Gå till innehåll

Rebonius gular på PLO

Rebonius

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är chipetta mot chiptvåan med 5 kvar i $1k Monday. $84k till ettan.

Full Tilt Poker Game #12842688889: $1K Monday (92071725), Table 21 - 6000/12000 Ante 1500 - No Limit Hold'em - 4:26:03 ET - 2009/06/16

Seat 1: 4us0306 (310,112)

Seat 2: PITU_poker (313,856)

Seat 3: Tomgus456 (473,154)

Seat 5: HB_HITMAN (194,759)

Seat 8: MrRenniW (388,119)

4us0306 antes 1,500

PITU_poker antes 1,500

Tomgus456 antes 1,500

HB_HITMAN antes 1,500

MrRenniW antes 1,500

PITU_poker posts the small blind of 6,000

Tomgus456 posts the big blind of 12,000

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tomgus456 Ace of DiamondsKing of Diamonds

HB_HITMAN folds

MrRenniW raises to 28,500

4us0306 folds

PITU_poker folds

Tomgus456 has 15 seconds left to act

Tomgus456 raises to 78,250

MrRenniW has 15 seconds left to act

MrRenniW has requested TIME

MrRenniW raises to 386,619, and is all in

Tomgus456 calls 308,369

MrRenniW shows Jack of SpadesQueen of Spades

Tomgus456 shows Ace of DiamondsKing of Diamonds

*** FLOP *** Jack of Hearts8 of DiamondsAce of Spades

*** TURN *** Jack of Hearts8 of DiamondsAce of Spades10 of Clubs

*** RIVER *** Jack of Hearts8 of DiamondsAce of Spades10 of Clubs9 of Hearts

MrRenniW shows a straight, Queen high

Tomgus456 shows a pair of Aces

MrRenniW wins the pot (786,738) with a straight, Queen high

Full Tilt Poker Game #12842709856: $1K Monday (92071725), Table 21 - 8000/16000 Ante 2000 - No Limit Hold'em - 4:28:41 ET - 2009/06/16

Seat 1: 4us0306 (321,112)

Seat 2: PITU_poker (326,356)

Seat 3: Tomgus456 (107,535)

Seat 5: HB_HITMAN (167,759)

Seat 8: MrRenniW (757,238)

4us0306 antes 2,000

PITU_poker antes 2,000

Tomgus456 antes 2,000

HB_HITMAN antes 2,000

MrRenniW antes 2,000

4us0306 posts the small blind of 8,000

PITU_poker posts the big blind of 16,000

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tomgus456 Queen of HeartsJack of Hearts

Tomgus456 raises to 105,535, and is all in

HB_HITMAN folds

MrRenniW folds

4us0306 folds

PITU_poker calls 89,535

Tomgus456 shows Queen of HeartsJack of Hearts

PITU_poker shows King of DiamondsQueen of Diamonds

*** FLOP *** 3 of SpadesAce of Hearts8 of Hearts

*** TURN *** 3 of SpadesAce of Hearts8 of Hearts5 of Clubs

*** RIVER *** 3 of SpadesAce of Hearts8 of Hearts5 of Clubs3 of Diamonds

Tomgus456 shows a pair of Threes

PITU_poker shows a pair of Threes

PITU_poker wins the pot (229,070) with a pair of Threes

Fick $23,5k för femteplatsen, men kändes kallt då alla som är kvar var riktigt dåliga. Kolla den här handen t.ex. bådas spel är iskallt

Full Tilt Poker Game #12842589422: $1K Monday (92071725), Table 21 - 6000/12000 Ante 1500 - No Limit Hold'em - 4:13:52 ET - 2009/06/16

Seat 1: 4us0306 (375,086)

Seat 2: PITU_poker (287,356)

Seat 3: Tomgus456 (224,327)

Seat 5: HB_HITMAN (382,612)

Seat 8: MrRenniW (410,619)

4us0306 antes 1,500

PITU_poker antes 1,500

Tomgus456 antes 1,500

HB_HITMAN antes 1,500

MrRenniW antes 1,500

Tomgus456 posts the small blind of 6,000

HB_HITMAN posts the big blind of 12,000

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tomgus456 8 of Spades5 of Clubs

