Gå till innehåll

förakt!


hampulito

Recommended Posts

Är det någon annan än jag som känner ett otroligt starkt förakt för merparten av sina motspelare?

Även när jag vinner känner jag ett äckel och förakt när fi synar en potsized push på turn med endast öppet steg drag, eller när fi limpsynar och sedan minibetar oopos hela vägen till river med 7 hög.

Man borde ju vara glad åt dessa tomtar men kan inte låta bli att bli förbannad och äcklad, känner det givetvis inte lika starkt när jag går bra men det finns där då också.

 

Måste kanske jobba på ödmjukheten, någon som känner igen sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan än jag som känner ett otroligt starkt förakt för merparten av sina motspelare?

Även när jag vinner känner jag ett äckel och förakt när fi synar en potsized push på turn med endast öppet steg drag, eller när fi limpsynar och sedan minibetar oopos hela vägen till river med 7 hög.

Man borde ju vara glad åt dessa tomtar men kan inte låta bli att bli förbannad och äcklad, känner det givetvis inte lika starkt när jag går bra men det finns där då också.

 

Måste kanske jobba på ödmjukheten, någon som känner igen sig?

 

när någon limpsynar och betar mini hela vägen till river och du blir slagen av 7 högt så kanske du borde känna självförakt istället. För du sitter väl inte och synar hela vägen och blir slagen av det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när någon limpsynar och betar mini hela vägen till river och du blir slagen av 7 högt så kanske du borde känna självförakt istället. För du sitter väl inte och synar hela vägen och blir slagen av det??

 

Var i texten står det att jag blir slagen av 7 hög?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan än jag som känner ett otroligt starkt förakt för merparten av sina motspelare?

Även när jag vinner känner jag ett äckel och förakt när fi synar en potsized push på turn med endast öppet steg drag, eller när fi limpsynar och sedan minibetar oopos hela vägen till river med 7 hög.

Man borde ju vara glad åt dessa tomtar men kan inte låta bli att bli förbannad och äcklad, känner det givetvis inte lika starkt när jag går bra men det finns där då också.

 

Måste kanske jobba på ödmjukheten, någon som känner igen sig?

 

Känner igen mig nått grymt mycket. Men igentligen vill man väll att dom ska fortsätta spela som dom gör. Tror snarare att det handlar om att man inte kan förstår hur det är möjligt att vara så jävla dum, hur är det möjligt att inte tänka för 5 öre, hur är det möjligt att ha noll förnuft. Är dom efterblivna eller blev dom tappade som små?

 

Tyvärr kan man sitta och reta upp sig så mycket på det så man själv går på tilt, ganska sjukt igentligen då det är guld att dom spelar som dom gör. Men oförmågan att förstå hur det är möjligt att inte tänka alls gör att man sitter och irriterar sig på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag en gång hade höjt upp bra före floppen, fick in tvåpar på floppen och bettade högt på alla gator mot 22 som fick in triss på river så blev jag helt galen av ilska. Om jag hade stått framför fiskjäveln så hade jag nästan garanterat lappat till honom :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner tyvärr igen mig alldeles för väl, får bita mig i kinden varje gång för att inte bryta ut i ett vrål om hur dåliga dom är och därmed förklara vad det är de gör så jäävla dåligt..

 

En av mina absolut största läckor no doubt.

Låt mig gissa att du livnär dig på dig själv? (kindköttätare) :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag en gång hade höjt upp bra före floppen, fick in tvåpar på floppen och bettade högt på alla gator mot 22 som fick in triss på river så blev jag helt galen av ilska. Om jag hade stått framför fiskjäveln så hade jag nästan garanterat lappat till honom :evil:

 

Jag är likadan, om det finns något förakt så är det reserverat till tillfällen då jag blir sjukt utdragen.

 

Exempel: svenska spel 0.50/1.00 kr nl hold'em förra året. En kille spelar vilka skithänder som helst superaggro. Jag kommer ingenvart. Får AA, han höjer preflop, jag höjer tillbaka. Efter en ointressant flop höjer han all in, och jag accepterar glatt. Det visar sig att han har 8 5 offsuit och helt och hållet har missat floppen. Inga drag finns heller.

turn 8

river 5

Han stackar mig med tvåpar.

Vid sådana tillfällen känner jag förakt.

Hur KAN dom bara, och varför i h-e ska dom LYCKAS.

Men har börjat lära mig nu. Dom må sitta och spela och mirakelvinna varje hand, och sitta där med tio fulla inköp, medelpotten går i taket och alla övriga sitter och hukar sig med som mest ett inköp. Men när dom lämnar bordet till slut har dom ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har börjat lära mig nu. Dom må sitta och spela och mirakelvinna varje hand, och sitta där med tio fulla inköp, medelpotten går i taket och alla övriga sitter och hukar sig med som mest ett inköp. Men när dom lämnar bordet till slut har dom ingenting.

 

Ser detta varenda dag på låglimitborden.

Det grövsta jag någonsin sett var en kille som gick all-in 100% av sina händer och vann 40-50 inköp, men jag tror mer det beror på manipulering än på slumpen. Det extremt osannolika händer lite för ofta...

Finns ju ingen matematisk förväntning som säger att liraren ska vinna 50 inköp innan han förlorar rubbet när han degar in som gigantisk dog i varje han, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns en spelsession där jag ofta fick bra händer både före och på floppen men förlorade lik förbannat gång på gång mot samma flinande spelare. Hans luckstreak var så osannolik att han började syna med i stort sett vilka händer som helst (han kunde helt enkelt inte förlora mot mig). Det spelade ingen roll om jag floppade tvåpar för då fick han in triss eller stege o s v o s v o s v o s v o s v (suck!). Ska man benhårt hålla fast vid att det var renodlad slump trots att det höll på sådär i flera timmar? Från och med den dagen började jag seriöst misstänka riggat system ;-). Givetvis inte för att gagna en enskild spelare men för att öka raken rejält samtidigt som jag också måste köpa in gång på gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Känner igen mig nått grymt mycket. Men igentligen vill man väll att dom ska fortsätta spela som dom gör. Tror snarare att det handlar om att man inte kan förstår hur det är möjligt att vara så jävla dum, hur är det möjligt att inte tänka för 5 öre, hur är det möjligt att ha noll förnuft. Är dom efterblivna eller blev dom tappade som små?

 

Tyvärr kan man sitta och reta upp sig så mycket på det så man själv går på tilt, ganska sjukt igentligen då det är guld att dom spelar som dom gör. Men oförmågan att förstå hur det är möjligt att inte tänka alls gör att man sitter och irriterar sig på dom.

 

Jag föraktar förvisso fisken men också folk som inte kan stava till egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag föraktar idioter som bumpar trådar för att klaga på stavfel. vi är trots allt här av annan orsak.

 

Jag föraktar egetligen ingen men tycker att det är lite förmätet att raljera om att alla andra är dumma i huvudet när man själv inte behärskar sitt eget språk. Vi har alla styrkor och svagheter och fisken spelar förhoppningsvis för att dom tycker att det är kul och struntar högaktningsfullt i huruvida vissa forumskribenter föraktar dem eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...