Riggdevil Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Hehe, möjligtvis, men den filmen är nog den mest psykiskt knäckande film jag sett, p.g.a. anledningar jag kanske inte ska säga om någon tänkt se den. Jag undrar om det är just den filmen jag tidigare syftade på. Är det en svarthuvad skitläskig häxa som börjar brinna i ett fyrtorn? (slutscenen). Nej nu har jag läst om A tale of two sisters och kan konstatera att det inte är samma historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Som tjej kanske man inte velat möta den här snubben ensam i en mörk gränd... Jo om du vore ett DeNiro-fan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Handen som snodde bananen i slutet på varje avsnitt av Trazan och Banarne var inte att leka med. Fan va rädd jag var för den. Ha ha! Den hade jag glömt bort (förträngt kanske). Ja den var kuslig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Som en halv-OT kan jag säga att de flesta skräckfilmer jag har sett har förstörts efter halva filmen, d v s ballar ur. Exorcisten är ett sådant exempel för den inleds väldigt kusligt och bra men ungefär från mitten så ersätts kusligheten av trams som att flickan blir helt grön i ansiktet och huvudet snurrar runt ett varv o s v. Det var för orealistiskt för min smak. Än så länge har jag inte sett den "perfekta" skräckisen för det är få som behåller den rätta stämningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 30 Maj , 2008 Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Mjo, skräck är en jävla skitgenre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Jag minns en riktigt kuslig scen med Michael Myers där han gick i en mörk sjukhuskulvert och mötte en sköterska som han lyfte upp i halsen och tryckte in i en klädhängarkrok. Hans mask ser ju iskall ut med två tomma ögonhålor och han går sådär långsamt avmätt precis som Jason. Ärligt talat så hade jag nog blivit mest rädd av att möta någon av dem i en mörk gränd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 30 Maj , 2008 Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 En Grudge i garderoben? Japan hade gömd kvinna i garderoben http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2577149.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 30 Maj , 2008 Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Killer Bob Utan tvekan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 30 Maj , 2008 Rapport Share Postad 30 Maj , 2008 Killer Bob My nemesis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 31 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Maj , 2008 Äsch, det är ju bara en skådis som gör en grimas . Utan det övriga sammanhanget så hade ni troligtvis ryckt på axlarna åt honom med en uttråkad min. Twin Peaks regissör var mästerlig på att bygga upp stämningar men efter ett tag blev serien bara förvirrande och frustrerande. En upprepande historia utan slut så att bara de mest inbitna hardcorefansen orkade följa med till sista avsnittet. Jag blev verkligen tiltad av att storyn inte kom någonvart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 31 Maj , 2008 Rapport Share Postad 31 Maj , 2008 men efter ett tag blev serien bara förvirrande och frustrerande. En upprepande historia utan slut så att bara de mest inbitna hardcorefansen orkade följa med till sista avsnittet. Jag blev verkligen tiltad av att storyn inte kom någonvart. typ Lost liksom. kan inte fatta att folk fortsätter kolla på skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bodinarn Postad 31 Maj , 2008 Rapport Share Postad 31 Maj , 2008 Äsch, det är ju bara en skådis som gör en grimas . Utan det övriga sammanhanget så hade ni troligtvis ryckt på axlarna åt honom med en uttråkad min. Twin Peaks regissör var mästerlig på att bygga upp stämningar men efter ett tag blev serien bara förvirrande och frustrerande. En upprepande historia utan slut så att bara de mest inbitna hardcorefansen orkade följa med till sista avsnittet. Jag blev verkligen tiltad av att storyn inte kom någonvart. Jag orkade. Håller den fortfarande som den bästa serien ever, får dock hålla med om att serien urartar en aning i andra halvan av säsong två. Den sköna stämningen försvann lite och inte ens Cooper verkade gilla läget längre. Att Bob är sjukt obehaglig är det inte heller ngn tvekan om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 31 Maj , 2008 Rapport Share Postad 31 Maj , 2008 typ Lost liksom. kan inte fatta att folk fortsätter kolla på skiten. Att Gör en liknelse mellan Twin peaks och lost borde bestraffas med döden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 31 Maj , 2008 Rapport Share Postad 31 Maj , 2008 Äsch, det är ju bara en skådis som gör en grimas . Utan det övriga sammanhanget så hade ni troligtvis ryckt på axlarna åt honom med en uttråkad min. Twin Peaks regissör var mästerlig på att bygga upp stämningar men efter ett tag blev serien bara förvirrande och frustrerande. En upprepande historia utan slut så att bara de mest inbitna hardcorefansen orkade följa med till sista avsnittet. Jag blev verkligen tiltad av att storyn inte kom någonvart. Ja alla film/tv monster är oftast människor med smink eller miner, som inte är särskilt läskiga tagna ur sitt sammanhang. Förstår inte hur du kan uttrycka dig så