Gå till innehåll

Vad gör jag med AA??


Jysk00

Recommended Posts

Har en tendens att åka på typ hälften av händerna när AA dyker upp på handen. Tyvärr så i flera i fallen så får man ej ut mer än att plocka sb och bb trots att man ej höjer upp nämnvärt. Slowspelar den ibland o har då åkt vid flera tillfällen...

Överskattad hand??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att sluta att slowspela AA helt och hållet ett tag. Det är att skjuta sig i foten om man inte vet mycket väl vad man gör.

 

Tror det kanske rör sig om lite selektivt minne här, kan det vara så att du minns de gånger du torskar med AA lite för väl?

 

Men gör annars bara så att du gör dina vanliga raisar med AA och betar alla floppar. När du får mothugg så postar du hand historyn här så kan folk hjälpa dig till rätta. Det är en bra skola. Höj även (samt betta flop) med andra händer, men det förstår du. Du vill ju ha lite betalt med dina AA.

 

Kom ihåg att det inte är hela världen att stacka av 100BB med AA då och då, det är inte vad som kommer fälla dig som pokerspelare. Det händer alla och du hade i alla fall en bra hand! :)

 

Tips: Se upp för parade brädor. De ser ofta bra ut för AA, men de är farliga.

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att sluta att slowspela AA helt och hållet ett tag. Det är att skjuta sig i foten om man inte vet mycket väl vad man gör.

 

Tror det kanske rör sig om lite selektivt minne här, kan det vara så att du minns de gånger du torskar med AA lite för väl?

 

Men gör annars bara så att du gör dina vanliga raisar med AA och betar alla floppar. När du får mothugg så postar du hand historyn här så kan folk hjälpa dig till rätta. Det är en bra skola. Höj även (samt betta flop) med andra händer, men det förstår du. Du vill ju ha lite betalt med dina AA.

 

Kom ihåg att det inte är hela världen att stacka av 100BB med AA då och då, det är inte vad som kommer fälla dig som pokerspelare. Det händer alla och du hade i alla fall en bra hand! :)

 

Tips: Se upp för parade brädor. De ser ofta bra ut för AA, men de är farliga.

 

Lycka till med spelet!

 

Tack för tipsen alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att det inte är hela världen att stacka av 100BB med AA då och då, det är inte vad som kommer fälla dig som pokerspelare. Det händer alla och du hade i alla fall en bra hand! :)

 

Vad betyder 100BB, såg att det fanns på GT+?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju köra ett någotlunda slow play pre flop tycker jag, men en rekomendation är att aldrig aldrig köra långsamt på flopen så vida du inte träffar esset så klart. Jag tror problemet med AA är att folk har för mycket förväntningar på att dubbla med handen. Antingen att man aboslut ska få syn och bettar hårt pre flop, eller att handen alltid vinner och därför spelar den väldigt tamt. Jag skulle tippsa om att bara se det som en annan hand, var nöjd med det du lyckas ta hem. Slopa förväntningarna och spela vad som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju köra ett någotlunda slow play pre flop tycker jag, men en rekomendation är att aldrig aldrig köra långsamt på flopen så vida du inte träffar esset så klart. Jag tror problemet med AA är att folk har för mycket förväntningar på att dubbla med handen. Antingen att man aboslut ska få syn och bettar hårt pre flop, eller att handen alltid vinner och därför spelar den väldigt tamt. Jag skulle tippsa om att bara se det som en annan hand, var nöjd med det du lyckas ta hem. Slopa förväntningarna och spela vad som kommer.

 

Helt sjukt!

Förlorade handen igen idag trot att jag fick träff på floppen idag, triss i ess, KUL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju mycket på motspelarna på hur man bör/ska spela. Om spelarna är synbenägna får man höja rejält för att ingen ska få se floppen till ett lågt pris.

 

Själv brukar jag få mycket bättre result med K,K än A,A.[/QUO

 

jo det har blivit så:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA är aldrig en säger vinst, detta är viktigt att komma ihåg!!!

Mitt tips: Höj pre-flopp med minst 5x bb (då blir du av med de som bara vill se en billig flopp), bli inte heller besviken om alla andra lägger sig (har de inte korten så skall de lägga sig), efter floppen blir det lite knepigare, nu måste du verkligen läsa spelet, triss och tvåpar brukar vara svårast att värja sig mot, färgdrag och stegedrag måste du verkligen se upp för.

 

Tips! Om någon lägger in oskäligt med insats så har de oftast något som är bättre än högsta paret på bordet (2par, triss eller bättre)

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemligheten med AA är att straffa dragen hårt! Förhoppningsvis lägger de sina drag mot våra starka betar och om de inte gör det så kommer vi vinna pengar i det långa loppet. De kommer dock att träffa sina färger och stegar ibland och vinna oförtjänta potter. Då gäller det att ha en bankrulle på minst 30 inköp som klarar av när de orättvisa utdragningarna klumpar ihop sig. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slow spela AA är nästa det samma som att förlora handen, det är därför så många förlorar med AA.

 

Beror ju helt på hur bordet ser ut, sitter du på ett löst full ring bord så håller jag helt klart med dig. Med på t.ex. ett tight short handed bord är det ett helt okej spel. Mot en eller till och med två motståndare tycker jag att dina AA står sig tillräckligt för att ta en chans. Var bara beredd på släppa dem ifall floppen är farlig och du får motsånd, men jag skulle inte fortsätta spela dem segt på floppen dock, då blir det farligt. Skulle sätta som regel att om du tror att din motståndare kan plocka dig med ett kort ska du inte låta honom få det billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...