Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ni skulle vart med idag, det var tider det. Så ruskigt tråkigt att man ska bli så skraj och läsa fel i såna här lägen. Har min flickväns dator så jag kan posta en korrekt handhistorik i efterhand. Men jag kommer ihåg handen sånär.

Cash game svenska spel 0,5/1 5-manna

Hero Lägger SB

Fi1 Lägger BB

Fi2

Kort till hjälten Q Q

Fi1 (det får ni se längre ner)

Fi2 (sammaledes)

Fi2 syn 1

Hero höj till 5

Fi1 syn

Fi2 syn

Flopp 3x Kklöver 8klöver

Hero satsar 10

Fi1 höjer till 20

Fi2 syn 20

Hero fold<------Bestämde mig av någon obegriplig anledning för att nån prickat toppar, set eller två par och att ett möjligt färgdrag var med i spelet. Skrajsen efter dumutdragningar innan.

Turn Xx

Fi1 all-in 50nånting

Fi2 syn

River 2x

Showdown

Fi1 QJoff suite

Fi2 A2ruter<-----vinst par i tvåor

Hero fold (QQ)

Jag hade nyss satt mig ner vid bordet och visste ingenting om spelarna. Så med min höjning pre antar jag ju att det måste finnas någon form av chans att bli slagen då jag får syn av två spelare. När sedan floppen kommer börjar jag ju fundera på hur jag ska agera, jag antar helt enkelt att ingen träffat kungen och får sedan en re-raise dubbelt och en syn på det. Bestämmer mig där för att jag troligen är uppe mot ett set och ett färgdrag, alternativt att nån träffat kungen och då kände jag mig slagen.

Hade jag tagit mitt förnuft till fånga hade jag rott hem en pott på närmare 250kr vilket är astronomiskt stort för min BR.

Återkommer med korrekt HH imorgon. På den beskrivning jag gett: Är det okey att folda?

Lyckligtvis lurade jag av Fi2 en dubbling av hela min stack med AA två händer efteråt så dagen räddades ändå. :-D

Postad

Alltså.. syna flop kanske du kan göra mot en dubbling.. men du hade ju ändå inte kunnat syna allin på turn...

Du tog ditt förnuft och la dig. Och det är rätt i allmänhet..

Bara för att dom inte hade kungen där betyder inte det att dom aldrig har kungen där..

Postad

Att vika floppen känns lite vekt, men när damen inte kommer på turn och du får all in och syn mot dig så kan du inte syna med bara ett par i damer (förutsatt att du gillar pengar då). Spelar båda Fi så här generellt lär du ju ändå ta alla deras pengar inom en halvtimme.

Sen är det tveksamt om jag skulle säga att du lurar av Fi2 någonting alls. Låter mer som att han hatar pengar och donerar till alla på bordet som gillar pengar.

Postad
Att vika floppen känns lite vekt, men när damen inte kommer på turn och du får all in och syn mot dig så kan du inte syna med bara ett par i damer (förutsatt att du gillar pengar då). Spelar båda Fi så här generellt lär du ju ändå ta alla deras pengar inom en halvtimme.

Sen är det tveksamt om jag skulle säga att du lurar av Fi2 någonting alls. Låter mer som att han hatar pengar och donerar till alla på bordet som gillar pengar.

Du synar inte för att leta en 2 outare på turn. Du bestämmer dig redan på floppen för vad du ska göra om turnen är blank. Tycker dock definitivt att du ska syna flopp. När ena personen sen går all in på turn måste vi antagligen omvärdera och jag hade lagt mig utan särskild read på FI.

Postad
...men när damen inte kommer på turn och du får all in och syn mot dig så kan du inte syna med bara ett par i damer...

Du synar inte för att leta en 2 outare på turn.

Det var heller inte att jaga tvåoutaren som var det väsentliga i det jag skrev, utan värderingen av handen på turn. Hade båda checkat turn hade jag mycket väl kunnat tänka mig ett pottbet, men som läget är tror jag knappast att vi kan leda över båda två särskilt ofta.

Postad

Felaktig info av mig. Borde troligen betat turn rätt hårt men som jag skrev i första inlägget hade jag ju redan bestämt mig för att jag var saltad på floppen. :oops:

Var inte heller 50 nånting han klev all-in med utan det var ursprungsstacken för spelaren.

***** Hand 708148836 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 29 maj 2008 22:52:53

Anna 93 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: EAK (200.95)

Plats 2: Cowbell (88.74)

Plats 3: mrhazelb (52.47)

Plats 4: guest123 (296.31)

Plats 5: matte_aik (53.24)

Cowbell lägg LM 0.50

mrhazelb lägg SM 1.00

** Giv **

EAK [N/A, N/A]

Cowbell [Dk, Dr]

mrhazelb [N/A, N/A]

guest123 [N/A, N/A]

matte_aik [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

guest123 Syna 1.00

matte_aik Lägg

EAK Lägg

Cowbell Höj till 5.00

mrhazelb Syna 5.00

guest123 Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [4r, Kk, 8k]

*** Bet Runda 2 ***

Cowbell Satsa 10.00

mrhazelb Höj till 20.00

guest123 Syna 20.00

Cowbell Syna 20.00

*** Turn(Board): *** : [4r, Kk, 8k, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

Cowbell Passa

mrhazelb All-in 27.47

guest123 Syna 27.47

Cowbell Lägg

*** River(Board): *** : [4r, Kk, 8k, 9r, 2r]

*** Showdown *** : Rake: 3.24 Totalpott: 126.70

EAK Lägger mig Vinst: 0.00

Cowbell Lägger mig Vinst: 0.00

mrhazelb [Ds, Knr] Högsta kort kung Vinst: 0.00

guest123 [2k, Ek] Par i tvåor Vinst: 126.70

matte_aik Lägger mig Vinst: 0.00

Hur spelar jag nu (med den rätta infon)?

Postad
Det var heller inte att jaga tvåoutaren som var det väsentliga i det jag skrev, utan värderingen av handen på turn. Hade båda checkat turn hade jag mycket väl kunnat tänka mig ett pottbet, men som läget är tror jag knappast att vi kan leda över båda två särskilt ofta.

Bra. Fick den uppfattningen bara. Jag tror inte heller att vi leder här särskilt ofta mot 2 st okända. Tror inte att jag hade betat pott på turn dock.