MrRenniW folds

4us0306 raises to 29,890

PITU_poker folds

Tomgus456 folds

HB_HITMAN calls 17,890

*** FLOP *** 10 of DiamondsJack of ClubsKing of Hearts

HB_HITMAN checks

4us0306 checks

*** TURN *** 10 of DiamondsJack of ClubsKing of Hearts8 of Diamonds

HB_HITMAN has 15 seconds left to act

HB_HITMAN bets 38,000

4us0306 raises to 76,000

HB_HITMAN has requested TIME

HB_HITMAN calls 38,000

*** RIVER *** 10 of DiamondsJack of ClubsKing of Hearts8 of Diamonds2 of Spades

HB_HITMAN checks

4us0306 has 15 seconds left to act

4us0306 bets 96,890

HB_HITMAN has requested TIME

HB_HITMAN calls 96,890

*** SHOW DOWN ***

4us0306 shows 5 of Hearts10 of Clubs a pair of Tens

HB_HITMAN shows Queen of Diamonds9 of Diamonds a straight, King high

HB_HITMAN wins the pot (419,060) with a straight, King high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow :shock: Sjukt synd :(:(

Mjo :(

kallllt, bra checksyn med Q9...

Den är ju riktigt, riktigt dålig. T5an är också sjukt kall.

Synd där.

Skönt att vara hemma igen?! Gick resan bra etc?

Japp! Allt gick fint, även fast jag inte är något större fan av just transporten vid resor. Fortsätt leva livet där nere!

kallt :(

Trist där tomgus =(

Jepp :S Tack

Hej Chris! Jag är en skenbent rörmokare från Nynäshamn som vill bli bäst på PLO, hur gör jag?

Tycker faktiskt att det är en bra ide att lira heads up. Man får in många händer och utvecklas mycket mer som spelare när man kommer i många svårare situationer. Spela inte för många bord ibörjan och tänk på vad du gör med vilka händer. Det borde funka ok att vara rätt tight från big blind på lägre nivåer också. Lycka till!

Oboy

Lera

Säd

Jag förstår inte :S

Länk till kommentar

Lingonsylt refererade till Varan-TV och Chris de Kök (tror jag iaf?). Chris recept på någon slags soppa som är tillagad med kärlek har jag för mig är just Oboy, lera och säd. Se vidare:

Lite OT i din db dock. Sorry!

Ah, tack ska du ha!

jag tittade igenom klippena, men kan ärlig säga att jag inte tyckte att det var så värst roligt :( kanske bara jag som har dålig humor. Gillar diverse hipp-hipp klipp bättre.

Be absolut INTE om ursäkt för OT. Det är ju bara OT som är roligt =)

Länk till kommentar

Siktar du på att ta dig upp till highstakes igen eller kommer du stanna på mid?

Som det ser ut nu så stannar jag på midstakes, men tänkte utvärdera i höst.

Jag spelade extremt mycket i somras, men det var mest MTTs. Min dygnsrytm var helt fucked up och var typ semideprimerad på hösten och kände att jag hade slängt/slösat bort hela sommaren på att grinda och hade spenderat för lite tid med mina vanliga (dvs icke poker) vänner. I sommar har jag lovat mig själv att ändra på det och verkligen försöka njuta av livet rakt ut :)

Tror förresten att det i alla fall för mig är lätt att börja må dåligt ifall man stiger upp sent på dagarna. Standard förra sommaren var typ att stiga upp kl 5 på dagen och då fick man allt för lite sol också.

En anledning till varför jag inte riktigt är motiverad till att spela high stakes tror jag att är att pengarna inte motiverar en tillräckligt mycket. Mina ekonimiska beslut skulle inte förändras speciellt mycket för 3m kr till. Det känns som att jag spenderar lagom med pengar, men det kanske ändras senare i livet och jag då får ett större behov och ångrar att jag inte spelade mer.

Länk till kommentar

Okey ty för svar :-)

Tror du att du fortfarande är vinnande där uppe eller har gamesen blivit tuffare?

Du får säga till om du vill slippa alla frågor :-P

Nja, beror ju på hur man ser det lite. Förut var jag specialicerad på 6-max shortstacking. Nu spelar jag bara HU och lite 3-handat.

Jag ska vara ärlig och säga att jag tror att jag aldrig har varit vinnande i de höga 6-max gamsen när det inte har varit jättevärde där. När jag spelade så tableselectade jag ju rätt hårt, men borde ha varit ännu hårdare med det.

Vann nog mer tack vare att jag var rungood och vissa var dåliga än för att jag själv var bra. Det är klart det suger att plötsligt förstå att man inte är så bra som man trodde, men jag tycker ändå att det är viktigt att vara ärlig mot sig själv.

Nu spelar jag HU och då är det ganska svårt att säga hur bra man är imo. Jag vet inte om det finns 2-4 och 3-6 regs som är bättre, men är rätt säker på att det finns 5-10 regs som slår mig.

Sen kan man tycka att jag har en ganska konstig spelstil då jag är semikass på ranges och bara tänker i teori typ. Det medför att min spelstil passar sig bra mot andra regs och halvbra spelare, men att jag antagligen har en lägre winrate än många andra mot de dåliga spelarna. Måste ändå säga att det är någon slags trygghet att vara bra på teori (jag anser iaf att det är min starkhet) då man själv automatiskt är ganska svårexploitad och dessutom har ganska lätt att se vilka som är dåliga och vilka som är bra beroende på vilka linjer de tar med sina händer.

Nu blev det ett till lite längre svar, hoppas det inte gör något.

Frågor är bara skoj. De jag inte vill svara på passar jag, men annars är det bara att fråga på!

Länk till kommentar

I sommar har jag lovat mig själv att ändra på det och verkligen försöka njuta av livet rakt ut :)

Nöten. :h:

Nu blev det ett till lite längre svar, hoppas det inte gör något.

Frågor är bara skoj. De jag inte vill svara på passar jag, men annars är det bara att fråga på!

Långa svar är bra. Sjukt kul att läsa att du mår bättre än du gjort tidigare. Inget pokerspel i världen är värt att må dåligt över.

Livet>>>>>>>>poker.

Länk till kommentar

Nöten. :h:

Långa svar är bra. Sjukt kul att läsa att du mår bättre än du gjort tidigare. Inget pokerspel i världen är värt att må dåligt över.

Livet>>>>>>>>poker.

Najs :D Håller med! Dom som känner mig vet att jag är en riktig livsnjutare.

Bra och mogna inlägg av dig Rebonius, all cred ska du ha!

Tack PokerConspiracy <3

Bjuder du på grogg på Arken på fredag/lördag?

Inte fredag i alla fall, då har jag andra planer. Det skulle möjligtvis vara lördag då, även fast jag inte är något större fan av krogar, speciellt inte i norden. Har alltid gillat Indigo bättre än Arken, men det är ju oftast till Arken alla går sen ändå. Stugfester är ändå nötigast på sommaren imo

Länk till kommentar

"I have been recieving a few PMs from people who are in fact winning players, but have trouble logging hands. Often, I believe, the big issue is a fear of loss more than anything. I mean, if our hourly was given to us variance free at the end of each day, I am sure most of us would be in front of our computers sunrise to dawn every day up until early retirement. Thankfully, poker does not work like this.

I believe that the fear of the (future) loss, is often much more daunting than the actual loss itself. I think that feeling a certain amount of anxiety about losing can have a greater effect on you than the actual loss. Humans have a much bigger fear of fear, or fear of the future, than they have anxieties over the present moment.

Once you have lost and you are done, you should become fully conscious of your emotions and surroundings, and realize that if you are in a position to be reading this thread, you are still better off than 95 % of this planets population. Next time, when your dysfunctional and negative thought patterns eventually emerge (like they always do), remember that moment of clarity when you did indeed lose, and it wasn´t the end of the world. This is a much broader topic that I obviously could go on about, but those are my spontaneous thoughts."

Snor samma stycke som Meta citerade från en 2+2-tråd. Det kom även för mig som ett "aha-moment". Det här kommer förmodligen att ge en mer grindmotivation och förhoppningsvis förbättra ens spel lite också.

Hittade tyvärr $15k backet igår efter lite spel på PLO$2k och PLO$5k (köpte dock inte för bara $2,5k där). Värdet var sick bra, så ångrar inte att jag spelade, även fast jag förlorade. Det verkar vara lite standardtänk för just pokerspelare, men känns antagligen konstigt för "normala"(dvs icke-pokerspelande) människor.

Det här är ju den gamla Rebonius som jag har saknat i 1 eller 2 år :h: :h: :h: :h:

Jag är tillbaka! (Var jag någonsin borta?)

Kul att livet går bra:) Pengar är helt klart sekundärt, även om det underlättar mkt.

Försöker sj filosofera i samma riktning, gl:h:

Ditt verkar också gå bra! najs

Ja, pengar är något som i alla fall för mig mest märks när det finns en brist av dom.

glgl du med

En riktig förebild, hoppas livet går bra och även spelet, stort lycka till!

Tackar :D Det har jag faktiskt tänkt på att jag gärna vill höra när jag blir gammal. Att någon klok ungdom i framtiden säger "hoppas jag blir som du när jag blir stor" skulle kännas både stort och coolt.

Nåväl, lätt att vara ödmjuk när man blir hyllad ;)

Hehe, det är sant :P Så ge mig inte allt för mycket cred.

Avslutar med att tipsa om en gammal, men bra,

Länk till kommentar