer än lite fold equity här. Jag stoppar in rakt av. Citera
vetgirig Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Stormen_Per säger: Riktigt dålig read Conspiracy. Vetgirig vet helt enkelt inte bättre utan tror att han har rätt. Alternativet kan även vara att min linje är den lite mera konservativa till skillnad från andras mera superagressiva spelstil. Alla som 4-betar har tyvärr missat att ange med vilken HD de tror FI synar med - jag är den enda som angett den HD som jag anser FI bör syna en 4-bet med och därmed angett ett skäl till varför jag bara vill syna. Slutligen får vill jag påpeka att om ni inte gillar mina förslag till hur man skall spela så behöver ni inte följa dem - jag talar om hur jag spelar händerna och anser man skall spela händerna. Om någon har andra åsikter så får du gärna tala om varför du anser din vara korrekta och varför mina skulle vara fel - men använd då gärna något mera konkret än att du själva tycker annorlunda eller komma med rena oförskämdheter mot mig. Enligt OPR tillhör jag de 2K bästa av de 916K pokerspelarna de följer på nätet så uppenbarligen får jag resultat på det sätt jag spelar. PS För övrigt så anser jag ebisumaru har rätt - skall man 4-beta så bör man ställa själv preflop. Hade jag haft mindre stack än Hero så hade det varit det korrekta - nu är i mitt tycke 45BB för stor stack att ställa in preflop med AK. Citera
mendieta19 Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 personligen tycker jag att push ser lite för "svagt" ut, men helt klart bättre än syn. Citera
fhaugen Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Calling here is really not profitable... RE-RAISING is profitable!! I'm Brian Townsend for cardrunners.com. Vetgirig: hans synrange är mycket större än QQ+ och värdet med FE är jättestort. Jag håller dock med, dina OPR stats bevisar verkligen att du är en bra spelare Citera
Stormen_Per Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Egentligen är det helt onödigt att jag skriver det här för du har redan bestämt dig för vad som är rätt. Att gå all in med 50bb efter att en höjt till 6bb är inte dåligt men inte bra heller. Det går inte balansera bra helt enkelt för att du riskerar så mycket mot vad du vinner när dom lägger sig. Vad spelar det för någon roll att du har skrivit en "HD" när den ändå inte stämmer. Enda readen OP har är att FI höjt de tre senaste händerna vilket BÖR(ibland när någon höjer en tredje gång på raken så har dom en bra hand) betyda att vi har mycket FE. I den här tråden så har du hyffsade argument och åsikter men jag har läst flera inlägg från dig som har varit helt värdelösa. I handanalyser kan/ska alla ställa frågor men nybörjare bör inte ge svar eftersom det ofta är fel svar. Grattis till din ranking, men jag är rankad bättre, alltså är jag bättre än dig! Vad nickar du förresten? Citera
fhaugen Postad 4 Juni , 2008 Rapport Postad 4 Juni , 2008 Stormen_Per säger: Att gå all in med 50bb efter att en höjt till 6bb är inte dåligt men inte bra heller. Det går inte balansera bra helt enkelt för att du riskerar så mycket mot vad du vinner när dom lägger sig. Menar du att man kan balansera en 4bet till ~15-20bb men inte till 50bb? 4betbluffa i turneringar är nästan alltid dåligt. Citera
Recommended Posts