korkat. Någon hade föreslagit kevin från sincity, hur läskig skulle han vara om man bara såg en bild på honom ser ju ut som vilken prydlig student som hellst. Man måste väll för guds skull ta med sammanhanget i sin bedömning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 31 Maj , 2008 Rapport Share Postad 31 Maj , 2008 typ Lost liksom. kan inte fatta att folk fortsätter kolla på skiten. Kan hålla med att Lost hade sina downs tidigare och kändes lite enformig/långtråkig...men helt klart värd en ny chans denna säsong(4). (Gissar på att Lost är en helt annan upplevelse ur box i egen takt, även när den verkade lite seg o enformig. Somliga serier gör sig bäst halvsovande i tv-soffan efter jobb andra kräver lite ansträngning från tittaren att hänga kvar i det universum som skapas och bry sig i karaktärerna/handlingen). Man måste väll för guds skull ta med sammanhanget i sin bedömning. Mmmm, är ju så mycket mera än en bara monstret,...bygga upp stämning, musik, story, få tittaren att bry sig i karaktärerna... En grinande Bob är ju inte precis det det "mest läskiga i en gränd" utan sitt sammanhang, som nu denna tråd handlade om... Grudgen är ju nåt som skulle få kalla kårar av att möta i gränden...man vet inte riktigt vad det är... djur? mänsklig? brrrr* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Riggdevil Postad 31 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Maj , 2008 Ja alla film/tv monster är oftast människor med smink eller miner, som inte är särskilt läskiga tagna ur sitt sammanhang.Förstår inte hur du kan uttrycka dig så korkat. Någon hade föreslagit kevin från sincity, hur läskig skulle han vara om man bara såg en bild på honom ser ju ut som vilken prydlig student som hellst. Man måste väll för guds skull ta med sammanhanget i sin bedömning. Precis som en annan skrev här så måste man ifråga om honom och Hannibal Lecter redan känna till personens sjuka mentalitet för att han ska framstå som läskig. Trådfrågan handlar mer om ett första möte med en kuslig filur som du inte vet något om. För övrigt så var i stort sett det enda läskiga Bob gjorde var att skratta som en ondskefull galning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 31 Maj , 2008 Rapport Share Postad 31 Maj , 2008 Efter att ha läst boken och sett filmen som ung parvel så hade jag skitit knäck om jag träffade på Pennywise the Dancing Clown i en mörk gränd: Hata Clowner FTW Onda Dockan FTW Håller dessutom med Gahlster i hans resonemang kring TF's postning (trillingar?). Hade nån jävla handdocka som såg ut som en galen clown när jag var liten. Hade vi haft den kvar hade den vart uppbränd.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Hata Clowner FTWOnda Dockan FTW Håller dessutom med Gahlster i hans resonemang kring TF's postning (trillingar?). Hade nån jävla handdocka som såg ut som en galen clown när jag var liten. Hade vi haft den kvar hade den vart uppbränd.... Skönt att veta att man inte är ensam i sina irrationella rädslor Kom att tänka på en film/scen (eller om det var något ur en tv-serie, kommer inte ihåg) som jag såg för lääääänge sen och som etsades fast i minnet och spädde på rädslan för saker som låter "bump" i natten. Det var en liten docka med mörkt hår. Inte en sån där söt docka utan den här såg nasty ut redan från början. Tror att den styrdes av en häxa och den kröp omkring och förföljde en tjej i ett hus. Hade nog en kniv i gapet medans den kröp omkring. Vet att jag såg ett youtube-klipp av den för ett tag sen men kunde inte hitta det igen. Fuckade rejält med mig när jag såg den. Hade förmodligen lite väl livlig fantasi som ung. Idag är jag rätt fantasilös Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Jag läste någonstans att Anthony Hopkins hade smugit in på en bio och sett När lammen tystnar (eller om det var Hannibal). Någon gång under filmen hade han böjt sig fram till två tjejer som satt framför honom och med Hannibal-stämma sagt "Good evening ladies". Jag kan väldigt lätt föreställa mig hur jag skulle må av att upptäcka att Hannibal andas mig i nacken under biobesöket, så min röst faller på honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 I något land där pepparspray inte är tillåtet, misstänker jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 I något land där pepparspray inte är tillåtet, misstänker jag? Skulle du våga pepparspraya Hannibal? Risken finns väl snarare att han går igång på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Efter att ha läst boken och sett filmen som ung parvel så hade jag skitit knäck om jag träffade på Pennywise the Dancing Clown i en mörk gränd: Jajamensan!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Har man clownskräck rekommenderar jag Killer Klowns From Outer Space. Är man fortfarande rädd för clowner efter det ser jag bara brohopp som lösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Detta gjorde iaf så att jag inte kunde sova som 6-åring... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PsychicIor Postad 1 Juni , 2008 Rapport Share Postad 1 Juni , 2008 Detta gjorde iaf så att jag inte kunde sova som 6-åring... WOW.....vilken flashback man fick . Den hade jag glömt.....låg oxå med öppna stora ögon i mörkret efter det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts